1 липня о 18:00Вебінар: Шкільна дошка – ігрове поле вчителя
Огляд онлайн-лабораторних робіт із хімії, фізики, біології та екології

Сучасні технології нівелюють практично будь-які наявні кордони та перепони – від географічних до мовних. Інколи достатньо відкрити потрібний YouTube-канал чи сайт, щоб натрапити на демонстрацію дослідів, майстер-класи просто цікаві та корисні речі. Освітній проект «На Урок» та НТУ «ХПІ» долучилися до цієї світової тенденції та запустили серію онлайн-демонстрацій лабораторних робіт.

Трохи статистики цієї експериментальної серії:

  • 5 лабораторних
  • 4 години записів
  • 4 шкільних предмета
  • 8 експертів із НТУ «ХПІ»
  • > 6000 переглядів записів

Кожен учень зміг переглянути записи лабораторних чи бути присутнім на онлайн-трансляції. Багато хто користувався нагодою поставити запитання науковцям, які демонстрували дуже прості, але важливі досліди.

Як уже говорилося, онлайн-лабораторні стали новим форматом не лише для Освітнього проекту «На Урок», а й для всієї України. Адже це вперше такого формату роботи транслювалися в кожну школу країни.

Ми мали на меті донести важливий месседж – наука є цікавою, наука може бути простою, цікаві досліди можна повторювати. Викладачі, молоді науковці та студенти НТУ «ХПІ» успішно показали, що цілком можливо почати розумітися на складних речах. Саме тому запис лабораторних можна показати на таких уроках як біологія, хімія, фізика, екологія. Більш того, вони стануть цікавими і молодшим школярам, адже головне – наочність, простота і небуденність.

Нагадаємо, про що йшла мова під час лабораторних робіт:

Кольорова хімія – світ кольорових фарб

Цю роботу провели кандидати хімічних наук Галина Нескорожена та Андрій Корягін. Вони допомогли пояснити дітям, з яких сполук складаються фарби, що таке пігменти, здатні забарвлювати. Фахівці показали, як приготувати фарби своїми руками, дотримуючись законів колористики. Під записом ви знайдете опорну презентацію, де міститься детальний опис лабораторної.

Цікава, корисна та різнокольорова хімія

Ця робота логічно продовжує попередню і торкається питання походження барвників (натуральних і синтетичних). Валерія Анан’єва, кандидат технічних наук, і її помічниця Ірина Гайдідей також розказали, що барвники використовуються не тільки в колористиці, а й для низки досліджень та процесів. Наприклад, барвник метиленова синь може бути антисептиком та антидотом при отруєннях ціанідами, чадним газом, використовується для роботи з мікроскопом для забарвлення окремих  елементів тощо. Вчені продемонстрували експеримент, визначивши граничний вміст інвертованого цукру у меді». Також були проведені досліди із використанням синьої капусти, молока, квітів. Цікаво? Перегляньте запис!

Поглинання та відбиття світла за допомогою M&M's!

Мармеладні ведмедики та кольорові цукерки – це не просто смаколики. Це потужний інструмент для проведення дослідів! Ксенія Мінакова, кандидат фізико-математичних наук, саме це й продемонструвала. Погляньте на кольори з точки зору фізики, а не хімії! Лабораторна робота показує, що таке поглинання та відбиття світла, як і чому люди розрізняють кольори, і як небуденно навчитися сортувати різнокольорові предмети, не маючи типового освітлення. Інформація про дисперсію світла ще ніколи не була такою цікавою!

Нітрати у продуктах харчування та очистка стічних вод

Кандидати технічних наук Тетяна Тихомирова та Олексій Шестопалов під час своєї лабораторної роботи звернулися до екологічних проблем: наявності нітратів у продуктах харчування та особливостей очистки стічних вод. Вони розвіяли міфи стосовно нітратомісткості в сезонних овочах та фруктах. Переглянувши лабораторну роботу, ви дізнаєтеся, у якому продукті харчування (яким, ймовірно, вечеряє дуже багато дітей) вміст нітратів перевищує норму мало не в 10 разів. Друга частина лабораторної була присвячена демонстрації очистки стічних вод в мініатюрі за допомогою флокуляції та коагуляції. Де ще таке зможуть побачити школярі? Ця лабораторна є у записі!

Визначення ГМО в бобах сої

ГМО – це добре чи погано? Чи не загралося людство з генною модифікацією? Під час лабораторної ви не знайдете відповіді на ці запитання. Але Дмитро Матюхов, кандидат технічних наук, вчить виявляти вміст ГМО у продуктах харчування та звертає увагу на новітні світові розробки в галузі біології й питання харчової безпеки.

Вільний доступ до знань гарантується Конституцією України. Ми та наші партнери намагаємося усіляко сприяти тому, аби більше дітей доторкнулися до скарбниці наукових знань та дослідів. Адже наука – це дійсно цікаво і не так складно, як здається на перший погляд.

А чи були ви на трансляціях лабораторних робіт? Чи, може, переглядали запис? Для нас дуже важливо почути вашу думку щодо ініціативи проведення онлайн-лабораторних. Чи цікаво вам бачити продовження? Будь ласка, заповніть анкету https://forms.gle/WsvEPNftCY8ArZ6YA, щоб пізніше ми могли запропонувати вам ще більше цікавих та корисних експериментів!

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter
Коментарі

Щоб залишити свій коментар, необхідно зареєструватись.