Позакласна робота Практична природоохоронна робота на тему: «Охорона і екологія місцевих джерел селища Солоницівка Харківського району Харківської області».

Про матеріал
На території селища Солоницівка Харківського району Харківської області знаходяться 8 об’єктів джерельної води. Вода цих джерел потребує охорони і належного екологічного стану. Місцеві джерела є додатковим водопостачанням селища. Комплекс робіт з охорони та екології місцевих джерел були спрямовані на вирішення даної проблеми.
Перегляд файлу

 

 

Практична природоохоронна робота на тему:

«Охорона і екологія місцевих джерел селища Солоницівка Харківського району Харківської області».

  1.   Роботу виконали учні гуртка «Юні екологи» Харківського району Харківської області Солоницівського ліцею №3 (057) 63-73-243; місцезнаходження: Харківська область, Харківський район селище  Солоницівка вул. Енергетична, 4
  2.   На території селища Солоницівка Харківського району Харківської області знаходяться 8 об’єктів джерельної води. Вода цих джерел потребує охорони і належного екологічного стану. Місцеві джерела є додатковим водопостачанням селища. Комплекс робіт з охорони та екології місцевих джерел були спрямовані на вирішення даної проблеми.
  3.   Екологічні проблеми, які були вирішені під час діяльності гуртка:

     природоохоронна діяльність щодо утримання місцевих джерельних вод в належному санітарно-гігієнічному стані;

     активізація членів місцевого самоврядування щодо просвітницько-інформаційної діяльності з проблеми стану водних ресурсів селища та висвітлення проблеми у засобах масової інформації;

     розробка плану перспективних дій щодо екологічно безпечного використання джерельних вод селища.

  1.   Мета практичної природоохоронної роботи:

     спрямувати природоохоронну роботу на поліпшення стану місцевих джерел;

     раціонально використовувати джерельні водні ресурси селища;

     підвищити рівень екологічної та правової обізнаності громадян селища;

     розробити концепцію щодо вирішення питань утримання екологічно чистою територію місцевих джерельних вод.

Завдання дослідження: вивчення можливостей щодо задоволення поточних і перспективних потреб населення, оцінка якості, кількості запасів підземних водних ресурсів Харківського району.

Отриманий результат: під час практичної природоохоронної роботи було розроблено план дій.

 Вивчення стану досліджуваної проблеми в теорії і на практиці.

Актуальним залишається питання стосовно підрахунку величини водно-ресурсного потенціалу як в цілому для Харківської області, так і для її адміністративних районів. Як правило, запаси поверхневих вод обліковані набагато краще , ніж підземних. Оскільки дуже гострою проблемою стає нестача питної чистої води через усе більше та глобальне забруднення поверхневих вод, підземні води глибоких горизонтів, які добре захищені від забруднення, є бажаними для водопостачання. Проте використання підземних вод Харківської області залишається відносно обмеженим через недостатню вивченість цього ресурсу. Однією з найважливіших екологічних проблем  є погіршення якості підземних вод внаслідок локального забруднення, що привело до пошуку додаткових джерел постачання населення питною водою. До таких джерел слід віднести джерельну воду, якою користується населення селища протягом сторіч. Актуальним і невідкладним є питання щодо екологічно безпечного використання населенням підземних вод.

Учнями і ученицями ліцею разом з представниками Дергачівської СЕС було здійснено аналіз кількісно-якісного складу води місцевих джерел. Результатом аналізу було виявлено, що вода відповідає питним нормам .

Було розроблено програму «Програма організації формування екологічної компетентності учнів ліцею».

Мета: екологічна просвіта серед молоді, формування екологічно компетентного випускника ліцею.

Цільова група: керівник вчитель географіі Лісна К.А, учні Солоницівського ліцею №3.

Програма включає:

1. Педагогічна рада з питань екологічного виховання учнів.

2. Дослідження рівня екологічних знань учнів.

3. Виробнича нарада класних керівників з питання конкретизації напрямів екологічного виховання у плані виховної роботи ліцею та окремих класів.

4.  Педагогічна рада "Про стан екологічної вихованості учнів ліцею".

5.  Диференційоване запровадження компетентного підходу   екологічного виховання у навчальному процесі та позакласній роботі.

6. Організація об'єднань учнів та учениць за інтересами екологічного спрямування.

7.   Презентація ліцеїстів для громадських екологічних організацій.

8.  Батьківські збори "Методична взаємодія ліцею та сім'ї в екологічному вихованні дітей" для різних ступенів ліцею  (початкова, основна, старша).

9. Запровадження різних форм екологічного наставництва та просвітництва серед учнів.

10. Організація спільних екологічних справ для всіх соціальних суб'єктів процесу екологічного виховання (учнів, батьків, вчителів, представників влади і громадських організацій).

11. Спільне засідання методичних об'єднань вчителів природничого та суспільствознавчого циклів та класних керівників "Стан та проміжні результати екологічного виховання учнів ".

12.  Проведення Дня води.

14. Проведення тижня екології у ліцеї (конкурси, виставки, конференція, презентації,  практичні природоохоронні акції, тренінги для вчителів тощо).

Отримані практичні результати з охорони та оздоровлення місцевих джерел селища. Проведена просвітницько-інформаційна діяльність актуальних проблем стану місцевих джерельних ресурсів. Співпраця гуртківців з органами місцевого самоврядування на громадських слуханнях з даної проблеми та визначення конкретних планів дій з поліпшення  стану водних ресурсів району. Санітарно-екологічний стан місцевих джерел має належний вигляд.

  1. Фотозвіт

Фото0707  E:\Дотик природи Лісна Київ\DSC02763.JPG

 

Фото0710E:\Дотик природи Лісна Київ\p6071597-wo7um.jpg

 

ЗАГАЛЬНІ ВИСНОВКИ

 Підземні водні ресурси селища Сооницівка знаходяться у відносно молодому неогеновому водоносному горизонті, в даний час в районі налічується близько 490 свердловин в тому числі 8 свердловин в селищі Солоницівка. Хімічні досліди органолептичних та узагальнених показників якості води селища у порівнянні з нормами за ВООЗ показали що вода зі скважин селища цілком придатна для застосування у якості питної для населення району і міста в цілому.

 Використання підземних вод у нашому районі залишається відносно обмеженим через недостатню вивченість цього ресурсу геологами і гідрогеологами харківських установ і організацій.

 Споживання підземних вод глибоких горизонтів с.Солоницівка є більш корисним для людини та її здоров’я  і довголіття.

Внаслідок комплексу виконаних робіт та впровадження даних заходів екологічний стан місцевих джерел має належний санітарний стан.

Розроблено програму перспективних дій (гуртківців, органів місцевого самоврядування) щодо екологічно безпечного використання джерельних вод селища.             

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
До підручника
Соціально-економічна географія світу. (рівень стандарту, академічний рівень ) 10 клас (за редакцією Яценка Б. П.)
Додано
13 березня
Переглядів
38
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку