Мета: розвивати логічне мислення, творчі здібності учнів; поглиблювати знання та інтерес учнів до математики, видатних математиків.
Обладнання: моделі фігур, інструменти (лінійка, трикутник, транспортир), ілюстрації, диск.
Звучить пісня «Про математику»
Вчитель: Дорогі друзі! Усі ви з перших днів навчання в школі вивчаєте математику і добре розумієте, якою непростою вона часом є. Тому дехто думає, що математика – це нецікаво і важко. Але це зовсім не так. Ось що писав англійський математик XVII століття І. Барроу: «Математика – це непохитна основа наук і плідне джерело всілякої користі в людських справах… Математика, можна сказати, дарує нам головну втіху в житті, їй ми завдячуємо наше здоров'я, більший достаток і вигоди праці…»
Є наука, що розум приводить
У порядок ясний і чіткий,
Нам вона теореми доводить,
Що поєднують формул рядки.
Математику всі ви впізнали,
Від людей всіх їй честь і хвала,
Також всім, хто її підкоряли,
Промовляєм подяки слова.
Скільки ще теорем невідкритих
І задач нерозв’язаних є!
Хай живе математика в світі
І для розуму думки дає!
Сьогодні вашій увазі пропонується урок «Я люблю математику». Для участі в програмі представляються дві команди: трикутників та квадратів.
А зараз я познайомлю вас з правилами нашої гри. Гра складається з раундів.
Команди готові? Тоді розпочинаємо!
1 раунд « Розминка »
Запитання І команді
1. Скільки градусів має розгорнутий кут? (180)
2. Чи можна множити 1 на 0? (Так)
3. Як називається кут, що має 90 ? (Прямий)
4. Як називається трикутник, у якого всі сторони рівні? (Рівносторонній)
5. Як називається дріб, у якого чисельник менший за знаменник? (Правильний)
6. Чи можна 0 ділити на 1? (Можна)
7. Яким приладом можна виміряти кут? (Транспортиром)
8. Як називається кут, який менший за прямий? (Гострий)
9. Скільки кілограмів в 1 центнері? (100)
10. Скільки нулів у числі «мільйон»? (6)
11. Чому дорівнює добуток цифр на мобільному телефоні?(0.)
12. Брусок треба розпиляти на 12 частин. Скільки розпилів потрібно зробити?(11.)
Запитання ІІ команді
2 раунд « Що це?»
Цей конкурс для капітанів.
Команда суперників повинна відгадати математичний термін за трьома підказками. Якщо вгадано з 1 підказки – 3б, з другої – 2 бали, з третьої – 1 бал.
І команда - « Кут»
1 підказка – в класі їх чотири
2 – малюків туди ставлять
3 – вимірюється транспортиром
ІІ команда – « Множення »
1 – арифметична дія
2 – є така таблиця
3 – з багатством це може статися
3 раунд «Чи добре ти бачиш»
Скільки на малюнку трикутників, квадратів?
Відповідь 13
Відповідь 30
4 раунд « Логічний »
Продовжити ряд
За кожний вірно продовжений ряд – 1 бал
Гострий, тупий…….
Доба, година……..
Множення, додавання……..
Лінійка, косинець……….
5 раунд « Чарівний сірник »
Перекласти 1 сірник, щоб стала правильна рівність, або залишилася вірною. Перекладання сірників по 1 балу
Відповідь 9+3-4=8
Відповідь 6-3+6=9, або 6-3+5=8
6 раунд « Задачка »
За правильну відповідь 1 бал
Задача І команді
Копав Івась картоплю.
Та й швидко він копав:
За кожні півгодини сім відер набирав.
Попрацював він п'ять годин.
Пішов відпочивати.
Так скільки ж встиг картоплі
Іванко накопати?
(Відповідь: 70 відер.)
Задачка ІІ команді
— Ой, вітаю,— каже Леся,
— Ти — досвідчений юннат.
Не міг би ти штук 10
Для мене метеликів спіймать?.
Узяв сачок на плечі
Й пішов юннат у ліс.
Прийшов він аж надвечір...
— То скільки ж ти приніс? —
Питають у юнната. А Вітя каже: — Ох,
Лишилось сім спіймати.
Якщо спіймаю трьох...
То може з вас хто, діти, уже порахував:
Скільки ж то у лісі Вітя
Метеликів спіймав?
(Відповідь: жодного.)
7 тур
«Статистика»
Вчитель. Я зачитую запитання. Якщо команда дає точну відповідь – 5 балів, якщо не точну, то 1 бал отримає та команда, яка дасть більш наближену відповідь до правильної.
Запитання
Отже, сьогодні переможницею стає команда.............!!!!
На цьому наш урок закінчується, дякуємо всім за увагу!