Позакласний захід для учнів початкових класів «Буду я природі другом»

Про матеріал
Розробка позакласного заходу для учнів початкових класів «Буду я природі другом» до Дня Довкілля
Перегляд файлу

Позакласний захід для учнів початкових класів

«Буду я природі другом»

 

Мета: розширювати знання дітей про природу, розвивати вміння бачити красу рідного краю, оберігати і збагачувати природу; виховувати інтерес до пізнавальної діяльності, любові до природи та бережливого ставлення до неї.
 

Обладнання:  малюнки про природу, виставка виробів з різного матеріалу, емблеми,  костюми для дійових осіб, глобус, коробки для сміття, мультимедійний проектор, презентації: «Рослини», «Тварини», «Водойми», «Земля – наш дім», відео: «Луг», «Народження планети», «Не дразните собак», аудіо файли: «Зеленіє жито», «Кольорова планета».

     

До свята діти готуються заздалегідь. Вони виготовляють шпаківні для птахів; садять дерева, кущі не тільки у себе на подвір’ях, але й біля школи, на вільних ділянках землі; прибирають територію школи; ходять на екскурсію у парк, на водойм; батьки також приймають участь у суботниках. До сценарію діти малюють малюнки про природу, виготовляють поробки, збирають матеріал для презентації на тему довкілля. Свято – це підсумок проведеної дітьми роботи до Дня Довкілля.

 

План

 

  1. Вихід дітей під пісню «Ой зелене жито, зелене» (аудіо файл)
  2. Привітання гостей
  3. Вірші про Україну
  4. Пісня «У рідній Україні»
  5. Діалог дітей на лугу «Що таке природа і як нам в ній жити?» (Відео)
  6. Вихід Землі (відео «Народження планети Земля»), танець
  7. Постановка проблеми: «Планета захворіла. Що нам треба робити, щоб ії вилікувати?»
  8. Друзі рослин (презентація)
  9. Друзі тварин (презентація)
  10.  Пісня «Не дразните собак» (відео)
  11.  Друзі водойм (презентація)
  12.  Казка «Лісова пригода»
  13.  Пісня «Треба нам природу берегти»
  14.  Друзі довкілля (презентація «Земля – наш дім»)
  15.  Мозковий штурм «Чим сміття загрожує здоров'ю людей?»
  16.  Гра «Сортування сміття»
  17.  Вправа «Мікрофон»  (Що я буду робити, щоб світ став чистішим?)
  18.  Танець дівчат з обручами (аудіо файл «Кольорова планета»)

 

 

 

 

СЛАЙД 1

(Вихід дітей під пісню «Ой зелене жито, зелене»)

 

СЛАЙД 2

 

1-й учень:

Доброго дня! – травам росистим,

Доброго дня!-  квітам барвистим

Доброго дня! - сонечку ясному,

Людям усім та усьому прекрасному!

 

2-й учень:

Боже на небі, линуть до тебе

Наші простенькі дитячі слова:

Ми – твої діти, ми – твої квіти!

Ми, Україно, – надія твоя!

 

3-й учень:

З радістю гостей ми зустрічаєм,

Щиро всіх та від душі вітаєм.

Прийміть подяку за почесну працю

І побажання миру, щастя і удачі.

 

4-й учень:

Шановні гості, вся шкільна родина

Шле вам щирий і теплий

ПРИВІТ! (разом)

Хай працюється вам плідно,

Вашу працю цінять гідно.

Діти радість вам дарують,

Люди завжди вас цінують.

Ми вітаєм вчителів, що не тільки знають,

А й уміють все робить і других навчають.

(продовження пісні, діти сідають)

Ведуча:

Діти, найбільшу насолоду і радість, найпалкішу любов до рідного краю, до життя викликає спілкування з природою. Вона завжди чарувала і чарує, хвилювала і хвилює людину.

Шепіт голубої води, зелених дібров, спів дзвінкоголосих пташок, запах і розмаїття квітів – усе це дорога серцю, ні з чим не зрівняна природа рідного краю.


СЛАЙД 3

1-й учень:

Моя земля чарі́вна, наче казка!

Тут є усе: ліси, степи, поля,

Моря, озера, сонечкова ласка...

 Зелені гори — дорога земля.

 

СЛАЙД 4

 

2-й учень:

Найкраща в світі, світла, найрідніша,

Уся в барвінках, наче у вінку

 Заквітчана, красива, наймиліша

 І чути всюди пісеньку дзвінку.

 

СЛАЙД 5

 

3-й учень:

Це Україна — наша рідна ненька,

Де над ставками верби в ряд ростуть.

В садочку квітне вишенька біленька,

А журавлі з криниці воду п’ють.

 

4-й учень:

А ввечері тумани над рікою,
Мов білі лебеді, що тільки піднялись.
Пісні чарівні з радістю й журбою
У вічне небо стрімко понеслись.

5-й учень:

Моя земля! Напоєна красою

І звуками, що в серденьку живуть.

Навіки ми пов’язані з тобою.

Одна у нас з тобою довга путь.

 

6-й учень:

У цім краю домівка наша рідна!

 Коріння наше і уся рідня.

 І землю цю нам берегти потрібно,

 Про неї турбуватися щодня.

 

СЛАЙД 6

 

7-й учень:

Щоб квітнув сад, родила добре нива,

Й земля була одягнена в ліси.

І щоб людина тут завжди була щаслива,

А на землі побільшало краси.

 

Пісня про Україну

ВІДЕО 1 «ЛУГ»

(Лунають звуки природи.  Виходить група дітей, щоб відпочити на лузі. Починається розмова).

1-й учень:

Весняний луг. Погляньте, діти!

Яка краса ось тут живе!

Летять метелики на квіти,

І ніжна музика пливе.

 Прокинулось усе, радіє,

Живе, сміється і росте.

 А сонечко промінням гріє,

І від тепла Земля цвіте!

 

2-й учень:

Ой, як тут багато квітів! Як гарно!

 

3-й учень:

А справді, гарно, як у казці. Давайте десь будемо відпочивати.

 

1-й учень:

Правильно. А ви знаєте, що 15 квітня - Всесвітній день довкілля. А що то таке довкілля, не пригадаєте?

 

2-й учень:

Отакої! Ти що, забула? Це ж усе, що навколо нас — бачиш? Земля, квіти, метелики, пташки, звірі, комашки, ліси, поля, гори, річки — ну все, що нас оточує! Одним словом, довкілля — уся жива і нежива природа.

 

3-й учень:

Так!  Це вся природа і все, що створено людиною, та й сама людина — теж частинка цього довкілля, частинка природи.

 

4-й учень:

Ага, як раз! Людина — то цар природи, а не її частинка. Людина наділена великим розумом. Придумали теж мені — частина природи! Людина — всесильна, вона все, що завгодно, може зробити! Тому вона — цар природи!

 

1-й учень:

А от і ні! Людина — це частина природи, і без природи сама не проживе.

 

4-й учень:

Проживе, космонавти ж живуть і без вашої природи обходяться...

Учитель. Не сперечайтеся, прошу вас, давайте разом розберемося, що ж таке ПРИРОДА і як нам в ній жити. Сьогодні ми присвятимо день тому, щоб навчитися любити і цінувати природу, бережно до неї ставитись.

ВИХІД ЗЕМЛІ

(Лунає музика )

Учитель. Багато років тому з темряви і хаосу народилася нова планета, ім’я якої Земля.

ВІДЕО 2 «Народження планети Земля»

Вона  прокидалася кожного ранку і була дуже щасливою. Вона  любила весь світ, все навколо: сонце, небо, травицю, дзюркіт річок, співи пташок. Вона любила створену природу, як турботлива мати, любить свою дитину.

       Якою ж вона була прекрасною у той час!

І ось перша людина з`явилася на світ. Спочатку вона почувала себе частиною природи, але потім почала поневолювати Землю, рослини, тварин. З часом прекрасна Земля перетворилася на жахіття…

Танець Землі

(З’являється дівчинка з глобусом у руках. Вона виконує роль Землі).

Земля.

До вас, мої рідні, звертаюся я,

До всіх вас, у кожній сім’ї,

Росте на узліссі ялинка моя — Не зрубайте її. 

В озері плаває пташка моя — Не вбивайте її

Яскріє на небі зірка моя — Не згасіте її.

Світ-казку будує мрія моя — Не спиняйте її.

Щоб тяжко не зітхать в занедбаних руїнах,

Щоб гірко не ковтати вам сльози каяття,

Спиніться, люди, захистіть природу,

Бо потім буде пізно! Не буде вороття!

Доглядайте наші землі, наші води
І тонесеньку билиночку любіть.
Не вбивайте звірів у природі

Звіра убивайте у собі!!!

 

1-й учень:

Ми чуємо, Земленько, чуємо, ненько,

Благання стривожені, щирі твої.

Від того, яке ми життя оберемо,

Залежить майбутнє і доля Землі.

 

2-й учень:

Сьогодні свято наше від душі

Присвячуємо Тобі,

Природо рідна.

Відкрий нам двері в Храм свій чарівний,

Й нехай увійде у нього той, хто цього гідний.

 

СЛАЙД 7

 

Ведуча:

- Діти, ви бачили, що з нашою планетою трапилася біда, її здоров`ю загрожує небезпека. Наша планета ЗАХВОРІЛА!!!

-Що ж нам треба робити. Щоб вирішити цю проблему з хворобою нашої планети?

(Відповіді дітей)

Любі друзі! Сьогодні найважливішою проблемою-є проблема виживання кожної живої істоти. Жодні блага цивілізації не замінять чистого повітря, вільних від шкідливих домішок  харчових продуктів і води.

Готуючись до дня довкілля учні нашої школи працювали над проектом «Збережемо нашу Землю». У школі працювали чотири експертні групи:

  1. Експерти в галузі рослин.
  2. Експерти в галузі тварин.
  3. Експерти в галузі водойм.
  4. Експерти в галузі довкілля

Кожна група має у своєму складі:

Дослідника – він вивчає и досліджує обрану галузь.

Історика – він досліджує історичні факти застосовано нашого селища.

Еколога – він організує роботу по охороні природи.

Інформатора – який узагальнив виконану роботу і склав доповідь.

 

Ведуча:

А зараз слово надається 1 групі – друзям рослин.

 

 Друзі рослин

СЛАЙД 8

1-й учень:

Рослини - це диво природи.

 

СЛАЙД 9

Зелені насадження-це легені нашої планети. Без них уже б давно перервалося життя на Землі. Вони поглинають вуглекислий газ і забезпечують нас киснем, яким ми дихаємо, а також очищують воду і повітря від шкідливих речовин та пилу.

 

СЛАЙД 10

2-й учень:

Багато років наша земля прикрашалася садами. Від цього і пішла назва селища  - «Садове».  Учні нашої школи дослідили, що перші посадки фруктових дерев та виноградників були здійснені у 1921році.  На сипучих пісках новостворюваного села також насаджувалися шелюги, захисні лісосмуги, які зараз нещадно вирубуються.

 

СЛАЙД 11

3-й учень:

Окрасою нашого села є «Парк-Садове», розміщений у центральній частині селища. 

СЛАЙД 12

На території парку знаходиться монумент на честь загиблих у Великій Вітчизняній  війні.

СЛАЙД 13

У парку ростуть дуби, каштани.

СЛАЙД 14

Шовковиця біла, сосна кримська, ялина колюча та інші дерева. Але нажаль, на сьогодні парк не має належного догляду. Ми дуже  хочемо тут відпочивати, гратися, але на теперішній час туристичний потенціал парку майже не використовується.

 Ми, учні Садовської ЗШ І ст., наші батьки та вчителі звертаємося до вищестоячих органів влади з проханням звернути увагу на облаштування парку та будівництво бесідок та дитячих ігрових зон.

 

СЛАЙД 15

4-й учень:

А ми маленькі жителі селища Садове вносимо посильний вклад в озелененні

нашого села. Біля школи ми висадили 15 дерев, 20 кущів шелюги, 8 кущів троянд та насіяли різних видів квітів.

 

1-й учень:

Люди знищують гарні ліси – одне з див природи. Багато дикорослих рослин зникли або стали рідкісними.

СЛАЙД 16

На території нашого краю ростуть рослини, які занесені у Червону книгу: горицвіт весняний, деревій тонколистий, дивина ведмежа, звіробій стрункий, шафран сітчастий.

СЛАЙД 17

Знаходячись на природі запам’ятаймо кілька правил поводження:

 

1. Не можна ламати гілок дерев та кущів!
2. Не можна зривати і витоптувати квіти! 
3. Не можна збирати букет з лісових квітів!
4. Ходити можна тільки по стежках!

5. Не роби нічого, що може стати причиною пожежі.

6. Не рубай дерева.

7. Посади деревце.

 

2-й учень:

Збережемо деревце в долині,

Щоб шуміло на тугих вітрах,

Стане більше цвіту в Україні,

В ній зів’є своє гніздечко птах.

 

3-й учень:

Збережемо деревце край лугу-

В затінку його спочине хтось.

І всміхнеться дерево мов другу,

Що в дорозі стріти довелось.

 

Всі:

Квіточкукожну,

Кожну травинку
Плекай, бережи

Іншим малятам

теж накажи.

Ведуча: Друзі тварин, повідомлять про стан «братів наших менших» - тварин.

СЛАЙД 18

Друзі тварин

1-й учень:

Тварини живуть всюди на землі, під землею, у воді і повітрі.

СЛАЙД 19

Вони дуже добро пристосувалися до своїх умов існування, але господарська діяльність людини стала причиною зменшення кількості тварин, навіть їхнього зникнення. За підрахунками вчених за три з половиною століття з планети безповоротно щезли сорок шість видів ссавців і дев`яносто чотири види птахів.

СЛАЙД 20

Люди знищили таку корисну тварину, як морська корова, або сирена. Її безформне тіло сягало 9 метрів, важило до 40 тонн, а молоко було смачним і цілющим.

 

СЛАЙД 21

2-й учень:

Ще один приклад – мандрівний голуб, який помер у зоопарку на початку нашого століття. Величезні зграї цих птахів знищували заради смачного м`яса.

 

 

СЛАЙД 22

3-й учень:

Під загрозою знищення зараз біля 1000 видів тварин. Багато їх занесено в «Міжнародну Червону книгу» - це документ совісті людини. В нашому краї це такі тварини, подивіться на них: степовий тхір, їжак вухатий, гадюка степова, степовий журавель, ропуха очеретяна, махаон, джміль земляний та інші. Ці тварини постраждали більше, ніж інші: метелики через свою красу,

жаби через те, що людям не подобається їх зовнішній вигляд.

 

СЛАЙД 23

4-й учень:

Учні нашої школи не залишились байдужими до життя птахів. Адже птахи приносять велику користь! Родина горобців за час вигодовування пташенят знищує 8 тисяч комах, а родина шпаків – 12 тисяч. Діти дбайливо ставляться до цих захисників, виготовляють годівнички та підгодовують їх в сувору зимову пору.

 

Всі:

Ми веселі та завзяті
Йдемо природу захищати.
Допоможемо усім:
І великим, і малим.

1-й учень:
Коли потраплю на пташиний збір,
То інтересиїх я буду захищати.
Права їм дам найкращі на землі,
Щоб високо вони могли літати.
 

СЛАЙД 24/1

2-й учень:
Від соловейка виступаю я .
Ми знаєм, як чудово він співає.
Пора йому присвоїти звання,
Нехай чарує нас й ніколи не зникає.
 

СЛАЙД 24/2

3-й учень:
А я лелеку буду захищати,
Щов’є гніздо біля моєї хати.
Нехай ніхто ніколи у житті
В них не посміє хоча б раз стріляти.
Ці птахи милі спокій бережуть,
Дарують мир і злагоду в родині.
Не смійте, люди, їх сполохати хоч раз,
Щоб не накликати журби в свою країну.

 

СЛАЙД 24/3
4-й учень:
Синичку буду захищать і снігурів,
Цих птахів мусим взимку годувати.
Як важко їм в цю пору – голод, сніг,
Нам треба їх любить та захищати.

 

СЛАЙД 24/4

1-й учень:
Ще слово я за лебедів скажу,
Вони цінують вірність і кохання.
Нехай у парі проживуть життя,
Щоб браконьєр не вбив їх на світанні.
Ці птахи ніжні, наче білий цвіт,
Милують око щирою красою.
Нехай живуть, не знаючи журби,
Людей дивуючи всіх вірністю й любов’ю.


6-й учень:
Повірте, друзі, птахів ми усіх
Повинні захищати і любити.
Без них життя немає на землі,
Скажіть-бо, люди, як без птахів жити?


1-й учень:
Озирнись навколо, друже,подивися.
Яку користь всі вони приносять людям,
Уяви, коли їх тут не буде.
Шкідників появиться велика сила,
Скільки знищено буде рослинок.
А щоб нам цього повік не знати,
Птахів ми повинні завжди захищати.

СЛАЙД 25

Якщо ми будемо знати правила поведінки в природі, то ми допоможемо всій Землі.

  1. Не можна руйнувати пташині гнізда!
    2. Не можна ловити метеликів!
    3. Не можна руйнувати мурашники!
    4. Не можна знищувати жаб, ящірок!
    5. Не створюй шуму, не заважай тваринам!                        

 

Всі:

Все на землі, все треба берегти,                     

І птаха, й звіра, і оту тваринку,                                      

Не чванься тим, що цар природи ти,          

Бо, врешті, ти – лише її частинка.

 

ВІДЕО 3

Песня : Не дразните собак.

 

Ведуча:

Тепер інформацією поділяться друзі водойм.

 

СЛАЙД 26

Друзі водойм

 

1-й учень:

Вода – це справжне диво природи.

СЛАЙД 27

Вона основа всіх живих організмів. Без їжі людина може прожити 30 діб, без води -3.

СЛАЙД 28

Ми п’ємо воду, купаємось в ній, використовуємо як транспортні шляхи,   джерела електроенергії. На нашій планеті тисячі річок і озер. В них водяться цінні породи риб.

 

2-й учень:

Більша частина усієї води на Землі знаходиться у морях та океанах.

 

СЛАЙД 29
Ця вода солона і непридатна для пиття. Людям вже не вистачає чистої води. Природа не встигає очищати її від забруднень. Але дуже важлива не тільки кількість води, а й її якість. Причина усіх захворювань – наслідок уживання забрудненої води.

 

СЛАЙД 30

На території нашого села є ставок, протікає річка Молочна, б’ють джерела. Ставки заростають, замулюються і джерела. Русло річки змінюється, деякі бездумні люди викидають різне дрантя в неї.

 

СЛАЙД 31

3-й учень:

А мені бабуся і дідусь розповідали, що в дитинстві вони купалися в чистих річках, озерах, ставках і морях.

СЛАЙД 31/1

Тепер люди так багато відходів кидають і виливають у водойми.

 

4-й учень:

СЛАЙД 31/2

Від цього вода стає брудною і не придатною для життя її мешканців.

СЛАЙД 31/3

Та й самій людині страшно в ній купатися та споживати.

СЛАЙД 31/4

Кидати дошки, целофан, скло, паперові пакети у воду не можна. Від цього вона починає неприємно пахнути.

СЛАЙД 31/5

Таку воду полюбляють мікроби. А лікарі на берегах таких водойм змушені ставити знак

СЛАЙД 31/6

 «Купатися заборонено».

 

1-й учень:

Ріки, джерела, струмки бережи!
Може не стати на світі води!
Будеш безжально воду бруднити,
Сітями рибу ловити, травити,
Будеш у річку бруд виливати,
Можеш усе навкруги зруйнувати!

 

Запам'ятайте такі правила збереження води:

 

СЛАЙД 32

  • Розчищай джерельця, струмочки, не засмічуй їх брудом
  • Не висипай сміття на берегах річок і ставків
  • Економ воду
  • Фільтруй використану воду

 

Всі:

Людино-пам’ятай завжди

Символ життя вода на землі!

Економїї і бережи,

Щоб жили люди і сади!

 

Ведуча:

А зараз послухайте, будь ласка, екологічну казку «Лісова пригода».

 

Казка:  «Лісова пригода» СЛАЙДИ 33,  34, 35

 

Пісня: «Треба нам природу берегти»

Ведуча:

Тепер інформацією поділяться друзі довкілля, які працювали над проектом

«Земля – наш дім».

СЛАЙД  36

 

Друзі довкілля

1-й учень:

Сміття — злісний ворог природи. 

СЛАЙД  37

Дехто вважає, що нічого не трапиться, якщо я кину папірець, викину пляшку з-під напою, залишу в лісі недоїдки, а насправді ми бачимо навколо жахливі сміттєзвалища.

СЛАЙД  38

Викинутий вами папір «житиме» в природі один місяць, а бляшанка 60–100 р., поліетиленові мішки — 200 р., пластик — 400 р. А ця скляна пляшка пролежить  1000 років.

 

СЛАЙД  39

2-й учень:

Стіл знахідок шкідливих ми створили,
Тут речі непотрібні розмістили,
Котрі були принесені з походів.
Погляньте, скільки тут брудних відходів!
Пакети целофанові та цвяхи,
Іржаві банки, папірці та скло.
Якби бездумно їх усюди не кидали,
То багатьох проблем би не було.

 

СЛАЙД  40

2-й учень:

Ми, учні початкової школи, доглядаємо територію школи.

Часто стали люди сміття викидати,

Про місця відходів забули подбати.

Байдужість вже стала сестрою буття,

Задумайтесь, люди, де діти сміття!

 

3-й учень:

Очистимо Землю від бруду і скверни,
Посіємо скрізь доброти й квітів зерна!
Хай буде планета красива й зелена
Для щастя, добра і для тебе й для мене!

 

 Мозковий штурм.

Ведуча:

Діти, чи знаєте ви, чим сміття загрожує здоров’ю людей?

 

(Відповіді дітей).

 

СЛАЙД  41
1. Сморід – хвороби дихальних шляхів, астма, алергія, отруєння, хвороби печінки.

СЛАЙД  42
2. Виділення хімічних речовин – отруєння, хвороби печінки, нирок, очей, рак.

СЛАЙД  43
3. Забруднення водойм – неможна купатися, отруєння, хвороби шкіри, мор риби.

 

А ось вам проблема: куди дівати сміття? При спалюванні його, нерідко утворюються шкідливі речовини, забруднюючи повітря. А коли закопують – знищують грунт і підземні води. Сьогодні частину сміття переробляють.  Вчені знаходять нові способи переробки сміття.

 

СЛАЙД  44

Рукотворні гори — це відходи,
Роблять на Землі багато шкоди.
Треба там заводи збудувати
Й сміттєзвалища заставить працювати!

 

Гра «Сортування сміття»

 

 Правила

  • Очищати джерельця, струмочки і не засмічувати їх брудом.
  • Не смітити на дворах і на вулицях.
  • Не висипати сміття на берегах річок і ставків.
  • Обсаджувати береги водойм вербами, тому що верба очищає воду.

 

СЛАЙД  45

Вправа «Мікрофон». ( Передаємо з рук в руки глобус.)

«Що я буду робити, щоб світ навколо став чистішим…»

СЛАЙД  46

Ведуча:

Діти, щодня дотримуйтеся такого правила: «Встав вранці, умився, привів себе до порядку – і зразу ж приведи до порядку свою планету».

 

СЛАЙД  47

Запам’ятайте правило: «Чиста планета – здорова людина»

 

ВІДЕО 4

Танець Землі та дівчаток з обручами, прикрашеними квітами.

 

1-й учень:

Світ прекрасний навколо тебе —
Сонце ясне і синє небо,
Птахи і звірі, гори і ріки —
Нехай так буде завжди, вовіки.
Нехай людина добро приносить,
Бо світ навколо любові просить.
 

2-й учень:

Я знаю, вірю, прийде пора,
Коли не стане біди і зла.
Ми будем жити в країні мрій,
В країні щастя, добра, надій.

Земля.

Ви долоньки свої маленькі
Простягніть до сонця, тепла.
Залишіть промінець в серденьках,
Щоб весна в них завжди цвіла.
Щоб у душах сонечко квітло,
Зірка щедрості й доброти,
Променилося ніжне світло,
І в житті буде легко йти.

 

2-й учень:

Тобі ми вдячні, Земле, добра, мила!
Здорова будь і квітни для добра.
І радуй зір наш квітами рясними.
З любов’ю дбатиме про тебе дітвора.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

http://bibl.com.ua/pars_docs/refs/29/28063/28063_html_m755191b7.jpghttp://bibl.com.ua/pars_docs/refs/29/28063/28063_html_m755191b7.jpg

Завантаження...
docx
Додано
2 травня 2020
Переглядів
704
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку