-підвищення інтересу вихованців до вивчення інформатики та інформаційних технологій, виховання позитивного відношення до знань;
-формування творчого відношення до навчальної діяльності, активізація пізнавальної активності гуртківців;
-розвиток уміння діяти самостійно, висувати гіпотези при вирішенні поставлених запитань, розвиток уміння відстоювати свою точку зору, аналізувати;
-формування вмінь і навичок, які носять в сучасних умовах загально інтелектуальний, загальнонауковий характер.
Позакласний захід з інформатики
Інтелектуальний аукціон «Знавці інформатики».
Тема: Інтелектуальний аукціон
Мета:
Обладнання: презентація з основними етапами гри та завданнями; годинник; банкноти номіналом у «один розум»; таблички з цифрами 1, 2, 3 і 4; чорна скринька, голка, дискета чи флешка, зошит, мішок, циркуль; бейджики учасників; ігрове поле на 16 клітинок для ставок учнів (можна намалювати поле 4x4 клітинки на аркуші формату А4 або підготувати відповідний слайд у презентації).
Форма проведення: гра.
Програма заходу
Хід заходу
І. Організаційний момент
Учасники мають 16 банкнот по «одному розуму», таблички з номерами 1, 2, 3 і 4.
У ланцюзі людина стала останньою ланкою,
І краще все втілюється в ній.
Як тополя, піднеслася вона гордою головою,
Розумом обдаровано і мовою благою,
Вмістилище духу і розуму вона —
Весь світ безсловесних підкорений їй.
Фірдоусі
Доброго дня, я вітаю вас у нашому інтелектуальному казино. Нехай ці слова знаменитого персидського поета Фірдоусі стануть епіграфом нашої сьогоднішньої зустрічі, а девізом — вільна інтерпретація приказки: «Поганий той учень, що не мріє стати відмінником»! Починаємо гру.
Наший аукціон — це те саме місце, де можна заробити своїм розумом. Тільки гроші в нас особливі! Це банкноти достоїнством у «один розум»... Пам'ятаєте, як говориться: один розум добре, а два краще. А їх у вас, шановні гравці, по 16 «розумів» у кожного. Протягом гри ви маєте збільшити свій рахунок, але можете й стати банкрутом.
II. Ознайомлення з правилами гри
— Я називаю галузь знання і запитання, а ви, якщо зважитеся відповідати, повинні будете зробити ставку в «один розум». У випадку удачі ваша ставка подвоюється, ви заробляєте ще «один розум». Якщо ж ви помиляєтеся — тоді не засмучуйтесь — ваші «розуми» поповнять касу нашого інтелектуального аукціону, тобто ви втрачаєте свої «розуми» на користь аукціону.
Як бачите, умови гри прості: я даю запитання і кілька варіантів відповідей. Ви повинні вибрати правильну відповідь і підняти табличку з відповідною цифрою: 1, 2, 3, чи 4. Але давайте домовимося — відповідати на запитання має право тільки той, хто зробить свою ставку. Інші — мовчать! Спробуємо?
ІІІ. 1 тур «У світі знань»
Запитання для ігрового поля
Для прикладу. От запитання з галузі інформатики. Хто сміливий? Робимо ставки.
Увага! Запитання. Який пристрій не призначений для обробки інформації?
1. Калькулятор 2. Комп’ютер 3. Принтер 4. Телефон
Цілком правильно, потрібна відповідь під цифрою 3. Умови гри зрозумілі всім? Тоді починаємо. Отже, робимо ставки.
1 16 хвилин
2 8 хвилин
3 4 хвилини
4 10 хвилин
1 Здатність обробляти текстову інформацію
2 Здатність обробляти графічну інформацію
3 Здатність обробляти звукову інформацію
1 Повний по 5 карбованців
2 Половина по 10 карбованців
3 Рівні
1 Зовнішня пам'ять
2 Процесор
3 Дисплей
4 Клавіатура
1 Азартний гравець
2 Розбійник
3 Мудрий
1 10 дітей
2 6 дітей
3 12 дітей
Зазвичай при спілкуванні в чатах користуються:
1 логінами
2 паролями
4 Ніками
1 Гнучкий диск
2 Дисплей
3 Системний блок
4 Клавіатури
1 СD-RОМ диск в дисководі
2 Жорсткий диск
3 Дисковод для гнучких дисків
4 Мікросхеми оперативної пам'яті
1 У 40-х роках
2 У 50-х роках
3 У 80-х роках
4 У 90-х роках
1 5 років
2 15 років
3 10 років
1 Блокнот
2 WordPad
3 Microsoft Word
4 PowerPoint
1. 4 склянки
2. 6 склянок
3. 5 склянок
Народна мудрість говорить: «Учитися — завжди пригодиться». А один найдавніший невідомий автор писав так: «Сину мій! Від юності твоєї віддайся навчанню, і до сивин твоїх знайдеш мудрість!...» Але ми до сивин чекати не будемо і вже по закінченні першого тайму обчислимо «розуми» у гравців.
(Проходить підрахунок балів та підбиття підсумків першого туру)
IV. 2 тур. «Відгадай що у скринці»
Наступний тайм називається «відгадай що у скринці». Це завдання розраховане на команду. Будь ласка, об'єднайтеся у команди по 5 учнів. Завдання обговорюють у команді 0,5 хв, хтось один дає відповідь. Якщо відповідь буде правильною, члени команди одержують 5 «розумів» чи по одному «розуму» кожний.
Якщо варіант відповіді готовий, просто підніміть табличку.
Увага!
«Чорна скринька № 1». У цій шухляді лежить те, за допомогою чого можна не тільки дивитися, але і слухати. З метою збереження того, що на ньому є, його треба оберігати від холоду.
«Чорна скринька № 2». У ній знаходиться предмет, за допомогою якого можна виготовити чудові речі, а можна навіть убити одного страшного персонажа народних казок.
«Чорна скринька № 3». За допомогою предмета, що лежить на дні цієї шухляди, ти можеш зберігати свою улюблену книгу або підручник, і вона не буде в твоєму будинку займати багато місця.
«Чорна скринька № 4». Це те, що винайшов дуже талановитий юнак, який придумав гончарний круг, першу в світі пилку. Під попелом Помпеї археологи виявили багато таких предметів, виготовлених із бронзи. У Росії це було виявлено під час розкопок у Нижньому Новгороді. У Давній Греції вміння користуватися цим предметом вважалося вершиною майстерності, а вміння розв'язувати завдання з його допомогою — ознакою великого розуму. Цей предмет незамінний в архітектурі і будівництві. За багато сотень років конструкція його не змінилася. Сьогодні ним вміє користуватися будь-який школяр. Що це? Стартова ціна один «розум».
Відповіді до запитань 2 туру: 1. CD-ROM. 2. Голка. 3. Дискета (диск, флешка). 4. циркуль
(Проходить підрахунок балів та підбиття підсумків другогоо туру)
V. 3 тур. «Здогадайка»
3 тайм нашої гри називається «Здогадайка». Це командний тайм. Капітани команд роблять ставки і приймають таємне питання. На його обмірковування видається 1 хвилина. Через 1 хвилину капітан команди дає відповідь. Право першості у команди з більшою ставкою. За правильну відповідь команда отримує 10 «розумів», або по 2 «розуми» для кожного учасника команди.
Таємні запитання
1. Ця програма виглядає так, немов виконує певну функцію, але насправді вона приносить шкоду, наприклад псує таблиці розміщенні у файлі. Згадавши історію, ви легко назвете тварину, іменем якої програмісти називають таку програму.
2. Спеціалісти ФБР, які спробували зламати за допомогою хакерських методів комп'ютерні системи Пентагона, були дуже здивовані недбалістю генералів при виборі паролів. Який пароль використовувала більшість підрозділів Пентагона?
3. Який зв'язок між містом в Англії, рушницею калібру 30x30 і одним з елементів комп'ютера?
4. 30 % цих приладів використовується як домашній помічник, 25 % — як друкарська машинка, 75 % — як автомат для іграшок. Що це ?
5. (Загальна тема) Це, як помітила одна розумна людина, є в кожного з нас, але користуються цим майже завжди інші.
Відповіді до запитань 3 туру:
1. Троянський кінь. 2. Пароль. 3. Вінчестер. 4. Комп’ютер. 5. Ім’я.
(Проходить фінальний підрахунок балів та підбиття підсумків гри. Учні дізнаються кількість своїх «розумів»)
VІ. 4 тур. «Кіт у мішку»
Швидко спливає час. Завершилися три тайми нашої гри і я оголошую останній тайм: аукціон «Кіт у мішку». Тепер ви можете витратити свої «розуми» і придбати щось цікаве. Кожен учасник гри виставляє свої ставки-пропозиції, тобто «розуми». Ви слухаєте питання, обмірковуєте його і робите ставки, виграє той, хто ставить найбільше. Такий гравець отримує те, що знаходиться у мішку. Але, зізнаюся, це може бути не зовсім те, про що видумали, тож будьте обачними. Добре думайте над питаннями. Розпродаж з молотка починається... Виявіть же мудрість, друзі, на конкурсі «Кіт у мішку».
Кіт № 1. Сьогодні ти про нього мріяв. їх хтось сьогодні втратив. Без них тобі не обійтися? Тоді плати і не скупися! Стартова ціна один «розум».
Кіт № 2. Це предмет, призначений для зберігання інформації. Незамінна річ на уроці. Що це? Стартова ціна один «розум».
Відповіді до запитань 4 туру:
1 Один розум. 2. Зошит.
VІІ. Підсумки
Нагородження найактивніших учнів (які набрали найбільшу кількість «розумів») грамотами чи дипломами «Інтелектуал» 1, 2 та 3 ступенів. Обговорення гри.
1