Позакласний захід "Моя рідна Україна"

Про матеріал
Позакласний захід для учнів початкової школи.Матеріали можуть використовуватися також на уроках "Я досліджую світ"
Перегляд файлу

ОДЕСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА №61

I – III СТУПЕНІВ СУВОРОВСЬКОГО РАЙОНУ

ОДЕСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

 

 

 

 

Позакласний захід на тему:

«Моя рідна Україна!»

 

 

Підготувала:

вчитель початкових класів,

спеціаліст вищої категорії,

звання «Вчитель-методист»

Тіліпалова Наталія Володимирівна,

 

 

 

 

 

 

 

 

м.Одеса

Мета: поглибити знання учнів про нашу державу - Україну; формувати національну свідомість школярів; розвивати пізнавальні інтереси учнів; виховувати любов до рідного краю, повагу до його історичного минулого і сучасного, шанобливе ставлення до символів держави.

Обладнання: Конституція України, плакати із зображенням Державного Прапора України, Державного Герба України, запис Державного Гімну України; карта України; записи висловів про Україну, прислів’я, приказки про рідний край.

 

                                                   Хід заходу

Живи, Україно! Живи для краси, для сили, для правди, для волі!

                                                                                       В.    Сосюра

I.    Організація класу.

Учитель.

Доброго дня вам, діти!

Рада всіх я вас вітати!

У році новому.

Здоров’я, радості, добра та успіхів Усім я хочу побажати!

II.    Актуалізація опорних знань учнів.

1.    Вступне слово вчителя.

(Звучить пісня Н. Май «Квітуча Україна».)

У всіх людей одна святиня,

Куди не глянь, де не спитай,

Рідніша їм своя пустиня,

Аніж земний в чужині рай.

Їм красить все їх рідний край.

Нема без кореня рослини,

А нас, людей, без Батьківщини.

М. Чернявський

-    Про яку святиню говориться у вірші? (Про Україну.)

-    Як по-іншому ще можна назвати цей вірш? (Акровірш.)

-    Чим цікаві для нас такі твори? (Складаємо перші букви кожного рядка і утворюємо слово. У цьому акровірші ми знайшли назву своєї Батьківщини.)

-    Тож, напевно, ви всі здогадалися, про що буде йти мова на нашому першому уроці? (Про нашу Батьківщину - Україну.)

2.    Вправа «Мікрофон». Моя Україна - це.

-    Є багатого країн на землі,

В них - озера, річки і долини.

Є країни великі й малі,

Та найкраща завжди - Батьківщина.

-    У всьому світі, кожен зна,

Є Батьківщина лиш одна.

І в нас вона одна-єдина - Це наша славна Україна!

III.    Повідомлення теми і мети.

Учитель.

Золотавий вечір впав на тихі верби,

Солов’їна пісня ллється вдалині,

І мрійлива річка між гаями в’ється –

Все це - Україна. Все це - я і ти!

Наш урок присвячений рідній Батьківщині. Він незвичайний, бо передбачає, що ми здійснимо цікаву подорож. Нас чекають такі маршрути: Маршрут 1. Рідний край, Україна, Батьківщина, Вітчизна.

Маршрут 2. Державні символи України.

Маршрут 3. Народні символи держави.

Маршрут 4. Мій край - моя історія жива.

Маршрут 5. Народна скарбничка.

Маршрут 6. Поради Президентові України.

IV.    Організація навчальної діяльності.

Маршрут 1. Рідний край, Україна, Батьківщина, Вітчизна.

Учень.

Солов’їна пісня

Одна Батьківщина і двох не буває.

Місця, де родилися, завжди святі.

Хто рідну оселю свою забуває,

Той долі не знайде ніколи в житті.

Чи можна забути малому ту пісню,

Що мати співала, коли засинав?

Чи можна забути ту стежку до хати,

Що босим колись протоптав?

Тут мамина пісня лунає і нині,

Її підхопили поля і гаї,

Її вечорами по всій Україні

Співають, співають в садах солов’ї.

І я припадаю до неї устами.

І серцем вбираю, мов спраглий води.

Без рідної мови, без пісні, без мами Збідніє,

 збідніє земля назавжди.

М. Бакай

Учитель. Кожна людина найбільше любить той край, де народилась і живе. Кожен пишається своєю рідною країною. Наша держава - Україна, суверенна і незалежна, демократична і правова.

-    Що ж означає вислів «Україна - суверенна держава»? (Вона має право самостійно, без втручання інших держав вирішувати всі свої внутрішні та зовнішні справи.)

-    А ще Україна - демократична. Це означає, що влада в ній належить народові. Тільки народ може змінювати її основи - конституційний лад.

Робота в групах. Складання асоціативного грона.

 

 

Батьківщина:

найдорожча,____________,________________,_____________,

(наймиліша, найчарівніша, найсвітліша, найрідніша...)

Україна:

суверенна,__________,_____________,____________,__________,

(демократична, незалежна, правова, соборна, вільна...)

Рідний край:

стежка,_________,___________,____________,__________,

(батьківська хата, колискова, криниця, школа, друзі)

Маршрут 2. Державні символи України.

(Повідомлення учнів про державну символіку.) Учень.

Прапор

Прапор - це державний символ,

Він є в кожної держави.

Це для всіх - ознака сили,

Це для всіх - ознака слави.

Синьо-жовтий прапор маєм:

Синє - небо, жовте -жито.

Прапор свій оберігаєм,

Він святиня, знають діти.

Прапор свій здіймаєм гордо,

Ми з ним дужі і єдині.

З ним навіки є народом.

Українським в Україні.

Н.    Поклад

Учень.

Герб

Наш герб - тризуб.

Це воля, слава й сила.

Наш герб - тризуб.

Недоля нас косила.

Та ми зросли, ми є,

Ми завжди будем,

Добро і пісню несемо ми людям.

Н.    Поклад

Учень.

Гімн

Слова палкі, мелодія врочиста.

Державний Гімн ми знаємо усі.

Для кожного села, містечка, міста - Це клич один з мільйонів голосів.

Це наша клятва, заповідь священна.

Хай чують друзі й вороги,

Що Україна вічна, незнищенна,

Від неї ясне світло навкруги.

Н.    Поклад

(Звучить Державний Гімн України.)

Маршрут 3. Народні символи держави.

Учитель. Майже в усіх народів є улюблені рослини- символи. У нас це верба, калина, барвінок. Про це говорить прислів’я: «Без верби і калини нема України».

Калина - символ кохання, краси, щастя. Навесні вона вкривається білим цвітом, а восени палахкотить гронами червоних плодів. Калиною уквітчують весільний коровай, оселю; нею лікуються. Про калину складено багато пісень, легенд, приказок.

 Почувши слово «Україна», зразу ж уявляєш вербу над водою, тополю в полі... Можливо, ви чули пісню «В кінці греблі шумлять верби»? Окрім краси, верба дає багато користі. Вона, ніби позначка води на землі. Тому й копають криниці під вербою, бо на сухому місці це дерево ніколи не росте.

Легенда про барвінок

Ця рослина, коли ще не мала своєї назви, дуже заздрила запашній фіалці, бо та була у великій пошані серед людей. І тоді квітка звернулася до богині Флори, щоб та подарувала їй аромат, красу і людську любов. Але богиня не була всесильною - не могла вона нагородити рослину великою красою. Зате дала їй назву «вінка», що означає «перемога». І відтоді люди почали вбачати в барвінкові цілющу силу, яка перемагає тяжкі недуги. За це люди подарували рослині свою любов.

Маршрут 4. Мій край - моя історія жива.

Учень-екскурсовод 1. На долю нашого народу випало багато героїчного і водночас трагічного. Історія України - це історія народу, який протягом багатьох століть боровся за свою незалежність.

За кращу долю народу боролися відомі всьому світові діячі культури: Тарас Шевченко, Леся Українка, Іван Франко, Михайло Грушевський.

Учитель. Ви, молоде покоління нашої держави, повинні цінувати і берегти велике та давнє прагнення наших пращурів - суверенність країни.

«Життя таке коротке. Поспішайте творити добро», - писав О. Довженко.

Творити добро - це будувати щасливе майбуття нашої держави. А щоб Україна була завжди вільною, незалежною, потрібно наполегливо працювати кожному з нас.

Маршрут 5. Народна скарбничка.

Робота в групах. (Доповнити прислів’я і пояснити їх зміст.)

Батьківщина - мати, ... (умій за неї постояти.)

Людина без Вітчизни, ... (як соловей без пісні.)

Добре тому, ... (хто в своєму домі.)

Що країна, ... (то родина.)

За рідний край ... (життя віддай.)

Всюди добре, ... (а вдома найкраще.)

Кожному мила ... (рідна сторона.)

Маршрут 6. Поради Президентові України.

Учитель. Кожен громадянин держави може звернутися до Президента України. Отже, у вас є сьогодні така нагода.

(Учні пишуть побажання Президентові України.)

I.    Підсумки.

Учитель. У І ст. н. е. римський державний діяч, філософ Цицерон на публічному виступі сказав: «Люблять Батьківщину не за те, що вона велика, а за те, що вона твоя». Подумайте і дайте відповідь, продовживши речення «Для мене Україна - це ...»

Метод «Незакінчене речення».

(Звучить запис пісні Н. Валевської «Моїй Україні»)

Учитель. Незалежність України дає можливість кожному з нас стати справжнім господарем своєї землі. А для цього потрібно любити свою Батьківщину, віддавати їй розум і серце.

Ви - юний цвіт нової України,

У ваші очі дивиться народ.

Верстати шлях вам суджено єдиний:

Під кольорами сонця й неба сині –

 Сягнуть в житті небачених висот.

1

 

doc
Додано
19 жовтня 2020
Переглядів
467
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку