Виховний захід "пронеси Чорнобиль крізь серце"

Про матеріал

Сценарій виховного заходду можна застосовувати на класних годинах 9 -11 класів

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Позакласний захід

“Пропусти Чорнобиль крізь серце»”

(для 9-11 класів)

 

 

 

підготувала вчитель хімії

ОЗОШ №71

Шведа Людмила Зіновіївна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(На екрані перший слайд)

Вчитель: Доброго дня, сьогодні ми спробуємо з вами пропустити Чорнобиль крізь своє серце.

 

(На екрані відео Чорнобиль-трава)

Дитина:

 Намалюй, мені будь-ласка, радість і красу.

Вчитель:

І малюю я веселку, квітку і росу,

З посмішкою на обличчі дівчину в вінку

І хлопчину, що кружляє з нею у танку.

Дитина.

 Намалюй мені розлуку, смуток і журбу.

Вчитель:

Я малюю лист осінній, схилену вербу,

що спустила свої віти голі до землі.

І ключами в синім небі ринуть журавлі.

Дитина:

Намалюй мені ще ніжність.

Вчитель: 

Тема не проста.

І малюю я рожеві мамині вуста,

І метелика, і сонце, й квітку лугову,

І зелену шовковисту молоду траву.

Дитина:

Намалюй мені, будь-ласка, намалюй біду.

Вчитель:

Як її намалювати? Спосіб не знайду.

Чи поранену пташину, може, ледь живу?

А рука сама малює чорнобиль-траву...

Дитина:

Нащо ти траву малюєш? Це біда така?

Вчитель:

 Цю траву зовуть «чорнобиль», ця трава гірка.

В ній отрута, смерть, і сльози, і брудна вода.

 В ній хвороби, сум, неспокій. Це страшна біда!

Дитина:

Краще намалюй щось гарне. Намалюй життя.

А гірку траву чорнобиль викинь на сміття.

Вчитель:

Так, дитино, намалюю я життя тобі.

І надії намалюю, й мрії голубі.

Намалюю синє небо, чисте джерело.

Намалюю я лелеку, поле і село.

Намалюю, віру, розу, доброту й любов.

Та гірка трава чорнобиль проростає знов.

 

(Учням дається папір зі словами радіація)

Вчитель:

Пропоную вам написати асоціації до слова радіація

-чорного коліру –погані, жахливі

-червоного коліру- гарні, корисні

 

1-1,5 хвилина (на екрані відео CHERNOBYL - Evgeny Khmara)

Зачитуємо…..

 

 Ведучий :

Ніч з 26 на 27 квітня 1986 року багато змінила у житті цього міста. Ця ніч забрала дитячий сміх,  людські життя, радість, добробут багатьох сімей, а принесла біль, смуток, розпач, смерть. Катастрофа на Чорнобильській АЕС – страшна техногенна катастрофа людства. Радіоактивне забруднення охопило величезну територію Європи. Це боротьба з невидимим ворогом! Ворогом якого ми не бачимо – а він нас вбиває.

 

Ведучий : (на екрані відеоролік “Земля”; ППЗ «Chemistry 8» від «Квазар-мікро»; вступ)

Радіоактивність-аж ніяк не нове явище; новизна полягає лише в тому, як люди намагалися її використовувати. І радіоактивність, і супутні їй іонізуючі випромінювання існували на Землі за довго до зародження на ній життя і були присутні в космосі до виникнення самої Землі.

  Іонізуючі випромінювання супроводжувало і Великий вибух, з якого, як ми зараз вважаємо, почалося існування нашого Всесвіту близько двадцяти мільярдів років тому. З того часу радіація постійно наповнює космічний простір. Радіоактивні матеріали увійшли до складу Землі із самого її народження. Навіть людина злегка радіоактивний, так як у будь-якої живої тканини присутній у невеликій кількості радіоактивні речовини. Але з моменту відкриття цього універсального фундаментального явища пройшло більшеста років.

 

Ведучий :

Отже, з чого ж усе починалося ...

 

*Перегляд відеороліку “Радіоактивність”

 «ППЗ Хімія 9 клас» від ПП «Контур плюс»; урок №8

 

Ведучий :

  Радіація по самій своїй природі шкідлива для життя.


  (на екрані слайд)

Малі дози випромінювання можуть "запустити"не до кінця встановлений ланцюг подій, що приводить до раку або до генетичних ушкоджень. Великі дози радіації можуть руйнувати клітини, пошкоджувати тканини органів і стати причиною швидкої загибелі організму.

 

Вчитель :

До речі, в чому зараз вимірюється рівень радіації?

 

Ведучий :

   Ушкодження, викликані великими дозами опромінення, звичайно проявляються протягом декількох годин або днів. Ракові захворювання, проте, проявляються через багато років після опромінення-як правило, не раніше ніж через одне-два десятиліття. А вроджені вади розвитку та інші спадкові хвороби, викликані ушкодженням генетичного апарату, за визначенням з'являються лише в наступних  поколіннях: це діти, онуки та більш віддалені нащадки індивідуума, який зазнав опромінення.

 

Ведучий :

   Щоб викликати гостре ушкодження організму, дози опромінення повинні перевищувати певний рівень, але немає ніяких підстав вважати, що це правило діє у випадку таких наслідків, як рак або пошкодження генетичного апарату. Навіть при відносно великих дозах опромінення далеко не всі люди приречені на ці хвороби: діючі в організмі людини механізми зазвичай ліквідують всі пошкодження.

 Точно так  будь-яка людина, що піддалася дії радіації,

зовсім не обов'язково повинна захворіти на рак або стати носієм спадкових хвороб; однак імовірність або ризик, настання таких наслідків у неї більше, ніж у людини, яка не була опромінена.

 

*Перегляд відеороліку “Небезпека радіоактивного випроиінювання”

 « ППЗ Хімія 9 клас» від ПП «Контур плюс»; урок №11

 

*Перегляд відеороліку “Техногенна катастрофа 1”

 «ППЗ Хімія 9 клас» від ПП «Контур плюс»; урок №11

 

Ведучий :

Ми дозволимо собі не погодиться з диктором.  Давайте повернемося на 33 роки тому, до Чорнобиля, де і сталася ця жахлива трагедія ...

 

Учень:

Не можна про це не сказати,

Мовляв, це було вже давно.

Перед очима батько-мати,

І Україна, і Дніпро.

Не можна ні про що мовчати,

Горить тривогою чоло.

Ці вірші-роздуми і факти-

Все це було, було, було...

 

(На екрані слайд)

CitySmile.ORG_besthdwallpaperspack599_104.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

*Перегляд відеофільму “Вибух Чорнобиль”

 

Ведучий :

  Чорнобильська катастрофа і інші аварії ядерних реакторів у 1970-ті та в 1980-ті роки, крім іншого, ясно показали, що такі аварії часто непередбачувані. Наприклад, у Чорнобилі реактор четвертого енергоблоку був серйозно пошкоджений в результаті різкого стрибка потужності, що виникло під час планового його виключення. Реактор перебував у бетонній оболонці і був обладнаний системою аварійного розхолоджування та іншими сучасними системами безпеки. Але нікому і в голову не приходило, що при вимиканні реактора може відбутися різкий стрибок потужності і газоподібний водень, що утворився в реакторі після такого стрибка, змішавшись з повітрям, вибухне так, що зруйнує будівлю реактора. 

 

Ведучий :

   У результаті аварії загинуло більше 30-ти осіб, понад 200 тисяч людей у Київській та сусідніх областях отримали великі дози радіації, був заражений джерело водопостачання Києва. На півночі на місці катастрофи-прямо на шляху хмари радіації-знаходяться великі Прип`ятські болота, що мають життєво важливе значення для екології Білорусі, України та західній частині Росії.

 

 (На екрані слайди)

Вчитель

А ви впізнаєте це місто? Запрошую бажаючого натиснути на екран

54de69fe4ae3b53c5226a26a826f61ed.jpeg

 

 

 

 

 

 

130306921124.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9807c4f446c3.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(На екрані слайд)

 

Вчитель

Прип’ять – місто привид. Чорнобильска АЕС надала місту Прип`ять життя, але саме так вона його і відібрала…

orig_63969d6dfa135ca47e4d518ea2e7f599.jpg

(На екрані слайд)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ведучий :

Найбільш чутливі до дії радіації клітини, які швидко регенеруються (тобто оновлюються) в організмі, а саме:

-клітини шкіри,

-клітини крові,

-клітини щитоподібної залози,

-клітини ембріону і плоду.

 

Аналіз перебігу вагітності і пологів виявив, що більш ніж 16 тисяч жінок, які проживали на територіях ураження катастрофою на Чорнобильській АЕС, мали значну (у 15 разів вищу, ніж зазвичай) частотність ранніх і пізніх ускладнень при вагітності: загрози переривання вагітності, передчасні пологи, анемії, кровотечі під час пологів. Не всі жінки наважилися залишити дитину, тому вдалися до переривання вагітності.

 

Ведучий :
- Чи були аборти примусовими для жінок після Чорнобильської катастрофи?

-  Справа у тому, що було багато спекулятивних заяв із цього приводу. Кожен трактує це, як йому зручно. Не було об’єктивної інформації про аварію, про рівень радіції і, щонайважливіше, про наслідки для майбутньої дитини. Жодних підписаних указів «згори» чи «висловлювання» вагітних не було!

- Було три хвилі евакуації. Насамперед вивозили жінок на третьому триместрі вагітності та дітей. А тим вагітним жінкам, що на початку літа ще не були евакуйовані, робили обстеження та пропонували зробити аборт. Тоді не було досліджень, які б змогли принаймні спрогнозувати, як це вплине на плід дитини. І, як зазвичай у нас буває: якщо ми не знаємо, то прибираємо проблему – не треба буде шукати шляхів її вирішення.

 

*Перегляд відеокліпу на пісню “Ghost town

( Зразу вірш)

 

Учениця:

Мамо! Почуй мене, мамо!

Бачиш, що я помираю.

Мамо, врятуй мене, мамо, мамо, врятуй, я благаю.

Ненечко, якби ти знала, як мені хочеться жити.

Світ я ще бачила мало, але його полюбила.

Мамо, як весело в світі бджілка маленька літає,

Сонечко лагідно світить, вітер з хмаринками грає,

Веснонька землю голубить: в квіти і в трави вдягає,

Балує, жалує, любить, тихо щось шепче, співає.

Мамо, як гарно у житі ластівка й жайвір літає.

Мамо, як добре в цім світі. Мамо, я жити бажаю!

Порятуй від смерті, рідна. Квіточка моя яскрава,

Матінко горлице ніжна, що у Чорнобилі сталось?

Мамо, чому я хворію? Чого ти плачеш ночами?

Мамо, невже не зумію батька обняти руками?

Чом на очах твоїх сльози? Чом не всміхнешся ніколи?

Чи заплетеш мені коси, коли піду я до школи?

Ненько, чого ти ридаєш? Мамо, невже помираю?

Як помогти? Ти не знаєш? Мамо! Не хочу до раю!

Хочу я буду з тобою, жити, радіти так само.

І не вплітатись журбою в коси твої, моя мамо.

                                             

(На екрані слайд)

 

 

 

 

 

 

 

 

Ведучий :

З урахуванням аналізу причин аварії переглянуте нормативно-технічна документація по АЕС, внесені певні зміни в загальні положення забезпечення безпеки атомних станцій і правила ядерної безпеки, уточнені діючі та розробляються нові стандарти і технічні зусилля на обладнання, вироби, матеріали, прилади та засоби автоматизації, які поставляються на атомні станції. Розроблено і здійснюються заходи щодо підвищення технічного рівня, надійності та якості виготовленого обладнання для АЕС, вдосконалення його конструкцій і технології виробництва.

 

Ведучий :

  На прикладі Чорнобильської трагедії ми можемо зробити висновок про надзвичайно велику потенційну небезпеку атомної енергетики: при будь-якому мінімальному збої АЕС, особливо велика, може надати непоправне вплив на всю екосистему Землі.

  Масштаби Чорнобильської аварії не могли не викликати жвавого інтересу з боку громадськості. Але мало хто здогадується про кількість дрібних неполадок у роботі АЕС у різних країнах світу.

 

(На екрані слайд з текстом)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ведучий зачитує слайд :

  "... З 1971 по 1984 рр.. на атомних станціях Німеччини відбулася 151 аварія. В Японії на 37 діючих АЕС з 1981 по 1985 рр.. зареєстровано 390 аварій, 69% яких супроводжувалися витоком радіоактивних речовин ... У 1985р. в США зафіксовано 3000 несправностей у системах і 764 тимчасові зупинки АЕС ... "і т. д.

 


(На екрані слайд)

*Перегляд відео «Чорнобиль» Учень читає вірш з екрану

 

 

Вчитель зачитує слайд

 

Вчитель:

 

У пам'ять про загиблих, які ціною свого життя захищали людей від смерті, оголошується хвилина мовчання. (звук метроному)

 

(На екрані слайд)


Ведучий :

Атомна енергетика поки не витримала випробувань не економічність, безпеку і розташування громадськості. Її майбутнє тепер залежить від того, наскільки ефективно і надійно буде здійснюватися контроль за будівництвом і експлуатацією АЕС, а також наскільки успішно буде вирішено низку інших проблем, таких як проблема радіоактивних відходів. Майбутнє атомної енергетики залежить також від життєздатності її сильних конкурентів-ТЕС, що працюють на вугіллі, нових енергозберігаючих технологій та відновлюваних енергоресурсів.

 

Ведучий :

Залишилося вказати кілька штучних джерел радіаційного забруднення, з якими кожен з нас стикався повсякденно.

 Це, перш за все, будівельні матеріали, що відрізняються підвищеною радіоактивністю. Серед таких матеріалів-деякі різновиди гранітів, пемзи і бетону, при виробництві якого використовувалися глинозем, фосфогіпс і кальцієво-силікатний шлак. Відомі випадки, коли будматеріали вироблялися з відходів ядерної енергетики, що суперечить всім нормам. До випромінювання, що виходить із самої будівлі, додається природне випромінювання земного походження. Найпростіший і доступний спосіб хоча б частково захиститися від опромінення вдома або на роботі-частіше провітрювати приміщення.

 

Ведучий :

Підвищений вміст урану деяких видів вугілля може приводити до значних викидів в атмосферу урану й інших радіонуклідів у результаті спалювання палива на ТЕЦ, у котельнях, при роботі автотранспорту.

   Існує величезна кількість загальновживаних предметів, що є джерелом опромінення. Це, перш за все, годинники із святящимся циферблатом, які дають річну ефективну дозу радіації, у чотири рази більшу за ту, що обумовлена витоками на АЕС. Рівносильну дозу одержують працівники підприємств атомної промисловості й екіпажі авіалайнерів.

 

Ведучий :

  Радіоактивні ізотопи використовуються також в інших світних пристроях: покажчиках входу-виходу, в компасах, телефонних дисках, прицілах та інших електроприладах.

  При виготовленні особливо тонких оптичних лінз застосовується торій, а для додання штучного блиску зубам використовують уран. Дуже незначні дози опромінення від кольорових телевізорів і рентгенівських апаратів для перевірки багажу пасажирів в аеропортах.

 

Ведучий :

   Яка ж насправді радіаційна ситуація? Як вберегтися від радіації?

 

Ведучий :

Радіаційний фон в Україні стабілізувався на всій території, за винятком прилеглих до 30 км зоні відчуження регіонів.

 

Ведучий :

Але до цих пір продовжується міграція радіоактивних речовин харчовими продуктами через молоко, м'ясо, картоплю, овочі. За цим найважливішим завданням сьогодення є отримання чистих від радіонуклідів продуктів харчування.

 

*Перегляд відеороліку “Техногенна катастрофа 2,3,4”

 «Хімія 9 клас» від ПП «Контур плюс»; урок №11

   

 

 

 (на екрані слайд)


Ведучий :

 Людина -  коваль свого щастя, і тому, якщо вона хоче жити і виживати, то вона повинна навчитися безпечно використовувати цього "джина з пляшки "за назвою радіація. Людина ще молода для усвідомлення дарунка, даного йому природою. Якщо вона навчиться керувати їм без шкоди для себе й усього навколишнього світу, то вона досягне небувалого світанку цивілізації. А поки нам необхідно прожити перші боязкі кроки, у вивченні радіації і залишитися в живих, зберігши накопичені знання для наступних поколінь.

 

Ведучі по черзі:

Все задумано мудро в природі,

Жити всьому у мирі і в згоді.

Річка-хай куди хоче тече,

Пташеняті-підставляти плече.

Як зрубає дерево-вмить

Поспішайте хоч два посадить.

Як асфальт-то не через калину,

Джерельце хай не знає зупину.

Полюбімо природу палко,

Не топчімо ногами фіалку.

(Разом)

Люди, будьмо ж людьми!

 

Вчитель:

Давайте відірвемо від радіації жахливі спогади і покладемо у конверт пам`яті. (Коробка з написом ………. ,біля горить свічка) А з позитивних асоціацій зробимо літаки і запустимо їх у майбутнє…..                                                                                                                                                                                                                   

 

Звернення Землі

  Важко мені жити, діти мої, кровиночки мої. Чи не я вас породила, чи не я вам сили даю. Викохую для вас кожен кущик, кожну травинку. Всі свої багатства віддаю вам до останку. Захищаю братів ваших менших: пташок, жучків, хробачків. За що раните мене, діти мої, чом не шануєте? Зриті ранами надра мої гоїтимуться тисячі років, споєні отрутою поля не будуть родити, не колоситиметься на них золота пшениця. Не брудніть мене, не засмічуйте, бо я — ваша мати.

 

 

 

 

 

doc
Додано
20 жовтня 2020
Переглядів
1868
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку