.
Позакласний захід на тему:
"Я і комп’ютер".
для учнів 8 класу
Вчитель: Вишневська М.В.
Мета: виховання почуттів дружби та взаєморозуміння; навчання швидко знаходити вірну відповідь на поставлене запитання, а також логічно мислити при виборі відповідей; розвивання спритності, творчої активності.
Форма проведення: змагання.
Місце проведення: клас інформатики.
Обладнання: таблички «Відповідь готова», картки зі слова ми конкурсів.
Хід проведення заходу
І. Організаційна частина
ІІ. Привітання команд
Представлення команд та їх капітанів. Проголошення назви та девізу.
ІІІ. Розминка
Необхідно дати правильні відповіді на поставлені запитання. Журі стежить за відповідями учасників та веде підрахунки. За правильну відповідь - 1 бал.
Запитання для першої команди:
1.Яка найменша одиниця кодування інформації? (біт)
2.Мінімальний елемент збереження, що формується на екрані монітора. (піксель)
3.Який французький вчений створив першу арифметичну машину, що виконувала операції додавання та віднімання? (Паскаль)
4. мериканська фірма, яка є лідером у виробництва комп'ютерного програмного забезпечення.(Мікрософт)
5.MC – DOS, Linux, Windows - це назви чого? (операційних систем)
6.Які файли мають розширення .mр-3? (музичні)
7.Тип принтера, який виконує найякісніший та найшвидший друк? (лазерний)
8.Скільки біт займає в пам'яті комп'ютера 1 символ? (8 біт)
9.Інша назва жорсткого диску.(вінчестер)
10.Складовою частини якої науки була інформатика? (математика)
Запитання для другої команди:
1.Як називається гнучка пластина, вкрита магнітним шаром, що використовується для збереження інформації? ( дискета)
2.3гідно з двійковим кодуванням скільки байт займає в пам'яті і символ? (1 байт)
3.3а допомогою якої клавіші можна вилучити символ за курсором? (dе1еtе)
4.Хто є засновником корпорації Місrocoft?(Білл Гейтс)
5.Які файли мають розширення .txt, doс? (текстові)
6.Головний пристрій ЕОМ? (процесор)
7.Як називається покажчик, який вибирає на екрані об'єкти для подальшої роботи? (курсор)
8.Назвіть пристрій для введення графічної інформації. (сканер)
9.Значок, який є посиланням на існуючий файл чи папку. (ярлик) 10.Назвіть функціональні клавіші. (F1 - F12)
(Результат за 1 конкурс).
IV. Конкурс капітанів
Капітанам пропонують чотири запитання з варіантами відповідей. За правильне виконання завдання – 2 бали.
1. Розмісти назви обчислювальних приладів по часу їх винайдення.
A. Персональний комп'ютер.
B. Абак.
C. Арифмометр.
D. Логарифмічна лінійка.
2. Перелічіть прізвища цих вчених в хронологічному порядку.
A. Лебедєв.
B. Ньютон.
C. Піфагор.
D. Гейтс.
3. Розмістіть принтери по якості друку – від гіршої до кращої.
A. Струменевий.
B. Матричний.
C. Лазерний.
4. Розташуйте ці запам'ятовуючі пристрої за їх ємкістю: від найменшої до найбільшої.
A. CD-ROM.
B. Флоппідиск.
C. Вінчестер.
V. Конкурс «Розшифруй термін»
Завдання: скласти правильно слово.
І команда.
Сатінурив – антивірус
Рівнявинюнав – вирівнювання
Жерема – мережа
ІІ команда.
Віхротара – архіватор
Свістеняв – всесвітня
Гакріфа – графіка
VI. Майстри пантоміми
За допомогою пантоміми команди повинні передати зміст слова, а її вболівальники – відгадати. За відгаданий пристрій – 1 бал.
Слова 1-й команді
Слова 2-й команді
VII. Конкурс вболівальників
Гра для вболівальників
Друзья! Задам я вам вопрос,
А вы над ним подумайте.
Придумайте одно из двух —
«Да» или «нет», — ответьте вслух.
Коль вы находчивы сполна,
Поможет рифма, но она
Настолько хитрая у нас,
Что может с толку сбить подчас.
Скажи, когда везде отключен свет,
Компьютер-ноутбук работать будет? (Да.)
А выключишь компьютер без труда,
Лишь дернув штепсель из розетки? (Нет.)
А можно на экране указать предмет,
Лишь щелкнув кнопкой мыши? (Да.)
Ответь, а может иногда компьютер
Включен быть, а на экране — темнота? (Да.)
А в Paint'e рисовать букет
Из белых лилий можно? (Да.)
Способен ли компьютер, дай ответ,
Три дня работать безотказно? (Да.)
А тех, кому и года нет,
Сажают за компьютер? (Нет.)
В конце спросить пришла пора:
А вам понравилась игра? (Да.)
Загадки для вболівальників
А, Б, В, Г, Д і кома – Всім мабуть уже відома Така клавішна структура. Звісно ж це … (клавіатура) |
Я показую об’єкти, Фото-, відео проекти. Я не плеєр, не мотор, А звичайний … (монітор) |
Якщо є складна робота, Мусить бути лиш охота, Бо зі мною буде толк, Адже я – системний … (блок) |
Я магнітний бутерброд, Та мене не з'їсть ваш рот. Файли й папки – це дієта Для магнітної … (дискети) |
Я не нишпорю в коморах, Не ховаюся по норах. Ковзаю по столу трішки, Бо комп’ютерна я … (мишка) |
Я пишу листи і вірші, Мої тексти найгарніші. Хай підтвердить весь народ, Як усім потрібен … (Word) |
Я малюю діаграми, Знаю формули й доданки. Підрахую як годиться – Електронна я … (таблиця) |
Нас зібралося багато, Як же всіх порахувати? Об'єднати всіх нас гарних Може тільки база … (даних) |
Промені і сонце-коло Намалюємо ми скоро. Творчий маю я характер, Бо графічний я … (редактор) |
Я малюю діаграми, Знаю формули й доданки. Підрахую як годиться – Електронна я … (таблиця) |
VIIІ. «Чорний ящик»
Команди отримують чорні ящики, у яких знаходяться носії інформації. До ящику додано інструкцію до кожного носія інформації. Прочитавши інструкцію, команда має визначити, що ж за носії інформації знаходяться у чорному ящику. За правильно відгаданий носій інформації команда отримує 3 б. На обговорення команді відводиться 2 хвилини.
Чорний ящик І команди:
Інструкція до чорного ящика:
Чорний ящик ІІ команди:
Інструкція до чорного ящика:
ІХ. Підбиття підсумків
Хочу вас привітати з тим, що ви бездоганно впоралися з усіма труднощами, які були для вас приготовлені. А зараз слово надається журі,
(Нагородження переможців і учасників).
1