Згуртований колектив - запорука успішної роботи класовода. Метою заходу є об"єднати, здружити, познайомити колектив учнів, батьків та учителів, які працюють з першокласниками. Ознайомити з мудрим Наумом - покровителем розуму та доброчинства, з особливостями навчання учнів у давні часи.
ПЕРШОКЛАСНИКИ-ОДНОКАШНИКИ - 2018
(Лунає музика, на сцені декорації української хати, плакат з написом “Науме, настав дітей на ум”. До зали запрошуються першокласники.).
Діти усі на сцені
Ведуча 1: Вітаємо вас, діти вільної України, зі святом Наума.
Ведуча 2: Вітаю вас і я з цим знаменним днем. Але, щоб розпочати свято,
першокласники повинні відгадати загадку.
Великий будинок дітей завжди жде
І часто, як вулик бджолиний гуде.
Як чаша, він повен знаннями.
Ласкавий будинок цей з нами
(школа)
1 учень: Школо! Вулик ти дитячий,
Ну, а діти, як бджолиний рій.
І беруть початок з нього свій.
2 учень: Як були ми дошкільнята,
То ходили в дитсадок.
А тепер вже інший час –
Зустріла радо школа нас.
3 учень: Ми тепер – не просто діти,
Шестирічки-неумійки,
Шестирічки – перший клас,
Школярі тепер всі з нас.
4 учень: Якщо вчимося ми у школі,
То звемося – школярі.
Радо в школі зустрічають
Однокласники мої
5 учень: У цьому році перший раз
Пішов я в школу в перший клас,
І першим в класі з того дня
З’являтись став до школи я.
(Діти співають пісню «Ми першокласники»).
Ведучий 1: Давні і добрі традиції шанобливого ставлення до освіти живуть на теренах України. 14 грудня - особливий день – день Наума.
Ведучий 2: У давні часи навчання в школі починалося взимку. Це була найзручніша пора, коли сільські діти мали змогу здобувати освіту. Батьки відводили до школи дітей саме в цей день, бо “Пророк Наум наведе на ум”.
Ведучий 1: За народними уявленнями, Наум-покровитель розуму, знань і доброчинства. А тому селяни були переконані: якщо на це свято розпочати навчання, то дитина успішно засвоїть знання, набереться розуму.
Ведучий 2: Тяжко давалось в ті давні роки наука дітям. По-перше, вчителями на той час були малоосвічені дячки. Як правило, до школи ходити було далеко. Незважаючи ні на що, батьки віддавали дітей в школу, бо знання були у повазі. Саме в цей день існували певні традиції, пов’язані з навчанням.
Ведучий 1: Напередодні Наума батьки відвідували дячка і домовлялись за науку сина чи дочки. Ввечері до ”кашоїда” має прийти хрещений батько з букварем.
(Міні-сценка)
Хрещений
батько: Доброго вечора вашій хаті!
Господиня: Добрий вечір, проходьте. Сідайте ось тут, будь ласка. Як добре, що ви завітали до нас на день Наума.
Ведучий 2
Коментує: Посеред хати ставили пісну діжку, застеляли її кожухом і гість, взявши ножиці, підстригав хрещенника – “щоб добре в голову лізла наука”.
Хрещений
батько: Батюшко Науме, виведи синка на ум. Сідай, сину, до столу. Повторюй за мною, це -–аз, це – буки…
Ведучий 1: Батько говорив, а хрещеник повторював .
Хрещений
батько: Що ж, сину, думаю буде тобі наука даватися.
Ведучий 2: А господиня тим часом готувала пшоняну кашу на ознаку доброго навчання.
Господиня: Їж, синку, нехай навчання для тебе буде легким Адже “треба чимало каші з’їсти”, щоб опанувати науку.
Ведучий 1: Вранці син з батьком йшли до церкви. Коли поверталися додому, мати подавала кашу на сніданок і благословляла на добре навчання.
Господиня: (з іконою) Благословляю тебе, сину.
Ведучий 2: А батько витягував свячену вербову галузку і тричі стьобав нею сина, примовляючи:
Батько: Святою вербицею, якою Христа зустрічали, виряджаємо тебе, щоб тобі, сину, наука давалась.
Ведучий 1: Батько з сином йшли до школи, несучи горщик з кашею і гостинцями для вчителя. В школі учню показували різки, що стояли в кутку. І учень знав, що йому потрібно бути слухняним і чемним.
Ведучий 2: То ж нехай твоє шкільне життя буде для тебе щасливим, хай стеляться тобі сонячні дороги у широкий світ знань.
Ведучий 1: То ж сподіваємось, що ті, хто вперше переступив поріг нашої школи, набуватимуть знань на славу Україні.
Вчитель: Наші першокласники вже багато чого навчились: в букварі вивчили майже усі букви , навчилися друкувати вивчені літери, вивчили числа першого десятка, люблять малювати і працювати.
А прикладом для першокласників є чудові, талановиті родини та мудрі й творчі вчителі. І наш колектив, який народився цього року, хай усі 12 років буде згуртований і дружний. А щоб ви більше дізналися один про одного і стали міцною дружною класною родиною, пропоную переглянути презентацію «Я маю з кого брати приклад»
Презентація «Я маю з кого брати приклад»
Номер у виконанні батьків та вчителів
Учень 6: А про перші наші кроки
Нагадають вам, напевно,
Веселі смішинки.
(Виступають першокласники).
Учениця 7: Годинник
Щось годинник,- каже тато,-
Раптом зупинився.
Треба в чистку віддавати,
Мабуть, запилився.
-Звідки взятись тому пилу? – мовила Алінка.-
Я ж годинник з милом мила,
Там нема й пилинки!
Учень 8 з мамою
і татом: Батьки-чомучки
Наче справжні дошколята!
Нічогісінько не знають,
Смішно і сказать комусь.
Бо щодня мене питають
Лиш одне: чому й чому?
Ох, настане мій кінець!
Не поясниш їм ніколи –
Хоч би й дуже захотів…
Треба їх віддать до школи –
Хай питають вчителів.
Учень 9: Коли б начальником я став,
Хоч на одну годину,
То я б одразу наказав
Закон ввести єдиний:
У дні святкові й вихідні
Батьків не допускати
Без нас у парк, на стадіон,
До цирку й до театру.
Ще й всюди входи б спорядив
Словами охоронними.
“Вхід без дітей для всіх батьків –
Суворо заборонено!”
Танець «Черевички»
Звучить музика. На сцену виходять сім дівчаток-старшокласниць у сукнях кольору веселки. Кожна з них підходить до квітки-семицвітки, бере одну пелюстку, читає прислів’я і розповідає про свій предмет.
Дівчатка (разом): Ми - сім кольорів веселки.
Вводимо вас, діти, в веселковий світ знань.
1 дівчинка (в червоному) – світ української мови:
У школі вас навчать читати,
Бо: «Хто багато читає, той багато знає».
А книжка вчить, як на світі жить.
Вчення – світ, а невчення – тьма.
З книги легко світ пізнати,
Книга все розкаже вам сама.
Книга допоможе мандрувати
По землі і навіть до зірок,
З нею можете повсюди побувати,
Ви ж зробили лише перший крок.
Книга мудра і багато знає,
Вчить людину, як на світі жить.
Мудрий той, хто книжечку читає,
Знайко завжди спереду біжить.
2 дівчинка ( у жовтогарячому) – світ української мови:
«Пишуть не пером, а розумом»
Хто навчиться грамотно писати,
Тому всі відкриються путі
Й допоможе іншим у житті.
Той, хто рідну мову поважає,
Живучи у рідному краю,
Той усі вершини подолає
І не зрадить матінку свою.
Свою рідну неньку Україну
Берегтиме кожен день і час.
І стоятиме за неї до загину,
Бо земля ця дорога для нас.
3 дівчинка ( у жовтому) – світ математики :
“Математика – гімнастика для розуму”.
Математика- наука найточніша,
Її треба наполегливо учить.
І чим далі – тим вона складніша,
Та без неї людям не прожить.
4 дівчинка ( у зеленому) – я досліджую світ :
“Весна красна квітами, а осінь – плодами”.
Земля – це найбільше диво.
Оточує нас дивосвіт.
І довкілля таке красиве
Всіх приваблює з юних літ,
Все в гармонії в цьому світі,
Флора, фауна і зірки.
Тож природу потрібно любити.
І другом їй бути завжди.
Кожну річечку і озерце,
Не забруднюй, а очищай.
Полюби і прийми до серця,
Бережи зелен світ і знай!
5 дівчина (у блакитному) - світ музики:
“Музика без язика, а людей скликає”
Всіх людей краса єднає,
Щастя, радість нам дає:
Всяк від радості співає –
І такі уроки є!
Всіх тут музики навчають,
Лунай, пісенний водограю!
Нотки весело стрибають,
Ну, а ти їх заспівай.
6 дівчинка (у синьому) – фізкультура, спорт.
“У здоровому тілі – здоровий дух”.
Головне завдання – всім здоровим бути,
Мусиш сам подбати – і не вередуй.
Тож про фізкультуру як же нам забути?
Дух і волю, тіло вправами гартуй!
І зарядку треба нам щодня робити,
Й бігати, стрибати – всім потрібен рух!
А без цього, діти, в світі не прожити.
Лиш в здоровім тілі є здоровий дух!
(Проводить з першокласниками фізкультхвилинку)
7 дівчинака (у фіолетовому)- світ малювання і творчості:
“Праця людину годує, а лінь марнує”
Мала бджола, а й та працює!
Тому і ти живи в труді,
Бо труд годує, а лінь – марнує.
Працюй – не будеш у біді.
Привчай до праці руки, друже,
А голові давай знання.
Майстерності навчайся дужче,
Будь наполегливим щодня,
Ще вчися гарно малювати,
Бо в світі стільки є краси,
Щоб світ у фарбах передати,
І людям цю красу нести.
Лине тиха музика. Дівчатка-кольори залишають сцену. Виходять ведучі.
Ведучий 2: Бажаємо успіху і знань,
Змагань, і віри, і дерзань.
Знання потрібні для життя,
Для України майбуття…
Ведучий 1: Здолати труднощі зумій,
Своє завдання зрозумій,
Що лише той учитись зможе,
Хто власні ліньки переможе.
Ведучий 2: Ми раді вас вітати в цій світлиці
І дарувати хліб із золота пшениці,
І хай знання у вас міцними будуть,
Й щасливі миті до усіх прибудуть.
Сьогодні на наше свято прийшли учні випускного 11 класу, надаємо їм слово.
(Звучить “Шкільний вальс” і заходять одинадцятикласники).
1 учень: Найсвітліша дорога на світі –
Це дорога до знань, до школи,
Пам’ятайте це, любі діти,
Не забудьте цього ніколи.
2 учень: І хоч вчитись нелегко буває,
Та наука завжди хороша.
Кожна в світі людина знає,
Що знання – це найлегша ноша.
3 учень: Хай не ваблять витребеньки,
Хай вас лінощі не точать.
Хай живеться вам легенько
І навчається охоче!
- Дорогі першокласники, приймаємо вас до нашої шкільної родини і вручаємо цей чарівний ключик (з лего) від Країни Знань. Успіхів вам!
Ведуча 1 : Сподіваємося, що ви наполегливо здобуватимете знання, будете гарно вчитися. Бо ж всім відомо, що Знайко по дорозі біжить, а Незнайко в бур’янах лежить.
Ведуча 2: Вільні діти вільної країни!
Вчіться наполегливо щодня,
Щоб кувать майбутнє України,
Всім здоров’я треба і знання.
Ведуча 1: У нас є сьогодні гостя з книжкового королівства. Це наш бібліотекар Віра Григорівна.
(Бібліотекар вітає зі святом першокласників, проводить
вікторину казок, запрошує до відвідування бібліотеки.
Танець «Дударики»
Ведуча 2: Учнів одного класу ми називаємо однокласниками. А раніше їх називали однокашниками. І ось чому: колись діти вчились у церковно-приходській школі. Жили вони, часом, далеко і приходили до неї з різних сіл. Учні обідали всі разом. По черзі приносили горщик каші і їли її з однієї миски. Так і назвали їх однокашниками.
Ведуча 1: А зараз приготуйтеся до урочистого моменту – прийняття правил однокашників.
Ви у школі вже прижились,
Правил і рутин навчились.
Учень 10: Перше правило – учитися дуже старанно і гарно!
Учень 12: Друге правило – трудитися, батькам удома допомагати!
Учень 13: Бути чесним і правдивим – третє правило у нас,
Бути другом незрадливим: клас – за тебе,
Ти за клас!
Учень 14: Мудре правило четверте – знай і друзям розкажи,
Наполегливо й уперто економ і бережи:
Парту, книгу, кожну річ!
Учень 15: П’яте правило – читати, малювати і співати,
гратися з товаришами і дружити з малюками!
Учень 16: Шосте правило ти знай – старших себе поважай!
Ведуча 2: Вітаємо вас, діти!
Ідіть навчайтесь,
Розуму набирайтесь,
З лихом не зустрічайтесь.
Хай вам щастить!
А зараз прийміть вітання від своїх батьків.
(Виходять мати й батько в українському національному одязі. Мати несе горщик з кашею, батько - велику миску з дерев”яними ложками – подарунок для однокашників).
Мати: До схід сонця раненько вставала,
У трьох водах крупу вимивала,
На жаркому вогні нашу кашу варила,
Щоб була у наших дітей сила.
Щоб ви гарно навчались і добра набували.
Батько: (Роздає дітям ложки)
Хто скільки з’їсть крупинок,
Той матиме стільки гарних оцінок.
Ложки діставайте, з Богом, починайте.
Кашу з’їдайте. Смачного!
(Звучить весела українська пісня. Мати підносить горщик з кашею до кожної дитини, діти по черзі набирають кашу, їдять, поки горщик не спорожніє).
Ведуча 1: Діти, привітати вас зі святом прийшли керівники ліцею, надаємо
їм слово.
(Виступає директор, заступники директора).
Вчитель: Дорога класна родино! Наше свято добігає кінця. Ми дуже вдячні
всім, хто брав у ньому участь, всім, хто завітав до нас. Сподіваємось, що цікава розмова, теплота і щирість залишиться в наших серцях назавжди. Хай злагода і мир панують у ваших родинах! Однокашникам – бути гідним звання школяра і щасливої дороги до світу знань. Бо всі ми потрібні у цьому світі.
Звучить пісня “Всі ми потрібні”.
Танець на біс «Хіп-хоп»