Позакласний захід з фізики "Всі в гості до нас"

Про матеріал
Позакласний захід у якому беруть участь учні сьомих класів і учні десятого класу в якості ведучих і гостей. Даний захід у цікавій формі розширить і поглибить знання, отримані на уроках фізики, покаже їх широке використання в повсякденному житті; допоможе пробудити в учнів прагнення до творчості,розширить їх кругозір; викличе інтерес до предмету.
Перегляд файлу

Позакласний захід з фізики                                            7-й клас

 

"Всі в гості до нас!"

Цілі уроку:

  •         у цікавій формі розширити і поглибити знання, отримані на уроках фізики,  показати їх широке використання в повсякденному житті;
  •         пробудити в учнів прагнення до творчості, допомогти їм цю творчість проявити;
  •         розвиток навчально-пізнавальних умінь, уваги, мислення учнів;
  •         розширення їх кругозору;
  •         формування комунікативної та інформаційної компетенцій учнів;
  •         розвиток в учнів уміння працювати в групі, співпрацювати при вирішенні навчальних завдань;
  •         виховання інтересу до предмета.

 

Обладнання: комп'ютер, обладнання для фокусів, смайлики, костюми.

 

Попередня підготовка старшокласників: розподілити ролі між учнями 10-х класів (ведучий, три капітани команд, Вовочка, професор, поет, фокусник, кухар, космонавт, художник, гламурна дівчина), підібрати відповідний своїй ролі образ і реквізит, заготовити смайлики.

 

Короткий опис: В даному заході беруть участь учні сьомих класів і учні десятого класу в якості ведучих і гостей. Команда-переможець отримує призи або відмітки в журнал.

 

Хід заходу:

Ведучий: Дорогі друзі! Я дуже радий вітати вас у кабінеті фізики на нашому незвичайному уроці. Ви любите ходити в гості? А приймати гостей? Так от, сьогодні дуже багато людей хочуть побувати у вас в гостях. Не буду нікого представляти заздалегідь, ви з усіма познайомитесь і поспілкуєтесь. Але гості будуть задавати вам свої питання, і та команда, яка першою дасть правильну відповідь, отримає один смайлик. У кого більше смайликів набереться за гру - той і переміг!

Отже, зустрічайте перших гостей!

(Входять три учні 10-го класу)

Ведучий: Це ваші капітани команд. Їхнє завдання - фіксувати на дошці кількість правильних відповідей. Для цієї мети у кожного капітана є заготовлені заздалегідь смайлики, які вони прикріплюють на дошку під назвою своєї команди в разі правильної відповіді.

Але спочатку давайте познайомимось.

(Привітання команд)

Ведучий: А зараз ваші капітани проведуть для вас розминку!

Капітан першої команди задає три питання своїй команді:

1. Який фізичний прилад зображений на малюнку? Для вимірювання якої фізичної величини він служить? (Слайд 1)

2. Чотирьохрічна Маша підкралася у мами за спиною до дзеркала і тихенько вилила на підлогу флакон французьких духів. Як мама,сидячи спиною до Маші здогадалась, що накоїла дочка?

3. Що більше: літр чи кубічний дециметр?

Капітан другої команди задає три питання членам другої команди:

1. Який фізичний прилад зображений на малюнку? Для вимірювання якої фізичної величини він служить? (Слайд 2)

2. Джин, то з'являючись з пляшки, то повертаючись в неї назад, весь час змінює свою форму і об'єм. В якому агрегатному стані знаходиться джин?

3. Прізвище якого відомого фізика перекладається з німецької мови "один камінь"?

(А. Ейнштейн)

Капітан третьої команди задає питання учасникам своєї команди:

1. За допомогою якого приладу можна виміряти об'єм тіла неправильної форми? Яким чином?

2. Коли можна побачити промінь світла?

3. В киплячий чайник діти кинули великий шматок льоду. Швидко, доки лід не розтанув, скажіть, в скількох станах знаходиться вода в чайнику?

Ведучий: Дякую велике командам за розминку. Хто ж це стукає до нас у двері? Доброго дня, проходьте. Хто ви, представтесь, будь ласка.

Вовочка: Здравствуйте, друзі. Мене звуть Вовочка. Я герой багатьох анекдотів, думаю, ви чули про мене. Я знаю, що ви розумні хлопчики і дівчатка і зможете пояснити мені деякі речі. От, наприклад, якось на уроці фізики учитель запитав мене: “Як ти думаєш, Вовочка, яке світило — Сонце чи Місяць — для нас важливіше?” А я й кажу: “Звісно — Місяць, адже Сонце світить вдень, коли і так видно, а Місяць вночі — коли темно”. А вона мені двійку поставила. Що я не так сказав, допоможіть мені! (Учні відповідають)

Я недавно одного запитую: "У чому сила, брат?". Він відповідає: "У грошах". Ось і мій батько каже, що в грошах! А в школі кажуть, що сила - вона в ньютонах! Друзі, а що це означає? (Учні відповідають)

Одного разу підійшов до батька і кажу йому: “Тато, дай мені грошей, хочу піти в зоопарк на удава подивитися!” А він мені: “Візьми лупу і піди в садок на черв'яка подивись. І побачиш те, що хотів.” Чи справді черв'як буде таким великим, як удав? (Учні відповідають)

Вовочка: Дякую вам за ті відповіді, які я отримав на свої питання, тепер буду знати. Всім пока! (Пішов)

Ведучий: А у нас новий гість, точніше, гостя. І така красуня! Зустрічайте! (Заходить Гламурна Дівчина)

 

Гламурна Дівчина: Всім привіт! (Звертає увагу на підручник фізики.) Ви що, правда, це читаєте? А я тільки модні журнали гортаю. Ось в одному було написано, що існує така модна штучка,що з неї складається все, що нас оточує, хоча вона дуже-дуже маленька. А ще вона може проникати у будь-яку рідину і навіть в тверде тіло, уявляєте! Тільки забула, як вона називається, ви часом не знаєте?

(Учні відповідають)

Уявіть, молодша сестричка підходить і питає: а як виміряти температуру мурахи? Я їй і кажу: треба запхати йому градусник під пахву. А їй у школі за це "2" поставили. А що робити-то з цими мурахами? (Учні відповідають)

Ось ще що згадала. Тут я чоботи пішла купити зимові, ну, самі модні в сезоні, шпилька сантиметрів 20, а хлопець мій мені каже, що я в снігу зав'язну. Уявіть, яка фантазія? Як ви думаєте? (Учні відповідають)

Ну, все, я пішла. Журнал новий куплю, візьму шоколадку і почитаю!

Ведучий: Знову хтось стукає до нас у клас. О, та це ж усім відомий Поет! Як ми раді вас бачити!

Поет декламує:

  1. В воду зелений листочок упав,

В водоворотах свій танок почав.

Рок  металевий в звучанні води                       

Перебирає мажорні лади.

Про що це я, панове? Ви ж фізику вивчаєте? Тож назвіть всі фізичні тіла, явища та речовини, що були в моєму вірші. (Учні відповідають)

  1. У казанку закипає вода,

Пара над нею туманом зліта.

Це на тринозі,в обіймах вогню,

Варить мисливець вечерю свою.

 (Учні відповідають)

  1. Молекули, атоми і електрони...

А може це все невідомі світи?

He мега, а мікро, на нашій долоні,

Їх цілі Галактики, спробуй знайти.

Найближчу,найдальшу,розкрий невідоме.

Проникни між них і знанням збагатись.

А поки що в мріях лише,підсвідомо

У захваті в атомні надра дивись!

 (Відповіді учнів)

Поет: Дякую, друзі. Ви, дійсно дуже розумні і начитані! До нових зустрічей!

Ведучий: Дякую, що вшанували нас своєю увагою! Приходьте ще!

Ведучий: А у нас новий гість! Я бачив вас недавно в цирку!

Фокусник: Я - відомий ілюзіоніст. Все своє життя я радую глядачів цікавими фокусами. Але більшість фокусів ґрунтуються на хорошому знанні фізики. Не вірите? Дивіться самі!

(На краю столу лежить аркуш паперу, а на ньому – чашка з водою)

Що буде, якщо я потягну за аркуш паперу? (Діти відповідають. Фокусник ривком висмикує аркуш з-під чашки, та залишається стояти на тому ж місці )

 (Учні відповідають)

Хочете інший фокус? Наповнюю стакан по самі вінця водою. Переді мною жменя монет. Скільки їх, по-вашому, можна покласти в стакан? (Виявляється, завдяки поверхневому натягу рідини, монет можна покласти дуже багато, учні намагаються пояснити побачене)

Для третього фокусу беру яйце і пляшку. Як зробити так, щоб яйце саме увійшло в пляшку? (Потрібно покласти туди попередньо запалений папір, учні пояснюють дослід)

Велике спасибі! Виявляється, ви теж можете показувати фокуси. (Виходить)

(З'являється Професор)

Ведучий: Добрий день! Як ми раді вас бачити! Це ж наш славний професор.

Професор: А ви знаєте, Ісаак Ньютон цікавився багатьма аспектами фізики та інших наук, і не боявся проводити деякі експерименти на собі. Свою думку про те, що ми бачимо навколишній світ через тиск світла на сітківку ока, він перевіряв так: вирізав зі слонової кістки тонкий вигнутий зонд, запускав його собі в око і тиснув ним на задню сторону глазного яблука. Кольорові спалахи і кола, що виникали при цьому, підтвердили його гіпотезу.

А чи вмієте ви проводити експерименти. Перевіримо вас на винахідливість...

Пропоную вам таке завдання: обчисліть об'єм ось таких фігурок з пластиліну (показує), користуючись лише лінійкою! (Учні виконують завдання)

(Фігури з пластиліну мають неправильну форму. Для знаходження об’єму фігури треба зліпити з неї куб або прямокутний паралелепіпед і, провівши вимірювання, обчислити об’єм)

Приємно було з вами попрацювати. Але (дивиться на годинник) поспішаю на конференцію. (Виходить)

Ведучий: Хто стукає до нас ще? Спробую вгадати: ви - кухар!

Повар: Так, я шеф - кухар одного з найдорожчих ресторанів. Я можу приготувати будь-яку страву, але навіть самий професійний кухар повинен відмінно знати закони фізики! Ви можете переконатися в цьому самі. Ось, наприклад, чому мариновані овочі і фрукти, що знаходяться в закритій банці, здаються крупнішими, ніж насправді? (Слайд 3)

(Учні відповідають)

Молодці, розбираєтеся, а тепер скажіть, чому овочі потрібно варити в закритій каструлі? (Учні відповідають)

Якщо ви все так добре знаєте, то повинні відповісти і на це питання: якщо зварене яйце крутнути на гладкій поверхні, воно швидко закрутиться і буде обертатися досить довго, а сире зупиниться набагато раніше. Чому? (Учні відповідають)

(Круте яйце обертається як єдине ціле, а у сирого - вміст рідкий, слабо пов'язаний зі шкаралупою. Тому, коли починається обертання, рідкий вміст через інерцію спокою відстає від обертання шкаралупи і гальмує рух. Також під час обертання можна на короткий момент зупинити обертання пальцем. З тих же причин варене яйце відразу зупиниться, а сире буде продовжувати крутитися після того, як прибрати палець)

Спасибі вам, дуже приємно було поспілкуватися. Але в мене сьогодні бенкет, треба поспішати. (Виходить)

(З'являється гість)

Ведучий: Здравствуйте, а я знаю вас. Та й хлопці, швидше за все, з вами заочно знайомі, адже тільки вчора вас показували в новинах. Ви - космонавт, щойно повернулися з чергового польоту. Розкажіть нам, що з побаченого вразило вас найбільше?

Космонавт: Вітаю всіх! З побаченого мене вразили світанки і заходи сонця, і вигляд Землі з ілюмінатора. Це дуже ефектне видовище. Земля - дивовижна, блакитна і така маленька.

Ведучий: А як ви переносили перевантаження і невагомість?

Космонавт: Напевно, якщо готуватися 12 років, то все це вже по десять раз програється. Крім того, ми багато тренувалися на Землі, літали в літаку, що імітує невагомість, плавали в гідробасейні. Ця підготовка дає гарну форму для нормальної і ефективної роботи. Мені відомо, що багато хлопців мріють про польоти в космос. Тому я задам вам кілька запитань для того, щоб зрозуміти, чи достатньо ви володієте інформацією про космічні польоти. Моє перше запитання: космонавт, переміщуючись по кабіні космічного корабля, зробив необережний рух і вдарився про предмет. Чи відчуває він біль? (Відповіді учнів)

Молодці, що відповідали, а тепер подумайте, як зменшити шкідливий вплив перевантажень на космонавта? (Учні відповідають). Правильно, перш за все, тренуваннями, потім положенням космонавта в кріслі і формою самого крісла.

І останнє жартівливе питання: Уявіть, що ви зустрілися з поза земною цивілізацією, а вони розмовляють словами з протилежним змістом. Наприклад, вони говорять “планетний мир”, а ми “зоряна війна”. Ваша задача, назвати фразу так, як треба:

  • кішка — ворог обізьяни (собака — друг людини);
  • нещаслива закономірність (щасливий випадок);
  • обізьяна — мовчить принижено (людина — звучить гордо).

Бажаю вам успіхів у оволодінні фізики! До побачення.

Художник: Можна?

Ведучий: Здравствуйте, молодий чоловік! Ви теж до нас? А що це у вас в руках?

Художник: Добрий день. Ви що, мене не знаєте? Я - художник. Автор багатьох картин. І всі мої картини дуже відомі. Мені сказали, що тут сьогодні зібралися розумні хлопці і дівчата, і я зважився прийти сюди, щоб задати кілька питань, які мене дуже цікавлять. Можна?

- Гарний художник повинен уміти працювати з кольором. Колір предметів виникає, головним чином, в процесі поглинання хвиль. Червона троянда виглядає червоною тому, що вона поглинає всі інші кольори світлового променя і відображає тільки червоний. Коли ми говоримо: "ця чашка червона", то ми насправді маємо на увазі, що молекулярний склад поверхні чашки такий, що він поглинає всі світлові промені, крім червоних. А от як ми побачимо червону чашку, освітлюючи її не білим, а, наприклад, зеленим кольором? (Учні відповідають)

  •                     Дослідження показали, що на видимомій ділянці спектра око людини здатне розрізняти при сприятливих умовах близько 100 відтінків за кольоровим фоном. А скільки основних кольорів існує? Які з них використовуються для створення кольору в телевізорах? (Слайд 4)

       (Учні відповідають)

-У 1676 році сер Ісаак Ньютон за допомогою тригранної призми розклав біле сонячне світло на кольоровий спектр. Подібний спектр містив всі кольори, за винятком пурпурного. Як ви думаєте, що станеться, якщо за першою призмою помістити таку ж другу? (Слайд 5)

(Учні відповідають).

Спасибі вам, друзі, за ваші відповіді. А мені потрібно йти малювати. Натхнення вам!

Ведучий: (визирає за двері) Всі гості у нас побували, більше нікого немає за дверима. Ну що ж, друзі, закінчився наш незвичайний урок. Сьогодні відбулося ваше знайомство з представниками різних професій, з цікавими і незвичайними героями. Їх об'єднав спільний інтерес - інтерес до науки фізики, яку ми з вами вивчаємо. І та інформація, яку сьогодні отримали ви, а також наші чудові гості, сподіваюся, виявиться для вас корисною та значущою. А нам пора підвести підсумки. Я прошу підійти сюди капітанів команд і порахувати смайлики, які висять на дошці.

Підведення підсумків. Нагородження переможців.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.5
Оригінальність викладу
4.5
Відповідність темі
4.5
Загальна:
4.5
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Левіт Алла
    а презентація не додається?
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. А Лілія
    Хто така "обізьяна"?
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
doc
До підручника
Фізика 7 клас (Бар’яхтар В.Г., Довгий С.О., Божинова Ф.Я., Горобець Ю.І., Ненашев І.Ю., Кірюхіна О.О.; за редакцією Бар’яхтара В.Г., Довгого С.О.)
Додано
15 серпня 2019
Переглядів
858
Оцінка розробки
4.5 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку