Даний захід проводився під час проведення тижня фізики в школі.Що дає можливість закріпити та узагальнити знання з різних тем, розширити кругозір; виховувати у дітей позитивні якостей особистості (увага один до одного, толерантність); розвиток мови дітей; розвиток логічного мислення.
Позакласний захід "Зоряний час"
Мета. Закріпити та узагальнити знання з різних тем, розширити кругозір; виховання у дітей позитивних якостей особистості (увага один до одного, толерантність); розвиток мови дітей; розвиток логічного мислення, розвивати навички роботи з джерелами інформації.
На початку гри учнів знайомлять з правилами гри.
Правила гри:
Хід гри.
І. Конкурс знавців історії фізики.
На дошку проектуються портрети вчених-фізиків з підписаними знизу прізвищами і підкресленими поряд номерами. Учасникам гри видаються картки з номерами. Учні повинні підняти номер правильної відповіді. Наприклад:
Питання учасникам .
Ведучий пропонує співставити прізвища видатних людей з їх іменами.
Галілей Юрій
Ньютон Блез
Гагарін Еванджелісто
Паскаль Гелілео
Торрічеллі Ісак
Учням пропонуються загадки. До кожної загадки ставиться фізичне питання.
Питання: чому в холодну погоду багато тварин сплять, згорнувшись клубком?
Відповідь: У тварини, що згорнулася менше поверхня тіла, тому воно менше охолоджується.
Питання: чому гинуть кити, викинуті під час шторму на берег?
Відповідь: Вони роздавлюються під дією власного вагового тиску.
( Тінь).
Питання : як отримати від однієї палки тінь різної довжини?
Питання: Коли чайник з кип’ятком остигне швидше : якщо його поставити на лід чи якщо лід покласти на кришку?
Відповідь: Коли лід покласти на кришку, в цьому випадку навколо льоду утворюється холодний шар води, який важчий за інші шари, він буде опускатися вниз.
Питання: У слона коротка шия, він не може нагнутися до води, щоб напитися. Як він п'є воду?
Відповідь: Він несвідомо використовує атмосферний тиск, опускає у воду хобот і втягує в себе повітря. Під дією атмосферного тиску хобот наповнюється водою.
ІІІ. Конкурс знавців фізичних приладів.
На дошку зображення приладів з підписаними поряд номерами, або прилади виставляються на стіл. Учасникам гри видаються картки з номерами. Учні повинні підняти номер правильної відповіді. Наприклад:
Питання учасникам .
ІV. Конкурс знавців одиниць вимірювання фізичних величин.
На дошку проектуються одиниці вимірювання фізичних величин з підписаними поряд номерами. Учасникам гри видаються картки з номерами. Учні повинні підняти номер правильної відповіді.
Питання учасникам.
V. Конкурс експериментаторів.
Учасникам пропонуються конверти, в яких знаходяться номери дослідів, які вони повинні пояснити .В порядку зростання номерів учні починають пояснювати досліди.
Дослід №1. На стіл ставиться пуста склянка, на неї кладуть фанеру, а зверху важку металеву плиту. Слюсарним молотком вдаряють різко по плиті. Склянка залишається цілою. Чому?
Дослід №2. Задмухати полум'я свічки через воронку. Чому це неможливо?
Дослід №3. "Загнати" металеву кульку, що лежить на столі, в посудину від калориметра, не доторкаючись до неї руками. Чому це можливо?
Дослід №4. На двох паперових рейках , які затиснуті в штативі, підвішують тонку дерев'яну рейку довжиною до 1 м. Потім різко вдаряють по ній палкою 25-30 мм. Після удару лінійка ламається, а кільця залишаються цілими. Чому?
Дослід №5.Колбу з водою закрити пробкою, в яку вставлені зігнуті під прямим кутом дві трубки з відтягнутими кінцями, напрямленими в різні сторони. Під час кипіння води колба, підвішена на нитці, обертається чому?
Дослід №6. " Важка газета". На стіл кладуть рейку довжиною 50-70 см. Рейку накривають газетою. Різко вдарити по рейці, але газета не поворухнеться. Чому?
Дослід №7. " Ефект Магнуса". З похилої площини на столі пускають дерев'яний циліндр, а потім - паперовий , необхідно пояснити різницю в траєкторії польоту.
Дослід №8. " Кулька у повітрі". Якщо підключити шланг до зворотного виходу пилососу та розташувати у струмінь повітря м'ячик від настільного тенісу, то він буде "висіти" у повітрі. Чому?
Після даного конкурсу у фінал виходять 3 учні.
VІ. Конкурс знавців фізичних термінів.
1 варіант. Учням пропонується продовжити ланцюжок слів. Виграє той, хто останнім сказав слово. Наприклад, атом – молекула – Архімед – динамометр…
2 варіант. Необхідно скласти якнайбільше слів, пов'язаних з фізикою зі слова
" електромагнетизм". Наприклад, електрон, тор, магніт, атом…
Підводяться підсумки та нагородження учнів.