Позаурочний захід "Веселий турист"

Про матеріал

Розробка позаурочного заходу спрямована на розширення кругозору учнів, виховання професійного смаку.

Під час проведення заходу в учнів у чіткій і лаконічній формі підсумовуються вже набуті навички і знання та створюються умови для подальшого заохочення у вивченні спеціальності, учні розширюють знання про природо-ресурсний потенціал та вигідне географічне положення нашої держави, кругозір і їх обізнаність, формується прагнення до досягнення життєвих цілей.

Перегляд файлу

Квест « Веселий турист»

 

 

Вступ

Для більшості учнів проблемним є здійснення логічних операцій, засвоєння великого обсягу інформації.

Упровадження інноваційних технологій та методик навчання і виховання сприяє різнобічному розвитку учнів. Однією з таких методик, яка вчить знаходити необхідну інформацію, піддавати її аналізу, систематизувати та вирішувати поставлені задачі є квест.

Квест дозволяє розвивати активне пізнання, сприяє розвитку мислення, допомагає долати проблеми та труднощів, а саме: вирішити, розплутати, придумати, уміти застосовувати свої знання на практиці у нестандартних ситуаціях, тобто актуалізувати знання, вчить мислити логічно, розвиває інтерактивні здібності.

Розробка позаурочного заходу спрямована на розширення кругозору учнів, виховання професійного смаку.

Під час проведення заходу в учнів у чіткій і лаконічній формі підсумовуються вже набуті навички і знання та створюються умови для подальшого заохочення у вивченні спеціальності, учні розширюють знання про природо-ресурсний потенціал та вигідне географічне положення нашої держави, кругозір і їх обізнаність, формується прагнення до досягнення життєвих цілей.

Основною  метою позаурочного заходу є професійне спрямування учнів, виховання колективного духу, культури поведінки та сформувати усвідомлення учнями значущості професії, яку вони  здобувають.

 

 

 

 

 

 


Квест «Веселий турист»

Зала святково прикрашена. Перед початком заходу лунає музика, Команди-квестори сидять у залу. Звучать позивні свята, на сцену виходить Ведуча.

Ведуча: Доброго дня. усім присутнім, а також всім всім, хто готовий спробувати свої сили у туристичному квесті. З метою активізації діяльності та розвитку туристсько роботи, розвитку досягнень у галузі туристського виховання, підвищення загального рівня ерудиції та розвитку логічного мислення проводиться квест серед учнів групи 14 за професією «Агент з організації туризму. Адміністратор. Діловод». Найрозумніші, найерудовашші учні сьогодні вступають до боротьби за звання «Найкраща туристична  команда»! Отже, я вітаю усіх розумників і розумниць, їх наставників, вболівальників та гостей квесту!

Сьогодні нашим, юним, інтелектуалам-туристам  знадобляться витримка, ерудиція та логіка! Отже, давайте познайомимося з героями сьогоднішнього змагання; вітаймо оплесками команди-квестори!

 

Звучить музика. Ведуча по черзі називає команди

 

Ведуча: Не помилюся, якщо скажу, що результат квесту залежить не лише від підготовки команд, а й від їхнього бойового настрою та зібраності, але не останню роль відіграє сама фортуна. Тож нехай вона буде прихильна до  всіх в однаковій мірі, а за правильністю і чіткістю простежить наше професійне журі.

   А зараз настав час познайомити усіх, шановні друзі, з умовами нашого квесту. Отже, кожна команда отримає маршрутний лист, у якому позначено станції, на яких ви будете виконувати різні завдання. Ці завдання дадуть вам змогу отримати певну кількість балів. Окрім того, на кожній станції ви будете отримувати ключові слова, з яких потім складете речення та презентуєте його зміст в оригінальній формі, що і буде вашим останнім завданням. Також  квестери повинні дотримуватись правил гри.  Для того, щоб команда стала переможцем, усім її членам потрібно першими пройти усі  «зупинки», виконати завдання якомога швидше та якісніше і дістатися фінішу. Завдання від координатора квесту команда отримає лише тоді, коли усі її члени будуть присутні на пункті! Тому не відставай і допомагай іншим! Якщо команда не має відповіді або відповідає неправильно, є можливість «купити» підказку, виконавши творче завдання, наприклад, розказати улюблений вірш (кожним учасником). Дозволяється користуватися допомогою координатора, але тоді команда втрачає 2 бали.  За кожне виконане завдання команди отримують від 5 до 10 балів у залежності від складності та «ціни» запитання. Координатор фіксуватиме командний залік. Кожний гравець має змогу заробляти індивідуальні бали.

Зрозуміло?

Тоді оголошуємо старт квесту.

Бажаємо успіху!

Мені залишилося тільки побажати командам проявити себе якнайкраще та заробити максимум балів на кожній із станцій!

Отже, я оголошую перше завдання.

Прошу кожну команду придумати собі назву та девіз на туристичну тематику.

Поки журі оцінює яскравість та влучність назв та девізів команд, прошу капітанів отримати маршрутні листи та вирушати по станціях.

Зупинка-станція  № 1. «ТУРИСТИЧНА»

  1.     Що є першоосновою туризму? (Походи вихідного дня)
  2.     Які види туризму ви знаєте? (Пішохідний, лижний, водний, велосипедний, спелеотуризм)
  3.     Які види орієнтування на місцевості ви знаєте? (За компасом, місяцем, зірками, сонцем, місцевими педрадами)
  4.     Що таке туристичний бівуак? (Місце відпочинку учасників подорожі, де вони готуються до наступних подорожей)
  5.     Яка річка в Україні найдовша? (Дніпро)
  6.     Яка найвища вершина української частини Карпат? (Говерла)
  7.     Скільки областей в Україні? (24)
  8.     Які моря омивають береги України? (Чорне та Азовське моря)
  9.     Який тип клімату в Україні? (Помірно-континентальний)
  10. Що таке горизонт? (Умовна лінія з’єднання землі з небом0
  11. Яка південна крайня точка України? (Мис Сарич)
  12. Що таке спелеотуризм? (Вид туризму, який проводиться в печерах)
  13. Назви яких областей не співпадають з назвами обласних центрів? (Закарпатська та Волинська)
  14. З якими країнами межує Україна? (Росією, Молдовою, Республікою Білорусь, Румунією, Польщею, Словаччиною, Угорщиною).

 

Зупинка-станція № 2. «ЗДОРОВ’Я»

Група 1

  1.     Назвіть, на які групи поділяються препарати побутової хімії.
  2.     Як передається ВІЛ?
  3.     Назвіть та охарактеризуйте місця, де не можна пірнати.
  4.     Чим гасити легкозаймисті речовини?
  5.     З якого віку допускається їзда на велосипеді?

Група 2

  1.     Які є стадії ВІЛ-інфекції?
  2.     Як потрібно відкривати запасні виходи під час аварії громадського транспорту?
  3.     Як надати допомогу під час артеріальної кровотечі?
  4.     Що потрібно зробити перед виїздом мототранспорту?
  5.     Як передається ВІЛ?

Зупинка-станція № 3 «ГЕОГРАФІЧНА»

Всім учасникам запропоновано скласти з контурних карт областей загальну карту України.

Зупинка-станція № 4 «ВСЕЗНАЙКА»

На виконання дається одна хвилина. Викладач зачитують питання, а команди повинні дати  відповіді за відведений час. За кожну правильну відповідь – 1 бал, яка команда дасть найбільшу кількість відповідей, та і перемогла.

№ п\п

Питання

Правильна відповідь

1

Сферу діяльності людей, пов'язана з подорожами та мандрівками, що виконує ряд функцій політичного, економічного й культурного характеру

туризм

2

Це передусім сфера праці, де виробляється та реалізується туристичний продукт і органі-зується його споживання

туристична діяльність

3

Комплексний туристичний продукт

тур

4

Тимчасовий відвідувач, який подорожує за межами місця його постійного перебування щонайменше 24 год

турист

5

Він є фінансовим документом суворої звітності, що призначений для розрахунків між туристичними підприємствами -партнерами.

туристичний ваучер

6

Це організація, що є суб'єктом підприємництва і займається створенням, реалізацією туристичного продукту й організує його споживання.

туристична фірма

7

Це потужні туристичні фірми, що спеціалізуються на розробці комплексного турпродукту і його оптовій реалізації.

туроператори

8

Це процедури, пов'язані з перевіркою дотримання особами, які перетинають державний кордон, установлених для цього умов і вимог

туристичні формальності

9

Це сума знань, яка в специфічній формі повідомляється групі людей, і система дій для їх передачі.

екскурсія

10

Це «єдина європейська віза», яка надає право вільно пересуватися територіями країн-членів Співдружності

Шенгенська віза

11

Як називаються  рейси поза розкладом?

чартерні рейси

12

Морська подорож?

круїз

13

Столиця України?

Київ

14

Найпопулярніший гірсько-лижний курорт України?

Буковель

15

Найпоширеніший стаціонарний тип розміщення туристів, який характеризуємося високим рівнем матеріально-технічної бази і сервісу

готель

16

Готель   для   автотуристів

мотель

17

Готель у традиційному японському стилі

рьокан

18

Готель у традиційному іспанському стилі

парадор

19

Термін дії закордонного паспорту

10 років

20

Три найпопулярніші українські страви

борщ, вареники, сало

21

Найбільша річка України

Дніпро

22

Найглибше озеро України

Світязь

23

Пасажирські споруди призначені для обслуговування пасажирів

вокзали

24

Документ, який дає право на проїзд

квиток

 

Зупинка-станція № 5. «ІНОЗЕМЦІ»

 На виконання дається по 5 хвилин для кожної команди. Для виконання необхідно по одному учаснику від кожної команди. Їм роздаються слова, а вони повинні їх жестами і мімікою показати так, що команда відгадала. За кожне відгадане слово - 1 бал, яка команда відгадає найбільшу кількість  слів, та і перемогла.

Слова для показу

Слова для показу

палатка

спальний мішок

Ейфелева вежа

Батьківщина мати

корабель

поїзд

засмагати

бути на екскурсії

валіза

рюкзак

 

Зупинка-станція № 6 «ТУРИСТИЧНИЙ ВУЗОЛ»

Капітану команди пропонується схема в’язання туристичного вузла. Решта команди стають перед ним і за словами головнокомандуючого повинні зв’язати вузол.

Рис. 6.8. В'язання "провідника" одним кінцем

В’язання «провідника» одним кінцем

Рис. 6.3. В'язання прямого (морського) вузла

 

В’язання прямого морського вузла

 

Зупинка-станція № 7«НАВКОЛО СВІТУ».

(Учасникам пропонуються визначні місця країни або міста, а капітани за підтримки команди повинні розшифрувати країну).

Слайд 1 – Україна

Слайд 2 – Єгипет

Слайд 3 – Венеція

Слайд 4 – Франція

Слайд 5 – Іспанія

Слайд 6 – Греція

Слайд 7 –  Великобританія

Слайд 8 – Німеччина

Слайд 9 –  Англія

Слайд 10 – США

Слайд 11 – Україна

Слайд 12 – Індія

Слайд 13 – Китайська стіна

Слайд 14 – Японія

Слайд 15 - Пальмові острови (Дубай)

Слайд 16 – Японія

Слайд 17 – Україна

Слайд 18 – Румунія

Слайд 19 - Грузинський національний костюм

Слайд 20 - РИМ. Італія. Колізей

 Учні проходять всі станції і зустрічаються у ___________, у якій проходить естафета. Команди складають вираз «Найглибше, найщиріше бажання - це бажання бути для когось близьким». Підведення підсумків гри

 


Висновок

 

При проведенні позаурочного заходу було використано різноманітні  роботи з аудиторією, серед них: перевірка теоретичного знання, логічного мислення, вміння працювати в колективі, сприяти моральному удосконаленню особистості, заохочення здобувати знання.

Таким чином, основна ідея квесту – розвиток навчально-пізнавальної активності в умовах, коли всі психічні процеси учня, його увага, емоційно-вольова сфера готові до активного опрацювання навчального матеріалу – була досягнута.

Завдання були підібрані таким чином, щоб використовувалися знання не тільки з туризму, а й з інших предметів. Організація гри зайняла багато часу, але результат був того вартий. Учні ділилися враженнями про гру ще цілий тиждень, розпитували про способи розв’язування тих чи інших завдань.

При використанні квесту, як методу стимулювання і мотивації навчально-пізнавальної діяльності учнів засобами ігрової діяльності вони шукають оригінальні рішення. Під час гри команди вирішують логічні завдання шляхом підказок і пошуку рішень в запропонованих ситуаціях. Після завершення чергового завдання команди переходять до виконання наступного. Перемагає команда, що виконала завдання швидше за інших.

 Зазначу, що в залежності від правил, змагання як вид квесту, можна розглядати як форму організації навчання.  

 

1

 

docx
Додано
16 грудня 2020
Переглядів
293
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку