"Практична робота №1 з всесвітньої історії для 8 класу "Соціально-культурні наслідки Великих географічних відкриттів для історії людства. Зміна поглядів на світ" "

Про матеріал

Дана розробка продовжить формувати знання про розвиток географічних відкриттів і досліджень; розширення та поглиблення знань про історію пізнання Землі; обґрунтувати зв'язок між причинами, сутністю та наслідками Великих географічних відкриттів; ознайомить учнів з особливостями характеру людини доби раннього Нового часу; розвиток комунікативних навичок, умінь працювати з різноманітними джерелами знань. розвивати навички самостійної, роботи в парах, виховувати культуру спілкування.

Перегляд файлу

Баранько Тетяна Валентинівна, вчитель історії

та правознавства Іскрівської ЗШ І-ІІІ ст., філії Ганнівської ЗШ І-ІІІ ст.

 

 

Практична робота №1

Соціально ­ культурні наслідки Великих географічних

відкриттів для історії людства. Зміна поглядів на світ

Мета уроку:  продовження формування знань про розвиток географічних відкриттів і досліджень; розширення та поглиблення знань про історію пізнання Землі; обґрунтувати зв’язок між причинами, сутністю та наслідками Великих географічних відкриттів; ознайомити учнів з особливостями характеру людини доби раннього Нового часу; розвиток комунікативних навичок, умінь працювати з різноманітними джерелами знань. розвивати  навички  самостійної,   роботи в парах, виховувати культуру спілкування.

Очікувані результати:

Після цього уроку ви зможете:

         пояснювати і застосовувати поняття: «Великі географічні відкриття», «колонія», «колоніальна імперія»; «зустріч цивілізацій» «міграції»;

         обґрунтовувати зв’язок між причинами, сутністю та наслідками Великих географічних відкриттів;

         використовувати карту як джерело інформації для характеристики історичних подій та явищ;

         описувати подорожі європейців, доколумбові цивілізації Америки, життя і побут людини раннього Нового часу;

         оцінювати значення і наслідки Великих географічних відкриттів в історії людства;

         називати позитивні й негативні наслідки відкриттів;

Тип уроку: практичне заняття.

Програмне забезпечення: MyTest, Notebook, Prezi.

Обладнання: ноутбук, комп’ютери, картки оцінювання, роздаткові картки, атлас, контурні карти, олівці, стікери, Smart- дошка.

Міжпредметні зв’язки: інформатика, образотворче мистецтво.

ХІД УРОКУ

І. Актуалізація опорних знань.

Бліц – опитування:

        Назвіть причини Великих географічних відкриттів

        Які держави першими здійснили Великі географічні відкриття? Показати їх на карті

        В чому полягав подвиг Х.Колумба та його супутників?

        Які події відбулися у 1487р.,1492р., 1494р., 1497-1498рр., 1519- 1522рр. Показати на карті шляхи і місцевості. Яке значення мали кожне з відкриттів?

Виконання рівневих завдань синхронно.

А)       Тестування

Робота з комп’ютерами

Виконання тестових завдань учнями з низьким та середнім рівнем знань

Б) Систематизація знань та вмінь учнів з теми» Причини Великих географічних відкриттів XV— XVI ст. Подорожі та відкриття європейців. Доколумбові цивілізації Америки.

2. Історичний каламбур

Археологи під час розкопів знайшли стару грамоту в дуже поганому стані. Допоможіть реставраторам відновити історичний запис.

3.  Хронологічний марафон

Визначте події, що відбулися в даний час.

 

ІІ. Мотивація діяльності учнів

ІІІ. Сприйняття і усвідомлення навчального матеріалу

ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ

Проблемне  питання: «Як, на вашу думку, правильніше казати: «Відкриття Америки» чи «Зустріч двох цивілізацій»?

1.Робота в зошиті.

/ записати тему уроку/

2. Повідомлення учителя.

Ми вивчили, коли і як європейці відкрили нові цивілізації. А на цьому уроці ми розглянемо, як проходило завоювання Нового Світу. На Еспаньолі (о. Гаїті) Колумбом було закладено м. Різдва, де він залишив 39 своїх моряків – перших європейських поселенців Нового Світу. 1493р. до берегів Індій (Америки) відправили 17 кораблів. Епоха конкісти розпочалася… «Вони йшли з мечем у руці й ненаситною жагою золота у серці»,- писав єпископ Лас Касас.

- В чому причина фантастичних перемог конкістадорів?

3.Повідомлення учня.

Утворення перших колоніальних імперій. Конкістадори в Новому Світі.

3. Робота з репродукцією картини Теодора де Брі. Прибуття  Христофора Колумба до Нового Світу

Бесіда:

-  Які деталі картини  привертають вашу увагу?

 

4. Робота з відео

/переглянути фрагменти відео/

- https://youtu.be/s_SoRaDqs1A

- Які основні досягнення народів доколумбової Америки ви відзначили?

- Чим Вас вразили доколумбової цивілізації Америки?

 

5. Робота в групах:

Опрацюйте документ. Дайте відповідь на запитання.

1.     Група

«Коли іспанці увійшли в листопаді 1519 р. в Теночтитлан, то вони не могли повірити власним очам, так їх вразила велич побаченого. Величні споруди, які піднімалися з води, здавалися зачарованими видіннями. Багато іспанських солдатів питали, чи це не сон? У місті нараховувалося понад 60 тис. домогосподарств. Вищий клас практикував полігамію і мав багато дітей. Переважна більшість господарств користувалася працею великої кількості служників і рабів. Загальне населення оцінювалося у 500 тис. у той час, коли в найбільшому європейському місті - Лондоні - в ті часи проживало тільки 200 тис. городян. Таким чином, жодне з європейських або азіатських міст не могло похизуватися такою чисельністю жителів. Загальна людність ацтекської держави нараховувала приблизно 5 млн осіб. Від початку побудований на соляних болотах Теночтитлан сполучався із сушею чотирма великими дорогами. Широкі прямі вулиці та канали перехрещували місто, а мости через канали були такими широкими і міцними, що по них могли проїхати в ряд десять вершників. Канали переповнювали човни і каное. Уздовж доріг і каналів стояли тисячі прямокутних одноповерхових будинків із вапняку із ліпними фасадами. Незважаючи на те, що місця не вистачало, у багатьох будинках розміщувалися маленькі сади, які разом із численними парками засліплювали барвами квітів і вражали пахощами. Ацтеки любили квіти і використовували їх у ритуальних церемоніях. Великий акведук, який вразив європейців складною інженерією, доносив чисту воду з віддалених джерел і живив паркові фонтани. Вулиці і канали закінчувалися громадськими майданами і ринками. Торговці пропонували різноманітні яскраві товари - продовольчі і ремісничі. Продавалися також раби, будівельний ліс, трави для лікування, спеції тощо.»

-         Порівняйте розвиток середньовічного європейського міста з містом ацтеків Теночтитлан.

2.Група

Нотатки зі щоденника Христофора Колумба  від 12 жовтня 1492 р. про першу зустріч із індіанцями

«...Я усвідомлював, що краще навернути  їх на нашу  віру любов’ю, а не силою. Я дав їм червоні ковпаки й скляне намисто та багато інших малоцінних предметів, які зробили їм велику втіху. І вони так добре поставилися до нас, що це здавалося дивом. Вони вплав переправлялися до човнів, де ми перебували, приносили нам папуг та бавовняну пряжу

в мотках, дротики і багато інших речей...

Але мені здавалося, що ці люди бідні та мають потребу в усьому. Всі вони ходять у чому мати народила... Вони не знають залізної зброї: коли я показував їм шпаги, вони хапалися за леза та через незнання обрізали собі пальці...

Вони повинні бути  гарними  і розумними  та  тямущими  слугами — я помітив, що вони дуже швидко навчилися повторювати те, що їм говорилося,  і  я  думаю,  що  вони  легко  стануть  християнами...»  (Данилов Д. Д.,  Кузнецова  С.  С.,  Репников  А.  В.,  Рогожкин  В.  А.  Всемирная  история Нового времени. Конец XV–XVIII век. (зарубежные страны) — М.:

Баласс, 2002. — С. 50).

        Як Колумб характеризує індіанців?

        Як Колумб обґрунтовує право європейців на чужі землі?

        Про які події свідчить джерело?

3.Група

XVI ст. Бартоломе де Лас Касас «Історія Індій»

Християни... чинили серед індіанців надзвичайні жорстокості. Вступаючи в поселення, вони не залишали в живих нікого - ні старих, ні немовлят... І оскільки всі, хто міг утекти, ховались у лісі чи в горах, рятуючись від людей настільки нелюдяних та безжальних ... то були навчені люті пси, які, побачивши індіанця, в одну мить роздирали його на шматки... А якщо інколи - і з справедливих причин -індіанці вбивали когось із християн, то ті умовлялися між собою, що за одного християнина... мають убивати сто індіанців.

Єдина і справжня причина того, чому християни розорили і знищили безліч ні в чому не винних людей, - це прагнення захопити їхнє золото. Християни хотіли за короткий час збагатитися їхніми скарбами... Вони йшли з хрестом у руці та з ненаситною жадобою золота в серці.

6. Робота в парах

Порівняйте сучасний глобус і глобус Мартіна Беґайма. Виділіть риси подібності та відмітності. Сформулюйте причину виникнення знайдених відмінностей.

7. Бесіда:

        Де було найпоширеніше піратство?

        Чим займалися пірати?

        Який внесок у мореплавання зробив найвідоміший і най незвичайніший пірат — Ф. Дрейк?

        Якими були негативні й позитивні наслідки піратства?

 

8.Співвіднесіть імена, дати і події Великих географічних відкриттів.   (поєднай кольоровими стрілками програмне забезпечення NOTEBOOK10)

 

Васко да Гама    1519-1521                Відкриття м. Доброї Надії      

Фернандо Магеллан    1492-1498        Відкриття морського           шляху до Індіїї      

Бартоломео Діаш    1531-1536            Завоювання Мексики      

Ернандо Кортес    1519-1522              Відкриття Америки      

Христофор Колумб    1486               Перша кругосвітня подорож      

Франсіско Пісаро    1498-1499            Завоювання Перу    

Бесіда за запитаннями

        Дайте визначення поняттям «колонізація», «колонія».

        Коли і де ми вперше зустрічалися з цим поняттям?

        Як ви вважаєте, чи відрізняються один від одного Велика  грецька колонізація і колонізація Нового часу? Назвіть основні відмінності.

9.Робота з картою

Pа допомогою карти атласа «Великі географічні відкриття в XV — середині XVII ст. та колоніальні загарбання» дайте відповіді на запитання.

        Назвіть держави, які брали участь у загарбанні колоній.

        Назвіть державу, яка захопила найбільші колонії.

        Назвіть індіанські племена, які були завойовані іспанцями.

        Із кого складалися загони, що захоплювали колоній?

10. Самостійна робота в зошиті:

Завдання 1.

Заповніть таблицю або схему «Наслідки Великих географічних відкриттів»

 ( на вибір) користуючись текстом підручника.

Галузь

Наслідки

Торгівля

 

Промислове виробництво

 

Наукові знання

 

Зміни в раціоні європейців

 

 

 Наслідки Великих географічних відкриттів

 

 

Описание: https://4.bp.blogspot.com/-pj8tptPrzMc/WVOZhxJCzXI/AAAAAAAABJw/2b_Py5t0SbAfY3QWOwWrCooBQWnKiskTQCLcBGAs/s640/12.png

 

 

 

 

 

Завдання 2.Розв'яжіть задачу.
   Відомий завойовник Стародавнього світу Александр Македонський розпочав своє правління в 336 році до н.е. Через скільки років після цього Ернан Кортес встановив контроль над майя. Намалюйте лінію часу й розташуйте події  в хронологічній послідовності.
Виконайте завдання на контурній карті.

 

 

Завдання 3.

На контурній карті позначте напрямки руху Жака Картьє, Франсіско Пісарро, Ернана Кортеса.

Завдання 4.

Спробуйте довести або спростувати твердження: «Індійське золото «помстилося» європейцям»

ІІІ. Узагальнення набутих знань

Проблемне питання:

- Як, на вашу думку, правильніше казати: «Відкриття Америки» чи «Зустріч двох цивілізацій»?

Метод «Якби…»

Уявіть що європейцям у свій час не вдалося відкрити Америку й здійснити навколосвітню подорож. Чи зробили б це народи, що проживали в інших частинах світу, наприклад – китайці, які в Середні віки мали високий рівень розвитку і багато в чому випереджали європейців?

 

Бесіда:

-         Про які позитивні та негативні наслідки Великих географічних відкриттів можна визначити?

ІV. Оцінювання

Заповнення листа самооцінки

 

Вид

 діяльності

Домашнє

завдання

Індивідуальна

робота

Робота в в

групах

Самостійна робота

Всього:

Корегуюча

оцінка  вчителя

Кількість балів

 

 

 

 

 

 

Від 1 до 3 балів по кожному виду роботи.

V. Домашнє завдання :

* Повторити тему 1.

* З додаткових джерел знайдіть інформацію: які ще сільськогосподарські культури, тварини, квіти і навіть кулінарні рецепти і моду завезли з Америки в Європу й Азію (і навпаки)?

 

Використані джерела:

https://youtu.be/s_SoRaDqs1A

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Борова Ольга
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
До підручника
Всесвітня історія 8 клас (Сорочинська Н.М., Мартинюк О.О., Гісем О.О.)
Додано
29 грудня 2017
Переглядів
27659
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку