Розробка урока-узагальнення у вигляді гри Морський бій.
Узагальнення з теми
«Високе Відродження».
Мета уроку: перевірити та закріпити знання з теми, розвивати в учнів уміння давати характеристику історичним діячам і пам'яткам культури; розкривати характерні риси народу на конкретних прикладах матеріальної та духовної культури; сприяти естетичному вихованню учнів.
Тип уроку: урок-гра «Морський бій»
Обладнання: інтерактивна дошка, проектор, презентація.
ХІД УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ(оголошення теми і мети уроку, слайди 1- 2).
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ
Бесіда за запитаннями.
1)Що таке культура?
2)Як розвивалася культура в епоху Середньовіччя?
3)Які процеси вплинути на розвиток культури держав? Як саме?
4)Що таке гуманізм? Кого називали гуманістами?
ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Вступне слово вчителя.
Епоха великих змін у поглядах на людину й світ не могла не торкнутися мистецтва. У цей період заново відкриті античні літературні ідеї сміливості думки, різнорідності поглядів на життя, гармонії людини збігалися з настроями тогочасної людини. На зміну аскетизму, схоластиці приходить гасло «Я — людина, ніщо людське не вважаю чужим для себе». Серед діячів культури зростало захоплення культурою стародавніх греків і римлян, їхнім шанобливим ставленням до людини (на відміну від церкви, яка трактувала людину гріховною істотою, а працю — божою карою). Таких людей називали гуманістами (від латин. — «людський»). Із їхньою допомогою антична культура змогла відновитися та стати основою для нової культури — Відродження, або Ренесансу.
ІV УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ
Сьогодні ми з вами будемо узагальнювати матеріал, який вивчили з теми «Високе Відродження». Узагальнення буде проходити у вигляді гри. Схема гри проста. Учні поділяються на три команди. Поле гри – це квадрат 9 на 9 клітинок. Тут зашифровано три однопалубних, два двопалубних і два трипалубних корабля. Ви обираєте хід і або потрапляєте на пусту клітинку і тоді хід переходить іншій команді. Або влучаєте у корабель і повинні відповісти на питання. За кожну правильну відповідь нараховується команді 3 бали. За повністю знищений корабель – додатково 5 балів. Для контроля за промахами та влучними пострілами кожна команда отримує пусте поле для відміток.
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
А |
|
|
|
|
|
|
|
|
Б |
|
|
|
|
|
|
|
|
В |
|
|
|
|
|
|
|
|
Г |
|
|
|
|
|
|
|
|
Д |
|
|
|
|
|
|
|
|
Є |
|
|
|
|
|
|
|
|
Е |
|
|
|
|
|
|
|
|
Ж |
|
|
|
|
|
|
|
|
Почнемо нашу гру. (слайди 3-17).
V ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ
Таким чином, сьогодні ми повторили матеріал з теми «Високе Відродження». Ви зрозуміли наскільки це важливий етап в розвитку культури людства і який вплив цей етап має на розвиток людства взагалі.