10 клас
Урок №14
Дата:
ПРАКТИЧНА РОБОТА №2
«СКЛАДАННЯ КАРТОСХЕМИ ПРОСТОРОВОЇ
ОРГАНІЗАЦІЇ ЕКОНОМІКИ ОДНІЄЇ З ЄВРОПЕЙСЬКИХ
КРАЇН«ВЕЛИКОЇ СІМКИ»(ЗА ВИБОРОМ)».
Очікувані результати НПД: учні аналізують та систематизують необхідну для характеристики країни статистичну інформацію, пояснюють особливості розміщення основних промислових центрів та регіонів країни, вміють відображати інформацію на контурних картах.
Тип уроку: урок застосування знань, навичок і вмінь
Обладнання: підручники, атласи, контурні карти
Опорні та базовіпоняття: секторальна структура, зайнятість, ВВП, спеціалізація, промисловість, сільське господарство, сфера послуг.
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, НАВИЧОК І ВМІНЬ
«Географічний диктант». (Робота за варіантами І–ІІ, виконують без використання карт)
Цифрами на контурній карті позначити країни (столиці) Європи.
І варіант
1 — Фінляндія, 2 — Греція, 3 — Копенгаґен, 4 — Ісландія, 5 — Андорра, 6 —Швейцарія, 7 — Мінськ, 8 — Чехія, 9 — Словенія, 10 — Рига, 11 — Люксембурґ,12 — Румунія.
ІІ варіант
1 — Норвеґія, 2 — Портуґалія, 3 — Амстердам, 4 — Ірландія, 5 — Монако,6 — Австрія, 7 — Кишинів, 8 — Словаччина, 9 — Хорватія, 10 — Таллінн, 11 —Мальта, 12 — Угорщина.
Післяпроведення диктанту учніобмінюються картами та проводятьвзаємоперевірку, потімроботиздають учителю.
Запитання. Назвітькраїни «ВеликоїСімки», щорозташовані в Європі. Пригадайтеїхнюміжнароднуспеціалізацію та чинники, щообумовилиїїособливості.
III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ
Німеччина, Франція, Велика Британія, Італія — найпотужніші за економічнимпотенціаломкраїниЄвропи. Кожна з чотирьохкраїнмаєвластивіїм природно-географічні та соціально-економічніпередумовиекономічногорозвитку. Водночас у секторальнійструктурі та міжнароднійспеціалізаціїцихкраїн є багатоспільного, щовідображаєїхсутність як високорозвиненихпостіндустріальнихкраїн. Для того щобвиявитиціознаки, вам сліддослідити та порівнятисекторальну структуру та просторовуорганізаціюзазначенихкраїн.
Повідомлення теми, цілей і завдань уроку
IV. ВИКОНАННЯ ПРАКТИЧНОЇ РОБОТИ
Виконують за варіантами І–IV (для дослідженняпропонують парк країн, наприклад, Німеччину та Італію).
Завдання 1 (3 бали). За данимитаблицьпобудувати для двохпорівнюванихкраїнкруговідіаграми.
Структура зайнятостінаселення в країнах «ВеликоїСімки» (2018 р.)
Країна |
Промисловість |
Сільськегосподарство |
Сфера послуг |
Велика Британія |
15,2 |
1,3 |
83,5 |
Італія |
28,3 |
3,9 |
67,8 |
Франція |
18,3 |
2,4 |
79,3 |
Німеччина |
24,2 |
1,4 |
74,4 |
Структура ВВП країн «ВеликоїСімки»*
Країна |
Промисловість |
Сільськегосподарство |
Сфера послуг |
Велика Британія |
19,3 |
0,6 |
80,1 |
Італія |
28,3 |
3,9 |
67,8 |
Франція |
19,6 |
1,6 |
78,8 |
Німеччина |
30,3 |
0,8 |
61,9 |
* Джерело: CIA WorldFactbook
Завдання 2 (3 бали). Порівняйтечасткизайнятих по секторах економіки та структуру ВВП двохкраїн.
Завдання 3 (3 бали). Позначте на контурних картах порівнюванихкраїннайбільшіпромисловіцентри.
Завдання 4 (3 бали). Зробітьвисновки, назвітьознакисхожості та розбіжностів структурах зайнятості, ВВП та просторовоїорганізаціїдвохкраїн. Поясніть, якіпричини, на вашу думку, обумовиливиявленірозбіжності.
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
Обговореннярезультатівроботи
VІ. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ
VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1. Підручник, повторити §§ 9-13.
2. Написатитвір за темою «Двотижневіканікули в країнахЗахідноїЄвропи»з визначенням маршруту; міст, туристичнихоб’єктів, щобуливідвідані (за бажанням).
1