Тема: Практична робота3: Порівняння будови мохів, папоротей та покритонасінних (квіткових) рослин.
Мета: поглибити і розширити знання учнів про будову мохів, папоротей і покритонасінних рослин; формувати практичні вміння і навички роботи з гербарним та роздавальним матеріалом; удосконалювати вміння учнів застосовувати теоретичні знання на практиці; розвивати вміння порівнювати та робити узагальнюючі висновки; виховувати наполегливість та працелюбність.
Обладнання: підручник, зошит для практичних робіт, комп’ютер.
Основні поняття та терміни: мохи, папороті, голонасінні рослини, покритонасінні рослини, екологічні групи рослин, світлолюбні рослини, тіньовитривалі рослини, тіньолюбні рослини, ксерофіти, мезофіти, гігрофіти, гідрофіти, гідатофіти, сукуленти, склерофіти, термофільні, кріофільні, мезофільні рослини..
Тип уроку: застосування знань, умінь і навичок.
Структура уроку, основний зміст та методи роботи
I. Актуалізація знань учнів. (Бесіда).
1. Які рослини належать до вищих рослин?
2. Які особливості будови мохів?
3. Які особливості будови папоротей?
4. Які особливості будови покритонасінних рослин?
II. Виконання практичної роботи за інструктивною карткою.
Хід роботи
Осмислення змісту й послідовності застосування способів виконання дій.
1. Роздивіться живі рослини, гербарні зразки, фотографії мохів, папоротей та покритонасіннихрослин.
2. Підпишіть представників мохів, папоротей та покритонасінних рослин: конвалію, зозулин льон, щитника чоловічого.
__________________ __________________ _______________________
Заповніть таблицю:
Ознаки для порівняння |
МОХИ |
ПАПОРОТІ |
ПОКРИТОНАСІННІ |
Вегетативні органи |
|
|
|
Генеративні органи |
|
|
|
Місце утворення спор або насіння |
|
|
|
У підсумку вкажіть спільні та відмінні риси у будові мохів, папоротей та покритонасінних рослин.
Спільні риси:_____________________________________________________ Відмінні риси:____________________________________________________ Звіт учнів про роботу і теоретичне обґрунтування отриманих результатів.
ІІІ . Узагальнення і систематизація знань.
Вправа «Третій зайвий».
Вибрати зайвий термін: пояснити свій вибір.
1.Модрина, щитник чоловічий, орляк.
2.Плаун баранець, шипшина, ульва.
3.Хлорела, фукус, сальвінія.
4.Сфагнум, хвощ польовий, зозулин льон.
ІV. Підведення підсумків уроку Обговорення та виставлення оцінок.
V. Надання та пояснення домашнього завдання. Параграф 43.
Підготувати мініпроект « Значення рослин для існування життя на планеті Земля».