Практична робота№3 «Визначення особливостей зовнішньої будови хребетних тварин у зв’язку з пристосуванням їх до різних умов існування»

Про матеріал
Практична робота№3 «Визначення особливостей зовнішньої будови хребетних тварин у зв’язку з пристосуванням їх до різних умов існування»
Перегляд файлу

 

Урок. Практична робота№3 «Визначення особливостей зовнішньої будови хребетних тварин у зв’язку з пристосуванням їх до різних умов існування»

Мета уроку: розкрити особливості будови тіла хребетних тварин, пов’язані з пристосуванням до умов їх існування. Розвивати вміння аналізувати, порівнювати, робити висновки. Виховувати культуру оформлення письмових робіт.

Обладнання і матеріали: мультимедійна презентація, відеофрагменти навчальні, підручник, зошит;

Тип уроку: узагальнення і систематизація знань, формування практичних умінь.

 

ХІД УРОКУ

 

  1. Організаційний етап.

 

  1. Актуалізація опорних знань.

 

Виконати вправу

https://learningapps.org/watch?v=pbziiv2w224

 

III. Мотивація навчальної діяльності

Цікава інформація про хребетних тварин:

     Риба-бризкун має оригінальний спосіб добування їжі. Вона живиться комахами, яких збиває струменем води з надводних рослин.

     Найшвидшою сухопутною змією вважають чорну мамбу – швидкість її пересування плазуванням сягає 11 км/год.

     Серпокрильці – це птахи, які втратили здатність ходити по землі. їхні чотири пальці повернуті вперед, це допомагає чіплятись за стіни чи скелі.

 

IV. Формування практичних умінь і навичок.

 

ПРАКТИЧНА РОБОТА 3

Тема: Визначення особливостей зовнішньої будови хребетних тварин у зв’язку з пристосуванням їх до різних умов існування

Мета: розглянути на прикладах закономірності пристосування хребетних тварин до життя в різних середовищах у їхній зовнішній будові. Навчитися характеризувати різних хребетних тварин за особливостями зовнішньої будови, знаходити пристосування до життя в різних середовищах.

Обладнання та матеріали: вологі препарати риби, амфібії, рептилії, опудала птаха, ссавця.

Хід роботи

  1. Ознайомтесь тварин: риб, земноводних, з представленими видами хребетних плазунів, птахів, ссавців. Охарактеризуйте середовище їхнього існування, особливості покривів, відділи тіла, органи та спосіб руху.

Результати спостережень запишіть у таблицю.

 

Назва виду

Група (клас) тварин

Умови життя

Риси пристосованості до умов життя

Карась звичайний

(Підручник ст. 110)

Риби

Живе у водоймах зі стоячою водою;

Обтічна форма тіла, наявність луски та слизу зменшує опір води при русі;

Наявність плавників полегшує рух під водою

Наявність зябр – дихання під водою

Наявність плавального міхура.

Ропуха звичайна або сіра

(Відео1 3:53)

Амфібії (Земноводні)

З водоймами пов’язана на сезон розмноження, решту часу живе поблизу них;

Саме життя ропухи багато в чому залежить від шкірного дихання - до 50% кисню вони одержують через зволожену слизисту шкіру. На відміну від жаб, ропухи більш коротконогі, пересуваються дрібними стрибками чи ходять, поквапцем перебираючи лапками по черзі. У воду перебираються весною лише задля розмноження.

Ящірка прудка

(Відео 2 3:23)

Рептилії

Мешкають в сухих місцях суходолу, швидко бігають.

Через велику кількість луски вона може зберігати тепло у організмі. Проте інколи, цього їй не вистачає і тому вона мусить ховатися завжди зимою у норах, які сама й викопала; Добре розвинені легені, немає шкірного дихання, тому вона не потребує регулярного змочування шкіри

Горобець хатній

(Підручник ст. 135)

Птахи

Веде осілий спосіб життя,

харчується рослинною їжею, лише навесні частково комахами, якими вигодовують пташенят

 

 У горобця: легкі кістки, повітряний мішок, тіло вкрите пір'ям, передні кінцівки-крила. Контурне пір'я черепицеподібно налягає один на одного.

У горобця коричнево-сіре забарвлення. Таке оперення свого роду маскування. Дзьоб зручний для поїдання насіння. Зубів у горобця немає.

Підшлункова залоза у горобця більша, ніж у ссавців, тому що вона допомагає переробляти вуглеводи в тепло, в енергію, що рухає маленькі крила.

 

Лисиця звичайна (руда)

(Відео 1 8:20-10:40

Ссавці

віддає перевагу відкритій місцевості, а також місцевостям, де наявні окремі гаї, переліски, а також пагорби та яри, особливо якщо взимку сніговий покрив в них є не занадто глибоким та пухким.

Слух відмінний; далекозорі очі пристосовані помічати навіть найменший рух, добре бачать в темноті, але вона погано розрізняє кольори

 

  1. Зробіть висновок. Особливості зовнішньої будови хребетних тварин у зв’язку з пристосуванням до різних умов існування.

VI. Узагальнення і систематизація знань.

 

Вправа “Логікон”. Заповніть пропущені комірки.

 

Логікон “Хребетні тварини”

 

Риби

1

Рептилії

2

Ссавці

3

Ящірка прудка

4

Горобець хатній

5

 

VII. Підсумки.

Підбиття підсумків роботи з використанням вправи “Хто найкращий”: учні оцінюють роботу один одного.

 

VIII. Домашнє завдання.

Повторити §§ 24-33 та опорні конспекти в зошиті.

 

docx
Додано
11 січня
Переглядів
8001
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку