Урок 5
Дата: 16.02.2021 р. Підпис вчителя:______________
Тема уроку: Аналіз статево-вікових Японії, Китай та Індії з метою оцінювання праце ресурсного потенціалу країн
Мета уроку: поглиблювати знання про трудові ресурси і праце ресурсний потенціал країн світу, вміння оцінювати аналізувати статево-вікові піраміди, оцінювати праце ресурсний потенціал країн на прикладі Японії, Китай та Індії.
Поняття: працересурсний потенціал, статево-вікові піраміди.
Засоби навчання: атлас, підручник, навчальний електронний посібник, статево-піраміди населення Японії, Китай та Індії, контурна карта, зошит для практичних робіт.
Тип уроку: формування і застосування вмінь і навичок.
ХІД УРОКУ
І. Підготовка учнів до навчально- пізнавальної діяльності.
1 . Організація уваги і роботи учнів.
Інструктаж щодо організації робочого місця учня.
2.Повідомлення теми, мети і завдань уроку .
3.Мотивування навчальної діяльності учнів.
На сьогоднішньому уроці ми з’ясуємо як у світі спостерігається зміна показників народжуваності, смертності, природного приросту, а також пов’язаного з ними вікового складу населення.
4. Пояснення критеріїв контролю навчальних досягнень.
Розповідаю про: Правила поведінки на уроці; Який термін виконання завдань.
ІІ. Виконання практичної роботи з географії.
Фронтальне опитування:
Формування в учнів умінь і навичок, потрібних для виконання ними практичної роботи , зокрема за допомогою пробних навчальних вправ.
Застосування учнями, з метою закріплення, набутих умінь і навичок у стандартних і нестандартних умовах, зокрема на базі тренувальних навчальних вправ.
Вибіркова перевірка результатів роботи учнів .(1-12 бали)
Аналіз даних статево-вікових пірамід |
Країни |
||
Японія |
Китай |
Індія |
|
Проаналізуйте дані статево вікових пірамід(співвідношення населення різних вікових груп) |
|
|
|
Тип відтворення населення |
|
|
|
Оцініть працересурсний потенціал країн на найближчі 10 років |
|
|
|
Поясність проблеми у статево-віковій структурі кожної з зазначених країн |
|
|
|
Прогноз демографічної ситуації |
|
|
|
Висновок: Укажіть, головні особливості працересурсного потенціалу Японії, Китаю та Індії.
ІV. Контроль і коригування рівня оволодіння учнями алгоритмом виконання практичної роботи, зокрема на основі контрольних навчальних вправ.
На політичній контурній карті Азії позначте кордони Японії, Китаю та Індії підпишіть їхні назви. Використовуючи власні умовні позначення, зафарбуйте держав різним кольором.
ІV. Коментування домашнього завдання.
VІ. Підбивання підсумку уроку.
Учитель оцінює роботу учнів на уроці, коментує оцінки.
Література
1.Вішнікіна Л. П. Компетентісне навчання географії в основній школі: монографія / Л. П. Вішнікіна. – Полтава: ТОВ «АСМІ», 2017. – 407 с.
2.Географія (рівень стандарту) підручник для 10 класу для закладів загальної середньої освіти/ Бойко В.М. Брайчевський Ю.С. Яценко Б.П. – К. Ірпінь: ТОВ «Видавництво «Перун»,2018 – 256 с.: іл..
3. Довгань Г.Д. Географія: регіони та країни 10 клас. – Х.:Вид.група «Основа», 2018. – 112с.
4. Загальна методика навчання географії: Підручник [з грифом МОНМС України] / О. М. Топузов, В.М. Самойленко, Л.П. Вішнікіна. – К.: ДНВП "Картографія", 2012. – 512 с.
5. Кобернік С.Г. Методика навчання географії в загальноосвітніх навчальних закладах : навч. посіб. / С.Г. Кобернік., Р.Р. Коваленко., О.Я. Скуратович.; за ред. С.Г. Коберніка. – К. : Навч. книга, 2005. – 319 с.
6. Методика навчання географії у загальноосвітніх навчальних закладів: навчально-методичний посібник для вчителів географії та студентів педагогічних вищих навчальних закладів / О. М. Топузов, О. Ф. Надтока, Л. П. Вішнікіна та ін. – К.: ДНВП «Картографія», 2015. – 128 с.