ТЕМА: ПРАКТИЧНА РОБОТА
«ПОРІВНЯННЯ БУДОВИ ГОЛОВНОГО МОЗКУ ХРЕБЕТНИХ ТВАРИН»
Виконання тестових завдань.
Вибрати одну або декілька правильних відповідей.
1. Дифузну нервову систему мають:
А гідра В ставковик малий
Б дощовий черв’як Г медуза
2. Нервова система, що утворена навкологлотковим нервовим кільцем та черевним нервовим ланцюжком, називається:
А вузловою В трубчастою
Б стовбуровою Г дифузною
3. Трубчасту нервову систему мають:
А риби В плазуни
Б комахи Г птахи
4. Нервова система, що утворена двома стовбурами та нервовим ганглієм (вузлом), характерна для:
А кільчастих червів В молюсків
Б плоских червів Г павукоподібних
5. Найбільш примітивна нервова система:
А дифузна В трубчаста
Б стовбурова Г вузлова
Самостійне застосування учнями знань у стандартних ситуаціях
Практична робота
Тема. Порівняння будови головного мозку хребетних тварин.
Мета: порівняти будову головного мозку хребетних тварин, установити риси подібності і відмінності.
Обладнання: муляжі або зображення головного мозку різних груп хребетних тварин.
Хід роботи
1. Розгляньте муляжі або зображення головного мозку хребетних тварин. Зверніть увагу на те, що мозок усіх цих тварин має однакові відділи. Назвіть їх.
2. Порівняйте будову головного мозку хребетних тварин.
Головний мозок:
1 — птахів, 2 — плазунів, 3 — земноводних, 4 — риб, 5 — ссавців
3. Які відділи мозку найкраще розвинуті в кожної із цих тварин? Установіть, як це пов’язано з поведінкою тварин та їхнім способом життя.
4. Заповніть таблицю:
Групи хребетних тварин |
Особливості будови головного мозку |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5. За результатами роботи сформулюйте висновки.
«Установи відповідність».
Установити відповідність між групами тварин та особливостями будови головного мозку.
Тварини |
Особливості будови головного мозку |
1 птахи 2 плазуни |
А головний мозок має 5 відділів Б мозочок без звивин В мозочок великий, має звивини Г добре розвинені зорові долі середнього мозку Д кора переднього мозку утворює звивини і борозни |