8 клас
Практична робота №4. «Встановлення за картами (тектонічною, геологічною, фізичною) зв’язків між тектонічними структурами, рельєфом, геологічною будовою та корисними копалинами у межах України»
Мета уроку:
навчальна: актуалізувати знання учнів про внутрішню будову земної кори; сформувати знання про особливості тектонічної будови України; вдосконалити практичні уміння та навички роботи з картами атласу у пошуках зв’язків між тектонічними структурами та рельєфом;
розвивальна: розвивати уміння аналізувати, порівнювати, робити висновки; розвивати вміння працювати самостійно;
виховна: виховувати зацікавленість темою, прагнення самостійно здобувати нові знання.
Обладнання: підручник, фізична карта України, тектонічна карта України, атлас, презентація.
Хід уроку
Аналіз тектонічної карти України та знання про тектонічну будову території допоможуть вам знайти відповідь на запитання: чому певні частини території характеризуються переважно низовинним рельєфом, інші — височинним, а окремі — гірським?
Для цього слід пригадати, що таке платформа, плита, щит.
- На щитах переважно утворюються… височини.
- На плитах …рівнини та височини
- На западинах… низовини
- У областях складчастості утворюються… гори
Тектонічна структура |
Форма рельєфу (назва) |
Корисні копалини |
|
Придніпровська і Приазовська височини
|
|
Волино-Подільська плита |
|
|
|
Донецька височина
|
|
Дніпровсько-Донецька западина
|
|
|
|
Причорноморська низовина
|
|
Складчаста система Карпат
|
|
|
|
Кримські гори
|
|
V. ПІДСУМКИ ДО ПРАКТИЧНОЇ РОБОТИ
1. Укажіть основні взаємозв,язки, які існують між тектонічними структурами, формами рельєфу, особливостями геологічної будови й корисними копалинами України. Висновки запишіть під таблицею.