Практична спрямованість освітньої діяльності на формування якостей визначених у моделі випускника базової середньої школи

Про матеріал
Дана проблема є метою модернізації змісту освіти. У сучасному світі гостро стоїть проблема творчого розвитку особистості. Кожна цивілізована країна дбає про творчий потенціал суспільства загалом і кожної людини зокрема.
Перегляд файлу

Практична спрямованість освітньої діяльності на формування якостей визначених у моделі випускника базової середньої школи у 4-б класі.

   У сучасному світі гостро стоїть проблема творчого розвитку особистості. Кожна цивілізована країна дбає про творчий потенціал суспільства загалом і кожної людини зокрема. Посилюється увага до розвитку творчих здібностей особистості, надання їй можливості виявити їх. Тому актуальним на сьогодні є формування ключових компетентностей учнів. Дана проблема є метою модернізації  змісту освіти. У сучасному світі гостро стоїть проблема творчого розвитку особистості. Кожна цивілізована країна дбає про творчий потенціал суспільства загалом і кожної людини зокрема. Посилюється увага до розвитку творчих здібностей особистості, надання їй можливості виявити їх. Тому актуальним на сьогодні є формування ключових компетентностей учнів. Дана проблема є метою модернізації  змісту освіти. У сучасному світі гостро стоїть проблема творчого розвитку особистості. Кожна цивілізована країна дбає про творчий потенціал суспільства загалом і кожної людини зокрема. Посилюється увага до розвитку творчих здібностей особистості, надання їй можливості виявити їх. Стратегічні завдання сучасної Європейської освіти «Життєві ролі» (які виконуватиме учень у ХХІ столітті).  Це :

  1. Особистість, яка реалізувала себе.
  2. Особистість із прагненням підтримки інших.
  3.  Людина, здатна до самоосвіти на протязі усього життя.
  4.  Активний учасник культурного розвитку.
  5.  Висококваліфікований працівник, професіонал, відповідальний і свідомий своїх дій.
  6.  Інформований громадянин.
  7.  Захисник навколишнього середовища.

Сучасне суспільство вимагає виховання самостійних, ініціативних, відповідальних громадян, здатних ефективно взаємодіяти у виконанні соціальних, виробничих і економічних завдань. Виконання цих завдань потребує розвитку особистісних якостей і творчих здібностей людини, умінь самостійно здобувати нові знання та розв'язувати проблеми, орієнтуватися в житті суспільства. Саме ці пріоритети лежать в основі реформування сучасної загальноосвітньої школи, головне завдання якої — підготувати компетентну особистість, здатну знаходити правильні рішення у конкретних навчальних, життєвих, а в майбутньому і професійних ситуаціях. Тому актуальним завданням сучасної школи є реалізація компетентнісного підходу в навчанні ,який передбачає спрямованість освітнього процесу на формування і розвиток ключових компетенцій особистості. Результатом такого процесу має бути сформованість загальної людини, яка включає сукупність ключових компетенцій і є інтегрованою характеристикою особистостіКомпетентний випускник загальноосвітнього закладу повинен: відображати образ кінцевого результату; контролюватися, тобто мати критерії та показники їх досягнення. Випускник середніх класів повинен:

  • на рівні вимог державних освітніх стандартів засвоїти загальноосвітні програми з усіх предметів шкільного навчального плану;

- на підвищеному рівні складності (або поглиблено) засвоїти загальноосвітні програми з основних предметів;

- опанувати систему розумових навичок (порівняння, узагальнення, аналіз, синтез, класифікацію, визначення головного);

- оволодіти основами комп’ютерної грамотності;

-знати свої громадянські права і вміти їх реалізувати;

-оцінювати свою діяльність з погляду моральності та етичних цінностей;

- дотримуватися правил культури поведінки і спілкування;

                 - вести здоровий спосіб життя;

               - бути готовим до форм і методів навчання, використовуваних у старших                        класах.

Випускнк школи це – особистість, іноватор, патріот.

Зміст роботи вихователя --  формування ключових компетентностей: 

  1. «Вміння вчитися» - набуття учнями досвіту практичної діяльності, застосування знань у пізнанні світу. 
  2. «Загальнокультурна» - формування в учнів ціннісних орієнтацій, культури поведінки. 
  3. «Громадянська» - усвідомлення цілісного образу своєї країни на основі розгляду та аналізу взаємовідносин людина – суспільство. 
  4. «Підприємницька» - виховання активної життєвої позиції, готовності до конкурентної боротьби на ринку праці, ініціативно включатися в підприємницьку діяльність. 
  5. «Соціальна» - формування в учнів ціннісних орієнтацій у стосунках з людьми, вміння поводитися та проявляти себе в суспільстві. 
  6. «Здоров’я зберігаюча» - формування в учнів ціннісних орієнтацій на збереження здоров’я, уявлення про прояв закону збереження енергії в живій природі. 
  7. «Застосування ІКТ» - підготовка до раціонального використання комп’ютерних засобів при розв’язуванні задач, пов’язаних з опрацюванням інформації, її пошуків, систематизацією. 

  Наша система виховної  роботи  з класом ґрунтується на : гуманістичній спрямованості виховного процесу; організації життя класу на засадах демократизму , самоврядування; залученні учнів до різноманітної творчої та соціально значимої діяльності; психолого педагогічному супроводі  виховання та розвитку дітей.

  Відповідно до особистісно орієнтованої спрямованості виховання, в ценрі виховного процесу ставимо особистість. На її виховання впливає соціальний простір, а також включення її у різні види діяльності, що сприяє формуванню у неї ціннісного ставлення до самої себе та навколишнього світу.

  У роботі керуємось кредом: не вести дітей за собою, а навчити їх вести себе по життю. Тому працюю над проблемою «Виховання сучасної соціально компетентної особистості».

  Місія виховної системи: формування компетентної осбистості, орієнтованої на досягнення успіху в різних сфера  Моя система виховної  роботи  з класом ґрунтується на : гуманістичній спрямованості виховного процесу; організації життя класу на засадах демократизму , самоврядування; залученні учнів до різноманітної творчої та соціально значимої діяльності; психолого педагогічному супроводі  виховання та розвитку дітей.

  Відповідно до особистісно орієнтованої спрямованості виховання, в ценрі виховного процесу ставлю особистість. На її виховання впливає соціальний простір, а також включення її у різні види діяльності, що сприяє формуванню у неї ціннісного ставлення до самої себе та навколишнього світу.

  У роботі вихователя керуюсь кредом: не вести дітей за собою, а навчити їх вести себе по життю. Тому працюю над проблемою «Виховання сучасної соціально компетентної особистості».

  Місія виховної системи: формування компетентної осбистості, орієнтованої на досягнення успіху в різних сферах діяльності.

  Голова мета виховної системи: створення сприятливих умов для повноцінного морального, психічного,  духовного, фізичного розвитку дітей, становлення творчої особистості, свідомого громадянина України.

  Основними завданнями виховної системи є:

 -збереження морального, фізичного і психічного здоровя   вихованців;

 - формування здорового способу життя вихованців;

  - формування національної свідомості,розвиток почуття національної гідності, самоповаги;

  - сприяння становленню активної життєвої позиції громадян щодо реалізації цінностей демократії в Україні;

   - створення умов для набуття вихованцями досвіду громадянських ідей;

    - посилення ролі сімї  у вихованні духовної, життєво компетентної особистості.

  Концепція виховної системи:

  • забезпечення комфортних умов для розвитку творчих здібностей,реалізація їхніх природних здібностей;
  • безперервність розвитку особистості;
  • виховання національної свідомості та патріотизму;
  • формування основ культури спілкування та побудови міжособистісних стосунків;
  • створення оптимальних умов для виховання;
  • інтеграція виховного впливу,орієнтація на загальнолюдські цінності як основу виховного процесу.

   Таким чином, формування життєвих компетентностей Нової української школи сприятиме розвитку суспільства освіченого загалу, високої культури і рівних можливостей. Саме таке суспільство забезпечує європейську якість життя, у якому освічена людина може бути справді вільною, вміти навчатися впродовж життя, критично мислити, ставити цілі та досягати їх, бути здатною до участі у міжкультурному спілкуванні.

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Куниця Інна Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
19 березня 2019
Переглядів
492
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку