Практична спрямованість освітньої діяльності на формування якостей визначених у моделі випускника базової середньої школи у 4-б класі.
У сучасному світі гостро стоїть проблема творчого розвитку особистості. Кожна цивілізована країна дбає про творчий потенціал суспільства загалом і кожної людини зокрема. Посилюється увага до розвитку творчих здібностей особистості, надання їй можливості виявити їх. Тому актуальним на сьогодні є формування ключових компетентностей учнів. Дана проблема є метою модернізації змісту освіти. У сучасному світі гостро стоїть проблема творчого розвитку особистості. Кожна цивілізована країна дбає про творчий потенціал суспільства загалом і кожної людини зокрема. Посилюється увага до розвитку творчих здібностей особистості, надання їй можливості виявити їх. Тому актуальним на сьогодні є формування ключових компетентностей учнів. Дана проблема є метою модернізації змісту освіти. У сучасному світі гостро стоїть проблема творчого розвитку особистості. Кожна цивілізована країна дбає про творчий потенціал суспільства загалом і кожної людини зокрема. Посилюється увага до розвитку творчих здібностей особистості, надання їй можливості виявити їх. Стратегічні завдання сучасної Європейської освіти «Життєві ролі» (які виконуватиме учень у ХХІ столітті). Це :
Сучасне суспільство вимагає виховання самостійних, ініціативних, відповідальних громадян, здатних ефективно взаємодіяти у виконанні соціальних, виробничих і економічних завдань. Виконання цих завдань потребує розвитку особистісних якостей і творчих здібностей людини, умінь самостійно здобувати нові знання та розв'язувати проблеми, орієнтуватися в житті суспільства. Саме ці пріоритети лежать в основі реформування сучасної загальноосвітньої школи, головне завдання якої — підготувати компетентну особистість, здатну знаходити правильні рішення у конкретних навчальних, життєвих, а в майбутньому і професійних ситуаціях. Тому актуальним завданням сучасної школи є реалізація компетентнісного підходу в навчанні ,який передбачає спрямованість освітнього процесу на формування і розвиток ключових компетенцій особистості. Результатом такого процесу має бути сформованість загальної людини, яка включає сукупність ключових компетенцій і є інтегрованою характеристикою особистостіКомпетентний випускник загальноосвітнього закладу повинен: відображати образ кінцевого результату; контролюватися, тобто мати критерії та показники їх досягнення. Випускник середніх класів повинен:
- на підвищеному рівні складності (або поглиблено) засвоїти загальноосвітні програми з основних предметів;
- опанувати систему розумових навичок (порівняння, узагальнення, аналіз, синтез, класифікацію, визначення головного);
- оволодіти основами комп’ютерної грамотності;
-знати свої громадянські права і вміти їх реалізувати;
-оцінювати свою діяльність з погляду моральності та етичних цінностей;
- дотримуватися правил культури поведінки і спілкування;
- вести здоровий спосіб життя;
- бути готовим до форм і методів навчання, використовуваних у старших класах.
Випускнк школи це – особистість, іноватор, патріот.
Зміст роботи вихователя -- формування ключових компетентностей:
Наша система виховної роботи з класом ґрунтується на : гуманістичній спрямованості виховного процесу; організації життя класу на засадах демократизму , самоврядування; залученні учнів до різноманітної творчої та соціально значимої діяльності; психолого педагогічному супроводі виховання та розвитку дітей.
Відповідно до особистісно орієнтованої спрямованості виховання, в ценрі виховного процесу ставимо особистість. На її виховання впливає соціальний простір, а також включення її у різні види діяльності, що сприяє формуванню у неї ціннісного ставлення до самої себе та навколишнього світу.
У роботі керуємось кредом: не вести дітей за собою, а навчити їх вести себе по життю. Тому працюю над проблемою «Виховання сучасної соціально компетентної особистості».
Місія виховної системи: формування компетентної осбистості, орієнтованої на досягнення успіху в різних сфера Моя система виховної роботи з класом ґрунтується на : гуманістичній спрямованості виховного процесу; організації життя класу на засадах демократизму , самоврядування; залученні учнів до різноманітної творчої та соціально значимої діяльності; психолого педагогічному супроводі виховання та розвитку дітей.
Відповідно до особистісно орієнтованої спрямованості виховання, в ценрі виховного процесу ставлю особистість. На її виховання впливає соціальний простір, а також включення її у різні види діяльності, що сприяє формуванню у неї ціннісного ставлення до самої себе та навколишнього світу.
У роботі вихователя керуюсь кредом: не вести дітей за собою, а навчити їх вести себе по життю. Тому працюю над проблемою «Виховання сучасної соціально компетентної особистості».
Місія виховної системи: формування компетентної осбистості, орієнтованої на досягнення успіху в різних сферах діяльності.
Голова мета виховної системи: створення сприятливих умов для повноцінного морального, психічного, духовного, фізичного розвитку дітей, становлення творчої особистості, свідомого громадянина України. Основними завданнями виховної системи є: -збереження морального, фізичного і психічного здоров’я вихованців; - формування здорового способу життя вихованців; - формування національної свідомості,розвиток почуття національної гідності, самоповаги; - сприяння становленню активної життєвої позиції громадян щодо реалізації цінностей демократії в Україні; - створення умов для набуття вихованцями досвіду громадянських ідей; - посилення ролі сім’ї у вихованні духовної, життєво компетентної особистості. Концепція виховної системи:
Таким чином, формування життєвих компетентностей Нової української школи сприятиме розвитку суспільства освіченого загалу, високої культури і рівних можливостей. Саме таке суспільство забезпечує європейську якість життя, у якому освічена людина може бути справді вільною, вміти навчатися впродовж життя, критично мислити, ставити цілі та досягати їх, бути здатною до участі у міжкультурному спілкуванні.
|