Практичне заняття "Перша медична допомога у разі кровотеч, опіків, пе6реломів і обморожень"

Про матеріал

Мета : удосконалити знання учнів щодо способів надання першої медичної допомоги у разі кровотеч, опіків, переломів і обморожень; розвивати навички накладання пов'язок; виховувати співчутливе ставлення до ближнього.

Перегляд файлу

Шосткинська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №8

Шосткинської міської ради Сумської області

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Практичне заняття підготувала

 класний керівник 6 класу

 

Турочка Ольга Сергіївна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Шостка – 2018

 

Мета : удосконалити знання учнів щодо способів надання першої медичної допомоги у разі кровотеч, опіків, переломів і обморожень; розвивати навички накладання пов’язок; виховувати співчутливе ставлення до ближнього.

 

 

Життя людині дається лише раз,

і треба навчитись берегти його.

Коденко Я.В.

 

 

Хід заходу:

 

Вступне слово вчителя. Сьогодні у нашій школі проводиться День ЦЗ. Неодноразово ми зверталися до теми збереження і захисту життя людини. Але сьогодні ми будемо активними учасниками на класній годині: проведемо її у формі гри. А змагатимуться у нас команди «Порятунок» та «Допомога». Вони покажуть свою обізнаність і спритність та вміння надати першу медичну допомогу.

Зверніть увагу на тему нашого уроку і скажіть: що ви очікуєте для себе від заняття ( метод «Мікрофон»). У кінці уроку, підводячи підсумки, ми і подивимось, чи збулися Ваші очікування. Сьогоднішня гра буде цікавішою, завзятішою, якщо ви побачите її результативність. На наше заняття ми запросили шкільну медсестру, яка буде оцінювати рівень вашої підготовки.

Кожного дня, зустрічаючись чи прощаючись, ми говоримо «Здрастуйте» і «бувайте здорові», бажаючи тим самим іншим людям здоров’я. А що таке здоров’я? Це питання досліджувала ... (Виступ з повідомленням).

Тож давайте з вами і подивимось, наскільки ми обізнані з цього питання: розпочнемо гру, яка буде проходити в три тури.

 

І тур – «Інтелектуальна розминка»

Умови І туру: командам пропонується відповісти на запитання, обговорення якого може тривати 30 сек. Кожне питання оцінюється в 1 бал.

Запитання:

1. Від чого залежить схильність людей до переломів і з чим це пов’язано?

2. Які речовини надають кісткам більшої гнучкості?

3. Які переломи становлять особливу небезпеку?

4. Який час потрібен для зростання кісток?

5. Коли може виникнути переохолодження?

6. Що таке обмороження і які його симптоми?

7. Яка перша медична допомога при обморожені?

8. Назвати види опіків.

9. Від чого залежить розподіл термічних опіків на ступені?

10. Що треба насамперед зробити під час надання першої медичної допомоги при опіках?

Ви дуже добре справились з усним туром. Які ж результати?

 

 

ІІ тур – «Інтерактивний діалог»

Умови ІІ туру: команди пропонують запитання для супеників так, щоб їх дезорієнтувати. Команда, яка отримає запитання, повинна або підтвердити його правильність, або спростувати, давши правильну відповідь. Спікери представляють хто відповідає та задає питання. Якщо команда, що поставила питання не повністю задоволена, то може доповнити, уточнити відповідь. За кожну правильну відповідь – 2 бали.

Питання для учнів:

1 команда.

1. До основних ознак перелому належать почервоніння шкіри з водянками. Так чи ні?

2. Різновидом теплового удару є опіки. Так чи ні?

3. Під час теплового удару потерпілого потрібно винести із зони високої температури, накрити мокрим простирадлом, на голову покласти щось холодне. Так чи ні?

2 команда.

1. Надаючи першу допомогу при опіках треба, насмперед, виміряти температуру тіла. Так чи ні?

2. При обмороженні ушкоджені ділянки не рекомендується розтирати снігом Так чи ні?

3. Під час опіків не припустимо торкатися обпеченої поверхні руками, протикати пухирці. Так чи ні?

Я вважаю, що це завдання теж виконали добре. А що скаже журі?

 

ІІІ тур – «Навчаючи – вчуся»

Наш наступний тур практичний. Зараз ми перевіримо, наскільки ви зумієте зорієнтуватися у надзвичайній ситуації. Командам потрібно показати уміння накладати пов’язки на 3 етапах:

1. Перша медична допомога при обмороженні правої кисті руки.

2. Перша медична допомога при переломах лівого передпліччя.

3. Перша допомога при артеріальній кровотечі лівого передпліччя.

Журі підводить підсумок.

 

Я дуже задоволена, що ми з вами поспілкувались. Я думаю, що всі погоджуєтесь з тим, що необхідно вчасно і кваліфіковано вміти надавати медичну допомогу. Давайте підведемо підсумки нашого заняття, розгадавши кросворд.

1. Вчення про юридичні та моральні обов’язки медпрацівника щодо хворого.

2. Прояв співчуття по відношенню до постраждалого.

3. Людина, яку рятують.

4. Стан повної втрати свідомості, больової чутливості, рефлексів.

5. Як називається допомога, котрій надають хворій людині.

6. Порушення функцій організму, спричинене попаданням шкідливих речовин.

7. Процес розпізнавання хвороби або назва хвороби.

8. Людина, яка рятує постраждалого.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

д

е

о

н

т

о

л

о

г

і

я

 

 

 

м

и

л

о

с

е

р

д

я

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

п

о

с

т

р

а

ж

д

а

л

и

й

 

 

 

 

к

о

м

а

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

м

е

д

и

ч

н

а

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

о

т

р

у

є

н

н

я

 

 

 

 

 

 

д

і

а

г

н

о

з

 

 

 

 

 

 

 

 

р

я

т

у

в

а

л

ь

н

и

к

 

 

 

 

 

 

 

Заключне слово вчителя. Життя людині дається лише один раз, і треба навчитися берегти його. Стихійні лиха, забруднення навколишнього середовища, аварії на підприємствах і транспорті – ось далеко не повний перелік чинників, котрі можуть призвести до травмування людей і навіть до смерті.

Люди часто гинуть тому, що оточуючи неспроможні вчасно надавати їм допомогу через відсутність елементарних медичних знань. Я вважаю, що наше практичне заняття не пройшло марним. А чи збулися ваші очікування? (Учні методом «Мікрофон» висловлюють думки).

Тож будьмо милосердними! Вчимося берегти своє здоров’я та здоров’я інших людей!

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Самофал Алла Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
3 грудня 2018
Переглядів
4031
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку