Цей виховний захід розрахований на учнів 3- 4 класів з метою підвищення рівня обізнаності молодших школярів з питань толерантності та моральності;
- допомогти учням з'ясувати сутність поняття "толерантність";
- розвивати почуття солідарності, терпимості, вміння слухати;
- виховувати любов і повагу до людей.
«Ми усі різні……»
Мета: підвищити рівень обізнаності молодших школярів з питань толерантності та моральності; пояснити що всі люди різні, що відмінності роблять їх унікальними і цікавими для інших; виховувати толерантне і позитивне ставлення до людей; переконати учнів у необхідності бути терпеливими до оточуючих; вчити встановлювати стосунки на доброзичливій толерантній основі.
Обладнання: картки: «Я», «Ти», «Люблю своїх батьків», «Навчаюся у школі», «Маю друзів», «Мрію про…»; долоньки, конверти, мікрофон, ватман, кольоровий папір, клей.
Хід тренінгу
І. Пізнавальна мотивація
1. У кожного учня на парті з кольорового паперу вирізана долонька
Діти дають відповідь та вгадують заховане слово «Я».
2. Гра «Давайте привітаємось»
1. Скласти руки, як в молитві. (Японія)
2. Потертися носами. (Нова Зеландія)
3. Потиснути руки на великій відстані один від одного. (Великобританія)
4. Показати язик. (Тібет)
5. Потиснути руки один одному, стоячи близько один до одного.
ІІ. Повідомлення теми і мети
Наша зустріч присвячена тому, щоб вчитися разом, приймати один одного такими, якими ми є, вчитися розуміти один одного.
«Людина може обійтися без багатьох речей, але не без іншої людини, - сказав один учений.
Навіть на самоті вона подумки звертається до інших людей.
Попри всі людські стосунки нерідко спричиняють проблеми: непорозуміння, суперечки, конфлікти, щоб запобігти цьому, треба навчитися знаходити спільну мову з різними людьми.
Тому тема нашого заходу «Толерантність».
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
Мозковий штурм
То що ж таке «толерантність»?
Запам’ятайте цей день.
16 листопада жителі багатьох країн світу відзначають Міжнародний день толерантності , або День терпимості. Його було прийнято в 1996 році за рішенням Генеральної Асамблеї ООН. Його мета полягає в тому. Щоб зменшити по всій планеті випадки прояву насильства та агресії.
Слово толерантність походить від латинського прикметника «терплячий».
Отже «толерантний» - це той, хто здатний без агресії сприймати думки, поведінку та спосіб життя іншої людини.
Вправа « Асоціативний ряд»
Т – товариський, терплячий;
О - особливий, об’єктивний, організований;
Л – лагідний, лояльний;
Е – ефектний, елегантний;
Р – розумний;
А – авторитетний;
Н – небайдужий, найдорожчий;
Т – творчий;
Н – ніжний, надійний;
І – інтелігентний, ідеальний;
С – співчуваючий, страждаючий;
Т – турботливий;
Ь –
IV. Узагальнення і систематизація знань
І так вони довго сперечалися мало не побилися.
У кожної групи є конверти з різними якостями людини. Ваше завдання викреслити ті якості, які не відповідають толерантній людині.
1 конверт
2 конверт
3 конверт
Вміти сказати про своє вміння чи талант.
Наприклад: «Я вмію співати, голосно сміятися, ходити на руках. Усі інші діти хором говорять «Ти крутий»».
Отже співчуття, доброзичливість терпіння – всі ці якості дуже важливі, адже без них ми не можемо жити у мирі та злагоді. Кожен повинен розвивати в собі ці якості.
V. Рефлексія. Підбиття підсумків.
Вправа «Мішечок порад»
Кожен учень бере квіточку пише слова толерантності і прикріплює її на дошку.