Виховний захід "Ми усі різні..."

Про матеріал

Цей виховний захід розрахований на учнів 3- 4 класів з метою підвищення рівня обізнаності молодших школярів з питань толерантності та моральності;

- допомогти учням з'ясувати сутність поняття "толерантність";

- розвивати почуття солідарності, терпимості, вміння слухати;

- виховувати любов і повагу до людей.

Перегляд файлу

«Ми усі різні……»

Мета: підвищити рівень обізнаності молодших школярів з питань толерантності та моральності; пояснити що всі люди різні, що відмінності роблять їх унікальними і цікавими для інших; виховувати толерантне і позитивне ставлення до людей; переконати учнів у необхідності бути терпеливими до оточуючих; вчити встановлювати стосунки на доброзичливій толерантній основі.

Обладнання: картки: «Я», «Ти», «Люблю своїх батьків», «Навчаюся у школі», «Маю друзів», «Мрію про…»; долоньки, конверти, мікрофон, ватман, кольоровий папір, клей.

Хід тренінгу

І. Пізнавальна мотивація

1. У кожного учня на парті з кольорового паперу вирізана долонька

 

 

Картинки по запросу рука клипарт

  • У центрі долоньки відповідь до фраз, які відносяться до цього слова.

Діти дають відповідь та вгадують заховане слово «Я».

2. Гра «Давайте привітаємось»

1. Скласти руки, як в молитві. (Японія)

2. Потертися носами. (Нова Зеландія)

3. Потиснути руки на великій відстані один від одного. (Великобританія)

4. Показати язик. (Тібет)

5. Потиснути руки один одному, стоячи близько один до одного.

ІІ. Повідомлення теми і мети

  • Кожна людина – неповторна. Світ тому і цікавий, що ми всі різні.

Наша зустріч присвячена тому, щоб вчитися разом, приймати один одного такими, якими ми є, вчитися розуміти один одного.

«Людина може обійтися без багатьох речей, але не без іншої людини, - сказав один учений.

Навіть на самоті вона подумки звертається до інших людей.

Попри всі людські стосунки нерідко спричиняють проблеми: непорозуміння, суперечки, конфлікти, щоб запобігти цьому, треба навчитися знаходити спільну мову з різними людьми.

Тому тема нашого заходу «Толерантність».

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Мозковий штурм

  • Звичайно це слово можна і не знати, але в сучасному світі, де вам належить жити, ви ще не раз почуєте його.

То що ж таке «толерантність»?

  • Яке сьогодні число? ( 16 листопада).

Запам’ятайте цей день.

16 листопада жителі багатьох країн світу відзначають Міжнародний день толерантності , або День терпимості. Його було прийнято в 1996 році за рішенням Генеральної Асамблеї ООН. Його мета полягає в тому. Щоб зменшити по всій планеті випадки прояву насильства та агресії.

Слово толерантність походить від латинського прикметника «терплячий».

Отже «толерантний» - це той, хто здатний без агресії сприймати думки, поведінку та спосіб життя іншої людини.

 Вправа « Асоціативний ряд»

  • Давайте підберемо на кожну літеру слова притаманні толерантній людині

Т – товариський, терплячий;

О  - особливий, об’єктивний, організований;

Л – лагідний, лояльний;

Е – ефектний, елегантний;

Р – розумний;

А – авторитетний;

Н – небайдужий, найдорожчий;

Т – творчий;

Н – ніжний, надійний;

І – інтелігентний, ідеальний;

С – співчуваючий, страждаючий;

Т – турботливий;

Ь –

IV. Узагальнення і систематизація знань

  1. Читання казки «Чия їжа смачніша»
  • Жили в лісі різні звірі. Якось зібралися вони на березі річки і засперечалися – Чия їжа найсмачніша?
  • «Найсмачніше у світі – це м’ясо», - сказав Лось.
  • Ні соковите листя, - не погодився Жираф.
  • Найсмачніші – банани! – встряла Мавпа.
  • Найсмачніша їжа – зелена трава. – сказала Корова.

І так вони довго сперечалися мало не побилися.

  • Як ви вважаєте хто з них має рацію?
  • А яку їжу любите ви? (Відповіді дітей)
  • Чи існує у світі їжа, що смакує всім?
  • Як можна уникнути суперечок?
  1. Робота в парах
  • Я пропоную вам дати характеристику людині. Яка на вашу думку має якості толерантної особистості.

У кожної групи є конверти з різними якостями людини. Ваше завдання викреслити ті якості, які не відповідають толерантній людині.

1 конверт

  • Злорадство, егоїзм, конфлікт, доброта, повага, розуміння, співчуття, лояльність, тактовність, гнів.

2 конверт

  • Доброта, грубість, милосердя, співчуття, благосклонність, повага, скупість, надійність, заздрість, миролюбство.

3 конверт

  • Миролюбство, діалог, конфлікт, брехня, доброта, підтримка, прощення.
  1. Вправа «Мікрофон «Чи я толерантний?...»»
  2. Гра «Ти крутий»

Вміти сказати про своє вміння чи талант.

Наприклад: «Я вмію співати, голосно сміятися, ходити на руках. Усі інші діти хором говорять «Ти крутий»».

  1. Складання правил толерантності
  • Поважай людей, не ображай їх.
  • Умій слухати і чути, і ти будеш почутим.
  • Будь чемний і ти будеш мати багато друзів.
  • Будь уважний до тих, хто тебе оточує, і люди будуть поважати тебе.
  • Будь гуманним і милосердним.

Отже співчуття, доброзичливість терпіння – всі ці якості дуже важливі, адже без них ми не можемо жити у мирі та злагоді. Кожен повинен розвивати в собі ці якості.

V. Рефлексія. Підбиття підсумків.

Вправа «Мішечок порад»

Кожен учень бере квіточку пише слова толерантності і прикріплює її на дошку.

 

  • Над якими поняттями ми сьогодні працювали?
  • Які слова були у нас сьогодні в гостях?
  • Чи важливі вони для вас?
  • Чи важливо, щоб слова «Я» і «Ти» завжди жили дружно? Чому?
  • Давайте будемо пам’ятати про це і будемо намагатися частіше вживати такі слова.

 

docx
Додано
3 грудня 2018
Переглядів
1997
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку