Практичні роботи 6 клас Географія

Про матеріал
Практичні роботи по географії для учнів 6 класу. НУШ. Містять кольорові картинки та завдання з кьюаркодом.
Перегляд файлу

image

Дослідження

Значення географічних знань у сучасному світі для людини

 

Прізвище та ім’я___________________________________ Клас__________ Дата________

 

Мета: розвинути та закріпити знання та навички про значення географічних знань для людей у сучасному світі, використання основних географічних вмінь в повсякденному житті.

 

Завдання 1. Перегляньте відео та пригадайте основні джерела географічних знань.

imageimage  

Завдання 2. Прочитай статтю про значення географії. Зроби висновки.

image

Завдання 3. За допомогою Google Maps створи безпечний маршрут від дому до

школи, уникаючи великих автомобільних доріг, скупчення людей, територій заводів та складських приміщень. Зроби скріншот. Прикріпи до роботи. Напиши перелік вулиць та об’єктів повз які ти йтимеш до школи.  

                                                                                                                                                                          

                                                                                    

image                                                                    Скріншот маршруту

                                                                                                                                                                         

_________________________________ 

_________________________________  

_________________________________

                 _________________________________

_________________________________

_________________________________           

 

Завдання 4. Зроби висновок і дай пояснення, яке значення мають географічні знання для життя людини.

____________________________________________________________________________ ____________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________ ____________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________ ____________________________________________________________________________ ____________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________

image

 

Дослідження

Спостереження за висотою Сонця над горизонтом, погодою, сезонними змінами в природі ( проводиться протягом року)

Прізвище та ім’я________________________________ Клас_______________ 

 

Мета: навчитись визначати за допомогою гномона висоту Сонця над горизонтом, формувати вміння спостерігати за погодою, сезонними змінами в природі та оцінювати результати спостережень.

 

Завдання 1. Проводьте спостереження за погодою. Результати спостережень записуйте в календарі погоди за зразком:

Дата

Температура повітря °С

Хмарність

Опади

Напрямок вітру

1

 

 

 

 

2

 

 

 

 

3

 

 

 

 

4

 

 

 

 

5

 

 

 

 

6

 

 

 

 

7

 

 

 

 

8

 

 

 

 

9

 

 

 

 

10

 

 

 

 

11

 

 

 

 

12

 

 

 

 

13

 

 

 

 

14

 

 

 

 

15

 

 

 

 

16

 

 

 

 

17

 

 

 

 

18

 

 

 

 

19

 

 

 

 

20

 

 

 

 

21

 

 

 

 

22

 

 

 

 

23

 

 

 

 

24

 

 

 

 

25

 

 

 

 

26

 

 

 

 

27

 

 

 

 

28

 

 

 

 

29

 

 

 

 

30

 

 

 

 

31

 

 

 

 

 

Завдання 2. Напишіть, які елементи погоди вимірюють такими метеорологічними приладами:

Термометр - ____________________________________________________________

Опадомір - _____________________________________________________________

Флюгер - _______________________________________________________________

Гномон - _______________________________________________________________

 

Завдання 3. Пригадайте і накресліть умовні знаки, якими позначають результати спостережень за погодою.

Ступінь хмарності

Види опадів

Напрям вітру

 image

безхмарно

 

 

дощ

 

Північний

 image

мінлива хмарність

 

сніг

 

Північносхідний

 image

суцільна хмарність

 

град

 

Східний

 

 

 

туман

 

 

Південносхідний

 

 

 

роса

 

 

Південний

 

 

 

іній

 

 

Південнозахідний

 

 

 

 

 

Західний

 

 

 

 

 

 

Північнозахідний

 

Завдання 4. Проводьте спостереження за сезонними змінами в природі (фенологічні спостереження). Результати заповнюйте в таблиці:

Місяць

Зміни в тваринному світі

Зміни в рослинному світі

Вересень

 

 

Жовтень

 

 

Листопад

 

 

Грудень

 

 

Січень

 

 

Лютий

 

 

Березень

 

 

Квітень

 

 

Травень

 

 

Червень

 

 

Липень

 

 

Серпень

 

 

 

image

 

Практична робота № 1.

Складання таблиці Етапи географічного пізнання Землі»

Прізвище та ім’я_______________________________ Клас____________ Дата__________

 

Століття  ( роки )

Дослідник  ( мандрівник )

Найвідоміші відкриття та дослідження

VI ст. до н.е.

Фінікійці

Перше плавання навколо Африки

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

imageЗавдання 1. Заповнити таблицю «Стародавня епоха пізнання Землі»

 

Століття  ( роки )

Дослідник  ( мандрівник )

Найвідоміші відкриття та дослідження

1487 рік

Бартоломеу Діаш

Відкрив і дослідив південно-західний край Африки, досягнув мису Бур ( Доброї Надії )

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

imageЗавдання 2. Заповнити таблицю «Епоха Великих географічних відкриттів» 

 

image

 

Завдання 3. Заповнити таблицю «Географія Нового часу»

Століття  ( роки )

Дослідник  ( мандрівник )

Найвідоміші відкриття та дослідження

1771 рік

Джеймс Кук

Офіційно відкрив Австралію

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання 4. Заповніть таблицю «Сучасні географічні дослідження»

Століття  ( роки )

Дослідник  ( мандрівник )

Найвідоміші відкриття та дослідження

1918 рік

Степан Рудницький

Склав першу настінну карту України

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання 5. Доведіть, що сучасні географічні дослідження є потрібними і важливими.

____________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________ ____________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________ ____________________________________________________________________________ ____________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________

Практична робота №2.

Розв’язування задач на масштаб.

Прізвище та ім’я_____________________________ Клас_______________ Дата_________

Мета: навчитися переводити один масштаб в інший, вміти користуватися різними видами масштабу при вимірюванні відстані.

image

Числовий масштаб

Іменований масштаб

1:25000000

в 1 см – 250 км

1:1500

 

1:600000 

 

1:90000000

 

1:75000

 

imageЗавдання 2. Перевести числовий масштаб в іменований.

 

Завдання 3. Перевести іменований масштаб в числовий.

 

Іменований масштаб

Числовий масштаб

в 1 см – 3 км

1:300000

в 1 см – 500 м

 

в 1 см – 75 км

 

в 1 см – 800 км

 

в 1 см – 2 м

 

image

 

imageЗавдання 4. Наведи приклади різних масштабів географічних карт атласу. Заповніть таблицю.

 

 

 

Назва карти

Числовий масштаб

Лінійний масштаб

Фізична карта півкуль

в 1 см – 900 км

1:90000000

Фізична карта України

 

 

Кліматична карта світу

 

 

План місцевості

 

 

Відкриття та дослідження Антарктиди

 

 

 

Завдання 5. Визначіть за допомогою лінійного масштабу визначіть на яку величину розвернуто циркуль вимірювач. Тобто потрібно визначити відстань в метрах. Покажіть всі дії, які ви виконували при цьому.

image_______________________________

_______________________________

_______________________________

_______________________________

_______________________________

_______________________________

_______________________________

_______________________________

 

image

 

image

 

Практична робота №3.

Визначення напрямків на плані, абсолютної та відносної висоти точок, азимуту вказаних на плані

Прізвища та ім’я______________________________ Клас____________ Дата__________

Мета: навчитися читати план місцевості, визначати напрям, абсолютну та відносну висоту місцевості, відстань між об’єктами.

Завдання 1. Переглянути відео. Пригадайте види знаків, способи визначення висоти місцевості, напрямів.

image

Завдання 2. Визначити умовні знаки.

image 

image  _________________                                  ___________________

 

  _________________                                   ____________________

 

   _________________                                   ____________________

image 

Завдання 3. Визначити відстань між об’єктами.                  

Відстань між двома об’єктами виміряна і показана на карті. Визначити відстань між цими двома об’єктами на місцевості. 

__________________________________________

__________________________________________

__________________________________________                                                

Завдання 3. Визначення напрямів на плані місцевості. Заповнивши таблицю, в якому напрямі пройде маршрут.

image

Напрям маршруту

Сторони горизонту

Від пам’ятника в місті Верещин до озера

напрям на північ

Від пам’ятника в місті Верещин до Городянки

 

Від пам’ятника в місті Верещин до джерела Чисте

 

Від пам’ятника в місті Верещин до цукрового заводу

 

 

Завдання 4. Визначити абсолютну висоту найвищої точки на карті.

 

 

 

imageimage __________________________

 __________________________

 __________________________

Завдання 5. Визначити відносну висоту точки В над висотою найвищої точки острова на озері Чорне. 

image 

___________________________

___________________________

___________________________

___________________________

___________________________

___________________________

___________________________

 

 

Завдання 6. Накресліть власний план місцевості. У центрі розміщується джерело. На схід від нього розташовується фруктовий сад. На південь від джерела розташовуються чагарники. На захід від чагарників розміщена криниця. На північ від джерела розташовується болото. На схід від болота розміщується річка, яка тече на північ, а біля річки є луки. Масштаб довільний.

image

 

Практична робота №4.

Визначення географічних координат

Прізвища та ім’я______________________________ Клас____________ Дата__________

Мета: поглибити знання учнів про градусну сітку, поглибити вміння учнів визначати географічні координати. 

Завдання 1. Пригадайте що таке географічні координати.

image

 

Завдання 2. За фізичною картою півкуль визначити географічну широту?

imageНью Йорк _______________     

Лондон _________________

Сідней _________________

 

Завдання 3  За фізичною картою півкуль визначити географічну довготу?

imageБерлін __________________

Каїр ____________________

Вашингтон ______________

 

imageЗавдання 4.  У 1912 р. через зіткнення з айсбергом затонув найбільший у світі пасажирський корабель «Титанік». Він вважався непотоплюваним, але пішов на дно з 1513 пасажирами на борту під час свого першого рейсу. Сталося це біля острова, який має географічні координати 49о пн.ш., 56о зх.д. Знайдіть цей острів і напишіть його назву. 

____________________________________

 

 

Завдання 5. Визначіть за допомогою політичної карти координати столиць деяких держав? Заповніть таблицю.

Країна

Столиця

Координати

Канада

Оттава

46° пн.ш, 75° зх.д

Венесуела

 

 

Україна

 

 

Китай

 

 

Індія

 

 

Франція

 

 

 

Завдання 6. Визначіть географічний об’єкт за відповідними координатами.

43°пн.ш. 79°зх.д. __________________________

27°пд.ш. 109°зх.д. _________________________

13°пн.ш. 14°сх.д. __________________________

3°пд.ш. 37°сх.д. ___________________________  

 

image

 

image

 

 

 

Практична робота № 5.

Позначення на контурну карту основних форм рельєфу Землі

Прізвища та ім’я______________________________ Клас____________ Дата__________

Мета: поглибити знання учнів про рух літосферних плит, прояв внутрішніх сил Землі, поглибити вміння учнів користуватися атласом та контурною картою, розвивати картографічні вміння. 

imageimageЗавдання 1. Перегляньте відео. Напишіть прізвище вченого, який вперше висловив гіпотезу про рух материків.

 

 

 

 

 

 _____________________________

 

Завдання 2. Позначте на контурній карті такі літосферні плити: Євразійська, Африканська, Північноамериканська, Південноамериканська, Індо-Австралійська, Антарктична, Наска.

image

Номер на схемі

 

Назва гірської системи

1

Корділ’єри

 

2

 

 

3

 

 

4

 

 

5

 

 

6

 

 

7

 

 

8

 

 

9

 

 

10

 

 

11

 

 

12

 

 

imageЗавдання 3. Визначити відповідні гори і заповнити таблицю. 

 

Завдання 4. Перегляньте інформацію про Тихоокеанське вогняне кільце та познач його на контурній карті.

 

imageimage                    Тихоокеанське вогняне кільце

Номер на схемі

Назва рівнини

1

Амазонська низовина

2

 

3

 

4

 

5

 

6

 

7

 

8

 

9

 

imageЗавдання 5. Визначити відповідні рівнини і заповнити таблицю.

 

Завдання 6. Склади коротку інструкцію поведінки під час землетрусу. 

image         

         Інструкція поведінки під час землетрусу

1_____________________________________________

2_____________________________________________

3_____________________________________________

4_____________________________________________

5_____________________________________________

6_____________________________________________

7_____________________________________________

 

Практична робота №6.

Спостереження за погодою, опрацювання зібраних матеріалів

Прізвища та ім’я______________________________ Клас____________ Дата__________

Мета: формувати у учнів вміння опрацьовувати матеріал, формувати у учнів вміння побудови графіків та діаграм.

Завдання 1. Використовуючи дані таблиці, побудуйте графік річного ходу температур.

 

Місяць

Температура

січень

-18°

лютий

-15°

березень

-12°

квітень

-3°

травень

+9°

червень

+15°

липень

+25°

серпень

+20°

вересень

+12°

жовтень

+3°

листопад

грудень

-10°

image

Завдання 2. Проаналізуйте отриманий графік. Визначіть в ньому…

-         максимальну температуру повітря ___________________________

-         мінімальну температуру повітря _____________________________

-         амплітуду коливань температури повітря _____________________

-         середню температуру повітря за рік __________________________

Завдання 3. Перегляньте відео за QR кодом. За даними таблиці побудуйте розу вітрів.

image

 

Напрям вітру

Кількість днів

Пн

7

Пн-Сх

6

Сх

3

Пд-Сх

2

Пд

1

Пд-Зх

2

Зх

3

Пн-Зх

7

                                        Роза вітрів

                                                                                                                                     image

Завдання 4. За даними таблиці побудуйте стовпчикові діаграми хмарності.

Хмарність

 

image 

безхмарно

image 

мінлива

хмарність

image 

суцільна

хмарність

Кількість днів

5

15

11

image

Завдання 5. Перегляньте відео за QR кодом. Побудуйте стовпчикову діаграму кількості опадів по місяцях користуючись таблицею. 

image

 

Місяць

Кількість опадів

січень

40

лютий

60

березень

80

квітень

100

травень

120

червень

190

липень

200

серпень

180

вересень

150

жовтень

90

листопад

80

грудень

50

                                                                                Діаграма кількості опадів

image

Практична робота №7

Позначення на контурній карті океанів, морів, заток, проток, островів та півостровів.

Прізвища та ім’я______________________________ Клас____________ Дата__________

Мета: поглибити знання учнів про об’єкти Світового океану та вміння користуватися атласом та вміння працювати на контурній карті.

Завдання 1. Пригадати основні об’єкти, які виділяють у Світовому океані.

image

Завдання 2. Позначити на контурній карті океани планети.

Океани

image

Завдання 3. Позначити на контурній карті моря планети. Обов’язково позначити:

Середземне море, Карибське море, аравійське море, море Бофорта, Саргасове море, Карське море, Охотське море, Чорне море, Південно-Китайське море, Берингове море.

Умовні знаки

 

 

Моря

image

Завдання 4. Визначити затоки і протоки. Визначивши їх місце розташування заповнити

Номер

Об’єкт

Назва

Номер

Об’єкт

Назва

1

затока

Гудзонова

7

 

 

2

 

 

8

протока

Магелланова

3

 

 

9

 

 

4

 

 

10

 

 

5

 

 

11

 

 

6

 

 

12

 

 

imageтаблицю.                                             Затоки і протоки

 

Практична робота №8

Позначення на контурній карті основних річок та озер світу.

Прізвища та ім’я______________________________ Клас____________ Дата__________

Мета: поглибити знання учнів про води суходолу, поглибити вміння учнів працювати з атласом та контурною картою.

Завдання 1. Підпишіть елементи річкової системи. ( русло, гирло, витік, права притока, ліва притока)

image

 

Номер на схемі

Елемент річкової системи

1

 

2

 

3

 

4

 

5

 

image

Завдання 2. Згадайте типи озер за походженням озерних улоговин, назвіть приклади кожного типу озер.

 Тектонічні озера           Вулканічні озера           Залишкові озера            Льодовикові озера

image                                                             image                    image                      image

 _______________             ______________         _______________          ________________

                     Озера стариці                   Карстові озера                 Загатні озера

image

                  _______________           __________________       __________________ Завдання 3. Позначити на контурній карті річки планети. А саме: Амазонка, Парана, Міссісіпі, Маккензі, Волга, Інд, Ганг, Лена, Амур, Янцзи, Хуанхе, Євфрат, Ніл, Конго, Дніпро, Дунай.

image 

Завдання 4. Позначити на контурній карті озера планети. Каспійське море, Аральське море, Байкал, Чад, Вікторія, Ейр, Верхнє, Балхаш, Тітікака, Поопо, Невільниче, Гурон.

image 

Практична робота №9.

Закономірності зміни географічних поясів та природних зон світу

Прізвища та ім’я______________________________ Клас____________ Дата__________

Мета: поглибити знання учнів про біосферу, географічну оболонку та природні зони. 

Завдання 1. Проаналізуйте схему. Зробіть висновок.

image______________________________________

______________________________________

______________________________________

______________________________________

______________________________________

______________________________________

Завдання 2. Напишіть закономірності географічної оболонки.

image      закономірності географічної оболонки                         

_____________________________________

_____________________________________

_____________________________________

_____________________________________

_____________________________________

 

Завдання 3. Які закономірності географічної оболонки пояснюють зміну природних комплексів від екватора до полюсів і з підняттям угору. 

image___________________________________

___________________________________

___________________________________

___________________________________

___________________________________

___________________________________

___________________________________

Завдання 4. За допомогою карти визначіть природні зони світу.

image                                                                                              Арктичні пустелі

                                                                                                                                                    

Практична робота №10

Позначення на контурній карті найбільших за площею та кількістю жителів країни.

Прізвища та ім’я______________________________ Клас____________ Дата__________ Мета: поглибити знання учнів про антропосферу.

Завдання 1. Перегляньте відео за QR кодом. Удоскональте свої знання про людські раси.

 image

 

Завдання 2. За допомогою QR колу знайдіть 10 найбільших держав світу за площею та запишіть їх. Назвіть їх столиці. 

1        imageросія – столиця москва

2        ___________________________________

3        ___________________________________

4        ___________________________________

5        ___________________________________

6        ___________________________________

7        ___________________________________

8        ___________________________________

9        ___________________________________

10   __________________________________

Завдання 3. Позначте ці 10 найбільших країн за площею на контурну карту. Кордони зробіть червоним кольором. Підпишіть назви країн. Якщо потрібно для зручності створіть умовні знаки на вашій карті. 

image

 

Завдання 4. Обчисліть скільки відсотків площі  від площі материка на якій розташовується, займає найбільша країна на цьому материку. 

Материк

Площа материка

Країна

Площа країни

Розрахунок

Відсоток

Євразія

53,5 млн. км2

росія

17,1 млн. км2

17,1:53,5*100

32%

Африка

30,3 млн. км2

Алжир

2,4 млн.км2

 

 

Північна Америка

24,3 млн. км2

Канада

10 млн. км2

 

 

Південна Америка

18,3 млн. км2

Бразилія

8,5 млн.км8

 

 

Австралія

7,7 млн. км2

Австралія

7,7 млн.км2

 

 

 

image

Завдання 5. За допомогою QR коду визначіть 10 найбільших держав за кількістю жителів.

1        image__________________________________

2        __________________________________

3        __________________________________

4        __________________________________

5        __________________________________

6        __________________________________

7        __________________________________

8        __________________________________

9        __________________________________

10   _________________________________

 

Завдання 6. Позначте ці 10 найбільших країн за кількістю жителів на контурну карту. Кордони зробіть червоним кольором. Підпишіть назви країн. Якщо потрібно для зручності створіть умовні знаки на вашій карті. 

image

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Яковенко Марина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Маруня Анна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Ревенко Лідія Олексіївна
    Щиро вдячна за прекрасні практичні роботи.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pdf
Додано
12 жовтня 2023
Переглядів
14785
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку