«Права та обов'язки» (Круглий стіл) 8 клас

Про матеріал

формування в уявлення учнів про Україну як незалежну державу; розширювати і поглиблювати уявлення про людину як частину суспільства; розвивати в дітей прагнення бути свідомими громадянами України,в доступній ігровій формі ознайомити дітей з поняттям «право і обов'язок дитини» згідно з Конвенцією Організації Об'єднаних Націй і Конституцією України; довести до свідомості учнів,що дотримання правил,законів – це обов'язок кожної людини;сприяти розвитку критичного мислення як здатності аналізувати отриману інформацію;виховувати почуття гідності, етичну поведінку,повагу до рідних,турботу про ближнього, спонукати дітей до розуміння своєї значущості в країні,виробляти навички правомірної поведінки,уміння протистояти негативним впливам.

Перегляд файлу

 

«Права та обов'язки»

(Круглий стіл)

Мета: продовжувати формувати уявлення учнів про Україну як незалежну державу; розширювати і поглиблювати уявлення про людину як частину суспільства; розвивати в дітей прагнення бути свідомими громадянами України,в доступній ігровій формі ознайомити дітей з поняттям «право і обов’язок дитини» згідно з Конвенцією Організації Об’єднаних Націй і Конституцією України; довести до свідомості учнів,що дотримання правил,законів – це обов’язок кожної людини;сприяти розвитку критичного мислення як здатності аналізувати отриману інформацію;виховувати почуття гідності, етичну поведінку,повагу до рідних,турботу про ближнього, спонукати дітей до розуміння своєї значущості в країні,виробляти навички правомірної поведінки,уміння протистояти негативним впливам.

Вітаю вас дорогі друзі,на засіданні нашого круглого столу. Демократичність нашої держави,як і будь-якої держави,зумовлена як відомо,забезпеченням,реалізацією та захистом прав і свобод людини. Тому темою нашого засідання є права та обов’язки людини громадянина В Україні.

 Погляньте будь ласка ще раз на тему і поміркуйте над тим,що кожен із вас очікує від нашого засідання ?Свої очікування запишіть на ось такому білому голубові,який буде символізувати гуманність . А потім кожен зачитає свої очікування і прикріпить на дошку. (Учні записують а потім зачитуючи вивішують на дошку). Я теж записала свої очікування: «Я очікую вашої активності,вашого вміння висловлювати й агрументувати свою думку. Очікую самооцінки» (Учні записують, потім зачитують і прикріплюють паперові го­луби на дошку.

(Бортовий журнал який повинний заповнюватись)

Де ви будете в ході нашого спілкування занотовуватимете ті права і обов’язки які найбільш відповідають вам.

Читання вірша «Право і обов’язок»

Права і обов’язки

 


Колись давно лиш починав я жити,

Коли я ледве білий світ пізнав,

Не міг ні говорити ні ходити –

Уже тоді я прав багато мав

 

Про нас, дітей, Конвенція подбала,

Можливості для всіх проголосив ООН.

Правами всіх життя обдарувало,

Їх закріпив наш Основний Закон.

 

Живу собі в затишній я хатині,

Як всі я маю право на житло.

Пішов до школи сонячної днини –

Навчатись право надано було.

 

І ще багато прав записано чорнилом:

Творить, відпочивати, лікуватись,

Займатись спортом, музикою, співом,

Створить сім’ю й про неї піклуватись.

 

Права всі громадяни добре знають,

Та є у нас й обов’язків багато.

Про них окремі люди забувають.

Виконувати ж їх навчають

 

Щоб наша батьківщина процвітала,

І нашим людям стало краще жити,

Пора виконувать обов’язки настала

І Україні правдою служити


 

 Ви швиденько розберіть картки і поділіться на команди права і обов’язку.

 

Розподіл на команди за вибраними зображеннями малюнків (Право обов’язок)

 

Інформаційний центр

У 1948 р Всесвітній ООН ухвалила Загальну декларацію прав людини.

ДЕКЛАРАЦІЯ_ документ у якому  проголошено певні принципи та положення

 

ПРАВА ЛЮДИНИ_можливості людини мати певні матеріальні ,культурні і духовні задоволення необхідні для нормального життя і розвитку.

Інформаційний центр

Обов'язки учнів

Обо́в'язок — це сукупність моральних зобов'язань людини перед іншими. Він виступає як нормативна категорія, що регламентує соціальні обов'язки, котрі повинен виконувати індивід у силу суспільної необхідності. Проблема обов'язку є проблемою співвідношення особистого і суспільного інтересу.

(Висвітлення на екран)

Права людини –це не просто права. Тільки тоді можна правильно користуватися правами,коли вони засновані на доброті й любові до людей. Якщо у людини є право –це значить ,що у когось повинні бути обов’язки!А якщо ні в кого такого обов’язку немає-немає прав! Та й взагалі,не можна говорити про «природні права», забуваючи про «природні обов’язки»

Тому зараз ми з вами повправляємось у вправі

 

Я маю право… Тому я  зобов'язаний


«Я МАЮ  ПРАВО НА …..,

ТОМУ Я ЗОБОВ'ЯЗАНИЙ……,

 

1 Медичне обслуговування

Слідкувати за своїм здоров’ям не наражатись на небезпеку

2

 

3

 

4

 

 

 

  (Бортовий журнал який повинний заповнюватись в ході виховного заходу)

Учасники спочатку заповнюють ліву частину,перелічуючи ті права,які їм здаються найбільш важливими.

Час виконання -5 хв

Після того,як вони перерахували свої основні права,педагог ставить запитання:

  • -Я маю права,але і кожний з нас має ті ж права,тобто я не один маю це право. Чи можу я абсолютно вільно здійснювати мої права?

 

Ну знаючи права та виконуючи обов’язки у майбутньому чітко дотримуватиметесь їх тоді ви  будете успішним професійній  і  у особистій сферах діяльності.

 

 

Ділова гра «Як ви думаєте?»

Слово «права» - всім добре відоме; його дуже часто чують. Чи задумуючись ви , що означає це слово.

Усно продовжте незакінчене речення: «Права - це...»

Вихователь записує відповіді учасників на дошці

Педагог зазначає, що можна виділити три найбільш поширених значення поняття

Права»;

Звичайні права - норми поведінки, що ввійшли у звичку, засновані на звичаї.

Моральні права –норми поведінки, засновані на принципах добра,справедливості,прийнятті в суспільстві.

Юридичні права –норми поведінки,регулюванні законом.

Вихователь роздає набор карток і ватман на якому зображенні три колонки:

У ДЕЯКИХ ВИПАДКАХ

У БІЛЬШОСТІ ВИПАДКІВ

ЗАВЖДИ

Завдання

Прочитати що

Завдання:

Прочитайте, що написано на картках, і покладіть кожну в ту колонку на листі як ви вважаєте, вона повинна знаходитися. Наприклад, на одній з написано: «Не можна катувати». Якщо ви вважаєте, що заборона покладіть картку в цю колонку. Якщо ви вважаєте, що це БІЛЬШОСТІ ВИПАДКІВ, покладіть її у середню колонку. Якщо ви ця заборона діє тільки У ДЕЯКИХ ВИПАДКАХ, покладіть її на крайнє

 

 

 

поле» Друге завдання: «Підготуйте аргументи, чому саме в цій колонці, ні повинна бути розміщена картка»

 

Педагог пояснює, що картки на центральному полі описують ті права підлітків, повинні мати всі люди, незалежно від статі, віку, кольору за будь-яких обставин. Педагог звертає увагу учасників, що складений ними перелік схожий на Загальну декларацію прав людини, оскільки  перераховуються всі основні права і свободи

Поняття «право» не існує без поняття «обов'язок» - вони невід одного, якщо ви маєте отримувати якісь блага, то хтось повинен ваг саме тому слід завжди пам’ятати, що окрім прав ми маємо ще й обов'язок  .

Але обов’язок ми матимемо не тільки перед Державою ,але й майбутньому будучи свідомими дорослими,й далі батьками ви повинні діяти і свідомо дотримуватись прав і обов’язків які пов’язані із дітьми.

Спробуємо повправлятись:

ХТО ПОВИНЕН ВИРІШУВАТИ І НЕСТИ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ

1 Вирішувати що їсти?

  • Чи Ви дозволите,своїм дітям самостійно ,що їм їсти?
  • -А якщо вони хворі?
  • Якщо вони вирішують самі,що їм їсти,чи будете ви їх зупиняти?

 

 

 

 

2  Вирішувати який одяг носити?

  • Чи дозволите Ви своїй донці вдягнутись до школи короткі шорти?
  • Спідницю?
  •  
  • Чи дозволите Ви своєму синові вдягнути брюки не його розміру?
  • Що Ви робитимете ,якщо на вулиці холодно а Ваша дитина не хоче вдягати теплу куртку?
  • Що Ви робитимете ,якщо ваші діти вдягаються те,чого ви не схвалюєте?

 

3  Вирішувати які телевізійні передачі дивитися?

  • Як Ви дізнаєтесь ,що саме дивляться ваші діти?
  • Хто контролюватиме  те,що вони дивляться?
  • Що Ви зробите,якщо дізнаєтесь що вони дивляться передачі,як Ви не схвалюєте?

 

4  Вирішувати коли лягати спати?

  • Чи будете впливати на успішність ваших дітей час,коли вони засинатимуть?
  • Чи мають вони дотримуватись режиму дня впродовж тижня,у вихідні?

Бути самостійним і відповідальним у майбутньому допоможе нам наш досвід з прав і обов’язків, яких повинні дотримуватись і виконуватимете .

 

 

 

 

 

Живучи в суспільстві ,ми не можемо існувати окремо від нього ,не маючи обов’язків перед суспільством. Тому права людини невід’ємні від обов’язків.  Давайте за допомогою методу «Прес» аргументуємо значущість конституційних обов’язків.

(Використання таблиці «Метод Прес»)

1Позиція…Я вважаю…)

2Агрументація(тому,що…)

3 Приклад(приклад…)

Висновок (Отже ,я вважаю…»)

Контитуційні обов’язки:(не заподіяти шкоду природі,культурні спадщині,шанувати державні символи,сплачувати податки,додержуватися Конституції України та законів України,захищати Вітчизну,її незалежність та територіальну цілісність.)

Час ми для вас застосовуємо певні обмеження .Чи вважаєте ви,що це обмеження ваших прав?

Метод Займи позицію

( На дошці прикріпленні слова «ТаК», «НІ».Діти займають позицію біля того слова,яке відповідає їхній позиції,аргументують свої позицію.)

Рефлексія

Повернемось до нашого бортового журналу і дізнаємось чи рівна кількість прав і обов’язків у кожного ж нас якщо ні тоді потрібно допомога у вирішенні цього…  Зачитування учнями бортового журналу із рівними правами та обов'язками

(Бортовий журнал який повинний заповнюватись)

І на завершення повернемось до наших очікувань .Чи про все ми поговорили ? Можливо у когось не здійснились очікування від сьогоднішнього засідання… (Відповіді учнів)

Тож виконуйте і моє очікування –оцініть свої відповіді. А я вам бажаю бути законослухняними  громадянина ми нашої країни ,справедливими гуманними толерантними добрими і милосердними

 

 

Додаток

Декларація – це офіційне проголошення державою основних принципів;документ, в якому викладено заяву,важливі права,обов’язки для всіх людей.

Конвенція – від лат. слово. Це угода,міжнародний договір з певних питань.

ООН(Організація Об’єднаних Націй) – міжнародна організація,

 

 

 

 

У 1958 році проголошено Декларацію прав дитини. У 1989 році прогресивні країни світу підписали Конвенцію про права дитини. Має 54 статті,написана на 6 мовах.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Права

Обов’язки

1.На життя і охорону здоров’я

1.Старанно вчитися

2.На навчання

2.Берегти шкільне майно

3.Ігри,розваги,відпочинок

3.Берегти природу

4.На користування шкільним обладнанням

4.Дотримання правил особистої гігієни

5.Участь у конкурсах, змаганнях

5.Дотримання правил вуличного руху

 

6.Дотримання норм поведінки

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ПРАВА І ОБОВ ЯЗКИ

 

(круглий стіл)

 

 

 

 

 

 

 

     Заблоцька І.М.

 

 

docx
Додано
5 лютого 2018
Переглядів
3503
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку