Календарно-тематичне планування гуртка «Юний журналіст» (70 годин, 2 години на тиждень). Заняття гуртка розраховані як на лекційні так і на самостійну, творчу роботу учнів.
КУ «Пологівська загальноосвітня школа I-II ст. № 6»
Програма гуртка
"Юний журналіст"
Різновіковий гурток "Юний журналіст" є однією з форм навчання основ журналістики учнів 6-11-х класів. На його засвоєння відводять 106 навчальних годин (1 година теоретичних та 2 години практичних занять на тиждень) |
|
Мета програми:
Перспективна мета - підготовка учнів до співпраці з міськими, обласними, державними періодичними виданнями та можливому обранню журналістики як майбутньої професії.
У процесі реалізації мети програми вирішуються наступні завдання:
І. Навчальні:
ІІ. Виховні:
ІІІ. Розвиваючі:
Форма подання матерілу - практико-орієнтована.
Форма організації - модульна.
За метою навчання - прикладна, оскільки орієнтована на професійну освіту випускника в галузі журналістики, а також на вироблення актуальних навичок та вмінь.
Прогнозований результат навчання за програмою - створення шкільного періодичного видання з можливим його використанням у навчально-виховному процесі; створення учнями свого портфоліо; засвоєння учнями теоретичних та практичних знань, умінь та навичок журналістської діяльності.
Програма курсу «Основи журналістики» складається з чотирьох розділів.
Навчання здійснюється з урахуванням вікових та особистісних властивостей учнів.
До занять можна залучити й молодших школярів, які мають добрі літературні здібності й інтерес до журналістської професії.
Розгорнуте календарно-тематичне планування програми
№ п/п |
Зміст |
Кількість годин |
Форма роботи |
Дата |
|
Лекційні |
Практичні |
||||
І. Введення в історію журналістики |
|||||
1 |
Вступ. Знайомство з поняття „Журналістка". Газетний світ |
1 |
2 |
Реферат, евристична бесіда, творча робота №1, тести |
|
2 |
Як і чому виникла журналістика |
1 |
2 |
Евристична бесіда, творча робота, „круглий стіл" |
|
3 |
З історії дитячої преси |
1 |
2 |
Творча робота, евристична бесіда |
|
4 |
Знайомство з дитячими та підлітковими ЗМІ |
1 |
2 |
Творча робота з виданнями, евристична бесіда. екскурсія |
|
5 |
Знайомство з законами про ЗМІ |
1 |
2 |
Творча робота, екскурсія |
|
6 |
Підсумкове заняття |
1 |
2 |
Посвята у юнкори |
|
ІІ. Основи журналістики |
|||||
7 |
Знайомство із деревом жанрів |
1 |
2 |
Евристична бесіда |
|
8 |
Майстерня жанрів. Інформація. |
1 |
2 |
Семінар-лекція, творча роботи |
|
9 |
Замітка. |
1 |
2 |
Творча робота, евристична бесіда |
|
10 |
Звіт |
1 |
2 |
Творча робота, евристична бесіда |
|
11 |
Репортаж |
1 |
2 |
Творча робота, евристична бесіда |
|
12 |
Інтерв'ю |
1 |
2 |
Творча робота, евристична бесіда |
|
13 |
Прес-реліз. Опитування |
1 |
2 |
Практика, акція, евристична бесіда. екскурсія |
|
14 |
Огляд, коментарі |
1 |
2 |
Евристична бесіда, робота з виданнями |
|
15 |
Стаття |
1 |
2 |
Творча робота, евристична бесіда |
|
16 |
Нарис |
1 |
2 |
Творча робота, екскурсія |
|
17 |
Фельєтон, памфлет |
1 |
2 |
Творча робота, робота з текстами |
|
18 |
Есе |
1 |
2 |
Творча робота |
|
19 |
Соціологія як складова частина журналістських знань |
1 |
2 |
Самостійна робота, „круглий стіл", робота з анкетами |
|
20 |
Культура мовлення |
1 |
2 |
„Круглий стіл", творча робота, евристична бесіда |
|
21 |
Підсумкове заняття |
1 |
2 |
Конкурс проектів |
|
ІІІ. Художньо-технічне оформлення видання |
|||||
22 |
Структура видання |
1 |
2 |
Евристична бесіда, майстер-клас, екскурсія |
|
23-24 |
Робимо газету |
2 |
4 |
Екскурсія, екскурсія, майстер-клас, „круглий стіл" |
|
25-26 |
Заголовки та ілюстрації |
2 |
4 |
Творча робота, евристична бесіда |
|
27 |
Типи та види шкільних газет |
1 |
2 |
Творча робота, евристична бесіда |
|
28 |
Підсумкове заняття |
1 |
2 |
Захист проектів |
|
ІV. Редакційно-видавнича діяльність |
|||||
29-30 |
Особливості журналістської праці, редакція |
2 |
4 |
Евристична бесіда, ділова гра, прес-коктейль |
|
31-32 |
Редагування матеріалів різних форм та жанрів |
2 |
4 |
Евристичний семінар, практика |
|
33 |
Реклама у видавничій діяльності |
1 |
2 |
Творча робота, „круглий стіл", проект, акція |
|
34 |
Підсумкове заняття |
1 |
2 |
Захист проектів нагородження „Золотою плямою" |
|