Даний матеріал пропоную для використання в підготовці домашніх завдань як дітьми з особливими освітніми потребами, так і дітей в групі продовженого дня.Цікаві активні форми роботи стимулюють творчу ініціативу, уяву, самостійність дітей, спонукають до плідної співпраці та взаємодії. Доцільним є використання яскравого наочного матеріалу, відео- та аудіозапису.
Тема: самопідготовка в 8 класі “Знання — найцінніший скарб”.
Мета: закріпити і поглибити теоретичні знання та практичні вміння, вчити застосовувати набуті на уроках знання та вміння на практиці під час виконання домашніх завдань; удосконалювати вміння правильно, свідомо та швидко читати, переказувати, аналізувати, співставляти, виділяти головне з прочитаного, робити висновки; працювати над виробленням навичок роботи в одному темпі і ритмі, збагачувати словниковий запас, розвивати звязне висловлювання, уміння влучно та правильно висловлювати свої думки, уяву, мислення, увагу, спостережливість; продовжувати систематизувати знання дітей про послідовність змін у природі, формувати пізнавальний інтерес до виконання ігрових завдань, слідкувати за зоровим навантаженням; виховувати охайність, відповідальність, працелюбність, плекати в учів зерна доброти, людяності, чесності, любові до навколишнього.
Обладнання: картки, таблиці, фото, кольорові фішки, музичний запис з відео.
Хід заняття:
Підготовча частина
1. Психоемоційна підготовка
- Сіли всі рівненько,
Усміхнулися гарненько, Настрій кольоровий.
Працюватимем старанно,
Працюватимем чудово,
Щоб почуть наприкінці, що у нашій дружній групі Діти просто молодці!
- Пропоную працювати під таким девізом: (таблиця на дощці) Ми любимо навчатися, гратись, розважатися. Сумлінно працювати -
Багато знань опанувати (разом повторюємо девіз)
- Повторимо правила роботи на самопідготовці:
1) Сидимо рівненько
2) Міркуємо швидко та вправно
3) Слухаємо уважно
4) Працюємо самостійно
5) Рахуємо правильно
6) Пишемо гарно
7) Відповідаємо точно
(таблиця на дошці)
2. Мовленнєва розминка (вправа “Мікрофон”)
(на дошці картини весняної природи, музичний супровід - “Весняний вальс” Шопена)
- Яка пора року зараз?
- Який місяць? Назвіть весняні місяці.
- Складіть речення за поданими картинами.
- Скільки складів у слові березень?
- Чому останній місяць називається травнем?
- Поставте запитання до слів прокидається, зеленіє, сонячнийрадісний, ніжні, ласкаве.
Основна частина
1. Математична розминка - розвязок математичних задач:
Надійку і Михайлика пригостили яблуком та грушею. Михайлик взяв не грушу. Що залишилось Надійці?
На дереві сиділи 5 синичок. До них прилетіли ще 2 синички. Скільки снігурів стало?
На тарілці було 3 яблука. Мама поклала ще 4 груші. Скільки овочів стало на тарілці?
- розвязок цікавих завдань на таблицях
2. Виконання домашнього завдання(самостійне виконання)
3. Зорова гімнастика
Очі вліво подивились, там нічого не змінилось, Вправо повели зіниці — там ні зайця, ні лисиці.
Вліво-вправо (5 р.) це не вправа — це забава.
Очі вгору, очі вниз, не лінуйся — посміхнись.
Очі вгору, очі вниз (5 р.) і на цьому зупинись.
Очі сплять, вони втомились, знов відкрились — подивились. Сплять-відкрились (5 р.) і на цьому зупинились.
1. Мовна розминка
- гра-естафета “Один-багато”
(вихователь називає іменники в однині, діти мають назвати множину)
- гра-аукціон “Знаємо іменники”
(вихователь називає видову назву, наприклад “Птахи”або “Квіти”, на рахунок 1, 2, 3... наступний учень має назвати представника, наприклад ворона і т.д.)
- вправа “Мозковий штурм”
(назвати іменники, що “живуть” тільки зимою: сніг, сніжинка, лід, сніговик, іній, бурулька.)
- робота над анаграмами
(оновар, рожнавйоок, іклтаасв, урежвьал, олвойес)
Фізкультхвилинка “Австралійський дощ”
Чи знаєте ви, який австралійський дощ?
• Піднімається вітер (потираємо руки).
• Падають перші краплини дощу (клацаємо пальцями).
• Почалася злива (плескаємо долонями по стегнам).
• Злива перетворилася на бурю (тупаємо).
• Ось буря стихає (плескаємо долонями по грудині).
• Стихає злива (плескаємо долонями по стегнам).
• Закінчується дощ, падають останні краплі (клацаємо пальцями).
• Шумить тільки вітер (потираємо долоні).
• Австралійський дощ скінчився. Сонце! (Діти піднімають руки вгору)
Гра “Навпаки”
Можна гратись залюбки в гру, що зветься “Навпаки”.
Я кажу слівце далеко, а ти кажеш ...близько.
Я кажу слівце високо, а ти кажеш ...низько.
Я кажу словечко більше, а ти кажеш ... менше.
Далі я кажу повільний, ну а ти ... швидкий.
Я кажу слівце мовчати, а ти ... говорити.
Я кажу слівце почати, а ти ... завершити.
Чим цікава гра оця, що у ній нема кінця.
2. Виконання домашнього завдання
1. Гра “Розсипанка або “Пазли”
Правда із дна моря виринає... |
...не спіймаєш. |
Маленька правда переможе... |
...ніхто не повірив. |
Не той друг, хто медом маже... |
...велику неправду. |
Правду люди не люблять... |
...а неправда потопає. |
Коли у брехуна хата зайнялася... |
...та всі її шукають. |
Гостре словечко... |
...ранить сердечко. |
Слово не горобець, вилетить... |
...а той хто правду каже. |
2. Робота в групах
Читання скоромовок
3. Вправа “Ми поети”
... горбочку, ...садочку. ... хатинка, ... дитинка.
... Батьківщина, ... поля. ... Україна, ... земля.
Хвилина відпочинку
Гра “Пантоміма”
(показати запропоновані слова за допомогою міміки та жестів для відгадування іншими)
Підсумок заняття
1. Вербальне оцінюванняіДобре ми попрацювали, математику здолали. Правила всі повивчали, все у зошит записали. Ми гарненько міркували? (Так!)
Самостійно працювали? (Так!)
Всі завдання розвязали? (Так!) Кращі риси набували? (Так!) Молодці!
2. Саморефлексія
Показати фішкою відповідного кольору:
ДОБРЕ — зелений;
НЕДОСТАТНЬО — червоний.
ДЯКУЮ ЗА УВАГУ, МОЛОДЦІ.