Правила безпечного користування мережею Інтернет
(Година спілкування, 4 клас)
Федорова Олена Володимирівна,
учитель початкових класів ХЗОШ № 56
Мета: - навчальна: розширити й поглибити знання про мережу Інтернет; дослідити позитивні і негативні наслідки користування інтернетом; ознайомити учнів з небезпеками, які існують в інтернеті та правилами безпечної роботи в мережі Інтернету; вчити чинити опір тиску незнайомих людей, обґрунтовувати необхідність бережливого ставлення до власного здоров'я та життя; сформувати вміння користуватися безпечними сайтами;
Методи і форми: словесні (дискусія, розповідь), відео метод, наочний, практичний (пам’ятка ),частково – пошуковий, проблемний , інтерактивний (обмін думками).
Хід заходу
I. Організація класу.
II. Актуалізація опорних знань учнів. Мотивація пізнавальної діяльності
1) Перегляньте уважно відео про мого знайомого хлопчика Петрика та дізнаєтесь, які пригоди стались з ним, коли батьки подарували хлопчику комп’ютер.
Пригадайте, а щось подібне відбувалось з вами?
https://www.youtube.com/watch?v=9ftuNkW68-g
2) Вправа «Мікрофон». Давайте поспілкуємося:
III. Повідомлення теми і завдань заходу
Давайте, любі мої, ми дослідимо разом, що таке Інтернет і складемо для Петрика і для всіх дітей правила безпечного користування Інтернетом.
IV. Вступна бесіда
- Що таке Інтернет? (Слайд 1. Інтернет – це всесвітня інформаційна мережа, яка складається з мільйонів комп’ютерів у всьому світі, з’єднаних між собою)
- А що було тоді, коли не було зовсім комп’ютерів, Інтернету? (Слайд 2. Історія виникнення Інтернету).
Учені. Ще 100 років тому, коли не було Інтернету, лист від родичів з України в Америку плив пароплавом та доставлявся сушею місяць. Потім стільки ж люди чекали відповідь. З появою Інтернету лист відправляється і отримується відповідь через кілька секунд.
V. Гра «Переваги і недоліки мережі Інтернету» (на дошці висять картки з надписами переваг і недоліків користування інтернетом впереміш. Діти підходять до дошки, беруть картку, читають надпис та вішають під надписом «Переваги» або «Недоліки», пояснюючи свій вибір.)
1. Учені читають вірш (слайд)
2. Гра. На дошці висять картки з надписами переваг і недоліків користування інтернетом впереміш. Діти підходять до дошки, беруть картку, читають надпис та вішають під надписом «Переваги» або «Недоліки», пояснюючи свій вибір.
Пошук інформації Спілкування Листування Навчання Придбання товарів, послуг Розваги |
Інформація не завжди правдива Люди можуть бути різними Комп’ютерні віруси Шкода здоров’ю Залежність від Інтернету Отримання особистої інформації для шахрайства, крадіжок, тощо |
Фізкультхвилинка «Моя аватарка»
Гра проводиться так, як «Море хвилюється…». Діти відображають тварин, смайликів радості, злих вірусів(мімікою, жестами).
VІІ. Бесіда щодо наслідків багатогодинного перебування дітей у віртуальному інформаційному просторі.
- Пригадайте, скільки часу дитина вашого віку може проводити перед
комп'ютером?
У Японії вчені досліджували наслідки багатогодинного перебування дітей у віртуальному інформаційному просторі, зокрема під час багатогодинної комп'ютерної гри. Результати цих досліджень вражають:
VІІІ. Робота над правилами безпечного користування мережею Інтернет
Спілкуючись в інтернеті, заради своєї безпеки, слід виконувати правила, щоб уникнути лиха, які сталися з Петриком.
Складіть пазли, наклейте їх на картонну основу. Прочитайте правила, які написані на пазлах. (Діти вивішують картинки на дошці та розповідають правило, яке вони склали.)
Вчитель. Отже, спілкуванні в інтернеті не є обов'язком. Том, якщо вам це більше не подобається або її лякають інтернет-друзі, то треба лише вимкнути комп'ютер і не повертатися більше до онлайн-спілкування з тими людьми.
Така обізнаність - запорука вашої безпеки як у реальному світі, так і у віртуальному просторі!
ІХ. Поради від кіберполіції.
1) «Правило білборду»
Інформацію, яка потрапила в Інтернет, дуже складно, а часом і взагалі неможливо видалити. Тому перш ніж опублікувати допис у соціальній мережі, коментар
на форумі або залишити повідомлення на сайті, варто згадати “правило білборду” - уявити, що ця інформація знаходиться на великому білборді неподалік школи,
і подумати, чи комфортно, що її всі бачитимуть.
2)Створюй власну онлайн-репутацію
«Не купуйся» на ілюзію анонімності. Інтернет аналізуєісторію, яка складається з публічних дій учасників і визначає репутацію кожного.
3)Особисті дані потрібно тримати в секрет
Особливо це стосується домашньої адреси, номеру мобільного телефону,
банківських даних.
4) Будь обережним щодо нових знайомств в Інтернеті
Зловмисники в мережі можуть видавати себе за привітних однолітків, входити
у довіру, переслідуючи при цьому корисливі інтереси.
5) Якщо ти став очевидцем кібербулінгу:
- сміливо виступай проти «агресора», дай йому зрозуміти, що його дії оцінюють
негативно;
- підтримай жертву, у віртуальному просторі надай їй емоційну підтримку;
- повідом дорослих про цей факт.
6) Зберігай підтвердження фактів інформаційних нападів на тебе
Збережи або роздрукуй таку інформацію самостійно, звернись до батьків
за допомогою.
7) Ігноруй одиничні образливі повідомлення
Зазвичай кібербулінг внаслідок твоєї правильної поведінки зупиниться
на початковій стадії.
8) Блокуй «агресорів»
У програмах обміну миттєвими повідомленнями є можливість блокувати
повідомлення агресора.
9) Звернись до правоохоронців за номером 102 або на гарячу лінію кіберполіції
0-800-505-170
Якщо листи невідомого вам відправника систематично містять погрози, образи
тощо – скопіюй ці повідомлення і зателефонуй до поліції. Інтернет-хулігана реально
знайти і покарати!
Х. Підведемо підсумок.
1) Гра «Так чи ні»
1- В Інтернеті можна дивитись дитячі мультики.
2- В Інтернеті можна завантажити будь-яку гру, яку мені зараз захочеться, без дозволу батьків.
3- Якщо з’являється реклама чи відео, яке лякає, то треба про це сказати мамі чи тату.
4- Я можу дивитись мультики чи грати в ігри скільки хочу.
5- Я можу давати мобільний телефон (свій особистий чи батьків) будь-кому, хто про це попросить.
6- Якщо на екрані гаджета з’являється якесь повідомлення, то я маю показати його батькам.
Відповіді: 1-так, 2-ні, 3-так, 4-ні, час онлайн має бути лімітованим, 5-ні, 6-так.