Науково-дослідницька робота на тему:“Визначення енергетичної цінності обіду в шкільній їдальні ”Виконала: учениця 8-АКолінько Єлизавета. Керівник: педагог фізики. Ромашина Аліна Володимирівна
Номер слайду 2
Мета :навчитися визначати енергетичну цінність продуктів харчування, оцінювати приблизний вміст вітамінів у них. Обладнання та матеріали: таблиці енергетичної цінності деяких продуктів та наявності основних вітамінів у продуктах.
Номер слайду 3
Енергія — це фізична величина, що показує, яку роботу може виконати тіло. Енергія позначається літерою Е. У міжнародній системі одиниць вимірювання енергія вимірюється в джоулях (Дж). Чим більшу роботу може виконати тіло, тим більшу енергію воно має.
Номер слайду 4
Слово «енергія» використовується дуже часто. Користуючись електроприладами, ми витрачаємо електричну енергію. Стиснута пружина, розпрямляючись, може підняти вантаж на деяку висоту. Якщо підняти над землею тіло, а потім його відпустити, воно може виконати роботу, наприклад, забити в землю палю. Здатність виконати роботу має і будь-яке рухоме тіло. Молоток, рухаючись, може вбити цвях у дошку. Якщо тіло може виконати роботу, кажуть, що воно має енергію. Людина теж виконує роботу. Для виконання будь-якої роботи, людині потрібно надати енергію. Така енергія поступає саме з продуктів харчування. Для того, щоб дізнатися, скільки саме організм людини отримав енергії, визначають, так звану, енергетичну цінність продуктів.
Номер слайду 5
Вона виражається в кілокалоріях (ккал) або кілоджоулях (к. Дж). (1к. Дж== Дж).103 Енергетична цінність - це кількість енергії, яка утворюється при біологічному окисленні жирів, білків і вуглеводів, що містяться в продуктах.
Номер слайду 6
Харчова цінність продукту характеризує всю повноту корисних властивостей, тобто його доброякісність, засвоюваність, зміст поживних і біологічно активних речовин. Біологічна цінність продуктів характеризується наявністю вітамінів, макро- і мікроелементів, незамінних амінокислот і поліненасичених жирних кислот, які синтезуються в організмі й неможливо знайти замінені іншими харчовими речовинами.
Номер слайду 7
Здатність продуктів впливати на нервову, серцево-судинну, травну систему людини характеризують фізіологічну цінність продукту. Наявність жирів, білків, вуглеводів та його засвоюваність характеризують енергетичну цінність продуктів.
Номер слайду 8
Кількість теплоти отримана за добу – 9660-10900к. Дж. Теплові витрати – 7540-6550 к. Дж. Робота -2510-3350к. Дж Доросла людина в середньому затрачує на добу 188 к. Дж на 1 кг. маси тіла. Добова потреба в енергії для осіб трудового віку складає 9240-12 600 к. Дж. Люди, зайняті фізичною працею, витрачають більше енергії, ніж представники інших професій.
Номер слайду 9
У дітей у зв'язку з високою інтенсивністю обмінних процесів підвищені й енергетичні витрати. Добова потреба в енергії у них міняється з віком і складає у дітей від одного року до двох років 376—418 к. Дж на 1 кг. маси тіла, а у підлітків від 14 до 17 років — 209-272 к. Дж.
Номер слайду 10
Виконання роботи - практикуму: Хід роботи: Визначити енергетичну цінність обіду в шкільній їдальні. Оцінити наявність вітамінів у продуктах харчування. Дати відповідь на запитання. Зробити висновок.
Відповіді на запитання: Кількість їжі, що її має споживати людина визначається енергетичною цінністю харчування. Найбільша кількість енергії затрачається на теплові витрати, роботу. Енергетична цінність - це кількість енергії, яка утворюється при біологічному окисленні жирів, білків і вуглеводів, що містяться в продуктах. Кількість теплоти (енергетичну цінність) одна людина повинна отримувати в межах від 1010 – до 6030к. Дж. Після виконання практикуму було встановлено, що енергетична цінність обіду в шкільній їдальні становить від 1892к Дж до 3753 к. Дж.
Номер слайду 13
Висновок: В процесі виконання науково-дослідницької роботи, були отримані наступні результати:- енергетична цінність обіду в шкільній їдальні становить, в середньому, 2173,292 (к. Дж). Звичайно, це менше значення, що може отримати дитина за обід, але, зважаючи на те, що діти доповнюють свій харчовий раціон в шкільному буфеті, обід у шкільній їдальні задовольняє потреби в енергії, необхідній для виконання різного виду робіт. - підготовлена письмова робота з предмету: «Фізика» на тему: «Визначення енергетичної цінності обіду в шкільній їдальні», який включає теоретичний матеріал та результати проведеного дослідження по даній темі; - проведені обчислення даної теми; - складена таблиця «Енергетична цінність обіду в шкільній їдальні» , в яких наведені результати дослідження та обчислення;- підготовлений слайд – фільм по темі: «Визначення енергетичної цінності обіду в шкільній їдальні».