Прецентація "Визначення енергетичної цінності обіду в шкільній їдальні"

Про матеріал

Мета :навчитися визначати енергетичну

цінність продуктів харчування,

оцінювати приблизний вміст

вітамінів у них.

Обладнання та матеріали:

таблиці енергетичної цінності

деяких продуктів та наявності

основних вітамінів у продуктах.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Науково-дослідницька робота на тему:“Визначення енергетичної цінності обіду в шкільній їдальні ”Виконала: учениця 8-АКолінько Єлизавета. Керівник: педагог фізики. Ромашина Аліна Володимирівна

Номер слайду 2

Мета :навчитися визначати енергетичну цінність продуктів харчування, оцінювати приблизний вміст вітамінів у них. Обладнання та матеріали: таблиці енергетичної цінності деяких продуктів та наявності основних вітамінів у продуктах.

Номер слайду 3

Енергія — це фізична величина, що показує, яку роботу може виконати тіло. Енергія позначається літерою Е. У міжнародній системі одиниць вимірювання енергія вимірюється в джоулях (Дж). Чим більшу роботу може виконати тіло, тим більшу енергію воно має.

Номер слайду 4

Слово «енергія» використовується дуже часто. Користуючись електроприладами, ми витрачаємо електричну енергію. Стиснута пружина, розпрямляючись, може підняти вантаж на деяку висоту. Якщо підняти над землею тіло, а потім його відпустити, воно може виконати роботу, наприклад, забити в землю палю. Здатність виконати роботу має і будь-яке рухоме тіло. Молоток, рухаючись, може вбити цвях у дошку. Якщо тіло може виконати роботу, кажуть, що воно має енергію. Людина теж виконує роботу. Для виконання будь-якої роботи, людині потрібно надати енергію. Така енергія поступає саме з продуктів харчування. Для того, щоб дізнатися, скільки саме організм людини отримав енергії, визначають, так звану, енергетичну цінність продуктів.

Номер слайду 5

Вона виражається в кілокалоріях (ккал) або кілоджоулях (к. Дж). (1к. Дж== Дж).103   Енергетична цінність - це кількість енергії, яка утворюється при біологічному окисленні жирів, білків і вуглеводів, що містяться в продуктах.

Номер слайду 6

Харчова цінність продукту характеризує всю повноту корисних властивостей, тобто його доброякісність, засвоюваність, зміст поживних і біологічно активних речовин. Біологічна цінність продуктів характеризується наявністю вітамінів, макро- і мікроелементів, незамінних амінокислот і поліненасичених жирних кислот, які синтезуються в організмі й неможливо знайти замінені іншими харчовими речовинами.

Номер слайду 7

Здатність продуктів впливати на нервову, серцево-судинну, травну систему людини характеризують фізіологічну цінність продукту. Наявність жирів, білків, вуглеводів та його засвоюваність характеризують енергетичну цінність продуктів.

Номер слайду 8

Кількість теплоти отримана за добу – 9660-10900к. Дж. Теплові витрати – 7540-6550 к. Дж. Робота -2510-3350к. Дж Доросла людина в середньому затрачує на добу 188 к. Дж на 1 кг. маси тіла. Добова потреба в енергії для осіб трудового віку складає 9240-12 600 к. Дж. Люди, зайняті фізичною працею, витрачають більше енергії, ніж представники інших професій.

Номер слайду 9

У дітей у зв'язку з високою інтенсивністю обмінних процесів підвищені й енергетичні витрати. Добова потреба в енергії у них міняється з віком і складає у дітей від одного року до двох років 376—418 к. Дж на 1 кг. маси тіла, а у підлітків від 14 до 17 років — 209-272 к. Дж.

Номер слайду 10

Виконання роботи - практикуму: Хід роботи: Визначити енергетичну цінність обіду в шкільній їдальні. Оцінити наявність вітамінів у продуктах харчування. Дати відповідь на запитання. Зробити висновок.

Номер слайду 11

Продукти. Маса(г)Енергетична цінність (к. Дж)Вітаміни 1)Суп:250 627,262 картопля66.7  252,992 C,B,Eмакарони20 185,22 Aцибуля1233,6 A,B1,B2,B6морква12 38,75 Aолiя3 116,7 B1 2)Каша:150448,15 Крупа42 312 B1,B2,B6,C,Eмасло3.5 136,15 A 4)ковбаса50269 E 5)хліб30277,83 E,B 6)Компот200281,4 {5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}7)Салат з капусти:36  цибуля1336,4 A,B1,B2,B6морква1338,75 Аолія5194,5 В1

Номер слайду 12

Відповіді на запитання: Кількість їжі, що її має споживати людина визначається енергетичною цінністю харчування. Найбільша кількість енергії затрачається на теплові витрати, роботу. Енергетична цінність - це кількість енергії, яка утворюється при біологічному окисленні жирів, білків і вуглеводів, що містяться в продуктах. Кількість теплоти (енергетичну цінність) одна людина повинна отримувати в межах від 1010 – до 6030к. Дж. Після виконання практикуму було встановлено, що енергетична цінність обіду в шкільній їдальні становить від 1892к Дж до 3753 к. Дж.

Номер слайду 13

Висновок: В процесі виконання науково-дослідницької роботи, були отримані наступні результати:- енергетична цінність обіду в шкільній їдальні становить, в середньому, 2173,292 (к. Дж). Звичайно, це менше значення, що може отримати дитина за обід, але, зважаючи на те, що діти доповнюють свій харчовий раціон в шкільному буфеті, обід у шкільній їдальні задовольняє потреби в енергії, необхідній для виконання різного виду робіт. - підготовлена письмова робота з предмету: «Фізика» на тему: «Визначення енергетичної цінності обіду в шкільній їдальні», який включає теоретичний матеріал та результати проведеного дослідження по даній темі; - проведені обчислення даної теми; - складена таблиця «Енергетична цінність обіду в шкільній їдальні» , в яких наведені результати дослідження та обчислення;- підготовлений слайд – фільм по темі: «Визначення енергетичної цінності обіду в шкільній їдальні».

Номер слайду 14

ДЯКУЄМО ЗА УВАГУ!!!

pptx
Пов’язані теми
Фізика, 8 клас, Інші матеріали
До підручника
Фізика 8 клас (Бар’яхтар В. Г., Божинова Ф. Я., Довгий С. О., Кі-рюхіна О.О. (за ред. Бар’яхтар В. Г., Довгого С.О.))
Додано
22 травня 2018
Переглядів
1966
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку