Урок - подорож за картою України. Міста України Тема : Лабораторна робота №5 « Дослідження електричного кола з паралельним з’єднанням провідників»

Про матеріал

Мета даного уроку

Формування предметних компетенцій: експериментально перевірити закони паралельного з'єднання провідників, під час виконання лабораторної роботи розвивати практичні навички роботи в цифровій лабораторії, логічне мислення, вміння працювати за інструкцією і робити висновки з експерименту.

Виховна. Виховувати відповідальність, уважність, охайність під час проведення експериментів, почуття патріотизму.

Тип уроку: урок контролю й оцінювання знань.

Матеріали для роботи з учнями: електричне коло з послідовним з'єднанням елементів; резистор опір якого 20 Ом; резистор опір якого10 Ом; змінний резистор, максимальним опором 47 Ом; датчик струму, датчик напруги, з'єднувальні провідники, джерело струму, АЦП (аналогово-цифровий перетворювач) einstein LabMate+, ПК. програмне забезпечення: MiLAB, оціночні картки, печатна основа для виконання звіту і узагальнення виконання лабораторної роботи на кожного учня, презентація до уроку

Перегляд файлу

                                         Конспект відкритого уроку з фізики – 8 клас

                                                                                                Урок № 47

                                                                                                Дата: 06.03.2017

Урок - подорож за картою України. Міста України

Тема : Лабораторна робота №5 « Дослідження електричного кола з паралельним з’єднанням провідників»

6(38).jpg

Мета:

Формування предметних компетенцій: експериментально перевірити закони паралельного з’єднання провідників, під час виконання лабораторної роботи розвивати  практичні навички роботи  в цифровій лабораторії, логічне мислення, вміння працювати за інструкцією і робити висновки з експерименту.

 

Виховна. Виховувати відповідальність, уважність, охайність під час проведення експериментів, почуття патріотизму.

 

Тип уроку: урок контролю й оцінювання знань.

 

Матеріали для роботи з учнями: електричне коло з послідовним з’єднанням елементів; резистор опір якого 20 Ом; резистор опір якого10 Ом; змінний резистор, максимальним опором 47 Ом; датчик струму, датчик напруги, з’єднувальні провідники, джерело струму, АЦП (аналогово-цифровий перетворювач) einstein LabMate+, ПК. програмне забезпечення: MiLAB, оціночні картки, печатна основа для виконання звіту і узагальнення виконання лабораторної роботи на кожного учня, презентація до уроку

                                                План уроку:

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізаціяопорних знань. Гра «Допуск».

ІІІ. Контроль і оцінювання знань. Виконання лабораторної роботи №5 « Дослід-ження електричного кола з паралельним з’єднанням провідників».

ІV. Підведення підсумків уроку. Оцінювання роботи учнів. Домашнє завдання.

 

                                               Технологічна карта уроку

 

Етап уроку

Час (хв.)

Мета дидактичного елементу

Форми і методи

Дії учнів і умови оцінювання

Результат

І. Організаційний момент

 

Налаштування на ефективну співпрацю

Звернення учителя до учнів

Готуються до роботи

Готові до праці

ІІ. Оголошення теми і мети уроку

 

Мотивація навчання

Оформлення дошки, слайдова презентація

Запис дати уроку в печатних основах для виконання лабораторної роботи

Осмислення завдань уроку

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                               Хід уроку:

І. Організаційний момент.

Вчитель: Добрий день!

                 Стали, діти, повернулись,
                 З гостями привітались і щиро усміхнулись.

                                                                          (Привітання дітей)
                  На урок старання не забудьте взяти.
                  Сіли всі рівненько, починаєм працювати.

Мотивація навчання

 Вчитель: Як ви вже здогадались сьогодні я запрошую вас в цифрову лабораторію кабінета фізики нашої школи. Давайте домовимось: я буду її науковим керівником, а ви науковими співробітниками. Згодні?

 Завдання наше з вами на сьогодні - експериментально перевірити закони паралельного з’єднання провідників.

      Підпишіть звіт вашої роботи, напишіть сьогоднішню дату.

      Я, як керівник, склала план для роботи лабораторії. Пропоную його етапи вашій увазі:

  1. Перевірка теоретичної підготовки співробітників за темою «Паралельне з’єднання провідників». (Якщо перший етап пройдено - переходимо до слідуючого)
  2. Виконання лабораторної роботи №5 «Дослідження електричного кола з паралельним з’єднанням провідників»
  3. Підсумок

 

Я- гарний керівник і тому хвилююся за здоров’я і настрій своїх співробіт-

ників і отже приготувала вам сюрприз: під час нашої роботи ми будемо подорожувати по Україні за допомогою співробітників екскурс бюро «Мандрівник», але за умови гарного виконання моїх завдань.

 

Розпочати роботу пропоную під гаслом «Україно, ми твоя надія!»

 

ІІ. Актуалізація опорних знань. 

  https://lh6.googleusercontent.com/wS-HyeXcSA_i85tAuHTXlwsFcMcRZZZR-GV62mzMhjnm4R3iH6qVEd0RE27xVeUcIfChXj2pyRxqJs0OkEE_KvstqdkFxV8dx8KIuNC6S-d-AuYJbQmGZ4pJM5U

Розвязування задач. Гра «Допуск».

Вчитель: виконаємо завдання для отримання маршруту туристичної подорожі

 ( завдання виконуються біля дошки, клас працює самостійно )

1. Накресліть схему кола, укажіть на ній знаками «+» і «-» полярність затискачів амперметра й вольтметра .

 

    2. Обчисліть опір робочої частини реостата

 

Дано:

U = 7 B

I = 1,4 A

______________

R =?

 

 

Відповідь: R = 5 Ом

 

Вчитель: Молодці! Відправляємося в подорож.

 

Інформаційна хвилинка-1

 (Демонструється відео, під час якого учні читають вірші про Україну)

 

1.Учень:

 Мій край чудовий – Україна! 
Тут народились ти і я. 
Тут над ставком верба й калина, 
Чарівна пісня солов’я. 

2.Учень:

 Все найдорожче в цілім світі, 
Бо тут почався наш політ. 
Цвітуть волошки сині в житі 
Звідсіль веде дорога в світ. 

3.Учень:

І найдорожча рідна мова 
Джерельцем радісно дзвенить. 
І мила пісня колискова, 
Чумацький шлях кудись зорить. 

4.Учень:

Усе найкраще і єдине, 
І радощі всі, і жалі… 
Мій рідний краю, Україно! 
Найкраще місце на Землі! 


Вчитель: Україна – це отча земля, рідний край, де ти народився. Поет Василь Симоненко сказав:

                   Можна все на світі вибирати, сину,

                   Вибрати не можна тільки Батьківщину!

 

 

Вчитель: Як побачене відео стосується теми «Паралельне з’єднання провідників»?

 

Відповідь учнів. (Паралельно з’єднуються споживачі в освітлювальній мережі та в мережі телефонного зв’язку, Електроприлади, з’єднані паралельно, працюють незалежно від інших приладів: оскільки U=const, то можна вмикати різні споживачі, розраховані на цю напругу; такі кола економічніші, бо загальний опір такої ділянки менший від меншого опору, ввімкненого у цю ділянку і призводить до енергозбереження. )

 

Тестування

Вчитель: Переходимо до тестування, яке покаже ваші знання з теми «Паралельне зєднання провідників»

 

Тест з теми: «Паралельне з'єднання провідників»

1. Яка схема з представлених на рисунку показує паралельне з'єднання електроламп?

http://ped-kopilka.com.ua/images/artikl06/4%2847%29.jpg

а) № 1.

б) № 2.

в) № 3.

   2. Яке співвідношення напруг на кінцях провідників, з'єднаних паралельно?

а) Напруга на провіднику тим більше, чим більше його опір.

б) Напруга на всіх провідниках однакова.

в) Напруги на провідниках тим менше, чим більше опору.

3. Яке співвідношення сил струмів в загальному ланцюгу і паралельно з'єднаних провідниках?

а) Усі сили струмів однакові (I = I1 = I2).

б) При паралельно з'єднаних провідниках сили струмів однакові і менше сили струму  загальної частини ланцюга.

в) Сума сил струмів у паралельно з'єднаних провідниках дорівнює силі струму в нерозгалуженій частини ланцюга.

4. У ланцюг включені паралельно резистори опором 5, 10, 15 і 20 Ом. Більше якого з цих значень опір розгалуженої ділянки ланцюга не може бути?

а) 20 Ом. б) 15 Ом. в) 10 Ом. г) 5 Ом.

 

Відповіді:

1

2

3

4

б

б

в

г

 

(Перевірка виконання тесту проводиться методом «Взаємоперевірка»)

Інформаційна хвилинка-2

Вчитель: Молодці. Ви заслуговуєте на відпочинок. Ми відправляємося до столиці нашої Батьківщини, міста-героя Києва. Слово нашому гіду.

Гід 1: Київ – це одне з найдревніших міст в Україні та Європі. У минулому тут правили видатні князі, зокрема Ярослав Мудрий та Володимир Мономах, які об’єднали та зміцнили державу. Незважаючи на незліченні війни, що відбулися під стінами Києва та знищили численні пам’ятки історії, багаторічне місто і досі не втратило своєї краси. Зараз це сучасна столиця, яка не поступається своєю красою давнім містам Європи.

 

ІІІ. Контроль і оцінювання знань.

Виконання лабораторної роботи №5 « Дослідження електричного кола з паралельним з’єднанням провідників».

 

Робота в групах

Лабораторна робота №5

Тема. Дослідження електричного кола з паралельним з’єднанням провідників.

Мета. Експериментально перевірити, що сила струму в нерозгалуженій частині кола дорівнює сумі сил струмів у відгалуженнях; довести що загальний опір провідників, зєднаних паралельно, менший за опір кожного з них.

Обладнання. Джерело струму; резистор, опір якого 20 Ом; резистор, опір якого 10 Ом; змінний резистор, максимальним опором 47 Ом; датчик струму, датчик напруги, з’єднувальні провідники, АЦП (аналогово-цифровий перетворювач) einstein LabMate+, ПК.

Програмне забезпечення: MiLAB.

Правила з техніки безпеки для учнів у кабінеті фізики під час виконання робіт з електрики:

  • Лабораторне обладнання розміщуйте на своєму робочому місці акуратно, щоб запобігти падінню приладів або їх перекиданню.
  • Чітко дотримуйтеся порядку виконання лабораторної роботи та правил техніки безпеки.
  • Будьте уважні й дисципліновані, точно виконуйте вказівки вчителя.
  • Не залишайте робоче місце без дозволу вчителя.
  • Не починайте роботу без дозволу вчителя.
  • При проведенні дослідів не допускайте граничних навантажень вимірювальних приладів.
  • Стежте за справністю кріплень використовуваного обладнання, користуйтеся тільки справними приладами й обладнанням.
  • Після завершення лабораторної роботи ретельно приберіть своє робоче місце.
  • Із класу виходьте тільки з дозволу вчителя.
  • При отриманні травми або поганому самопочутті повідомте про це вчителя.

 

Інформаційна хвилинка-3

Вчитель: пропоную перед виконанням експерименту  побувати в Харкові. Слово гіду.

Гід 2: Харків – наукова столиця України, де знаходиться один із найстаріших вузів Східної Європи – Харківський національний університет ім. В.Н. Каразі-на, заснований у 1804 році. Його історія  є невід’ємною частиною інтелек-туальної, культурної та духовної історії нашої країни. Це єдиний вуз в Україні, де навчались або працювали три лауреати Нобелівської премії і один з них фізик Л.Д. Ландау.

Інструкція виконання лабораторної роботи №5

Підготовка експерименту

 

Зберіть електричне коло з паралельно з'єднаними резисторами у відповідності до світлини.

 

З'єднаєте датчики струму послідовно із зазначеним резистором.

З'єднаєте паралельно з резисторами датчик напруги.

З'єднаєте АЦП із USB входом вашого ПК (дочекайтеся моменту, коли світлодіод на АЦП змінить колір з червоного на жовтий або зелений).

З’єднайте датчики струму та напруги з АЦП.

Підготуйте у зошиті або на ПК таблицю для занесення результатів

 

Програмні установки

Запустіть програму MiLAB, обравши іконку

Натисніть кнопку на АЦП так, щоб світлодіод почав блимати.

Оберіть внизу вікна Повне налаштування.

Оберіть у цьому вікні датчики напруги та струму.

Оберіть дискретизацію Вручну, Кількість замірів – 10.

Оберіть Мінімальні налаштування.

Оберіть вкладку Робочий простір – Вікно таблиці

 

 Інформаційна хвилинка-4

Вчитель: перед основною роботою побуваємо в Тернополі, в місті , яке дало старт в освіті відомому на весь світ українцю. Слово гіду.

Гід: (розповідь на тему «Іван Павлович Пулюй – видатний  фізик-українець» 

                                                                                             От де, люде, наша слава,
                                                                                             Слава України!              

                                                                                                      Тарас Шевченко

 

Культура і наука кожної нації належать людству. Але наш святий обов'язок знати свою історію, своїх світочів науки і культури.
          Починаючи з XV століття вихідці з України брали участь у формуванні системи університетської освіти ряду країн Європи. У середні віки кілька сотень наших земляків здобули вищу освіту в провідних університетах Італії, Польщі, Німеччини, Франції, Англії, десятки з них стали їх професорами і навіть ректорами. Був серед них і Іван Павлович Пулюй.

http://www.chl.kiev.ua/bibliograf/fizika/pul.jpgДругого лютого 2015 року Україна вперше і урочисто відсвяткувала 160-річчя від дня народження Івана Пулюя. До цього часу жителі України не знали хто він такий. А за кордоном вже давно шанували його як обдарованого фізика і електротехніка, людину твердих переконань, а також вірного сина українського народу. В одній з австрійських газет учений Вільгельм Форман писав: "Доктор Іван Пулюй належить до найцікавіших постатей науки кінця ХІХ і початку ХХ сторіч".

Іван Пулюй з відзнакою закінчив Тернопільську класичну гімназію і в цьому ж році вступив на теологічний факультет Віденського університету. Одночасно він відвідував лекції з математики, фізики та астрономії. Після закінчення навчання у 1872 р. він став асистентом кафедри експериментальної фізики цього університету. У 1875 р. Іван Павлович вступив у Страсбурзький університет, де вивчав електротехніку, з відзнакою захистив дисертацію і здобув ступінь доктора філософії цього ж університету (спеціалізація з фізики). Потім він повернувся до Відня, де працював приват-доцентом Віденського університету, обіймав посаду технічного директора електротехнічного бюро.
       Подальша доля ученого пов'язана з Прагою. Професор І. Пулюй очолював кафедру фізики в Німецькій вищій технічній школі. 1902 р. він став першим деканом першого в Європі електротехнічного факультету, забезпечуючи найвищий рівень наукових досліджень у своїй лабораторії. Разом з ним працювали викладачі й студенти-політехніки, а також професори з інших навчальних закладів (чеських і німецьких). Маючи глибокі знання та веселу вдачу, професор І. Пулюй здобув неабиякий авторитет серед учених, громадських діячів та промисловців. Серед його добрих знайомих був і видатний фізик А. Ейнштейн.

У галузі електротехніки учений удосконалив технологію виготовлення розжарювальних ниток для освітлювальних ламп, першим дослідив неонове світло. Його лампи були набагато кращими від ламп Едісона і демонструвалися 1884 р. на всесвітній виставці в м. Штайєрі.

Професор І. Пулюй також причетний до розвитку телефонних мереж та будівництва електростанцій.

Ряд промислово розвинених країн Європи запатентували запропоновану Іваном Пулюєм конструкцію телефонних станцій та абонентських апаратів, зокрема застосування розподільчого трансформатора. З участю земляка запущено ряд електростанцій на постійному струмі в Австро-Угорщині, а також першу в Європі на змінному струмі.

          І. Пулюй опублікував понад 50 наукових праць.

Всі роки життя він пильно стежив за життям українського народу і завжди виступав на його захист. У студентські роки І. Пулюй перекладав українською мовою підручники з геометрії та ботаніки і одночасно - молитовник, щоб українці мали змогу звертатися до Бога своєю рідною мовою. Пізніше, разом з П. Кулішем та І. Нечуєм-Левицьким, десятки років працював над перекладом українською мовою та виданням Біблії. Іван Пулюй виступав за створення українського університету у Львові, друкував статті на захист української мови.

        Помер І. П. Пулюй 31 січня 1918 р. у Празі, де його і поховано. На його честь встановлено меморіальні дошки у Відні та Празі. Останніми роками видатний учений знову повертається в Україну. Цьому сприяло відзначення 50-річчя від дня його смерті і особливо широке святкування 150-річчя від дня його народження. Було видано його праці, матеріали про нього вміщено в багатьох міжнародних журналах. У Києві на науковій сесії відділення фізики і астрономії Національної Академії Наук України було прийнято рішення про запровадження премії імені Івана Пулюя для студентів та аспірантів. Випущено ювілейну марку та конверти на честь ученого. Одна із вулиць Києва названа його іменем. У 1994 р. Кабінет Міністрів України ухвалив постанову про "Присвоєння імені Івана Пулюя Тернопільському приладобудівному інституту". У цьому інституті встановлено погруддя, а в його рідному Гримайлові споруджено пам'ятник ученому.
                    Закінчити свій виступ хочу словами Івана Пулюя: "Нема більшого гонору для чоловіка, як берегти свою і національну честь та без нагороди вірно працювати для добра свого народу, щоб забезпечити йому кращу долю»

 

 

Фізхвилинка

 

Проведення експерименту

 

Приєднайте джерело струму та замкніть ключ.

 

Натисніть кнопку Замір

 

Розімкніть ключ. Під’єднайте датчик струму в розрив кола іншого резистора.

Натисніть кнопку Замір

 

Розімкніть ключ. Під’єднайте датчик струму в розрив кола обох резисторів

 

Натисніть кнопку Замір

 

Закінчіть реєстрацію даних.

 

Аналіз даних експерименту

Перенесіть отримані дані до таблиці.

Розрахуйте опір кожного резистора R1, R2 та їх з’єднання R3. Результат занесіть до таблиці.

Розрахуйте сумарний опір резисторів Rроз на основі виміряних значень. Знесіть результат до таблиці.

 

 

Таблиця результатів

    I (A)

     U(B)

   R1(Oм)

   R2(Oм)

    R3(Oм)

  Rроз(Oм)

 

 

 

         -

         -

         -

 

 

         -

 

         -

         -

 

 

         -

         -

 

 

 

Порівняйте розрахункове Rроз та виміряне значення R3.

Порівняйте значення струмів та напруг на резисторах.

 

Узагальніть результати дослідження у висновку, в якому зазначте:

  1. які співвідношення для паралельного з’єднаних провідників ви перевіряли та які результати отримали;
  2. які чинники могли вплинути на точність отриманих результатів.

ІV. Підведення підсумків уроку:

 Бесіда

 (Учитель оцінює й коментує роботу учнів, їхнє уміння працювати за інструкцією, аналізувати, робити висновки,

відзначає активну роботу на уроці, цікаві й змістовні повідомлення.)

 

    1)Вправа «Продовжіть фразу»:

  1. Сьогодні на уроці я закріпив…
  2. Сьогодні на уроці я повторив…
  3. Сьогодні на уроці я познайомився…

4.Сьогодні на уроці я дізнався….

 

2)Інтерактивна вправа «Мікрофон»

      Вчитель: В класі знаходиться кореспондент шкільної газети «12-й експрес» і він хоче взяти інтерв’ю у восьмикласників.

Кореспондент: (Учень з мікрофоном).
- Доброго дня! Я хочу взяти у вас інтерв’ю. Який у вас настрій?
- В яких містах ви побували?
- Що в цих містах вам запам’яталось найбільше?
- Які почуття у вас викликала ця подорож?
- Дякую за інтерв’ю.    

  Вчитель: дякую кореспонденту за цікаві запитання Урок наш завершився і ви всі з нетерпінням чекаєти результату своєї  діяльності. Для цього ви здасте оціночні картки і узагальнення результатів дослідження при виконанні лабораторної роботи, на слідуючий урок ви отримаєте оцінку своєї роботи. До побачення! Не забувайте про те, що ваш обовязок бути гідними синами своєї Батьківщини.

5) Домашнє завдання:  виконати тестові завдання № 1-8 ст. 220-221 з коротким письмовим поясненням.

1

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, 8 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 8 клас (Бар’яхтар В. Г., Божинова Ф. Я., Довгий С. О., Кі-рюхіна О.О. (за ред. Бар’яхтар В. Г., Довгого С.О.))
До уроку
Лабораторна робота № 5
Додано
14 червня 2018
Переглядів
5374
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку