Предметний тиждень природно- математичних наук "Конкурс ерудитів"

Про матеріал
Предметний тиждень природнично - математичних наук" складається з мети, завдань, плану. Конкурс «Ерудит» для учнів 8, 9, 11 кл. проводять учні-асистенти 10 кл., які заздалегідь готують питання з предметів: хімія, фізика, географія, біологія, математика. Старости 8, 9, 11 класів на початку предметного тижня отримують «Маршрутні листи». У маршрутному листі є нназви преметів, кількість баів и прізвище учасника.
Перегляд файлу

 Предметний тиждень               

Цілі:
1 . Формування пізнавального інтересу та творчої активності учнів у позакласній роботі з хімії.
2 . Розвиток логічного мислення та вміння користуватися науковою літературою.
3. Розширення наукового кругозору за рахунок міжпредметних зв'язків.
4 . Розвиток у учнів спостережливості; уваги.
5 . Формування в учнів життєво активної позиції; розвиток самоосвітніх навичок.

                                    Завдання:
1 . Врахування особистісних особливостей учнів, вміння орієнтуватися у складних ситуаціях.
2 . Розвивати та вдосконалювати навички роботи з таблицею «Періодична система хімічних елементів Д.І. Менделєєва».
3. Створення нестандартних проблемних ситуацій з метою перевірки глибини знань та повної ерудиції.
4 . Сприяти вибору учнів своєї майбутньої професії.
 

  Великий інтерес викликає у учнів у нашому ліцеї предметний тиждень з хімії, метою якого є залучення максимальної кількості учнів.
      Підготовка до предметного тижня починається протягом місяця. Учні знайомляться із планом проведення тижня; з учнями визначаємо терміни виконання, розробляємо тематику заходів, призначаємо відповідальних. Оголошуємо конкурс на найкращу творчу роботу. Перед початком предметного тижня, на видному місці, вивішується оголошення, в якому вказуємо дату, місце, план проведення заходів, що будуть проводитись щодня протягом тижня.

 Перший день починається з відкриття предметного тижня та підбиття підсумку кращої газети, плакату, творчої роботи (кросворди, ребуси, загадки). Наступного дня проводять у всіх класах тематичні бесіди, які підготувала лекторська група старшокласників. Теми розмов різноманітні, але все упорядковані однієї мети: розповісти учням про роль хімії у житті. Під час розмов лектори використовують схеми, малюнки, продукцію хімічної промисловості. Протягом наступних днів тижня відбуваються різні заходи згідно з планом. Останній день тижня присвячений підведенню підсумків на загальному хімічному вечорі, де оголошуємо переможців конкурсів, найкращих учнів хімії, які отримали високі бали протягом тижня, нагороджуємо їх, а також активних учасників предметного тижня. Цьому передує перегляд членами журі всіх творчих робіт учнів,    
    Наводимо орієнтований та методичні матеріали предметного тижня у ліцеї.
                                                   
                                                         План:
Понеділок:
                      1) Відкриття предметного тижня
                      2) Конкурс стінгазет             

Вівторок: Тематичні бесіди за класом

Середа: Конкурс ерудитів

Четвер: Кухонна лабораторія
                        «В гостях у Макаронича»  

П'ятниця: Інтелектуальний ринг

Субота: Хімічний вечір
                        «Тримудрий турнір. Кубок вогню"

  

Проведення предметного тижня сприяє формуванню в учнів пізнавальної діяльності. Робота в команді, співпраця, вирішення та засудження проблем, вміння обґрунтувати власну позицію, використання різних джерел інформації, вміння діяти у нестандартних ситуаціях та реалізація творчого потенціалу учня сприяє формуванню компетентностей.

«Конкурс ерудитів»


1.1.Конкурс ерудитів:
1. Маршрутний лист
2. Питання з предметів
3. Підсумок: подяка учням

Конкурс «Ерудит» для учнів 8, 9, 11 кл. проводять учні-асистенти 10 кл., які заздалегідь готують питання з предметів: хімія, фізика, географія, біологія, математика. Старости 8, 9, 11 класів на початку предметного тижня отримують «Маршрутні листи»
 

              Предмети

       Кількість балів

П.І. учня, що відзначився

1.Хімія

 

 

2.Біологія

 

 

3.Геограіфя

 

 

4.Математика

 

 

5.Фізика

 

 

 

             Разом:

    Староста класу:


Станція "Хімічна"

  1. Який елемент завжди радий? /Радон/
  2. Який газ стверджує, що він це не він? /Неон/ 
  3. Який неметал є лісом? /Бор/ 
  4. Який хімічний елемент складається з двох тварин? /Миш'як/ 
  5. Який елемент обертається навколо сонця? /Уран/
  6.  Який елемент є справжнім гігантом? /Титан/
  7.  Який метал за стародавньою міфологією приречений на вічні муки? /Тантал/ 
  8. Який металVIII групи періодичної системи може співати низьким жіночим голосом? /Кобальт/ 
  9. Частиною якого хімічного елемента люблять грати на дозвіллі дорослі та діти? /Золото/ 
  10. До складу якого металу входить дерево? /Нікель/

Реквізит: періодична система хімічних елементів Д.І. Менделєєва.

Станція "Біологічна"

1. У деяких птахів їх більше, ніж улітку. Про що мова? /про пір'я/

2. Якого коня іноді називаю босим? /не підковану/

3. Яку рослину безпомилково визначить навіть сліпий? /крапиву/

4. У Таїланді є незвичайні школи, в яких тварин навчають збирати кокосові горіхи. Хто з тварин відвідує заняття у цій школі? /місцеві мавпочки/

5. Як ви думаєте, навіщо рослина росичка привертає до себе увагу? /для пожирання/

6. Без чого легко обходиться павук-птахоїд? /без павутини/

7. Яка рослина, за легендою, може вказувати місця, де приховані скарби та скарби всякі? /папороть/

8. "Примула-імперіаліс" - так насправді називається рослина, яку жителі острова Ява вважають зловісною квіткою смерті. Воно виростає тільки в одному місці, на землі, і лише на висоті 10 тис. м. над рівнем моря. За що явайці так не люблять цю квітку?

 /Ця квітка починає рости тільки при збільшенні температури ґрунту, а це означає, що вулкан, на якому росте квітка, скоро почне вивергатися./
9. Лев-цар звірів. А хто цар квітів? /троянда/
10. Колись Гомер про цю рослину писав таке: «У свіжу рану введений від глини її позбавляє…». Про яку рослину говорив поет? /про алое/

Станція "Географічна"

1. Яке дерево запасає воду? /Баобаб/

2. Яка довжина морської милі?/1800 м/

3. Чим вимірюють глибину океану? /Ехолот/

4. Чому у Криму не можна побудувати атомну станцію? /там бувають землетруси/

5. Що спричиняє кольорові дощі? /Вітер розмиває червону та білу глину і змішує їх з водою/

6. Що було б на землі якби крига не плавала, а тонула? /Був би льодовиковий період

/7. Яка частина айсбергу знаходиться під водою? /90%/

8. Скільки у світі морів? /55/

9. Яка слов'янська держава проіснувала 3 століття у Європі? /Київська Русь/

10. Що таке сажень? /старовинний захід довжини (1,83 м.)
 

Станція "Математична". Головоломний підступ

1. Коза. Одна людина купила 3 ​​кіз і заплатила 3 ​​рублі. Чому кожна коза пішла? /по землі/

2. Діти пиляють колоду на метрові шматки. Відпилювання одного шматка займає 1 хвилину. За скільки хвилин вони розпилять колоду завдовжки 5 метрів? /4 хв./

3. Пішов мірошник до млина. Він побачив у кожному кутку по 3 мішки на яких сиділи 3 кішки, а кожна кішка мала при собі 3 кошенят. Під кожним мішком сиділо по 3 мишки. Скільки ніг було на млині?

 /2, у тварин-лапи/

4. Два землекопи викопують 2м. канави за 2:00. Скільки землекопів за 5 годин викопую 5м. канави? /2/

5. У кімнаті горіло 50 свічок, 20 із них задули. Скільки свічок лишилося? /50, бо задуті не згорять повністю/

6. Якщо о 12 годині дощ, чи можна очікувати, що за 72 години буде сонячна погода? / ні, т.к. буде ніч/

7. Розділіть між 9 хлопчиками 9 яблук, так щоб кожен отримав по яблуку, а одне залишилося в кошику.

/ 8 дістають по яблука, а 9 бере своє разом із кошиком/

8. Якщо 5 кішок ловлять 5 мишей за 5 хвилин, скільки часу знадобиться одній кішці, щоб зловити одну мишку? / 5 хв/

9. Розділіть 100 грн на ¼ та додайте 100 грн. Скільки грошей буде? /500грн/
10. Скільки яєць можна з'їсти на голодний шлунок?/ одне, тому що після першого яйця шлунок буде вже непустим./

 

Станція "Фізична"

1. Як виміряти масу тіла в умовах невагомості? / Вплинути на тіло відомою силою (наприклад, пружності пружини) і виміряти прискорення, отримане тілом. Відношення сили до прискорення дасть величину маси тіла./

2.З автомата зробили одиночний постріл. Що раніше впаде на землю: куля або гільза, якщо вважати, що куля і гільза вилітають одночасно і в горизонтальному положенні? /одночасно/

3. Вантаж вміщено на платформі пружинних ваг у кабінеті ліфта.
         а) що покажуть ваги під час вільного падіння?
         б) що станеться, якщо під час вільного падіння ліфта перекинути склянку з водою отвір униз? / а) покажчик ваг буде на нулі; б) вода не виллється;/

4. Чому кулька добре відскакує від каменю та погано від асфальту? /Взаємодія кульки з каменем має характер пружної деформації/
5. Під час змагань деякі бігуни триматися ззаду противника і вириваються попереду лише у фінішу? /Позаду першого бігуна утворюються вихори, тиск першого спереду більше, ніж ззаду. У другого тиск повітря спереду та ззаду майже однаковий/
Література:
1. Енциклопедичний словник юного хіміка М., Просвітництво, 1990

2. Кротов І.С. Гімнастика для розуму.

3. Яковшин Л.А. Цікаві досвіди "Біблякс", Севастополь, 2005 р. 


            
                      





 

docx
Додано
24 січня 2022
Переглядів
351
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку