Презентації з фізики : 7 клас . Розділ Фізико - хімічні властивості речовин

Про матеріал
В презентації містяться розробки різноманітних вправ , ігор , які допоможуть вчителям спеціальних шкіл зробити уроки більш цікавими для діток з особливими потребами. Для використання під час прведення робочих уроків
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Лабораторна робота Вимірювання об'єму рідини й об'єму твердих тіл неправильної форми Мета роботи: навчитися визначати об'єм рідини й об'єм твер­дого тіла неправильної форми. Прилади і матеріали: вимірювальний циліндр (мензурка), вода в посудині, тіла неправильної форми (гайка, камінець, кусок металу). Вказівки до роботи. 1. Визначте ціну поділки шкали вимірювального циліндра (мензурки). 2.Заповніть його водою настільки, щоб тіло змогло повністю зануритися у воду. Визначте об'єм води. Дотримуйтеся правил зняття показників. 3.Тіло (камінець, гайка), об'єм якого треба виміряти, обе­режно помістіть у вимірювальний циліндр (мензурку) з водою. Знову визначте об'єм води. 4.Результати вимірювань запишіть у таблицю і визначте об'єм тіла.

Номер слайду 2

4 3 2 1 об'єм тіла V= V2 - V1 см3 об'єм води і тіла V2 см3 Початковий об'єм води V1 см3 Назва тіла № досліду

Номер слайду 3

Урок 7 Наведіть приклади фізичних величин. Що означає виміряти фізичну величину? Як називають основну одиницю довжини? часу? Наведіть приклади вимірювальних приладів. Як ми здобуваємо знання про явища природи? Чим відрізняються досліди від спостережень?

Номер слайду 4

Завдання 3 Виміряйте довжину, ширину та висоту підручника. Запишіть результати в зошиті. Довжина - …….. см Ширина - ………см Висота - ………… см

Номер слайду 5

Завдання 2 Напишіть потрібні слова: Метр – м ……… - кг ……….- с

Номер слайду 6

Завдання 1. Який прилад використовують для вимірювання температури тіла? а) мензурка б) секундомір в) термометр 2. Який прилад використовують для вимірювання об’єму тіл? а) мензурка б) секундомір в) термометр 3. Який із запропонованих пристроїв не використовують для визначення часу? а) секундомір б) метроном в) термометр 4. Вказати назву кожного з фізичних приладів.

Номер слайду 7

5 . Яким приладом вимірюють довжину? а) мензуркою б) лінійкою в) секундоміром Завдання 2 1.Про яку фізичну величину йдеться у реченні «Вода кипить при 100°С»? а) температура б) час в) довжина 2. Про яку фізичну величину йдеться у реченні «Територія України становить 603,7 тис.кв.км»? а) об’єм б) довжина в) площа 3. Про яку фізичну величину йдеться у реченні «Урок триває 45 хвилин?» а) температура б) час в) довжина 4. В яких одиницях можна вимірювати час? а) м б) год в) °С

Номер слайду 8

Частинки, з яких складаються речовини, називають молекулами («молекула» - латинське слово, що означає «маленька маса»). Молекула речовини - найдрібніша частинка цієї речовини, яка ще зберігає її хімічні властивості. Усі молекули однієї й тієї ж речовини однакові. Частинки, на які ділиться молекула, називають атомами.

Номер слайду 9

Прийом «Аналогії» Молекула менша за яблуко у стільки разів, у скільки разів яблуко менше від земної кулі. В одній чайній ложці води приблизно стільки ж молекул води, скільки чайних ложок води у Світовому океані.

Номер слайду 10

Мозковий штурм: Як називають частинки, з яких складається речовина? Що ви знаєте про розміри молекул? Що ви знаєте про склад молекули води? У якому розсолі – гарячому чи холодному – швидше просоляться огірки? Чому?

Номер слайду 11

Урок 8 Мозковий штурм: Що ви розумієте під словами «фізичне тіло»? Що називають речовиною? Що ви знаєте про будову речовини ? Молекула це …- ? Атом це - …?

Номер слайду 12

Вправа «Продовжити речення»: Частинки, з яких складаються речовини, називають… Молекула речовини - найдрібніша частинка цієї речовини, яка … Найменша частинка води - це … Молекули однієї й тієї самої речовини … Молекули речовин безперервно і безладно… Безладний рух молекул називається… З підвищенням температури тіла… Чим більша швидкість руху молекул, тим вища … Частинки, на які ділиться молекула, називають…

Номер слайду 13

1.Яка з названих частинок є найменшою? а) пилинка б) молекула в) атом 2. Молекула льоду, води і водяної пари… а) не відрізняються б) дуже відрізняються в) не дуже відрізняються 3. З чого складається речовина? а) атомів і молекул б) окремих клітин в) пилинок 4. Коли тіло охолоджують,…: а) швидкість руху його молекул зменшується; б) швидкість руху його молекул збільшується; 5.Як поводять себе частинки речовини чи тіла? а) не рухаються б) рухаються впорядковано в) рухаються хаотично

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Номер слайду 18

1. Яку ви знаєте речовину, що може бути одночасно у трьох станах: твердому, рідкому і газоподібному? 2. Порівняйте властивості газів, рідин і твердих тіл. 3. У якому стані перебуває речовина, з якої складається тіло, що зберігає свій об'єм, але легко змінює форму? 4. У якому стані перебуває речовина, з якої складається тіло, що зберігає свій об'єм і форму? 5. Наведіть приклади використання властивостей твердих тіл і рідин у побуті. 6.Які загальні властивості рідин? 7.Перелічіть загальні властивості газів.

Номер слайду 19

Урок 9 Мозковий штурм: Назвіть речовину, яку можна побачити одночасно у трьох станах: твердому, рідкому та газоподібному. Назвіть загальні властивості твердих тіл. Які загальні властивості рідин? Перелічіть загальні властивості газів.

Номер слайду 20

Вправа «Правильно чи ні?» Тіло, яке складається з атомів, називається простим. Просте тіло має певну будову. Атом складається з молекул. Молекула складається з однакових або різних атомів.

Номер слайду 21

Доповніть речення. Атоми однієї речовини - ... , а атоми різних речовин - ... . Взаємне проникнення однієї ... в іншу при безпосередньому стиканні називається .... Між молекулами існує взаємне ... і взаємне ....

Номер слайду 22

Яка речовина має атомну будову, а яка - молекулярну? Чи можна побачити атоми і молекули, користуючись оптичним приладом - мікроскопом? У якому розсолі - гарячому чи холодному - швидше просоляться огірки? Чому? Чому для з'єднання двох аркушів паперу використовують клей?

Номер слайду 23

Номер слайду 24

Мозковий штурм. Чи є відмінність між молекулами льоду, води й водяної пари? Як розміщені молекули газів? Чому гази заповнюють усю посудину, в якій вони містяться? Чим пояснюється дуже мала стисливість рідин? Чому вони не зберігають свою форму? Чому тверді тіла зберігають свої форму й об'єм?

Номер слайду 25

Виконуємо вправи 1. Тіло зберігає свій об'єм, але легко змінює форму. У якому стані перебуває речовина цього тіла? 2. Тіло зберігає свої об'єм і форму. У якому стані перебуває речовина цього тіла? 3.У якому стані перебуває речовина, якщо тіло з цієї речовини не зберігає ні форми, ні об'єму? 4. Яка з ваших улюблених казок підходить до теми нашого уроку?

Номер слайду 26

Урок 10 Фронтальне опитування. 1. Чи є відмінність між молекулами льоду, води й водяної пари? 2. Як розміщені молекули газів? 3. Чому гази заповнюють усю посудину, в якій вони містяться? 4. Чим пояснюється дуже мала стисливість рідин? Чому вони не зберігають свою форму? 5. Чому тверді тіла зберігають свої форму й об'єм?

Номер слайду 27

Вправа « Так чи ні» Молекули льоду, води й водяної пари відрізняються одна від одної. Три стани різняться не молекулами, а тим, як ці молекули розміщені і як рухаються. Молекули рідини не розходяться на великі відстані, й рідина у звичайних умовах зберігає свій об'єм. Молекули в газах дуже сильно притягуються один до одного , тому гази не мають власної форми і сталого об'єму. Тверді тіла у звичайних умовах не зберігають об'єм, і форму.

Номер слайду 28

Тести 1. Між молекулами речовини… а) існує тільки взаємне притягання б) існує тільки взаємне відштовхування в) існує взаємне притягання і відштовхування 2.В якому стані перебуває речовина, якщо при зіткненні двох молекул проявляється дія сил відштовхування, а дією сил притягання можна знехтувати? а) твердому б) рідкому в) газоподібному 3. В якому стані тіло зберігає свій об’єм та форму? а) твердому б) рідкому в) газоподібному 4. В якому агрегатному стані перебуває речовина, якщо відстань між молекулами значно перевищує їхні розміри? а) твердому б) рідкому в) газоподібному 5 В якому агрегатному стані перебуває речовина, якщо відстань між молекулами значно менша за їх розміри? а) рідкому б) газоподібному в) твердому

Номер слайду 29

Вправа « Закінчи речення» . Лід, вода і водяна пара - три стани…….. У газах відстані між молекулами значно більші…. Стискаючи рідину, ми так зближуємо її молекули, що вони ……

Номер слайду 30

1. Молекули розташовані на великих відстанях одна від одної (порівняно з розмірами молекул), слабо взаємодіють між собою, рухаються хаотично. Яке це тіло? а) Газ; б) рідина; в) тверде тіло; г) такого тіла немає. В яких станах може перебувати ртуть: твердому, рідкому чи газоподібному? а) Тільки в рідкому; б) у рідкому та твердому; в) у рідкому та газоподібному; г) у усіх трьох агрегатних станах. 3. Які з указаних властивостей належать твердим тілам? а) Важко змінити форму; б) займають весь наданий об'єм; в) легко змінюють форму; г) важко стиснути.

Номер слайду 31

Лід розплавили та перетворили на воду. Цю воду нагріли до кипіння та перетворили на пару. Чи змінилися молекули речовини внаслідок цих перетворень? Що змінилося в характері руху та взаємодії молекул?

Номер слайду 32

1. В яких станах може перебувати кисень: твердому, рідкому чи газоподібному? а) Тільки в газоподібному; б) у газоподібному та рідкому; в) у газоподібному та твердому; г) в усіх трьох агрегатних станах. 2. Які з указаних властивостей належать газам? а) Важко змінити форму; б) займають весь наданий об'єм; в) не мають власної форми; г) важко стиснути.

Номер слайду 33

Номер слайду 34

Номер слайду 35

Номер слайду 36

У фізиці не зазначають, яке тіло і як воно діє на певне тіло, а говорять, що на тіло діє сила або до тіла прикладено силу. Сила - причина зміни швидкості руху тіла. Під дією сили може змінитися не лише швидкість тіла в цілому, а й швидкість окремих його частин.

Номер слайду 37

Числове значення сили може бути більшим або меншим. Сила - фізична величина, вона, як і швидкість, має напрямок.

Номер слайду 38

Мозковий штурм. Що ви побачите, якщо на тіло подієте іншим тілом? Що таке сила? Чому змінюється форма тіла під дією сили? Наведіть приклади, які показують, що швидкість тіла зміню­ється внаслідок дії на нього іншого тіла.

Номер слайду 39

Як ви думаєте? Усі ви, очевидно, читали про пригоди барона Мюнхаузена на і пам'ятаєте, як ця « найправдивіше в світі людина» ви тягла себе і свого коня з болота за волосся. Ось як він це зробив: «Схопивши себе за косичку, я з усіх сил смикнув угору і без значного зусилля витяг з болота і себе, і свого коня, якого міцно стиснув обома ногами, ніби обценьками». Чи могло таке бути?

Номер слайду 40

Урок 11 Вправа : Закінчи речення: Тіло під дією іншого тіла починає … Сила - … руху тіла. Під дією сили може змінитися не лише швидкість тіла в цілому, а й швидкість …

Номер слайду 41

Тести 1. Сила – це причина… а) зміни швидкості тіла б) руху тіла в) спокою тіла 2. Якою величиною є сила? а) векторною б) скалярною в) постійною

Номер слайду 42

Група 1. Підкиньте вгору м’яч. Завдання. Опишіть, що ви спостерігали. Зробіть висновки? Група 2 Киньте м’яч горизонтально. Завдання. Опишіть, що ви спостерігали. Зробіть висновки? Група 3. Покладіть на долоні яблука різної маси. Одночасно приберіть долоні. Завдання. Опишіть, що ви спостерігали? Зробіть висновки. Робота в групах

Номер слайду 43

На тіла діє сила, яка притягає їх до Землі. Величина цієї сили залежить від маси тіл. Цю силу у фізиці називають силою земного тяжіння. Силу, з якою тіло притягується до Землі в даному місці, називають силою земного тяжіння.

Номер слайду 44

Робота з малюнками

Номер слайду 45

Номер слайду 46

Номер слайду 47

Вправа Чи однакові сили тяжіння діють на гирі 500 г і 200 г? Чому? Два тіла однакової маси перебувають на різних відстанях від Землі: одне тіло на висоті 1 м від Землі , друге тіло – на висоті 1 км від Землі. Подумайте і поясніть , чи з однаковою силою притягуються ці тіла Землею. Від чого залежить сила тяжіння?

Номер слайду 48

Мозковий штурм. 1.Чому випущене з рук яблуко падає на землю? Яка сила діє на нього? 2.Чому краплі дощу рухаються до землі? Яка на них діє сила? 3.Чому камінь, кинутий вертикально вгору, падає на землю? 4. Чому воду можна переливати з посудини в посудину? 5. Чому вода в річках і струмках постійно тече? 6. Чому по дорозі на гору йти набагато важче, ніж з гори?

Номер слайду 49

Урок 12 Мозковий штурм. 1.Чому випущене з рук яблуко падає на землю? Яка сила діє на нього? 2.Чому краплі дощу рухаються до землі? Яка на них діє сила? 3.Чому камінь, кинутий вертикально вгору, падає на землю? 4. Чому воду можна переливати з посудини в посудину? 5. Чому вода в річках і струмках постійно тече? 6. Чому по дорозі на гору йти набагато важче, ніж з гори?

Номер слайду 50

Вправа « Так чи ні» Земля притягує до себе всі тіла, що перебувають на ній або поблизу неї: літаки, воду морів, озер і річок, будинки, Місяць, супутники. Для нас сила притягання тіл до планети Земля, на якій ми живемо, не має особливого значення. Притягання Землі з боку Місяця спричинює на Землі припливи і відпливи води, величезні маси якої піднімаються в океанах і морях двічі на добу на висоту кількох метрів. Про тіло більшої маси говоримо, що воно легше. Сила тяжіння завжди спрямована вертикально вверх.

Номер слайду 51

Користуючись підручником, закінчіть речення: 1. Дослідами встановлено, що сила тяжіння прямо… 2. Для нас сила притягання тіл до планети Земля, на якій ми живемо, має … 3. Сила тяжіння завжди спрямована…

Номер слайду 52

Дослід 1. Візьмемо два абсолютно однакових за розмірами кубики : один з них виготовлений із заліза, а другий - з деревини. Залізний кубик покладе­на долоню однієї руки, а дерев'яний - на долоню другої руки.

Номер слайду 53

Номер слайду 54

Номер слайду 55

Номер слайду 56

Номер слайду 57

Номер слайду 58

Ознайомлення учнів з правилами поводження з терезами. 1. Терези необхідно оберігати від пилу, вологості і бруду. 2. Зберігати терези потрібно в шафі або в спеціальній коробці. 3. На шальки терезів не повинна попадати вода або яка-небудь інша рідина. 4. Мокрі і забруднені тіла на терезах не зважують. 5. Перед зважуванням і після зважування терези потрібно протерти. 6. При зважуванні тіл необхідно дотримуватися певних правил.

Номер слайду 59

Робота з таблицею середнього значення мас тіл живої природи та тіл, створених людиною. І відділення. 1. Виписати з таблиці назву та масу тіл живої природи, які мають найбільшу та найменшу масу. 2. Виписати з таблиці назву та масу тіл, створених людиною , які мають найбільшу та найменшу масу.

Номер слайду 60

Тести 1. З допомогою якого приладу визначають масу тіла? а) термометра б) мензурки в) терезів 2. Як називається фізична величина, одиницею вимірювання якої є кілограм? а) маса б) площа в) сила 3. Виразити у грамах 5 кг. а) 50 г б) 500 г в) 5000 г 4. Вкажіть правильне співвідношення між одиницями маси. а) 1 кг = 1 ц б) 1 т = 1000 кг в) 1 г = 1000 мг

Номер слайду 61

1. Чи можна за допомогою тягарців (10 г, 5 г, 5 г, 200 мг, 200 мг, 50 мг, 50 мг, 20 мг, 10 мг) зрівноважити шальку терезів із шматочком цукру 15,01 г? а) так б) ні в) неможливо відповісти 2. Маса характеризується: а) кількістю речовини в тілі б) взаємодією тіл в) рухом різноманітних тіл 3. Виразити у грамах 100 мг. а) 0,1 г б) 1000 г в) 0,001 г 4. Вкажіть правильне співвідношення між одиницями маси. а) 1 кг=0,001 мг б) 1 т= 100 г в) 100 г=0,1 кг 5. Який набір тягарців необхідно взяти, щоб зрівноважити шальку терезів із шматочком цукру 10,4 г? а) 5 г, 200 мг, 2 г, 1 г, 100мг, 2 г б) 10 г, 10мг, 50 мг, 50 мг, 200 мг, 100 мг в) 5 г, 5 г, 2 г, 500 мг, 10 мг, 200 мг

Номер слайду 62

Знайдіть масу. Хлопчики спіймали 3 карасів загальною масою 2 кг 500 г. Маса великих карасів однакова, а маса малого становить половину кожного великого карася. Яка маса кожного карася?

Номер слайду 63

Урок 14 Що означає виміряти масу тіла? Що взято за одиницю маси? Які ще одиниці маси ви знаєте? Для чого потрібно зрівноважувати терези? Які правила зважування тіла?

Номер слайду 64

Урок 14 Доповніть речення. Масу тіла можна визначити за допомогою .... Одиницею маси є ... .

Номер слайду 65

За малюнком знайдіть масу одного пакета борошна.

Номер слайду 66

Визначте масу кавуна

Номер слайду 67

Номер слайду 68

Як можна визначити масу величезної гранітної брили або великої кількості нафти якогось родовища?

Номер слайду 69

Номер слайду 70

Густина показує, чому дорівнює маса речовини, узятої в одиниці об'єму. Щоб визначити густину треба знати масу й об'єм. густина =маса об'єм Одиницею густини речовини є 1 кг/м3 (один кілограм на метр кубічний).

Номер слайду 71

Об'єм плити становить 5м3 , маса 50 кг. Визначить густину плити. Визначити масу плити , якщо об'єм 7 м3 , а густина 21 кг/м3

Номер слайду 72

Щоб визначити масу тіла за його густиною і об'ємом, треба, густину помножити на об'єм. Маса = густина • об'єм. Якщо маса тіла відома, то, знаючи густину речовини (за таблицею), з якої виготовлене тіло, можна визначити об'єм тіла. Щоб визначити об'єм тіла за його масою і густиною речовини, з якої зроблене це тіло, треба масу тіла поділити на його густину. Об'єм =маса густина

Номер слайду 73

Мозковий штурм. Що показує густина речовини? Як обчислити густину речовини? Які одиниці густини речовини ви знаєте? Як визначити масу тіла за його густиною і об'ємом? Як визначити об'єм тіла за його густиною і масою?

Номер слайду 74

Вправа. Визначити густину чавуну, якщо об'єм тіла, виготовленого з чавуну, дорівнює 4 м3, а його маса - 28 000 кг.

Номер слайду 75

Визначити густину чавуну, якщо об'єм тіла, виготовленого з чавуну, дорівнює 7 м3, а його маса - 28 000 кг. Визначити масу тіла, якщо його об'єм 5 м3, а густина 700 кг/ м3 Визначити об'єм тіла якщо маса 35000 кг, а густина 100 кг/ м3

Номер слайду 76

Правильно чи ні? 1. Тіла однакової маси з різних речовин мають однакові об'єми. 2. Тіла однакового об'єму з різних речовин мають однакові маси. 3. Одиницею густини речовини є кілограм/на метр кубічний .

Номер слайду 77

Замість крапок поставте числа. 2 кг/м3 = ... г/см3 3000 г/см3 = ... кг/м3

Номер слайду 78

Брусок із корка, який має розміри, зазначені на малюнку, зрівноважено гирками 50, 20, 5 г. Визначити густину корка.

Номер слайду 79

1. Із переліку слів викресліть ті, що не стосуються сьогоднішньої теми. З слів, що залишилися, складіть речення, використовуючи допоміжні слова. Сила Густина Маса Секундомір Терези Взаємодія Об’єм Речовина Площа Мензурка ______________це характеристика_________

Номер слайду 80

2. Із переліку слів викресліть ті, що не стосуються сьогоднішньої теми. З слів, що залишилися, складіть речення, використовуючи допоміжні слова. Сила Густина Маса Секундомір Терези Взаємодія Мензурка ____________показує, яку__________ має одиниця____________

Номер слайду 81

3. Із переліку слів викресліть ті, що не стосуються сьогоднішньої теми. З слів, що залишилися, складіть речення, використовуючи допоміжні слова. Сила Густина Маса Секундомір Терези Взаємодія Об’єм Площа Речовина Мензурка Щоб визначити _______________ необхідні такі прилади: ____________ і ____________.

Номер слайду 82

4. Із переліку слів викресліть ті, що не стосуються сьогоднішньої теми. З слів, що залишилися, складіть речення, використовуючи допоміжні слова. Сила Густина Маса Секундомір Терези Взаємодія Об’єм Речовина Площа Мензурка Щоб обчислити ______________________ необхідно ___________ поділити на ______________

Номер слайду 83

5. Із переліку слів викресліть ті, що не стосуються сьогоднішньої теми. З слів, що залишилися, складіть речення, використовуючи допоміжні слова. Сила Густина Маса Секундомір Терези Взаємодія Об’єм Речовина Площа Мензурка За однакового _____________ більшу ____________ має те тіло,__________________ якого більша.

Номер слайду 84

6. Із переліку слів викресліть ті, що не стосуються сьогоднішньої теми. З слів, що залишилися, складіть речення, використовуючи допоміжні слова. Сила Густина Маса Секундомір Терези Взаємодія Об’єм Речовина Площа Мензурка За однакової ____________ більший ____________ має те тіло, _______________________ якого менша.

Номер слайду 85

Доповніть речення. Щоб визначити густину речовини, треба ... тіла поділити на його .... Щоб визначити ... тіла за його густиною і об'ємом, треба густину речовини помножити на його ....

Номер слайду 86

Урок 16 Доповніть речення. Щоб визначити густину речовини, треба….. Густина є фізичною величиною, яка показує … Знання густини речовини має велике значення …

Номер слайду 87

Вправа « 5 речень» За допомогою п’яти речень кожен учень сформулює основну характеристику фізичної величини : густини.

Номер слайду 88

Вправа На малюнку зображені куби однакового об'єму. Який з цих кубів виготовлено з алюмінію? з парафіну? з міді? із сталі?

Номер слайду 89

1. Парафін 2. Сталь 3. Мідь 4. Алюміній Вправа На малюнку зображені куби однакового об'єму. Який з цих кубів виготовлено з алюмінію? з парафіну? з міді? із сталі?

Номер слайду 90

Тести 1. В яких одиницях вимірюють густину речовини? а) кг/м3 б) кг в) м3 2. Знаючи об’єм тіла та речовину, з якої воно виготовлене, можна обчислити його масу. Для цього треба: а) маса= густина * об'єм б) маса= густина в) час= об'єм об'єм густина 3. Густина газу, який заповнює кулю об’ємом 5 м3, дорівнює 15 кг/м3. Яка маса газу? а) 65 кг б) 45 кг в) 650 кг

Номер слайду 91

4. Маса тіла в одиниці об’єму означає: а) масу частинки тіла б) густину тіла в) масу всього тіла 5. Густину речовини вимірюють у кг: а)ні б) так в) іноді 6. Знаючи об’єм та масу речовини, її густину можна обчислити за формулою… А) Густина= маса* об'єм б) час= об'єм в)густина=маса маса об'єм 7. Об’єм зливка металу V= 50 см3, а його маса m= 350 г. Визначити густину цього металу. а) 7 г/см3 б) 14 г/см3 в) 400 г/см3

Номер слайду 92

Інтерактивна вправа «Коло знань». Учитель починає фразу, учень закінчує і починає нове твердження – продовжує . Помилку виправляє той, хто розпочинав речення.

Номер слайду 93

Продовжи речення: Густина речовини – це … Одиницею густини є … Густину деяких речовин можна знайти в…

Номер слайду 94

Скласти асоціативний кущ : Густина

Номер слайду 95

Вправа « Дослідницька лабораторія» Дослід 1. Завдання. На тверде тіло стілець поставити гирю . Мета досліду: Дослідити чи відбудеться зміна форми стільця.

Номер слайду 96

Висновки досліду: форма сидіння стільця не змінилася. Чому?

Номер слайду 97

Дослід 2. План досліду. 1.Кульку з пластиліну (воску) покладемо на залізну пластинку. 2. Потім ударимо по ній молотком. Мета досліду: Дослідити при яких діях відбулася зміна форми кульки і чому.

Номер слайду 98

Висновки досліду: Форма кульки на першому етапі досліду не змінилася. Форма кульки на другому етапі досліду змінилася. Кулька розплющилася

Номер слайду 99

Щоб змінити форму твердого тіла (зігнути його, розірвати, сплюснути), треба докласти зусилля.

Номер слайду 100

Дослід 3. Завдання. Розгляньте фізичні тіла: камінь, шматок заліза, крейда, мензурка, пластилін. Мета досліду: Чим відрізняються властивості цих твердих тіл.

Номер слайду 101

Висновки досліду: Шматок заліза, камінь - це міцні тверді тіла. Щоб змінити їхню форму, треба до них прикласти значну силу. Мензурку , шматок крейди легко розбити на куски, докладаючи незначне зусилля. Шматок пластиліну - це м'яке тверде тіло; з нього легко ліпити вироби, тобто його форму легко змінити.

Номер слайду 102

Зміна форми твердого тіла під дією зовнішніх сил називається деформацією. Деформувати тверді тіла можна різними способами. У практиці найпоширеніші такі: кування, штампування, пресування, гнуття. За допомогою таких способів обробки об'єм речовини, з якої виготовляють корисні речі, майже не змінюється. Є способи, коли для отримання потрібної форми від твердого тіла відділяють частину речовини різання, пиляння, обпилювання, стругання, рубання, довбання тощо.

Номер слайду 103

Практичне завдання. Виготовте виріб з отриманих речовин. Розкажіть, які способи зміни форми твердого тіла ви застосовували.

Номер слайду 104

Мозковий штурм. Які загальні властивості твердих тіл ви знаєте? Якими способами можна змінити форму твердих тіл? Які способи зміни форми твердого тіла застосовують під час виготовлення виробів з дроту (жерсті, паперу, тканини тощо)? Які способи зміни форми твердого тіла застосовують під час виготовлення виробів з деревини?

Номер слайду 105

Урок 17 Інтелектуальна розминка. Які загальні властивості твердих тіл ви знаєте? Якими способами можна змінити форму твердих тіл? Які способи зміни форми твердого тіла застосовують при виготовленні виробів з дроту (жерсті, паперу, тканини тощо)? Які способи зміни форми твердого тіла застосовують при виготовленні виробів з деревини?

Номер слайду 106

Вправа «Знайди зайве слово» Залізо, камінь, фарфор, золото. Крейда, скло, фарфор, деревина. Пластилін, глиняна тарілка, шпаклівка, замазка.

Номер слайду 107

Скласти асоціативний кущ : тверді тіла

Номер слайду 108

Практична вправа. Перед вами предмети: дерев’яний куб, кулька з пластиліну, кусок крейди. Проведіть досліди , які доведуть властивості даних твердих тіл.

Номер слайду 109

Номер слайду 110

Зміна форми твердого тіла під дією зовнішніх сил називається деформацією. Сила пружності - це сила, що виникає під час деформації тіла і спрямована протилежно до сили, яка викликала цю деформацію, - сили тяжіння. Якщо після припинення дії зовнішніх сил тіла набувають попередньої форми, деформація називається пружною.

Номер слайду 111

Деформація розтягування – це деформація під час якої сила, яка діє на тіло намагається розтягнути його . Деформація розтягування.

Номер слайду 112

Деформація стискання – це деформація під час якої сила яка діє на тіло спрямована всередину тіла і здавлює його . Деформація стискання – це деформація під час якої сила яка діє на тіло спрямована всередину тіла і здавлює його . Деформація стискання

Номер слайду 113

Деформація згинання – це деформація під час якої сила яка діє на тіло намагається зігнути його . Деформація згинання

Номер слайду 114

Деформація кручення – це деформація під час якої відбувається круговий зсув у тілі одного шару щодо сусіднього. Деформація кручення – це деформація під час якої відбувається круговий зсув у тілі одного шару щодо сусіднього. Деформація кручення

Номер слайду 115

Вправа « Так чи ні?» На всі тіла, які знаходяться на Землі або поблизу неї, діє сила тяжіння. Під дією сили тяжіння певний час гиря рухалась вниз, прогинаючи дошку, а потім зупинилася. Сила пружності - це сила, що виникає під час деформації тіла і спрямована паралельно до сили, яка викликала цю деформацію, - сили тяжіння. Якщо після припинення дії зовнішніх сил тіла набувають попередньої форми, деформація називається пружною. При деформації розтягування сила, яка спричиняє деформацію намагається стиснути тіло. При стисненні сила спрямована всередину тіла. Будь яке згинання твердого тіла є деформацією згинання.

Номер слайду 116

Мозковий штурм. Яку силу називають силою пружності? Яку деформацію називають пружною? Коли виникає сила пружності? Які види пружних деформацій ви знаєте? Де саме використовується пружність твердих тіл у техніці, побуті?

Номер слайду 117

Урок 18 Інтелектуальна розминка. Яку силу називають силою пружності? Яку деформацію називають пружною? Коли виникає сила пружності? Які види пружних деформацій ви знаєте? Де саме використовується пружність твердих тіл у техніці, побуті?

Номер слайду 118

Види деформації: 1. 2. 3. 4. 4 3 1. 2.

Номер слайду 119

Тести - Сила пружності виникає : 1. Під час взаємодії тіл 2. Під час деформації тіла 3. Під час взаємодії тіла і землі Деформація тіл – це: 1. зміна форми твердого тіла 2. збереження форми твердого тіла 3. руйнування форми твердого тіла Деформація називається пружною, якщо: 1. Якщо після припинення дії зовнішніх сил тіла набувають попередньої форми 2.Якщо після припинення дії зовнішніх сил тіла не набувають попередньої форми 3. Якщо після припинення дії зовнішніх сил форми тіла руйнуються

Номер слайду 120

Номер слайду 121

Пластичним називається таке тіло, яке після припинення дії на нього певної сили не набирає попередньої форми. Тіло називається крихким, якщо воно руйнується при певних деформаціях.

Номер слайду 122

Вправа « Так чи ні» Пружність, пластичність, крихкість – це властивості твердих тіл. Після зняття навантаження пластичні тверді тіла набувають попередньої форми. Грунтування столярних виробів, шпаклювання підлоги є прикладом використання властивості крихкості твердих тіл. Тіло називається крихким , якщо воно не руйнується при певних деформаціях.

Номер слайду 123

Крихкі тіла Пластичні тіла Вправа. Запишіть у таблицю назви твердих тіл з відповідними властивостями: алюмінієва дротина, шматок крейди, шпаклівка, замазка, фарфорова чашка, чавунна пластина, глиняний горщик, пластиліновий кубик.

Номер слайду 124

Мозковий штурм. Які тіла називають крихкими? Наведіть приклади крихких тіл. Які досліди демонструють крихкість, пластичність тіл? Які пластичні тіла ви знаєте? Які тіла називають пластичними? Який дослід демонструє пластичність твердих тіл?

Номер слайду 125

Урок 19 1.Які тіла називають пластичними? 2.Наведіть приклади пластичних тіл. 3.Які тіла називають крихкими? 4.Наведіть приклади крихких тіл. 5.Які досліди демонструють крихкість, пластичність тіл?

Номер слайду 126

Побудувати асоціативний кущ. Тверді тіла

Номер слайду 127

Тести: 1.Яке тверде тіло називається пластичним: А) пластичним називається тіло, яке після припинення дії певної сили на нього не набирає попередньої форми Б) пластичним називається тіло, яке після припинення дії певної сили на нього набирає попередньої форми В) пластичним називається тіло, яке без дії певної сили на нього набирає попередньої форми 2. Існують такі види пружної деформації А) Розтягування, стиснення Б) Згинання, кручення В) Руйнування Сила пружності спрямована : А) протилежно до сили тяжіння Б) паралельно силі тяжіння

Номер слайду 128

Вправа « Закінчи речення» Горіння супроводжується … Щоб запалити тверду речовину в повітрі, її потрібно…… Горіння припиняється … Існують речовини, які … Для того , щоб зупинити процес горіння …

Номер слайду 129

Вправа « Знайди зайве слово» Папір, деревина, сірка, фарфор, вата Скло, фарфор, алюміній, дерев’яна тріска, глина.

Номер слайду 130

Номер слайду 131

Номер слайду 132

Номер слайду 133

Розширення твердих тіл залежить від зміни температури. Розширення твердих тіл залежить від їх довжини. Розширення твердих тіл залежить від речовини, з якої виготовлене тіло.

Номер слайду 134

Номер слайду 135

Урок 21 Інтелектуальна розминка. Які досліди доводять, що тверді тіла внаслідок нагрівання розширюються, а внаслідок охолодження стискуються? Від чого залежить розширення твердих тіл? Як ураховують явище розширення твердих тіл у техніці? Чому потрібно врахувати розширення твердих тіл?

Номер слайду 136

Номер слайду 137

Тести: 1. Об’єм твердого тіла під час нагрівання: А) збільшується Б) зменшується В) залишається незмінним 2. Об’єм твердого тіла під час охолодження : А) збільшується Б) залишається незмінним В) зменшується 3. Розширення твердих тіл залежить від: А) їх довжини Б) маси В) зміни температури Г) від речовини з якої їх виготовили

Номер слайду 138

Скласти речення зі словами. Об’єм, тіл, змінюється, при, твердих, нагріванні. 2. При, тверді, нагріванні, тіла, розширюються. 3. Під, охолодження, час, тіла, тверді , стискуються.

Номер слайду 139

Номер слайду 140

Номер слайду 141

Мозковий штурм: Які досліди показують, що під час нагрівання рідини й гази розширюються? Як показати, що внаслідок охолодження рідини і гази стискаються? Як ураховують розширення рідин під час нагрівання на прак­тиці? Підтвердження відповідей знаходять в підручнику і зачитують.

Номер слайду 142

Урок 22 Які досліди доводять, що тверді розширюються, а внаслідок охолодження стискуються? Від чого залежить розширення твердих тіл? Як ураховують явище розширення твердих тіл у техніці? Чому потрібно врахувати розширення твердих тіл?

Номер слайду 143

Для чого в системі водяного опалення і в системі водяного охолодження двигуна автомобіля використовують розширю­вальні баки? Чому залізничні цистерни для перевезення різних рідин (нафти, бензину, спирту) не наливають доверху? Виріжте з картону, з якого виготовляють пакети для зберігання молока, соків, стрічку і покладіть на сонце або на батарей водяного опалення. Що ви будете спостерігати? Чому стрічка буде вигинатися?

Номер слайду 144

Температура тіла показує ступінь його нагрітості.

Номер слайду 145

Номер слайду 146

Практичні вправи: 1.Чи можна медичним термометром виміряти температуру снігу? киплячої води? 2. Налийте повну пробірку підфарбованої води і закрийте корком із скляною трубкою. Вода зайде в трубку. На рівні вод наклейте на трубці смужку паперу. Опустіть пробірку в гарячу воду. Що ви помітили? Чому рівень води в трубці змінився? Опустіть пробірку в холодну воду. Спостерігайте за рівнем води в трубці. Що ви помітили? Чому рівень води змінився? Поясніть це явище.

Номер слайду 147

Запишіть цифрами: три градуси тепла - п'ять градусів вище нуля - десять градусів морозу - вісім градусів нижче нуля -

Номер слайду 148

Запишіть показники температури на термометрах

Номер слайду 149

Прочитати записи температури: -15 °С, +20 С, -35 °С, -2 °С, +3 °С.

Номер слайду 150

Урок 24 Мозковий штурм. 1. Які досліди доводять, що тверді тіла внаслідок нагрівання розширюються, а внаслідок охолодження стискуються? 2. Від чого залежить розширення твердих тіл? 3. Які теплові явища ви знаєте? 4. Що показує температура тіла? 5. Яким приладом вимірюють температуру? 6. Яка будова термометра? 7. Що вважається одиницею температури? 8. Які види термометрів ви знаєте? 9. Як називається температура вища за 0 °С і нижча за 0 °С?

Номер слайду 151

Тести 1.Який прилад використовують для вимірювання температури тіл? а) мензурка б) секундомір в) термометр 2.Яка одиниця вимірювання температури? а) мл б) кг в) градус 3. За допомогою якої букви (символу) позначають температуру? а) S б) V в) t°

Номер слайду 152

Вказати назву кожного з фізичних приладів. а) б) в)

Номер слайду 153

В день температура повітря становила +6°С, а ввечері -5°С. На скільки градусів змінилася температура? а) на 6°С б) на 1°С в) на 11°С В ночі температура повітря була:– 3°С, а вдень: +6°С. На скільки градусів змінилася температура повітря? а) на 6°С б) на 3°С в) на 9°С

Номер слайду 154

Тема: Зміна властивостей твердих тіл під час нагрівання й охолодження.

Номер слайду 155

Номер слайду 156

Номер слайду 157

Із підвищенням температури тверді та крихкі тіла стають пластичними, а зі зниженням - набувають попередніх властивостей.

Номер слайду 158

Урок 25 Тести : Під час нагрівання тверді тіла стають: А) пластичними Б) крихкими В) м’якими Під час охолодження крихкі тіла : А) не набувають попередніх властивостей Б) набувають попередніх властивостей В) Не завжди набувають попередніх властивостей В результаті охолодження тверді тіла стають: А) крихкими Б) пластичними А) не набувають попередніх властивостей Б) не завжди набувають попередніх властивостей В) набувають попередніх властивостей Під час нагрівання крихкі тіла стають: А) не змінюють своїх властивостей Б) пластичними В) м’якими

Номер слайду 159

Вправа . Прокоментувати дослід зображений на малюнку.

Номер слайду 160

Прокоментувати зображений дослід та розповісти де на практиці використовується дана властивість.

Номер слайду 161

За допомогою підручника виконати вправу. Закінчіть речення: Відомо, що скло є крихким тілом зігнути його………….. Після охолодження мідний дріт знову стане …….., скляна трубка - , пластилін - ………... Таким чином, із підвищенням температури тверді та крихкі тіла стають……….., а зі зниженням - набувають попередніх…………….

Номер слайду 162

Тема: Перехід речовини з одного агрегатного стану в інший

Номер слайду 163

Номер слайду 164

Використовуючи підручник, § 20 сторінка 62, виписати : Використання переходу речовини з одного агрегатного стану в інший : 1. 2. 3. 4.

Номер слайду 165

Мозковий штурм. У яких станах можуть перебувати одні й ті самі речовини? Де використовують властивість переходу речовин з одного агрегатного стану в інший? Наведіть приклади зміни агрегатних станів речовин. Чому сніг і лід можна назвати водою? Який сніг у морозну погоду і який - у відлигу? Як утворюються бурульки?

Номер слайду 166

Дослід 1. Візьміть сніг у руку. Який він на дотик? Що ви відчули? Дослід 2. Покладіть грудочку снігу на кольоровий папі­рець. Чому папірець не видно крізь сніг? Яку властивість снігу ви виявили? Дослід 3. Стисніть сніг у руці. Що ви помітили? Чому грудочка снігу стала меншою? Дослід 4. Потримайте грудочку снігу кілька секунд у руці. Що ви помітили? Зробіть висновок про властивості снігу. Запишіть його в зошит.

Номер слайду 167

1. У яких станах можуть перебувати одні й ті самі речовини? 2. Де використовують властивість переходу речовин з одного агрегатного стану в інший? 3. Наведіть приклади зміни агрегатних станів речовин. 4. Як в металургії використовується перехід речовин з одного агрегатного стану в інший? 5. Навести приклади використання явища переходу речовин з одного агрегатного стану в інший в різних сферах діяльності людей? Урок 26

Номер слайду 168

1. Доповніть речення. Речовина може перебувати у трьох агрегатних станах: ..., рідкому і ... . 2. Назвіть зміни агрегатних станів води, зображених на малюнку

Номер слайду 169

Тести Хмари утворюються в результаті : А) охолодження водяної пари Б) в результаті кипіння води В) замерзання води 2. Агрегатні стани речовини залежать : А) сили Б) деформації В) умов

Номер слайду 170

Побудувати асоціативний кущ. Агрегатний стан

Номер слайду 171

Тема: Плавлення і тверднення. Основні поняття: Плавлення Тверднення Температура плавлення Температура тверднення

Номер слайду 172

Номер слайду 173

Процес переходу речовини з рідкого стану в твердий називають твердненням. Процес переходу речовини з твердого стану в рідкий називають плавленням. Температуру, за якої речовина плавиться, називають температурою плавлення.

Номер слайду 174

Номер слайду 175

Під час переходу речовини з одного агрегатного стану в інший її маса не змінюється.

Номер слайду 176

Знайди зайве в рядку: Плавлення, рідкий, тверднення. Рідкий, твердий, плавлення.

Номер слайду 177

1 Запишіть три агрегатних стани речовини ? 2Метали мають теплопровідність ? - однакову - різну 3 Яким приладом вимірюють температуру ? - термометр - барометр - аєрометр 4.Тверді тіла при нагріванні - - розширюються - стискуються надуваються 5. Що прийнято за одиницю температури? - 1 С - 1 Н - 1 кг 6. При нагріванні тверді та крихкі тіла стають - холодними . - пластичними. - крихкими 7. Перехід речовини з твердого стану в рідкий називають- - тверднення - плавлення. - кипіння 8. Рідкі тіла при нагріванні розширюються стискуються - надуваються 9. Тверді тіла при охолодженні? - розширюються - стискуються - Надуваються 10. Щоб визначити густину речовини , треба …………………………….. ……………………………………………..

ppt
Додав(-ла)
Зелена Тетяна
Пов’язані теми
Фізика, 7 клас, Презентації
Інкл
До підручника
Фізика 7 клас (Бойко М.П., Венгер Є.Ф., Мельничук О.В.)
Додано
21 листопада 2023
Переглядів
1223
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку