А. Чайковський. Героїко-романтична повість *За сестрою*(7 клас)
Номер слайду 2
Мета: Ознайомити учнів із сюжетом повісті, допомогти усвідомити її ідейно-художні особливості; розвивати навички самостійної роботи з художнім текстом; висловлювати власну думку щодо прочитаного, виховувати кращі людські якості, стійкість у подоланні життєвих негараздів.
Номер слайду 3
Аукціон знань. Чия козацька родина була найславнішою у Спасівці?Де знаходився старший брат Павлуся – Петро?Хто привчав Павлуся до лицарського ремесла?Хто просив за Павлуся, коли він в чомусь провинився перед батьками?Хто напав на село Спасівку?Кого вороги забрали в полон?Що трапилось з Палажкою?Яким чином Павлусь опинився в степу?Що трапилось з хлопцем в дорозі?З ким зустрівся Павлусь, коли приїхали козаки?
Номер слайду 4
Героїко-романтична повість –це епічний твір великого розміру, у якому діє винятковий герой, що намагається вступити у боротьбу за справедливість, правду і прагне довести це на прикладі конкретних вчинків. Повість. Героїчна. Романтична*боротьба козаків з татарами*побратимство*захист Батьківщини*вірність присязі*великий обсяг*багато персонажів*багато подій*тривалий час*головний герой весь час потрапляє у незвичайні пригоди*переслідує благородну мету
Номер слайду 5
Словникова робота. Харциз*діалектне староукраїнське слово на позначення розбійника, грабіжника. Потурнак*потуречений чоловік (той, що відхрестився від християнської віри і добровільно прийняв мусульманство)
Номер слайду 6
Козак – слово тюрського походження, означає *вільна людина*Завзятий. Відважний. Патріот. Розумний. Життєлюбний. Бадьорий. Сміливий. Мужній. Вправний. Дужий
Номер слайду 7
Проблемне питання. Поясніть, чому козацький ватажок Недоля, дізнавшись про те, що Павлусь самостійно відправився шукати сестру, сказав: *Як хлопець з цього вийде цілий, то знайте, що з нього кошовий буде?*
Номер слайду 8
Асоціативний кущ. Кмітливість. Цілеспрямованість. Прив’язаність до рідних. Рішучість. Стійкість у віріЗдатність пристосуватись до умов. Винахідливість. Волелюбність. Жорстокість до ворогів. Козацька відвага
Номер слайду 9
Нещасливий випадок. Щасливий випадок*Потрапив до харциза, який продав його татарам*Був переданий жорстокому і мстивому Мустафі-ефенді*Був упійманий татарином при втечі*Придумав історію зі знахарем, у яку повірив татарин*Потрапив до мули, який розшукував сина Девлет-Гірея
Номер слайду 10
Сюжетний ланцюжокІсторія села Спасівка – козацька родина Судаків – напад татар на село, нерівна сутичка – полон спасівчан – Павлусь втікає на татарському коні – козаки розбивають татарський кіш – Павлусь тікає від козаків, самотужки шукає Ганну – пригоди дорогою у Крим – зустріч із сестрою, щасливе повернення на Україну
Номер слайду 11
Продовжити речення. Сьогодні на уроці я дізнався про…Найцікавішим для мене було…Найбільше мене вразило…Хочу більше дізнатись про…
Номер слайду 12
Домашнє завдання:1. Визначити композицію повісті і записати в зошит.2 . Підготувати малюнок на одну з тем: *Краса українського степу*; *Мій улюблений герой повісті*; *Щасливе життя мешканців села Спасівка*