29 травня о 18:00Вебінар: Філософія для дітей: закордонні та українські практики

Презентація "Арт-терапія. Поняття та історія"

Про матеріал

Презентація "Арт-терапія. Поняття та історія". Презентація допоможе дізнатися історію методу "Арт-терапія" та про основні поняття даного методу.

"...

У вузькому сенсі слова під арт-терапією зазвичай мається на увазі терапія образотворчим мистецтвом з метою впливу на психоемоційний стан людини"

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Арт – терапія в роботі з обдарованими дітьми

Номер слайду 2

Арт-терапія. Поняття та історія.

Номер слайду 3

Арт-терапія— це вид психотерапії та психологічної корекції, заснований на мистецтві та творчості.

Номер слайду 4

У вузькому сенсі слова під арт-терапією зазвичай мається на увазі терапія образотворчим мистецтвом з метою впливу на психоемоційний стан людини.

Номер слайду 5

Поступово, протягом ХХ століття, арт-терапія стає невід’ємною частиною соціальних заходів профілактичного й реабілітаційного характеру, медичної, психотерапевтичної та педагогічної практики.

Номер слайду 6

Арт-терапія надає можливість особистості виразити себе «іншими голосами»: рухами, кольором, формою, пластикою, глиною, ландшафтом.

Номер слайду 7

У різних країнах існують різні моделі арт-терапії. Дуже важливо відзначити, що дана методика не має протипоказань і обмежень. Вона застосовується майже всіма напрямками психотерапії. Знайшла вона також досить широке застосування в педагогіці, соціальній роботі і навіть бізнесі. Арт-терапія будь-якій людині дає можливість виразити свій внутрішній світ через творчість.

Номер слайду 8

Види арт-терапіїЯкщо говорити про класичну арт-терапію, то вона включає в себе тільки візуальні види творчості, такі, як: живопис, графіка, фотографія, малювання, ліплення

Номер слайду 9

Види арттерапіїбібліотерапію, маскотерапію, казкотерапія, орігамі, драматерапію, музикотерапію , кольоротерапію , відеотерапію, пісочну терапію, ігротерапію і т.д. Але сучасна арт-терапія налічує більше видів методик. До неї відносять також:

Номер слайду 10

Був розроблений і комплексний метод - арт-сінтезтерапія. Він заснований на використанні поєднання живопису, віршування, драматургії і театру, риторики і пластики. Причому, кількість методик весь час збільшується.

Номер слайду 11

Історія арт-терапіїСимволічне мистецтво бере початок від печерних малюнків первісних людей. Древні використовували символіку для ідентифікації свого місця у світовому космосі і пошуків сенсу людського існування. Мистецтво відбиває культуру і соціальні характеристики того суспільства, у рамках якого воно існує.

Номер слайду 12

Історія арт-терапіїНа початкових етапах терапія мистецтвом відбивала представлення психоаналізу, відповідно до якого кінцевий продукт творчості пацієнта, будь те щось намальоване олівцем, написане фарбами, виліплене чи сконструйоване, розцінюється як вираження неусвідомлюваних процесів, що відбуваються в його психіці.

Номер слайду 13

Історія арт-терапіїУ 20-і рр. Принцхорн (Prinzhorn, 1922/1972) провів класичне дослідження творчості пацієнтів із психічними відхиленнями і прийшов до висновку, що їхня художня творчість відбиває найбільш інтенсивні конфлікти

Номер слайду 14

Історія арт-терапіїУ Сполучених Штатах однієї з перші початки займатися терапією мистецтвом Маргарет Наумбург. Вона обстежувала дітей, що мають поведінкові проблеми, у психіатричному інституті штату Нью-Йорк і пізніше розробила кілька навчальних програм по терапії мистецтвом психодинамичної орієнтації.

Номер слайду 15

Історія арт-терапіїВперше цей термін був використаний Андріаном Хілом у 1938 р. при описі своєї роботи з хворими на туберкульоз та незабаром отримав широке поширення.

Номер слайду 16

Історія арт-терапіїАдріан Хілл працював у спеціальних госпіталях з туберкульозними хворими як арт-педагог. Він звернув увагу на той факт, що заняття творчістю допомагають хворим легше і швидше видужувати. При цьому пацієнти відволікаються від своїх проблем і переживань.

Номер слайду 17

Історія арт-терапіїУмови для розвитку арттерапії почали закладатися разом з появою інтересу до дитячого та примітивного мистецтва. Люди стали цінувати спонтанне вираження емоцій, яке не стримувалося рамками умовності.

Номер слайду 18

Історія арт-терапіїТерапія мистецтвом у даний час використовується не тільки в лікарнях і психіатричних клініках, але й в інших умовах - як самостійна форма терапії і як додаток до інших видів групової терапії.

Номер слайду 19

Обдарована дитина— дитина, яка вирізняється яскравими, очевидними, інколи визначними досягненнями або має внутрішні задатки для таких досягнень у певному виді діяльності.

Номер слайду 20

Здебільшого найважливішими характеристиками обдарованих дітей вважають:— надзвичайно ранній вияв високої пізнавальної активності й допитливості;— швидкість і точність виконання розумових операцій, що зумовлене стійкістю уваги та оперативною пам'яттю;— сформованість навичок логічного мислення;

Номер слайду 21

— багатство активного словника;— швидкість і оригінальність вербальних (словесних) асоціацій;— виражена установка на творче виконання завдань;— розвиток логічного мислення й уяви;— володіння основними компонентами уміння вчитися.

Номер слайду 22

До основних форм арт-терапії належать:групова;індивідуальна;сімейна.

Номер слайду 23

Структура арт–терапевтичного заняття:початок( підготовка матеріалів тощо,збирання думок)основна частина( основний процес, виконування осн. завдання)завершення( підбиття підсумків,ділення враженнями)Позиція терапевтадирективна( спрямовує)не директивна( розвиваюча)

Номер слайду 24

За тривалістю арт–терапевтичні заняття бувають:короткотерміновими( до 12 занять)середньо терміновими (до 1 року)довготерміновими (декілька років) Проте кожне з них не повинне тривати більше 3, годин.

Номер слайду 25

Функція кольору залежить від ставлення людини до даного кольору,та емоційногои стану людини на данний момент. Існує декілька систем трактування кольорів

Номер слайду 26

Перша система:червоний — агресія ,боротьба за виживання, бажання привернути до себе увагу.синій — потреба у з’єднанні з іншими, спокій,пасивність,вишуканість.жовтий — потреба в самосвідомості «я»,колір нереалізованої самодосконалості.зелений — колір стримання, обмеження захисту.помаранчевий — колір нездійсненних реалізацій, потреба заявити про себе,недосконалість поставленої цілі.фіолетовий — злиття, відмова від «я»,ігнорувавання навколишнього оточення.

Номер слайду 27

Система Гете: Передбачає те, що кольори виражають відношення між предметами. Чорний — тіло, білий — дух, жовтий — чоловіче начало, синій — жіноче начало, зелений — гармонія,початок надії, червоний — дисгармонія. Рожевий — його пов’язують з високою чутливістю,емоційними проявами, безпосередністю. Персиковий — спокуса і ніжність. Коричневий — сильне бажання звільнитись від ситуації, яка викликає дискомфорт. Сірий — відсутність емоцій, їх пригнічення.

Номер слайду 28

Ураховуючи розвивальний характер навчання обдарованих дітей, сучасний соціальний педагог, крім суто предметної підготовки, повинен: мати уявлення про обдарованість і особливості розвиткуобдарованих дітей; розуміти розвивальну освіту, її відмінності від тради-ційних форм навчання й виховання; знати психологічні закономірності та особливості ві-кового й особистісного розвитку дітей; знати загальноосвітньє середовище, його різновиди,суб’єкти й типи взаємодії між ними; володіти методами психологічного та дидактичногопроектування навчального процесу;- уміти реалізувати різноманітні способи педагогічної взаємодіїміж р.ізними суб’єктами освітнього середовища.

Номер слайду 29

Виявляємо обдаровану дитину

Номер слайду 30

Взаємодія з батьками

pptx
Додано
16 червня 2018
Переглядів
829
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку