Презентація "Арт-терапія. Поняття та історія". Презентація допоможе дізнатися історію методу "Арт-терапія" та про основні поняття даного методу.
"...
У вузькому сенсі слова під арт-терапією зазвичай мається на увазі терапія образотворчим мистецтвом з метою впливу на психоемоційний стан людини"
У різних країнах існують різні моделі арт-терапії. Дуже важливо відзначити, що дана методика не має протипоказань і обмежень. Вона застосовується майже всіма напрямками психотерапії. Знайшла вона також досить широке застосування в педагогіці, соціальній роботі і навіть бізнесі. Арт-терапія будь-якій людині дає можливість виразити свій внутрішній світ через творчість.
Історія арт-терапіїСимволічне мистецтво бере початок від печерних малюнків первісних людей. Древні використовували символіку для ідентифікації свого місця у світовому космосі і пошуків сенсу людського існування. Мистецтво відбиває культуру і соціальні характеристики того суспільства, у рамках якого воно існує.
Історія арт-терапіїНа початкових етапах терапія мистецтвом відбивала представлення психоаналізу, відповідно до якого кінцевий продукт творчості пацієнта, будь те щось намальоване олівцем, написане фарбами, виліплене чи сконструйоване, розцінюється як вираження неусвідомлюваних процесів, що відбуваються в його психіці.
Історія арт-терапіїУ Сполучених Штатах однієї з перші початки займатися терапією мистецтвом Маргарет Наумбург. Вона обстежувала дітей, що мають поведінкові проблеми, у психіатричному інституті штату Нью-Йорк і пізніше розробила кілька навчальних програм по терапії мистецтвом психодинамичної орієнтації.
Здебільшого найважливішими характеристиками обдарованих дітей вважають:— надзвичайно ранній вияв високої пізнавальної активності й допитливості;— швидкість і точність виконання розумових операцій, що зумовлене стійкістю уваги та оперативною пам'яттю;— сформованість навичок логічного мислення;
Перша система:червоний — агресія ,боротьба за виживання, бажання привернути до себе увагу.синій — потреба у з’єднанні з іншими, спокій,пасивність,вишуканість.жовтий — потреба в самосвідомості «я»,колір нереалізованої самодосконалості.зелений — колір стримання, обмеження захисту.помаранчевий — колір нездійсненних реалізацій, потреба заявити про себе,недосконалість поставленої цілі.фіолетовий — злиття, відмова від «я»,ігнорувавання навколишнього оточення.
Система Гете: Передбачає те, що кольори виражають відношення між предметами. Чорний — тіло, білий — дух, жовтий — чоловіче начало, синій — жіноче начало, зелений — гармонія,початок надії, червоний — дисгармонія. Рожевий — його пов’язують з високою чутливістю,емоційними проявами, безпосередністю. Персиковий — спокуса і ніжність. Коричневий — сильне бажання звільнитись від ситуації, яка викликає дискомфорт. Сірий — відсутність емоцій, їх пригнічення.
Ураховуючи розвивальний характер навчання обдарованих дітей, сучасний соціальний педагог, крім суто предметної підготовки, повинен: мати уявлення про обдарованість і особливості розвиткуобдарованих дітей; розуміти розвивальну освіту, її відмінності від тради-ційних форм навчання й виховання; знати психологічні закономірності та особливості ві-кового й особистісного розвитку дітей; знати загальноосвітньє середовище, його різновиди,суб’єкти й типи взаємодії між ними; володіти методами психологічного та дидактичногопроектування навчального процесу;- уміти реалізувати різноманітні способи педагогічної взаємодіїміж р.ізними суб’єктами освітнього середовища.