Презентація Батьківські збори "Як виховати адекватну самооцінку"

Про матеріал
Батьківські збори "Як виховати адекватну самооцінку" в презентації лаконічно викладений матеріал про сначення самооцінки в житті школярів, причини її викривлення та поради батькам щодо її формування
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Як виховати в дитини адекватну самооцінку та здорове ставлення до себе???

Номер слайду 2

Самооцінка – це здатність самостійно себе оцінювати. Якщо вона збалансована, тобто не завищена й не занижена, ми здатні адекватно зважувати себе і свої можливості. Наприклад, не впадати в розпач у разі невдач, а сприймати їх як зони розвитку.

Номер слайду 3

Формування самооцінки. Усвідомлення "Я"У дітей самооцінка починає формуватися приблизно у 3 роки. В цей час вперше з'являється усвідомлення власного "я". Самостійність. Самоусвідомлення діток дошкільного віку відбивається у їхньому прагненні до самостійності. Вони намагаються їсти і вдягатися без участі дорослого.

Номер слайду 4

Проблеми із самооцінкою. Знецінення Батьки постійно знецінюють дитину, навіть цього не усвідомлюючи. Завищені очікування. Батьки очікують, що дитина зможе те, для чого насправді ще замала. Страх помилки У дитини формується страх помилки й нездорове уявлення, що вона повинна постійно вражати дорослих своїми досягненнями.

Номер слайду 5

Шкідливі установки. Знецінення Батьки кажуть: "Ой, ти це не зробиш!”". Постійна критика "У тебе криві руки, не можеш рівно написати букву. А от Оленка як гарно написала!". Завищені очікування (мама віддала дитину до музичної школи, бо колись сама мріяла займатися музикою.

Номер слайду 6

Як сформувати адекватну самооцінку???Хваліть за реальні досягнення. Дитина має розуміти, за що саме її похвалили. Говоріть про успіхи й помилки за методом бутерброда. Похвала, критика, ще одна похвала. Так у дитини сформується усвідомлення, що коли в неї щось не виходить з першого разу або і взагалі – це нормально. Фокусуйтеся на дитині, не порівнюйте її з іншими. Не варто забувати і про вікові особливості – першокласник не може робити те саме, що його брат-п’ятикласник.

Номер слайду 7

Криза молодшого шкільного та підліткового віку. Дошкільний та молодший шкільний вік. Ключове питання: "Що я можу?", "Що є в цьому світі?". Підлітковий вік. Нові питання, пов’язані з пошуком свого місця в соціумі: "Хто я?" і "Чого я хочу?".

Номер слайду 8

Підтримка підлітка. Проявляйте свою небайдужість до дитини-підлітка. Розмовляйте з нею, цікавтеся її особистістю, ставте запитання. Якщо син чи донька не готові відкривати душу, не тисніть – наберіться терпіння.

Номер слайду 9

Відмова від шкідливих установок. Побачити дитину такою, якою вона є насправді – зі своїми здібностями й межами.1 Якщо дитина щось може – це нормально. Не може – теж нормально.2 Тоді дитина оцінюватиме себе адекватно, а її образ внутрішнього "я" не буде викривленим.3

Номер слайду 10

Отже, виховання адекватної самооцінки – це тривалий процес, який потребує терпіння, розуміння та підтримки з боку батьків. Важливо створити атмосферу любові, довіри та прийняття в родині, де дитина відчуватиме себе цінною та унікальною.

Номер слайду 11

Будьте в житті дитини таким дорослим, якого ВАМ не вистачало в своєму дитинстві.

Номер слайду 12