Презентація "Безпечне середовище у закладі освіти під час дистанційного навчання: складники і відповідальність"

Про матеріал
Презентаційні матеріали для загальношкільних батьківських зборів під час воєнного стану "Безпечне середовище у закладі освіти під час дистанційного навчання: складники і відповідальність". Мета: створити безпечні умови для здійснення освітнього процесу онлайн під час воєнного стану. (На виконання плану Внутрішньої системи забезпечення якості освіти)
Перегляд файлу

image

Освітнє середовище закладу освіти

Це місце, де:

-        image
зустрічаються і взаємодіють не лише учні та вчителі, а й батьки та інші члени родини, гості закладу освіти;

-        відбуваються не лише уроки, цікаві зустрічі, свята та концерти, змагання, позаурочне спілкування учасників освітнього процесу, але й лекції, семінари, тренінги тощо.

Освітнє середовище — це:

► характеристика життя всередині закладу освіти;

image► система освітніх і виховних впливів та умов формування особистості; ► система можливостей для розвитку особистості у соціальному та просторово-предметному оточенні.

Безпечне освітнє середовище

image– це стан освітнього середовища, в якому: наявні безпечні умови навчання та праці, комфортна міжособистісна взаємодія, що сприяє емоційному благополуччю учнів, педагогів і батьків, відсутні будь-які прояви насильства та є достатні ресурси для їх запобігання, а також дотримано прав і норм фізичної, психологічної, інформаційної та соціальної безпеки кожного учасника навчально-виховного процесу.

image

 Здоров’язбережувальна складова освіти

(збереження здоров’я та формування здорового способу життя)


Вчителі:

-   просвітницька робота під час освітнього процесу з усіх предметів (дотримання санітарних норм, дії під час повітряної тривоги, формування відповідних компетентностей через зміст предметів)

-   вивчення спеціальних предметів “Основи здоров’я”, “Здоров’я, безпека і добробут”, фізична культура”

-   проведення відповідних бесід під час годин спілкування з класним керівником

Батьки:

-   позитивний приклад батьків

-   розробка і дотримання режиму дня, створення робочого місця

-   система здорового харчування

-   медичне обслуговування дитини- формування навичок дотримання гігієни, турботи про організм та загальний стан здоров’я, навичок першої домедичної допомоги

-   забезпечення рухового режиму та фізичних навантажень - виховні бесіди з питань збереження здоров’я та здорового способу життя


Здоров’язбережувальна складова освіти

(дотримання правил безпеки життєдіяльності)

Вчителі:                                                                  Батьки:

-            просвітницька робота під час

освітнього процесу з усіх                           - власний приклад дотримання

предметів                                                                            правил безпеки

-            відповідні інструктажі щодо    - виховні бесіди з питань безпечної дотримання правил безпеки на заняттях з окремих предметів   поведінки під час онлайн-уроків, у

-            проведення відповідних бесід під           побуті, на вулиці та транспорті час годин спілкування з класним          - формування безпечних навичок керівником (протипожежна користування електрикою, газом,

безпека, користування газовими та електричними приладами,                                                                           безпечної поведінки пішохода та

мінна безпека, ПДР тощо)                                           пасажира

Попередження випадків булінгу (систематичного цькування)


Вчителі:

-            створення доброзичливої атмосфери під час освітнього процесу в системах ”учитель-учні”, “учень-учень” (довіра, доброзичливість, схвалення, підтримка, ситуації успіху, розвиток комунікативної компетентності, формування ціннісних орієнтирів через зміст предметів)

-            вивчення курсів морально-етичного спрямування для формування ціннісних орієнтирів

-тематичні години спілкування з класним керівником

-забезпечення психологічної підтримки

Батьки:

-            формування довірливих стосунків з дитиною

-            виділення особливого часу для спілкування та спільних сімейних проєктів

-            формування доброзичливого ставлення до інших людей, дітей

-            обговорення правил безпечного спілкування з однолітками та іншими людьми

-уважне ставлення до змін в емоційно-психологічному стані дитини, з’ясування причин та необхідна допомога

Інформаційна безпека

Вчителі:

-            забезпечення використання в освітньому процесі захищених платформ

-            дотримання правил

спілкування в групах, під час уроків онлайн

-            вивчення правил безпечного користування Інтернетом

(інформатика)

-            бесіди щодо безпечного спілкування в соцмережах та використання Інтернетресурсів з класними керівниками

Батьки:

-            батьківський контроль щодо спілкування у соцмережах, групах, використання контенту та безпечних джерел

-            власний приклад дозованого та мудрого спілкування у соцмережах та використання

Інтернетконтенту

-            виховні бесіди для формування навичок безпечного використання ресурсів Інтернету для спілкування,  освіти, розвитку там корекції поведінки


image