Освітнє середовище закладу освіти
Це місце, де:
-
зустрічаються і взаємодіють не лише учні та вчителі, а й батьки та інші члени родини, гості закладу освіти;
- відбуваються не лише уроки, цікаві зустрічі, свята та концерти, змагання, позаурочне спілкування учасників освітнього процесу, але й лекції, семінари, тренінги тощо.
Освітнє середовище — це:
► характеристика життя всередині закладу освіти;
► система освітніх і виховних впливів та умов формування особистості; ► система можливостей для розвитку особистості у соціальному та просторово-предметному оточенні.
– це стан освітнього середовища, в якому: наявні безпечні умови навчання та праці, комфортна міжособистісна взаємодія, що сприяє емоційному благополуччю учнів, педагогів і батьків, відсутні будь-які прояви насильства та є достатні ресурси для їх запобігання, а також дотримано прав і норм фізичної, психологічної, інформаційної та соціальної безпеки кожного учасника навчально-виховного процесу.
(збереження здоров’я та формування здорового способу життя)
Вчителі:
- просвітницька робота під час освітнього процесу з усіх предметів (дотримання санітарних норм, дії під час повітряної тривоги, формування відповідних компетентностей через зміст предметів)
- вивчення спеціальних предметів “Основи здоров’я”, “Здоров’я, безпека і добробут”, фізична культура”
- проведення відповідних бесід під час годин спілкування з класним керівником
Батьки:
- позитивний приклад батьків
- розробка і дотримання режиму дня, створення робочого місця
- система здорового харчування
- медичне обслуговування дитини- формування навичок дотримання гігієни, турботи про організм та загальний стан здоров’я, навичок першої домедичної допомоги
- забезпечення рухового режиму та фізичних навантажень - виховні бесіди з питань збереження здоров’я та здорового способу життя
(дотримання правил безпеки життєдіяльності)
Вчителі: Батьки:
- просвітницька робота під час
освітнього процесу з усіх - власний приклад дотримання
предметів правил безпеки
- відповідні інструктажі щодо - виховні бесіди з питань безпечної дотримання правил безпеки на заняттях з окремих предметів поведінки під час онлайн-уроків, у
- проведення відповідних бесід під побуті, на вулиці та транспорті час годин спілкування з класним - формування безпечних навичок керівником (протипожежна користування електрикою, газом,
безпека, користування газовими та електричними приладами, безпечної поведінки пішохода та
мінна безпека, ПДР тощо) пасажира
Попередження випадків булінгу (систематичного цькування)
Вчителі:
- створення доброзичливої атмосфери під час освітнього процесу в системах ”учитель-учні”, “учень-учень” (довіра, доброзичливість, схвалення, підтримка, ситуації успіху, розвиток комунікативної компетентності, формування ціннісних орієнтирів через зміст предметів)
- вивчення курсів морально-етичного спрямування для формування ціннісних орієнтирів
-тематичні години спілкування з класним керівником
-забезпечення психологічної підтримки
Батьки:
- формування довірливих стосунків з дитиною
- виділення особливого часу для спілкування та спільних сімейних проєктів
- формування доброзичливого ставлення до інших людей, дітей
- обговорення правил безпечного спілкування з однолітками та іншими людьми
-уважне ставлення до змін в емоційно-психологічному стані дитини, з’ясування причин та необхідна допомога
Інформаційна безпека |
Вчителі:
- забезпечення використання в освітньому процесі захищених платформ
- дотримання правил
спілкування в групах, під час уроків онлайн
- вивчення правил безпечного користування Інтернетом
(інформатика)
- бесіди щодо безпечного спілкування в соцмережах та використання Інтернетресурсів з класними керівниками
Батьки:
- батьківський контроль щодо спілкування у соцмережах, групах, використання контенту та безпечних джерел
- власний приклад дозованого та мудрого спілкування у соцмережах та використання
Інтернетконтенту
- виховні бесіди для формування навичок безпечного використання ресурсів Інтернету для спілкування, освіти, розвитку там корекції поведінки