У середовищі Python Черепашкою зветься уявний робот – пристрій, який переміщається по екрану і повертається в заданих напрямках, при цьому залишаючи (або, за вибором, не залишаючи) за собою намальований слід заданого кольору і ширини. Положення і напрямок руху Черепашки відображає невелика чорна стрілочка, яка повільно пересувається по екрану.
Це дозволяє відстежити рух Черепашки і зрозуміти, яким чином кожен рядок коду впливає на траєкторію її руху.
Черепашка допоможе нам вивчити основи комп'ютерної графіки, і ми будемо малювати за її допомогою цікаві рисунки.
Результат виконання Черепашкою команд відображається у графічному вікні Python Turtle Grafics.
Для визначення місцезнаходження
Черепашки використовують координати.
Ви вже знаєте, що таке координатний промінь, і вмієте визначати положення точки на промені. Але для малювання нам доведеться користуватися орієнтирами не тільки вздовж промені, а й на площині. Будь-яка точка у вікні Python Turtle Grafics може бути задана парою чисел (X, Y).
Для завантаження команд роботи з Черепашкою потрібна команда: from turtle import * Після введення цієї команди ви можете давати Черепашці команди малювання. Якщо у вашій програмі є і команди введення-виведення, і команди малювання, перед початком малювання запишіть команду pendown() – почати малювати; а завершивши створення малюнку – команду penup() – закінчити малювати. |
Команда |
Призначення |
forward (n) |
Проповзти вперед n кроків (пікселів) |
left (angle) |
Повернути ліворуч на angle градусів |
right (angle) |
Повернути праворуч на angle градусів |
circle (r) |
Намалювати коло радіуса r |
circle (r,angle) |
Намалювати дугу радіуса | r | з градусною мірою angle |
goto (x,y) |
Перемістити Черепашку в точку з координатами (x, y) |
down () |
|
up () |
Підняти перо |
width (n) |
Установити ширину сліду Черепашки в n пікселів |
write (s) |
Вивести текстовий рядок s у точці перебування Черепашки |
clear () |
Очищення області малювання |
сolor(s) |
Установити колір сліду Черепашки в s |
сolor(s1,s2) |
Установити колір сліду Черепашки в s1, а колір заливки замкненої фігури — у s2 |
begin_fill() |
Почати стежити за Черепашкою для заповнення області |
end_fill() |
Заповнити кольором s2 область, починаючи з begin_fill() |