Ігри та вправи на розвиток слухової уваги, сприймання, пам'ятіВправа 1 “Впіймай звук!”Поясніть дитині, що ви будете вимовляти різні звуки, а їй потрібно буде плеснути в долоні - “впіймати звук”, коли вона почує певний звук. Необхідно дотримуватись принципу від простого до складного:- звук [а] серед у, у, а, у;- звук [а] серед о, а, і, о;- звук [і] серед и, е, і, и;- звук [с] серед л, н, с, п;- звук [с] серед ш, ж, ч, с і т.д. Вправа 2“Повтори!”Запропонуйте дитині повторити за вами склади- та-та-да - пі- пи - ат-от- па-па-ба - мі-ми - ум-ом- ка-ка-га - ді-ди - іт-ит- ва-ва-фа - кі-ки - ек-єк
Ігри та вправи на розвиток слухової уваги, сприймання, пам'ятіВправа 3“Назви слово!”Запропонуйте дитині вибрати серед інших слів, та назвати лише те, яке починається на певний звук:- на звук [а] серед слів Аня, Оля, Ігор, осінь, айстра;- на звук [і] серед слів іграшки, овочі, автобус, Іра;- на звук [б] серед слів мак, банка, танк, бочка. Вправа 4“Знайди спільний звук!”Запропонуйте дитині визначити, який однаковий звук є в декількох різних словах. При вимовлянні слів чітко виділяйте даний звук силою голосу, наприклад: “о-о-о-осінь”, “о-о-о-окунь”, “о-о-о-овочі”- Оля, осінь, овочі, окунь - [о]- Сад, суп, сумка, ніс, лис - [с]- Аня, агрус, акула, автобус - [а]- Маша, мак, мама, сом - [м]
Ігри та вправи на розвиток слухової уваги, сприймання, пам'ятіВправа «Символи»Уважно подивись на картинку (№1). На ній зображена таблиця, в першому стовпчику різні картинки, а в другому відповідні їм схематичні зображення . Запам’ятай, яке схематичне зображення відповідає кожній картинці. Для запам’ятання 2 хв. Після цього дається бланк №2, на якому потрібно намалювати навпроти кожної картинки відповідний символ.
Корекція аграматизвів (дидактичні ігри та вправи)Вправа 1 «Хто з ким?»Мета: практичне засвоєння прийменника з. Логопед розкладає картинки з зображенням дорослих тварин та їх малят і говорить: «Вийшли на галявину тварини. Кожна мама покликала до себе своє дитинча. Знайдіть дитинчат і поставте їх з мамою ». Питання: «Хто з ким гуляє?»Лисиця з лисеням (лисенятком ).«З чим кошик?»У дітей у руках кошики. Вони ідуть «у ліс». У кошики діти збирають гриби, горіхи, ягоди (картинки). Логопед питає: «У тебе з чим кошик?»«У мене кошик з ягодами» — відповідає дитина.«Хто з ким стоїть?»Діти стоять парами. Логопед питає: «Оля, з ким ти стоїш?» «Я стою з Оксаною», — відповідає Оля.
Корекція аграматизвів (дидактичні ігри та вправи)Вправа 2 «Знайди маленьке слово»Мета: вправляти у вживанні прийменників на, під. Дітям пропонуються картинки. Логопед промовляє речення, пропускаючи прийменник. Діти знаходять потрібне «маленьке слово» і промовляють правильно речення. Кіт спить... дивані. Кіт сидить... диваном. Мишка сидить... мішку. Папуга сидить... гілці. Котя стоїть... тополею.
Корекція аграматизвів (дидактичні ігри та вправи)Вправа 4 «Як тебе по батькові?»Мета: вправляти в словотворенні по батькові чоловічого роду. У Івана син — Іванович. У Романа —У Петра —У Степана —У Михайла —Мета: вправляти в словотворенні по батькові жіночого роду. У Івана дочка — Іванівна. У Романа —У Петра —У Степана —У Михайла —
Корекція аграматизвів (дидактичні ігри та вправи)Вправа 5 «Назви дитинчатко»Мета: вчити утворювати від іменників — назв малят слова із пестливим суфіксом -тк-. Використовуються предметні та сюжетні картинки. Слон — слоненя, слоненятко. Черепаха — черепашеня, черепашенятко. Мавпа — мавпеня, мавпенятко. Лев — левеня, левенятко. Білка — білченя, бїлченятко.