Презентація створена для батьків десятикласників з метою початку активного профорієнтаційного пошуку кожної дитини. Як показує досвід, старшокласники не завжди можуть вчасно обрати професію,в якій повністю себе реалізують.
Для цього я розробила мотивуючу та інформаційну презентацію, яка підштовхне батьків до підбору правильної професії дитини.
Також для розуміння системи вступу до ВНЗ батькам запропоновано відповісти на декілька запитань ЗНО минулих робіт.
Як результат учні активніше відвідували додаткові предмети, які необхідні їм для вступу у 11 класі.
Прагнення «знайти себе», стати «самим собою», індивідуальністю – неодмінна ознака юності. Ще Л. Толстой зауважив: «Призначення людини – це прагнення до досконалості». Своє майбутнє ми визначаємо задовго до останнього шкільного дзвінка. Обираючи професію, стараємося зважити всі «за» і «проти» того чи іншого заняття, що приваблює, «приміряти його на себе».
Сім кроків до зваженого рішення 1. Скласти список професій, які подобаються дитині. 2. Скласти перелік вимог до професії, що обирається.3. Визначити значимість кожної вимоги.4. Оцінити свою відповідність вимогам кожної з професій, що підходить. 5. Підрахувати й проаналізувати результати. 6. Перевірити результати.7. Визначити основні практичні кроки до успіху.
Попередні покоління жили під лозунгом «Освіта – на все життя», багато дітей наслідувало своїх батьків, створюючи цілі династії, і гордилися цим. Сьогодні багато чого змінилося. Часто успіх мають ті, хто живе під лозунгом «Освіта через усе життя», постійно підвищуючи фаховий рівень, вивчає новинки в своїй професії, освоює суміжні спеціальності.
Помилки при виборі професії 1. Ставлення до вибору професії як до незмінної.2. Існуючі думки про престижність професії.3. Вибір професії під впливом товаришів (за компанію, щоб не відстати).4. Перенесення ставлення до людини-представника тієї або іншої професії на саму професію.5. Захоплення тільки зовнішньою або якою-небудь частковою стороною професії.6. Ототожнення шкільного навчального предмета із професією або погане розрізнення цих понять.7. Невміння / небажання розбиратися у своїх особистісних якостях (нахилах, здібностях).
Особливості навчання у 10 класі:1)Новий тип діяльності-навчально-професійний2)Складність, розширення програм учень-маленький академік3)Зміна пізнавальних інтересів-підліток мислить на одному рівні з дорослими4)Дуже складне сприйняття критики (вікова особливість)5)Пік розвитку індивідуальності,впевненості в собі6)Воля від іспитів*
Додаток 1 –Приклад питань з ЗНОРечення з прямою мовою записано в рядку (розділові знаки пропущено)АХай замріяна весна тобі розкаже як вірно я тебе кохаю. БНі не клич мене весно казала я їй не чаруй і не ваб надаремне. ВА жовте листя осені шепоче щоб швидко-швидко йшла вже геть. ГХто вам сказав що я слабка що я корюся долі?
Завдання перевіряє ваше вміння правильно розставляти розділові знаки при прямій мові. Чуже висловлювання, передане від імені того, кому воно належить, називають прямою мовою. При прямій мові є слова автора, які вказують, кому належить дане висловлювання чи думка. Вони можуть стояти перед прямою мовою, після неї або всередині. Такі слова ми знаходимо в реченні рядка Б. Із розділовими знаками це речення потрібно записати так:«Ні, не клич мене, весно, – казала я їй , – не чаруй і не ваб надаремне». Відповідь – Б.
ТЕМА: Література кінця XVIII – початку XX ст. Пантелеймон Куліш. «Чорна рада»Завдання перевіряє вміння визначати тематику, історичну основу художнього твору. Виконуючи це завдання, варто згадати, що «Чорна рада» – це перший історичний роман нової української літератури. Події, змальовані у творі, відбуваються після смерті Богдана Хмельницького, коли в Україні загострилася боротьба за гетьманування. Цей період в історії України називають добою Руїни. Відповідь – Б.
На карті жирною пунктирною лінією позначено. Атериторію провінції «Трансністрія» - зони румунської окупації в 1941 р. Бзону зосередження головних сил радянських партизанів у 1942-1943 рр. Врайони базування загонів Української повстанської армії в 1943-1944 рр. Гмежі дистрикту «Галичина» в складі Генерального губернаторства в 1944 р.
Повстання під проводом С. Палія (1702-1704 рр.) спричинено А руйнуванням російськими військами Чортомлицької Січі. Б поразками Московського царства на початку Північної війни. В ліквідацією польським сеймом козацького устрою на Правобережній Україні. Г переходом гетьмана І. Мазепи та запорожців на бік шведського короля.
До правильно виготовленого мікропрепарату шкірочки соковитої луски цибулі учні додали декілька крапель концентрованого розчину кухонної солі. Під час розгляду його за допомогою мікроскопа вони спостерігали відшарування цитоплазми від клітинної стінки. Назва цього процесу. А плазмоліз Б піноцитоз. В деплазмоліз Г фагоцитоз
ТЕМА: Організація клітин. Надмембранні комплекси (клітинна стінка, глікокалікс) Для виконання цього завдання необхідні знання будови та функції надмембранного комплексу рослинної клітини. В умові дається опис досліду, що демонструє транспортну функцію клітинної стінки. У клітинах рослин плазматична мембрана зовні вкрита більш-менш щільною клітинною стінкою. Вона включає зібрані в пучечки водонерозчинні волоконця полісахариду целюлози та своєрідний каркас. Основна функція клітинної стінки – опорна, для підтримання форми клітини. Інші функції – захисна: охорона внутрішнього вмісту клітини від механічних ушкоджень і транспортна: переміщення води та інших сполук у клітину та за її межі. Якщо клітину рослин помістити в розчин з концентрацією солей вищою, ніж у цитоплазмі, то вода виходитиме з клітини назовні. Це спричиняє явище плазмолізу – відшарування пристінкового шару цитоплазми від клітинної стінки. Правильна відповідь – А.