Вправа «Малюнок на спині»Приготуємо аркуш паперу, розгладимо його (учасники гладять долонями спину ). Жив-був хлопчик (малюють пальцем чоловічка). Він дуже любив гуляти в лісі (малюють дерева). Одного разу він пішов на прогулянку (зображують йдуть ноги). Світило яскраве сонце (малюють сонце на спині партнера). Сонячні промені ніжно пестили його спину (гладять долонями спини один одного). Раптом з'явилися хмари (малюють хмари). Почався сильний дощ (показують, як падають краплі дощу). Дощ заспокоївся. З'явилися великі калюжі (малюються калюжі). Улюбленим заняттям хлопчика було дивитися в калюжі і посміхатися своєму відображенню (учасники повертаються обличчям в коло і посміхаються один одному).
Цілі пісочної терапії • розвиток пізнавальних і психічних процесів;• розвиток фонематичного слуху, автоматизація звуку в складах, словах, навчання читанню; • диференціація, автоматизація звуків; • удосконалення навичок і вмінь практичного спілкування, використовуючи вербальні та невербальні засоби; • розвиток фантазії, наочно-образного мислення; • зниження психофізичного напруги; • актуалізація емоцій
Освітні: вчити дітей послідовно і точно передавати побачене, з урахуванням розвитку сюжету ;навчати вмінню відповідати на питання проблемно - пошукового характеру; навчати спеціальним рухам і їх виконання дітьми; вчити вибудовувати композиції на піску за зразком;закріплювати уявлення про навколишній світ Завдання пісочної терапії:
Завдання пісочної терапії: Виховні: викликати емоційно позитивний стан, задоволення від ігор і спільної діяльності з іншими дітьми; виховувати уважне ставлення до колективу при організації групової діяльності; виховувати слухове увагу і пам'ять; виховувати доброту, дбайливе ставлення до всього живого; удосконалювати навички позитивної комунікації
Діти, які потребують в грі з піском: різні форми порушення поведінки; складнощі у взаєминах з дорослими (батьками, педагогами) і однолітками; психосоматичні захворювання; мовні порушення підвищена тривожність, страхи; складнощі, пов'язані зі змінами в сімейній ситуації (розлучення, поява молодшої дитини) неврози.
навчальні ігри допомагають в оволодінні навичками читання, письма, рахунку, розвивають фонематичний слух та звуковимову; пізнавальні ігри дають можливість дітям пізнати багатогранність навколишнього світу. проектні ігри відкривають потенційні можливості дитини, розвивають його творчість і фантазію. За допомогою цих ігор проводиться психологічна діагностика, корекція і розвиток дитини. психотерапевтичні ігри допомагають зняти нервову напругу. Види ігор на піску
Колекція мініатюрних об'єктів тварини, що мешкають в усіх природних зонах; птахи дикі і домашні; комахи - метелики, жуки, павуки, мухи і коники;мешканці морів і океанів; фігурки, що зображують людей різних професій; будинки: житла різних народів;фігурки, що зображують всілякий транспорт; дерева і рослини.
Мета: зниження психофізичного напруження, формування м’язової релаксації. Хід гри: Покладіть долоньки на пісок , заплющить очі, відчуйте який він. Відкрийте оченята, розкажіть , що ви відчули. Гра «Чутливі долоньки»Зробіть те ж саме перевернувши долоньки іншою стороною. Розкажіть про свої відчуття.
http://laskavushka.com.ua/metodichna-robota/logoped/gri-z-p-skom.html. Мета: розвиток тактильної чутливості, дрібної моторики пальців рук, мовного дихання. Вправа «Пісочний вітер»1 спосіб: Будемо дути на пісочок через трубочку. Таким способом можна щось і намалювати.2 спосіб: Він легший. Набираємо в кулачки пісочок, піднімаємо ручки вище і повільно його висипаємо.3 спосіб: Уявіть, що один з вас дорослий, інший - дитина. Дитина кладе ручки на пісочок, розчепірює пальчики і закриває очі. Дорослий сипить пісочок між пальців. Ось таким чином вийшов у нас пісочний вітер. А тепер поміняйтеся місцями. Хід гри:
Гра «Незвичайні сліди»Мета: розвиток тактильної чутливості. Хід гри: «Йдуть ведмежата» – дитина кулачками і долонями з силою натискає на пісок.«Стрибають зайці» – кінчиками пальців дитина вдаряє по поверхні піску, рухаючись в різних напрямках.«Повзуть змійки» – дитина розслабленими / напруженими пальцями рук робить поверхню піску хвилястою (у різних напрямках).«Біжать жучки-павучки» – дитина рухає всіма пальцями, імітуючи рух комах (можна повністю занурювати руки в пісок, зустрічаючись під піском руками один з одним – “жучки вітаються”).
Мета: розвиток активної мовленнєвої діяльності, творчої уяви і навичок позитивної комунікації. Хід гри: Вихователь запрошує педагогів підійти до пісочниці (6-7 чоловік) і створити і імпровізовану сцену на піску: галявинку, будиночок, озеро, ліс, квартиру, дитячий сад і т. д. Для створення сюжету можна використовувати будь-який матеріал і іграшки. Час для роботи 3-4 хвилини. Потім потрібно придумати і обіграти цей сюжет всім разом за ролями. Гра «Придумай казку»
Мета: навчати перекладу тактильних відчуттів в знаки. Хід гри: Педагоги шикуються в колону в потилицю один одному. Ведучий гри, «малює» пальцем на спині останнього учасника геометричну фігуру - пряму лінію, кут, окружність, прямокутник, трикутник та ін. Той, хто отримав «повідомлення», повинен передати його наступному гравцеві точно таким же способом - намалювати фігуру пальцем на спині сусіда. Останній одержувач повідомлення відтворює форму паличкою на піску. Після цього він стає в кінець колони, і гра повторюється. Гра «Пісочний телеграф»