Презентація до уроку біології в 10 класі за новою програмою "Критерії виду"

Про матеріал

Пропоную презентації, розроблені до уроків біології в 10 класі, які допоможуть вчителям урізноманітнити наочний матеріал, а учням - якісно підготуватися до уроку.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Сучасні критерії виду10 клас, 4 урок

Номер слайду 2

Вид— сукупність особин, що характеризуються спадковою подібністю морфофізіологічних особливостей, вільно схрещуються і дають плодюче потомство, пристосовані до певних умов життя і займають визначений ареал.

Номер слайду 3

Критерії виду

Номер слайду 4

Морфологічний— схожість зовнішньої і внутрішньої будови організмів одного виду. Критерій не абсолютний, тому що існують види-двійники, статевий диморфізм особин одного виду, породи і сорту, що значно відрізняє їх один від одного. Статевий диморфізм

Номер слайду 5

фізіологічний. Визначає схожість процесів життєдіяльності і можливість схрещування. Особини різних видів, як правило, не схрещуються і не дають плодючого потомства, однак є винятки. Між деякими різними видами можлива гібридизація.

Номер слайду 6

біохімічний— особливості хімічного складу та перебігу певних біохімічних реакцій, характерні для особин певного виду.

Номер слайду 7

географічний — полягає в тому, що популяції кожного виду заселяють певну частину біосфери (ареал), яка відрізняється від ареалів близьких видів, і площа та контури ареалів є видовою ознакою.

Номер слайду 8

екологічний. Визначає умови існування виду, його екологічну нішу, місце існування в біоценозі. В одній екологічній ніші можуть існувати різні види. Часто види-двійники займають різні екологічні ніші. Екологічна ніша – «професія», місце існування – «адреса»

Номер слайду 9

генетичний. Полягає у схожості ДНК окремих представників або груп особин. Кожен вид має чітко визначений набір хромосом. Види-двійники відрізняються за кількістю хромосом. Критерій не абсолютний, тому що в межах одного виду кількість хромосом може змінюватися в результаті мутацій.

Номер слайду 10

Визначення таксономічного положення виду в системі органічного світу. Мета: навчитися визначити таксономічне положення виду рослини або тварини в системі органічного світу.

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Проект. Складання характеристики виду за видовими критеріями. Етапи реалізації проекту1. Ознайомтеся з літературою та інтернет-ресурсами з наведеного питання.2. Ознайомтеся з характеристиками видів-двійників Хом’як даурський та Хом’як джунгарський.3. Складіть характеристику обраного вами виду або видів за видовими критеріями.4. Сформулюйте висновок про значення критеріїв для встановлення виду.

Номер слайду 14

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Грищенко Ирина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
25 січня 2019
Переглядів
22433
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку