Мета - формувати компетентності: Предметні: пояснювально-аналітичну: пояснювати явища в живій природі, сформувати в учнів уявлення про здатність рослин, відповідати на подразнення, використовуючи наукове мислення; дослідницько-експериментальна: розглянути основні рухи рослин, а також причини, що їх викликають, досліджувати навколишнє середовище; прогностичну: визначати проблеми довкілля, їх вирішення); Ключові : спілкування державною мовою: культура мови; ціннісно-смислову: здатність орієнтуватися в соціумі, формувати власний світогляд, навички роботи в групі; уміння вчитися впродовж життя: опанування загальнонавчальних умінь та навичок, розвивати мислення, пам'ять, увагу ; інформаційні: навички роботи із джерелами інформації; математична : робота із таблицями; екологічна : бережне відношення до рослин .
1. Група «Тропізми» Тропізм (від грец. τροπος — поворот, напрямок) — зміни положення органів закріплених у ґрунті рослин на односторонній вплив фактора оточуючого середовища — світла, сили тяжіння, води, хімічних речовин, механічної травми тощо Типи тропізмівзалежно від характеру подразника
2. Група «Настії» Настії - зміни положень органів прикріплених рослин на дію подразників, що не мають певного напрямку, а впливають дифузно й рівномірно з різних сторінпозитивні фотонастії у листків кислицінегативні фотонастії у листків біофітумуфотонастії у квіток тюльпана. ТермонастіїФотонастії
Узагальнення і систематизація вивченого1. Об’єднайте в групи приклади рухів рослин та форми прояву цих рухів{69 CF1 AB2-1976-4502-BF36-3 FF5 EA218861}Форма прояву. Прояв рухутропізминастіїнутаціїзахоплення тварин як їжіріст кореневищ у горизонтальному напрямкуопускання листків ввечері й піднімання вранціповертання рослин на підвіконні до світларозкривання пелюсток квіток при підсиленні освітленняпіднімання пагона догори навколо опориріст коренів унизповертання голівок квіток за сонцемріст пагонів догори
Об’єднайте в пари назву подразника з назвою відповіді рослини на подразнення{69 CF1 AB2-1976-4502-BF36-3 FF5 EA218861}температурагідротропізмсвітлотермотропізмдотиктигмотропізмводафототропізмхімічні речовинитравмотропізмелектричний струмгеотропізмсила тяжінняхемотропізмпораненняелектротропізм. Об’єднайте в пари назву подразника з назвою відповіді рослини на подразнення