«Природа так про все подбала, що повсюди ти знаходиш, чому вчитися» Леонардо да Вінчі
Номер слайду 2
Актуалізація опорних знань «Чарівна квітка»
Номер слайду 3
Мотивація навчальної діяльності
Номер слайду 4
Тема уроку: Рухи рослин. Відповідь рослин на подразнення Біологія 6-й клас
Номер слайду 5
Мета - формувати компетентності: Предметні: пояснювально-аналітичну: пояснювати явища в живій природі, сформувати в учнів уявлення про здатність рослин, відповідати на подразнення, використовуючи наукове мислення; дослідницько-експериментальна: розглянути основні рухи рослин, а також причини, що їх викликають, досліджувати навколишнє середовище; прогностичну: визначати проблеми довкілля, їх вирішення); Ключові : спілкування державною мовою: культура мови; ціннісно-смислову: здатність орієнтуватися в соціумі, формувати власний світогляд, навички роботи в групі; уміння вчитися впродовж життя: опанування загальнонавчальних умінь та навичок, розвивати мислення, пам'ять, увагу ; інформаційні: навички роботи із джерелами інформації; математична : робота із таблицями; екологічна : бережне відношення до рослин .
Номер слайду 6
Тип уроку: комбінований Форма уроку : практичне зайняття
Номер слайду 7
Вправа «Очікування» Поле знань
Номер слайду 8
Проблемне питання : «Значення руху рослин і їх відповіді на подразнення природі»
Номер слайду 9
Вивчення нового матеріалу Групи
Номер слайду 10
Правила роботи в групах Говоріть українською мовою Дотримуватись правил активного слухання – не перебивайте один одного Поважайте всі висловлені думки Намагайтеся дійти спільної думки Працюйте так, щоб не заважати іншим Відповіді повинні бути чітко сформульованими Будьте активними
Номер слайду 11
Подразливість - це. Загальна риса живих організмів відповідь рослин на вплив різних факторів довкілля (вітер, дощ, сила тяжіння, коливання температури, ін.) ПРОЯВИ ПОДРАЗЛИВОСТІростові рухиповертання листків до світлаобвивання опоризакриття і відкривання квітоклистопадінші
Номер слайду 12
Евристична бесіда 1. Що таке подразливість?2. Що стане з кімнатною рослиною, якщо її винести на вулицю взимку, на мороз? 3. Що стане з рослиною, яку поставити в темну кімнату з невеличкою щілиною, з якої вибивається світло?
Номер слайду 13
1. Група «Тропізми» Тропізм (від грец. τροπος — поворот, напрямок) — зміни положення органів закріплених у ґрунті рослин на односторонній вплив фактора оточуючого середовища — світла, сили тяжіння, води, хімічних речовин, механічної травми тощо Типи тропізмівзалежно від характеру подразника
Номер слайду 14
Фототропізм - цеспецифічні ростові рухи рослин та їхніх органів на односторонню дію світлазатінений бік рослиниосвітлений бік рослини. СВІТЛОСОНЯШНИК – рослина з геліотропноюквіткою
Номер слайду 15
Геотропізм - цереакція окремих органів рослини на односторонню дію сили земного тяжіння. ТИПИ ГЕОТРОПІЗМУ
Номер слайду 16
Відео бібліотека
Номер слайду 17
2. Група «Настії» Настії - зміни положень органів прикріплених рослин на дію подразників, що не мають певного напрямку, а впливають дифузно й рівномірно з різних сторінпозитивні фотонастії у листків кислицінегативні фотонастії у листків біофітумуфотонастії у квіток тюльпана. ТермонастіїФотонастії
Номер слайду 18
Рослин, здатних харчуватися тваринами, у світі відомо близько 400 видів. Хемонастії - церухи, характерні, зокрема, рослинам, які живляться тваринами. Непентеси утворюють глечики об'ємом до чотирьох літрів. Росичка
Номер слайду 19
Цікавинка ! Непентес, який росте на Калімантані
Номер слайду 20
Відео бібліотека
Номер слайду 21
3. Група «Нутації»Нутації це - здатність рослин до колових або маятникоподібних рухів Ростучі частини органів рослини:стебло, листок,квітконіжка,вусики,корені
Номер слайду 22
Верхівкові стебла і вусики витких рослин. Виноград. Огірок Квасоля Ліани
Номер слайду 23
Узагальнення і систематизація вивченого1. Об’єднайте в групи приклади рухів рослин та форми прояву цих рухів{69 CF1 AB2-1976-4502-BF36-3 FF5 EA218861}Форма прояву. Прояв рухутропізминастіїнутаціїзахоплення тварин як їжіріст кореневищ у горизонтальному напрямкуопускання листків ввечері й піднімання вранціповертання рослин на підвіконні до світларозкривання пелюсток квіток при підсиленні освітленняпіднімання пагона догори навколо опориріст коренів унизповертання голівок квіток за сонцемріст пагонів догори
Номер слайду 24
Об’єднайте в пари назву подразника з назвою відповіді рослини на подразнення{69 CF1 AB2-1976-4502-BF36-3 FF5 EA218861}температурагідротропізмсвітлотермотропізмдотиктигмотропізмводафототропізмхімічні речовинитравмотропізмелектричний струмгеотропізмсила тяжінняхемотропізмпораненняелектротропізм. Об’єднайте в пари назву подразника з назвою відповіді рослини на подразнення
Номер слайду 25
Повернення до очікування?
Номер слайду 26
Рефлексія. Вправа «Дерево успіху» Зелений - ви відповідали правильно; Жовтий - ви допускали неточності; Блакитний – треба постаратися і успіх прийде
Номер слайду 27
§ 24. Сторінка 96-98 – тестування – підготуватися до самостійної роботи. Домашнє завдання