Мій настрій
Завдання:
визнач, який в тебе зараз настрій за допомогою міміки та пантоміміки.
Скринька мудрих висловів
Приказки
Умій сказати, умій і змовчати.
Гостре словечко ранить сердечко.
Ласкаве слово – як весняний день.
Усе добре сприймай, а злого уникай.
Привітатися при зустрічі…
Штовхнути і не вибачитися…
Бути завжди привітним…
Насміхатися над недоліками інших людей…
Дякувати за допомогу…
Перебивати друзів під час розмови…
Чемні діти не вітаються…
Малюнок з якостями Питання:
Які риси притаманні справжньому другу?
Питання для обговорення:
Чи можна погодитися з думкою автора про шкільну дружбу?
Що таке шкільна дружба?
Завдання:
Перед вами термометр, яким ми виміряємо рівень дружелюбності у нашому класі.
Кожен вийде і поставить оцінку від 0 до 10.
Де 0 балів - це зовсім недружній клас, а 10 – всі дружать.
Анкета «Попередження насильства»
Прочитай твердження та постав +, якщо:
тебе дражнили чи обзивали___ кепкували з тебе__ тебе не запрошували до гри чи спортивної команди___ тебе дражнили чи обзивали тому, що ти дівчинка___ тебе дражнили, через те, що ти не вмієш співати або танцювати__ сміялись, що ти часто хворієш__
ти коли-небудь бачив, як когось дражнять, обзивають чи з когось насміхаються__ ти колись почувався покинутим, небажаним, наляканим__ з тебе чи з твого товариша сміялися через окуляри, брекети або через одяг, твій зріст, статуру, розміри чи форму тіла__ хтось коли-небудь повівся з тобою підло, а ти не зміг сказати про це__ ти коли-небудь спостерігав, як когось кривдять, але нічого не зробив проти цього__
ти вважав щось неправильним, але почувався незручно, бо сором’язливий та невпевнений у собі___
Зупинись! Домовся!
Обговори!
Я-речення!
Переключись на інше!
Залиш як є!
Зіграй у камінь, ножиці, папір!
Попроси вибачення!
Вирішення конфліктних ситуацій
Ситуація 1
На шкільну дискотеку хлопчики і дівчатка принесли кілька різних за стилем музичних записів. Одні хотіли танцювати реп, інші – диско.
Вечірка зривалася. Вчителі дали п’ять хвилин, щоб діти домовилися. Інакше дискотеку припинять.
Використовуючи правила культури спілкування, запропонуйте вихід із цієї ситуації.
Ситуація 2
Щодня батьки дають п’ятикласнику Микиті три гривні на булочку. Це помітив семикласник Дмитро. Він попросив позичити гроші до завтра. Наступного дня не віддав, сказав, що забув, і попросив позичити гроші знову. Так повторювалося упродовж тижня.
Що відбувається насправді? Який вихід із ситуації ви бачите?
Ситуація 3
Маринка щодня старанно готується до уроків. Даринка тричі просила в подруги зошит із виконаними домашніми завданнями, а потім брала його з парти без дозволу. Учителька помітила однакові роботи, записала зауваження обом дівчаткам у щоденник. Через кілька днів Даринка звернулася до Маринки із тим самим проханням.
Що робити Маринці?
Вправа
Завдання: напишіть на стікерах позитивні характеристики нашого класу та приклейте на плакат
Підготувати цікаву інформацію: приказки або кросворд, ребус, загадки про спілкування, дружбу.