Тема: Виховний захід до Дня Святого Валентина Хід заходу: I. Організація класу. - Доброго дня, діти! У нас сьогодні багато цікавої роботи, тому часу не гаємо, швидше починаємо! II. Вступна частина. 1. Повідомлення теми заняття. - Я думаю, що ви вже здогадалися, яка тема нашої виховної години. Так, наше заняття присвячене Дню Святого Валентина. - Коли святкують це свято? (14 лютого) - Правильно! Хоч сьогодні у нас уже і не 14 лютого, але ми хворіли, тому проведемо його сьогодні. - Усі разом дізнаємось, чому саме така назва у цього свята, поговоримо про звичаї і традиції святкування у різних країнах світу. 2. Поділ на команди. Розгадування ребусів. - У нас в класі є три команди (з ряди і три команди). - Поки у них немає назв, але це ми швидко виправимо. 3. Розгадування ребусів. - У нас в класі представленні команди. Поки у команд не має назв, але це ми швидко виправимо. - Увага на екран! Розгадуємо ребус, у ньому зашифрована назва першої команди. Команда, яка швидше всіх впорається з цим завданням, здобуде собі назву. - 1 ребус – Купідон; - 2 ребус – голуб ; - 3 ребус – серце. - (Вчитель записує назви команд на дошці) (Вчитель роздає емблеми команд, діти закріплюють їх на руці) - Діти, на дошці ви бачите назву своєї команди, в цю таблицю ми будемо записувати бали за виконанні завдань і конкурсів. III. Основна частина. 1. Символи дня закоханих. - Не випадково наші команди мають такі назви. Адже Купідон, голуби і серце – символи дня закоханих. - Пропоную вам послухати цікаву інформацію про символи дня закоханих. Ви уважно слухаєте, адже потім будуть питання, за які ви зможете отримати бали. - Символами Дня Святого Валентина вважають: Купідон – син Венери, богині кохання. Вважається, що він може змусити людину закохатися, поціливши стрілою із лука в її серце . Троянда – улюблена квітка Венери. Червоний – колір сильних почуттів, а червона троянда – квітка кохання. Голуби – улюблені птахи Венери. Вони все життя не змінюють пару і разом піклуються про пташенят. Серце. Раніше люди вірили що таке почуття як кохання знаходиться в серці. Згодом серце стало символом кохання. Мереживо – символ любовних романів. В XVII-XVIII столітті жінки носили при собі мереживні хустинки. Якщо пані впускала хустинку, то чоловік, який знаходився поруч, зобов’язаний був її підняти. Інколи дівчина навмисно кидала хустинку, щоб познайомитись з хлопцем (чоловіком), який їй сподобався. Каблучка. У день заручин закохані обмінювалися каблучками. В усі часи була популярна традиція влаштовувати заручини саме на 14 лютого. 2. Історія свята. - Кожне свято крім символів, має історію. День Святого Валентина не є виключенням. Послухайте будь-ласка історію походження цього свята. Повторюю ще раз, після прослуховування будуть питання. Зверніть увагу на те, як звали головного героя розповіді, ким він був і що зробив, що так прославився. - Історія цього свята йде в глибину віків, а точніше в Стародавній Рим. До молодого єпископа Валентина прийшла молода закохана пара. Вони попросили Валентина заручити їх таємно, тому що хлопець був воїном, а імператор заборонив його солдатам одружуватися. У жодному храмі не згодились благословити їх шлюб, а Валентин і раніше допомагав закоханим парам, з’єднав їх палкі серця вузами шлюбу. У цей момент Валентина арештували стражі імператора за порушення закону й ув’язнили. Перед тим, як Валентина стратили, він попросив дівчину роздати його друзям і рідним маленькі листи, які він приготував для них, сидячи в темниці. Валентина було страчено 14 лютого 210 року. З тих пір день всіх закоханих прийнято називати його ім’ям – днем святого Валентина. У цей день прийнято вітати коханих і дорогих людей. Листівки і записки, якими обмінюються один з одним, називаються валентинками. Крім листівок у цей день дарують шоколад, квіти і маленькі символічні подарунки. 3. Завдання 1. - Ви прослухали інформацію про історію і символи свята. Зараз перевіримо вашу уважність. Я задаватиму питання, а команда має дати на нього відповідь. - Питання задаватиму по черзі, команда, яка не знає або дає неправильну відповідь, пропускає хід і не заробляє жодного бала. За кожну правильну відповідь ви можете отримати 1 сердечко, тобто бал. Бали будемо нараховувати після кожного виконаного завдання або конкурсу. 1) Хто такий Купідон? 2) Назвіть три символи дня святого Валентина? 3) Хто прийшов до Валентина? 4) З яким проханням звернулась молода пара до Валентина? 5) Чому Валентина арештували? 6) Що попросив Валентин у дівчини перед стратою? 4. Конкурси. - 14 лютого святкують в багатьох країнах світу. Традиційно в цей день обмінюються валентинками, дарують солодощі і різні сувеніри в формі сердець. А в деяких країнах є особливі, свої, я б навіть сказала, специфічні і незвичайні традиції святкування. - В Англії існувало повір’я, за яким перший чоловік, якого зустрічала дівчина 14 лютого, повинен був стати її Валентином – хоче вона цього чи ні. Але дівчата знайшли вихід із цієї ситуації: цього дня вони гуляли із зав’язаними очима. Конкурс «Союз художників». З кожної команди виходить дівчинка, їй зав’язують очі. Їхня задача: з закритими очима намалювати квіти, сердечка або подарунки. Виграє та команда, яка намалює краще від усіх. Максимальна оцінка – 3 бали. (Виставлення балів) - У День Святого Валентина у Білорусії, дівчата та хлопці прикрашали дерева кольоровими стрічками, як символ різнобарвного кохання. Конкурс «Бантик» До дошки викликаємо по одній парі з кожної команди. Завдання: потрібно зав’язати бантик дівчинці на голові. Хто швидше і гарніше зав’яже, той і виграв. Максимальна оцінка – 3 бали. - Після 3-х конкурсів, давайте порахуємо, скільки балів у наших команд. Команда «Купідон» отримала ____ Команда «Голуб» має ____ Команда «Серце» заробила _____ - В Америці на початку минулого століття в цей день стали посилати марципани своїм нареченим. Цукерки з привітальними словами укладали в картонні коробочки в формі серця. - В Британії прийнято дарувати одне одному ведмежат Teddy і листівки. Конкурс «Склади пазли» Кожній команді надається набір сердечок-пазлів, які потрібно скласти. Кожен набір має 3 сердечка. За кожне складене сердечко ви отримуєте один бал. Максимальна кількість балів за конкурс – 3 бали. - В Італії закохані дарують одне одному «поцілунки» (м’які сердечка до який прикріпленні шоколадні цукерками) - Англійці поздоровляють не тільки коханих людей, але і домашніх тварин – коней, собак, котів. Конкурс «Зізнання в коханні» Люди часто говорять одне одному ласкаві і ніжні слова. Будь-якій людині завжди приємно їх чути. Говорити такі слова – це ціле мистецтво. А як же зізнатися в коханні без слів? Правильно, за допомогою жестів і міміки. От і ви, за допомогою жестів має показати людині, що ви її любите. В конкурсі беруть участь 3 пари. Максимальна оцінка – 3 бали. - В Японії жінки дарують шоколад чоловікам. - В Данії люди посилають одне одному засушені квіти. Конкурс «Танцювальний» 3 пари танцюють на газетах, і з кожною зупинкою музики газету складають вдвічі. Пара, яка не заступить за газету – виграла. Максимальна оцінка за конкурс – 3 бали. - Увага на таблицю! Давайте підведемо підсумки після проведених конкурсів. Команда «Купідон» отримала ____ Команда «Голуб» має ____ Команда «Серце» заробила _____ Отже лідером виступає команда ________. - У французів прийнято дарувати коштовності. 1) Конкурс «Комплімент» Найкращими коштовностями для людини є гарні слова, які їй будуть говорити друзі і рідні. Задача нашого конкурсу: команди мають скласти як можна більше компліментів іншій команді. І так: 1-ша – 2-тій, 2-га – 3-тій, 3-тя – 1-шій. І так хто більше. Команда яка повторюватиметься або буде довго думати над компліментом – вибуває з гри. Та команда, яка залишиться отримує 3 бали, команда яка вибула першою – 1 бал, другою – 2 бали. - Молодці! Скільки Ви гарних слів знаєте! Але все ж таки команда _____________ виявилась найбільш вправною у цьому конкурсі, тому отримує 3 бали, команда ____________ отримує 2 бали, а команда __________ 1 бал. IV. Підсумок виховного заходу. 1. Визначення переможців. - Отже, переможцем стає команда ________ ! Привітаємо оплесками! Молодці, вітаємо Вас, активно працювали, тому й здобули перемогу! - Команди, яким трішки не вистачило балів для того, щоб перемогти, не засмучуйтесь,тим більше, ви матимете можливість відігратися на наступному нашому святі, яке буде рівно через тиждень – свято 8 березня. 2. Слово вчителя. Діти, всіх нас об’єднує любов. Її можна зрівняти з маленьким сонечком, яке робить нас добрими, гарними, цікавими і чуйними. Саме головне – не втратити свого сонечка – кохання, любов. А інколи, в складних ситуаціях це буває досить не просто. Для того щоб жила любов в людині і на землі, необхідно знати щось дуже важливе, пам’ятати про неї завжди, щоб ніхто не міг її зруйнувати. Сьогодні ви так гарно говорили один одному компліменти, так от мені б хотілося, щоб ви їх говорили своїм батькам, рідним, друзям, однокласникам. Дорогі мої, не забувайте казати своїм рідним і близьким про те, як ви їх любите, не скупіться на слова, адже вони на них заслуговують.