LEGO – одна з найвідоміших і поширених нині педагогічних систем, яка широко використовує тривимірні моделі реального світу в предметно-ігровому середовищі в процесі навчання та розвитку дитини дошкільного віку. Одним з таких методів вважається широке використання конструкторів LEGO Education. Конструктори LEGO на сьогоднішній день є незамінним матеріалом для занять у закладах дошкільної освіти, початковій школі. Для педагогічного процесу LEGO-технологія цікава тим, що, базуючись на інтегрованих принципах, об’єднує в собі елементи гри та експериментування. Ігри з LEGO виступають засобом дослідження та орієнтації дитини в реальному світі. LEGO – технології сприяють формуванню позитивної мотивації до конструктивної діяльності, активного включення дитини в процес гри, виховання у дітей толерантного ставлення до оточуючих, створює основу для формування освітніх навичок.
Конструктор LEGO – це не лише яскрава іграшка, а цілий методичний комплекс, що відкриває педагогам та батькам широкі можливості для його використання в освітньому процесі. Мета роботи з LEGO констуктором: Розвиток дрібної моторики рук, стимулюючи в майбутньому загальний мовленнєвий розвиток і розумові здібності дитини-дошкільника. Отримання математичних знань про рахунок, форму, пропорції, симетрії, навчанню швидкому орієнтуванню в просторі. Розширення своїх уявлень про навколишній світ, архітектуру, транспорт, ландшафт. Розиток уяви, творчого мислення, виховання вміння спілкуватись один з одним, поваги до своєї та чужої праці. Основні принципи освітньої роботи з LEGO констуктором:доступність матеріалу; систематизування та послідовність провелення занять ; емоційна насиченість тематичних занять;проблемно -ситуативний характер занять ;варіативно-диференційований зміст занять; надання дітям широкої самостійності, заохочення їх ініціативи.
Інтеграція LEGO-технологій в роботу з дітьми нашої групи відбувається через використання LEGO - конструктора в інтегрованих заняттях з ознайомлення з природою та навколишнім світом, занять з логіко-математичного розвитку, розвитку мовлення, при проведенні роботи з основ безпеки життєдіяльності, руховій активності дітей. Попередньо вихователями було опрацьована методика та технологія використання ЛЕГО конструювання в роботі з дошкільнятами та позитивний вплив даної технології на всебічний розвиток дітей, проведено моніторинг рівня знань та вмінь дітей роботи з коструктором LEGO, розробляємо план роботи з дітьми за даною технологією, ряд занять , д/ігор, консультацій для батьків, придбано індивідуальні набори LEGO SYSTEM. Роботу з дітьми ми розпочали в середній групі зі знайомства з деталями конструктора LEGO DUPLO, модедювання логічних відносин. Другим етапом роботи було навчання дітей моделювання об ’єктів реального світу.
ОЧІКУВАНИЙ РЕЗУЛЬТАТ Формування конструкторських вмінь і навиків у дітей. Виховання творчої особистості. Розвиток мови та комунікативних навиків у дітей. Розвиток нестандартного мислення у дітей, здібностей до конструктивної діяльності. Доброзичливі відносини між батьками та дітьми, між батьками у групі. Розвиток творчого потенціалу педагогів. Зміцнення комунікативних відносин у колективі. В