ФОРМУВАЛЬНЕ ОЦІНЮВАННЯ молодших школярів Фрагмент виступу на засіданні ШМО вчителів початкової школи
Номер слайду 2
У Концепції Нової української школи задекларовано зміни підходів до оцінювання результатів навчання. Одним із таких підходів є формувальне оцінювання, яке вважають оцінюванням для поліпшення навчання.
Номер слайду 3
Формувальне оцінювання має мотивувати і надихати дитину на навчальну діяльність, вияв власних здобутків та сприяти формуванню навичок застосування знань і умінь при виконанні практико орієнтованих завдань
Номер слайду 4
Компоненти формувального оцінювання
Номер слайду 5
Порівняльна характеристика традиційного та формувального оцінювання* Основний суб’єкт оцінювання Учитель (домінує зовнішня оцінка) Учень (домінує внутрішня оцінка)*Об’єкт оцінювання Знання, вміння й навички Складові компетентності + конкретні дії учня*Форма оцінювання Бальне Вербальне, описове
Номер слайду 6
*Характер оцінювання Підсумкове (орієнтоване на оцінювання кінцевого результату);узагальнене Процесуальне, індивідуалізоване*Основний вид контролю Підсумковий (тематичний, семестровий, річний) Поточний (оцінювання за принципом «тут і зараз»)*Особливості оцінювання як дії Моносубʼєктність дії Полісубʼєктність дії (взаємодія)*Цільове призначення Оцінювання навчання Оцінювання для навчання*Спрямованість оцінювання Ретроспективне оцінювання Перспективне оцінювання
Номер слайду 7
Формувальне оцінюваннявідповідає: - компетентнісному, - особистісно орієнтованому - діяльнісному підходам, - педагогіці партнерстваякі, згідно з концепцією НУШ, проголошені як основні складові реформування освіти
Номер слайду 8
Кабан Лариса Василівна. Формувальне оцінювання навчальних досягнень учнів у новій українській школі / Л. В. Кабан // Електронне наукове фахове видання "Народна освіта". – [Електронний ресурс] – Режим доступу: https://repository.kristti.com.ua/handle/eiraise/992 Морзе Н. В. Формувальне оцінювання : від теорії до практики / Н. В. Морзе , О. В. Барна, В. П. Вембер // Інформатика та інформаційні технології в навчальних закладах. – 2013. – № 6. – С. 45 – 57. Онопрієнко О. В. Формувальне оцінювання навчальних досягнень учнів: сутність і методика здійснення / О. В. Онопрієнко // Український педагогічний журнал. – 2016. – № 4. – С. 36 – 42. Формувальне оцінювання в освітньому процесі початкової школи: навчально-методичний посібник / Автори-укладачі: Н. Б. Ларіонова, Н. М. Стрельцова. – Харків : «Друкарня Мадрид», 2018. – 52 с. – [Електронний ресурс] – Режим доступу: https://drive.google.com/file/d/1puwch5 Fo. Wf. Gfd. Rj. LVs. Qhfhzj7ka. Tsu0 C/view