Поради учителю щодо формування мотивації учнів. Спирайтеся на бажання учнів. Важливо не те, чого бажаємо ми самі, а те, чого хоче учень. Завдання педагога – змінити напрямок його прагнень, якщо вони не збігаються із педагогічними цілями. Ураховуйте інтереси та нахили. Говоріть про те, що цікавить ваших учнів, точніше, з цього розпочинайте. Використовуйте наміри. Знаходьте можливість допомогти учням у здійсненні їхніх намірів. Заохочуйте бажання досягти визнання. Багато хто вчиться не лише заради знань, але й заради престижу. Визнавайте чесноти, схвалюйте успіхи, давайте шанси. Завжди краще хвалити, ніж критикувати. Використовуйте зовнішньо привабливі й цікаві форми роботи. Використовуйте ситуацію. Різні життєві ситуації, що виникли випадково, потрібно помітити й одразу ж використати як стимул.
Сприяти підвищенню інтересу до вивчення географії, формувати практичні уміння і навички під час навчання географії. Мотивація учнів до пошукової діяльності, використання їх життєвого досвіду, навчання колективній та груповій роботі. Формування умінь проводити пошуково-дослідницьку діяльність, творчо осмислювати процеси і явища, що відбуваються в оболонках Землі, доводити існування в природі закономірних взаємозв’язків. Мета роботи
Використання різноманітних прийомів і технологій під час проведення навчальних практичних робіт, проектів , спрямованих на формування практичних умінь і навичок учнів. Формування умінь практично застосовувати набуті географічні знання в житті. Формування картографічної грамотності і культури. Завдання роботи
Бесіда ( у вступному слові вчитель окреслює коло запитань, які розглядатимуться на уроці; залучення знань, що вивчалися раніше. Створення проблемної ситуації (питання, демонстрація експерименту, або надання до уваги учнів логічної суперечності; спонукання до порівняння, зіставлення фактів, явищ. Використання прийому « Дивуй». ( вчитель наводить дивні факти або майже неправдоподібні історії. Використання творчих завдань ( складання кросвордів, віршів, сенканів; Використання під час уроку художньої та наукової літератури Створення ситуації успіху, на основі діяльнісного підходу до навчання. Виготовлення саморобних наочних посібників (створення діючих виставок). Використання пізнавальних ігор та ігрових ситуацій. Робота з незнайомим текстом ( виявлення помилок та неточностей)Шляхи формування мотивації
«Тианові держави»Основні виробники титанового концентрату: АВСТРАЛІЯ США КАНАДА УКРАЇНАУкраїна у світовому титановому виробництві має такі показники:-видобуток титанових руд 15-17 %;-виробництво титанового концентрату 10%;-ІV місце за виробництвом рутилового концентрату;-ХХ місце за виробництвом ільменітового концентрату.
На першому (початковому) етапі відтворюються фундаментальні знання і вміння, необхідні для подальшого виконання роботи. Другий етап — тренувальні завдання під рубрикою « Вчимося спостерігати... робити розрахунки... визначати географічні координати... розв'язувати задачі... встановлювати взаємозв'язки... аналізувати... порівнювати...». Третій етап – виконавчий, коли від школяра потрібен максимум творчості, проведення пошуково-дослідницької роботи з різними джерелами географічних знань, індивідуальний підхід до кожного з них до виконання завдань, уміння проявити географічну фантазію тощо. Мотиваційність виконання практичної роботи. М
Оцінюється реальний рівень сформованості в учнів теоретичних знань і практичних умінь; їх уміння застосовувати свої теоретичні знання у процесі виконання практичних робіт. Вчителю необхідно визначити критерії оцінок для кожної практичної роботи, оскільки зміст робіт різний і не може бути підпорядкований загальним вимогам оцінювання. Результати виконання практичних робіт необхідно систематично перевіряти не тільки з метою їх оцінювання, а й для виявлення труднощів і типових помилок, що при цьому виникають. Оцінювання
Метою Нової української школи є різнобічний розвиток особистості, яка усвідомлює себе громадянином України, прагне до самовдосконалення і навчання протягом життя. Орієнтація сучасного освітнього простору на активне впровадження компетентнісного підходу передбачає максимальне використання практичної складової шкільної географії. Під час проведення навчальних практичних робіт формуються важливі навички та вміння, які можуть бути використані не лише в навчанні, а й в повсякденному житті. Значення практичних робіт у процесі навчання географії
ВИСНОВОКГоловне завдання, вчителя географії не просто дати учням теоретичний матеріал, а й навчити їх мислити, аналізувати явища, пов’язувати між собою і практично застосовувати. Цьому сприяє виконання практичних робіт та проектів, як творчої співпраці вчителя і учнів, що дає широкі можливості для особистісного зростання педагога та його вихованців. Практичні роботи та метод проектів є сполучною ланкою між теоретичним засвоєнням шкільної географії та самостійним застосуванням її положень на практиці.