Гейміфікація-підхід до навчання у вигляді гри, що стає все більш поширеним і популярним в освіті, то і являється альтернативою для багатьох з існуючих методів навчання
2. Функції геймифікаціїГеймифікація – поняття, сформульоване британським програмістом Ніком Пеллінгом. Воно означає використання в програмних інструментах сценаріїв, характерних для комп'ютерних ігор, в сферах, далеких від гри. Проте використання ігор не замінює традиційні уроки, навпаки, надає додаткову можливість у навчанні.
Геймифікація вимагає конкретики. Можна геймифікувати лише ті процеси, які мають чіткі цілі і завдання. У будь-якій грі, що складається з кількох рівнів, для переходу на наступний потрібно виконати ряд умов. Це дає розуміння доцільності та результату своїх дій. Формулювання мети — важкий і трудомісткий процес, що вимагає креативності та логіки, але без нього навіть хороший задум не може стати успішним.
Як підготувати школярів до пізнавальних ігор?Насамперед, учителю треба зрозуміти, що геймифікація – це не занурення у тривимірний віртуальний світ, не ігри під час освітнього процесу. Тож просвітницька складова тут є найважливішою, з цього тезису й випливають конкретні правила застосування методики:1. Надайте детальну інструкцію на початку гри, адже не всі учні знають, як грати.
2. Позбудьтеся вікових упереджень: старші учні з захопленням можуть поринути у гру з «дитячими» персонажами, які стріляють, бігають тощо. А малюки можуть захопитися більш складними іграми. Тож вибір гри базується на навчальних цілях уроку, а також на зручній та цікавій ігровій механіці.3. Аби унеможливити «перевантаження» учнів, відмовтеся від ігор, що вимагають серйозних розумових зусиль. Але і не обирайте надто прості ігри, аби учні не втрачали мотивацію.
4. Обирайте шаблони і конструктори, орієнтуючись на кінцеву мету навчання. Для перевірки знань термінів або ключових слів теми досить простої гри на запам’ятовування (флеш-картки), глибші ж знання потребують залучення ігор зі складними сценаріями, різними рівнями складності тощо. Необхідність в оцінюванні знань також є орієнтиром під час вибору шаблону гри, адже ви маєте мати можливість зафіксувати оцінки у віртуальному журналі.
Class. Tools.net – ігри на будь-який смак. Англомовний сервіс, що підтримує кирилицю та має безліч шаблонів для створення дидактичних ігор або навчальних діаграм. Види ігор:«Що зображено на частині світлини?»«Стрічка часу» – алгоритм арифметичних операцій в математиці, хронологічна послідовність в історії тощо.«Аркадні ігри» – на створені вами запитання діти відповідають у цікавий спосіб, обираючи одну з літаючих тарілок, стрибаючого Маріо тощо.«Фейсбук-сторінка» – створення сторінки відомої особи (або, наприклад, математичної аксіоми), додавання друзів, дописів тощо.
Study. Stack – трансформер завдань у ігри. Цей англомовний сервіс цікавий тим, що підготовлений вами тестовий матеріал одразу можна трансформувати в різноманітні завдання:флеш карткиігри на відповідність кросворди тощо. Дублювати питання для кожного виду гри? Немає потреби, якщо користуєтеся даним сервісом!
Wordwall – геймифікація вашої креативності«Лопнути кульку», «Сховати бобра» та інші аркадні ігри для дітей. Родзинка даного ресурсу у простому інтерфейсі, можливості миттєво змінювати формат гри відповідно до запитань, урізноманітнити одну й ту саму гру завдяки різним оформленням тощо.