В грі береть участь дві команди. Першенство надається тій команді яка набере найбільше балів під час розминки. Гра включає в себе чотири блоки: хімія, біологія, географія, фізика. Команда виберає один з блоків, де розміщені три підтеми. У підтемах запитання, відповіді на які гравці мають можливість відповісти з пяти спроб. Якщо відповіді немає, право відповісти має команда суперників.Напередодні учні отримують домашні завдання. Наприклад підготувати презентацію на екологічну тему. Переможці визначають за кількістю набраних балів та нагороджують .
1. Найпоширеніший хімічний елемент на планеті. 2. Найпоширеніший хімічний елемент у Всесвіті. 3. Найдрібніша хімічно неподільна частинка речовини. 4. У складі кісток міститься метал. 5. Сріблясто-білий метал, який одержують із білої глини й використовують у літакобудуванні. 6. Заряджена частинка, в яку перетворюється атом, якщо віддасть або приєднає електрони. 7. Найпоширеніший рідкий оксид на планеті. 8. Під час фотосинтезу рослини вбирають із повітря. 9. У складі гемоглобіну крові міститься металічний елемент. 10. У земній корі вміст цього елемента — до 27 %, його використовують для виготовлення фотоелементів, сонячних батарей, тощо. 11. Найтвердіша речовина на планеті. 12. Під час фотосинтезу рослини виділяють газ. 13. Алотропна видозміна Карбону, використовується ювелірами. 14. Хімічна назва розчинного скла. 15. Найдорожчий метал. 16. Однорідна система з двох і більше речовин, де кожна речовина розподілена в іншій у вигляді атомів, молекул, йонів. 17. У виробництві цього продукту використовують суміш білого піску, вапняку, соди та оксидів кольорових металів. Тур І. Розминка.(Кожна команда одержує завдання та розпочинає його виконувати; час на виконання - 1 хв; правильна та найшвидша відповідь на більшість запитань оцінюється максимальною кількістю балів. Кожне правильна відповідь — 0,5 балів.)(Оксиген)(Гідроген)(Атом)(Кальцій)(Алюміній)(Йон)(Вода)(Вуглекислий газ)(Ферум)(Силіцій)(Алмаз)(Кисень)(Алмаз)(Силікат натрію)(Платина)(Розчин)(Скло)
1. Її батьківщина Африка, конкретніше Ефіопія. В Європу її завезли турки. Хоча зараз її асоціюють переважно з двома країнами Південної Америки. (3 бали)2. За однією з легенд людство зобов’язане її використанню спостережливому пастуху, який помітивши, що кози споживши її, почували себе краще: були більш жваві і не втомлювалися. За іншою версією - честь відкриття належить настоятелю одного монастиря, який давав споживати її своїм „братам”, щоб вони не засинали під час довгих нічних богослужінь. (2 бали) 3. Турецька приказка говорить «Вона … має бути чорною як пекло, сильною як смерть, солодкою як любов». Запахи цієї речовини добре освіжають нюхові рецептори. Про яку речовину йде мова? (1 бал)
1. 2008 року в Японії в провінції Гіфу рибу, що мешкає в акваріумі , використали з незвичною метою — вона запалювала гірлянду на різдвяній ялинці. Кожен раз, коли вона в своєму акваріумі торкалася прокладеного там мідного дроту, на ялинці спалахували вогники. Що це за риба? (3бали) 2. Перед початком полювання на цю рибу у водойму заганяли стадо корів або коней. Риба обороняючись від «загарбників» водойми, швидко втрачала свої захисні сили, тоді рибалки заходили у воду й били «обеззброєних» риб списами. (2 бали) 3. Властивості цих тварин були відомі здавна і навіть знайшли застосування в медицині. Древні греки використовували їх для знеболювання при операціях і народженні дітей. Таким же чином в XI столітті араби використовували їх для лікування ревматизму – передуючи сучасній медицині цей вид терапії. Органи цієї тварини називаються як і джерело світла. (1 бал)
1. 2008 року в Японії в провінції Гіфу рибу, що мешкає в акваріумі , використали з незвичною метою — вона запалювала гірлянду на різдвяній ялинці. Кожен раз, коли вона в своєму акваріумі торкалася прокладеного там мідного дроту, на ялинці спалахували вогники. Що це за риба? (3 бали) 2. Перед початком полювання на цю рибу у водойму заганяли стадо корів або коней. Риба обороняючись від «загарбників» водойми, швидко втрачала свої захисні сили, тоді рибалки заходили у воду й били «обеззброєних» риб списами. (2 бали) 3. Властивості цих тварин були відомі здавна і навіть знайшли застосування в медицині. Древні греки використовували їх для знеболювання при операціях і народженні дітей. Таким же чином в XI столітті араби використовували їх для лікування ревматизму – передуючи сучасній медицині цей вид терапії. Органи цієї тварини називаються як і джерело світла. (1 бал)
1. Бактерицидна дія елемента відома з давніх часів. Перський цар Кір, що жив понад 2 тис. років тому, під час походів їв і пив лише з посуду, виготовленого з речовини, що утворює цей елемент, і не хворів на розлади травлення, а от його воїни хворіли. Що це за елемент ? (5 балів)2. Елемент пасивний стійкий до окисників. (4 бали)3. Назва елемента походить від назви південно-американської країни. (3 бали)4. З цього металу виготовляють прикраси білого кольору. (2 бали)5.метал використовують церковнослужителі для освячення води. (1 бал)
1. Антуан де Сент-Екзюпері сказав про цю речовину так: «У тебе немає ні смаку, ні запаху,тебе неможливо описати, люди тобою насолоджуються і при цьому не розуміють твого значення… Не можна сказати, що ти необхідна для життя – оскільки ти і є саме життя…» (3 бали)2. Без цієї речовини неможливе життя на нашій планеті хоча в усьому світі не можна знайти більш ніжної та слабшої речовини, проте вона сама вміє зруйнувати з часом найтвердіші гірські породи. (2 бали)3. Речовина, що може перебувати в трьох станах одночасно. (1 бал)
Індіанці культури Чонос (Еквадор) ще у XV-XVI століттях виплавляли цей метал із вмістом 99,5% і використовували її як монети у вигляді сокирок розмірами сторін по 2 мм і 0,5 мм завтовшки. Ця монета ходила по всьому західному узбережжю Південної Америки, в тому числі і в державі інків. (5балів)2. Цей елемент сприяє росту і розвитку, бере участь у кровотворенні, імунних реакціях, потрібна для перетворення заліза організму в гемоглобін. У крові більшості молюсків і членистоногих використовується замість заліза для транспортування кисню. (4 бали)3. Назва речовини і хімічного елемента однакові , і пов’язана з островом Кіпр, тому що у ІІІ ст. До н.е. існували великі копальні цієї речовини. (3 бали)4. ЦЕ - пластичний ковкий перехідний метал червонувато-золотистого кольору (рожевий за відсутності оксидної плівки). (2 бали)5. Сучасне широке застосування металу пов’язане з його високою електропровідністю , хімічною стійкістю, пластичністю і здатністю утворювати сплави з багатьма металами. Римляни називали цю речовину метал з Кіпру . Сама назва металу і походить від назви острова. (1 бал)
Різнокольорова смужка, в якій, як у веселці, спостерігається поступовий перехід від червоного до фіолетового кольору.2. Випромінювання, яке може сприймати око. З. Прозоре тіло, обмежене двома сферичними поверхнями.4. Пристрій для корекції вад зору. З яким розділом фізики пов’язані ці терміни. (3 бали)
1. Назва цього металу походить від імені непосидючого бога торгівлі Гермеса. Цю речовину знали ще давньогрецькі вчені — Аристотель, Діоскорид. І проста речовина, і сполуки елемента надзвичайно отруйні. (5 балів)2. Ця речовина блистить наче срібло і може дуже швидко «бігати» по гладенькій поверхні. (4 бали)3. Назві елемента цієї речовини відповідає планета Сонячної системи, яка найшвидше переміщається небосхилом. (3 бали)4. Агрегатний стан цієї речовини не такий, як у всіх її «родичів». (2 бали)5. Цей метал використовують у приладах для вимірювання температури. (1 бал)
Кольорова скринька. Без цієї речовини не можуть жити люди. Деякі жителі Африки платили за 1 кг її 1 кг золотого піску. За рік людина споживає близько 6—8 кг цього продукту. Назвіть речовину. Підказки:1.. Ця речовина має йонну кристалічну ґратку. 2.. До її складу входять атоми одного з найсильніших окисників періодичної таблиці. 3.. Речовина добре розчиняється у воді. 4.. Це сполука з кислотним залишком безоксигенової кислоти. 5.. Речовина солона на смак. і вважається кухонною приправою.