Презентація "Художні засоби"

Про матеріал
За допомогою презентації можна поглибити знання учнів про переносне значення слів; розкрити функціонально – стилістичні можливості тропів (епітетів, порівнянь, метафор і т.п.)
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тропи Троп (художній засіб) - слово, уживане в переносному значенні.

Номер слайду 2

Тропи Гіпербола Евфемізм Епітет Іронія Метафора Метонімія Оксиморон Перифраз Порівняння Синекдоха Синтаксичні фігури: Риторичні фігури Анафора Епіфора Симплока Кільце Антитеза Інверсія паралелізм

Номер слайду 3

Гіпербола художній засіб, у якому ознаки описуваного предмета подано в надмірно перебільшеному вигляді. Спини мене, отямся і отям, Така любов буває раз в ніколи. Л. Костенко

Номер слайду 4

Евфемізм милозвучне слово або вираз, ужиті для заміни непристойних, небажаних, грубих. Наприклад: чорт — нечистий, стара людина — літня людина.

Номер слайду 5

Епітет це особливе художнє означення,вжите в переносному значенні. Мріють крилами з туману Лебеді рожеві, Сиплють ночі у лимани Зорі сургучеві. В. Симоненко

Номер слайду 6

Іронія художній троп, який виражає глузливо-критичне ставлення митця до предмета зображення. Це насмішка, замаскована зовнішньою благопристойною формою. Од молдаванина до фіна На всіх язиках все мовчить, Бо благоденствує! Т. Шевченко

Номер слайду 7

Метафора — один з основних тропів поетичного мовлення, коли певні слова та словосполучення розкривають сутність одних явищ та предметів через інші за схожістю чи контрастністю. Осінній вечір морозом дихав. В. Симоненко

Номер слайду 8

Метонімія - різновид тропа, близького до метафори, у якому переноситься значення слів з певних явищ та предметів на інші за суміжністю. Ти довго Шекспіра перекладав сьогодні. Є. Маланюк

Номер слайду 9

Оксиморон різновид тропа, що полягає у сполученні різко контрастних, протилежних за значенням слів. Ні, я хочу крізь сльози сміятись, Серед лиха співати пісні, Без надії таки сподіватись… Леся Українка

Номер слайду 10

заміна прямого найменування предмета непрямим його означенням, поданим у формі описового словесного звороту. Птах миру — голуб; тримати язик за зубами — мовчати. Перифраз

Номер слайду 11

Троп, - художній засіб,який пояснює один предмет через інший, подібний до нього. Над сизим смутком ранньої зими Принишкли хмари, мов копиці сіна. В. Симоненко Порівняння

Номер слайду 12

Синекдоха різновид метонімії, заснований на кількісному зіставленні предметів та явищ (уживання однини в значенні множини і навпаки). Кругом Січі Запорожця Москаль облягає (Народна пісня)

Номер слайду 13

Синтаксичні фігури Риторичні запитання, звертання, вигуки - вони посилюють увагу читача, не вимагаючи від нього відповіді. О рідне слово, хто без тебе я? О.Олесь

Номер слайду 14

Анафора (єдинопочаток) стилістична фігура, яка утворюється повтором слів або словосполучень на початку рядка, речення. Благословен той день і час… Благословенна ти в віках… М. Рильський

Номер слайду 15

Епіфора (єдинозакінчення) Повторення однакових слів або синтаксичних конструкцій у кінці рядків, строф або речень. Усмішка твоя – єдина, Мука твоя – єдина, Очі твої – одні. В. Симоненко

Номер слайду 16

Симплока Поєднання анафори з епіфорою. Чи я в лузі не калина була? Чи я в лузі не червона була? Народна пісня

Номер слайду 17

Кільце Повторення однакових слів чи синтаксичних конструкцій на початку і в кінці твору або його частини. Нічка тиха і темна була. Я стояла, мій друже, з тобою; Я дивилась на тебе з журбою, Нічка тиха і темна була… Леся Українка

Номер слайду 18

Антитеза — стилістична фігура, яка утворюється зіставленням слів або словосполучень, протилежних за змістом. Антитеза часто трапляється в прислів’ях та приказках, афоризмах: «Ситий голодному не вірить».

Номер слайду 19

Інверсія Незвичайний (непрямий) порядок слів у реченні. Полюбила чорнобрива Козака дівчина. Т. Шевченко

Номер слайду 20

Паралелізм Паралельне зображення двох і більше явищ з різних сфер життя (порівняння у формі зіставлення). Стоїть явір над водою, В воду похилився. На козака пригодонька- Козак зажурився. .

Номер слайду 21

Дякую за увагу. Бажаю успіхів! Т. Смутна - учитель української мови і літератури Калинівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №2 -гімназії

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.8
Оригінальність викладу
4.8
Відповідність темі
4.9
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 11
Оцінки та відгуки
  1. Мартинюк Зіновія Олегівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Демченко Мирослава Валентинівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Засипко Ольга Василівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Підлужна Валентина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Середа Вікторія Анатоліївна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Каракоц Олена Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Яковенко Жанна Володимирівна
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
  8. Бринько Світлана Олексіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  9. Ковальчук Анна Павлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  10. Філіпченко Оксана Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  11. Якименко Наталья
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 8 відгуків
ppt
Додано
22 лютого 2021
Переглядів
17383
Оцінка розробки
4.9 (11 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку